Τεχνικά θέματα. Προβλήματα, προτάσεις, λύσεις, βελτιώσεις.
Άβαταρ μέλους
By g47
#685605 Ωπ κατι εχουμε εδω. Πολυ περιπλοκο δοχειο φαινεται! :lol:
Θα το κοιταξω να βρω ενα φθηνο γιατι θα μου ειναι αχρηστο το λαδι και νομιζω θα βολεψει, ευχαριστω!
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#685619 θα σε βολεψει αυτο το δοχειο.
Γεμιζεις με το υγρο που θελεις,και πιεζωντας το δοχειο με το χερι σου,ανεβαζει την ποσοτητα που θελεις στο μικρο δοχειο που εχει πανω.
Το μικρο δοχειο,εχει επισης διαγραμμιση ανα πολυ λιγα μλ.
σε αυτα τα δοχεια,οταν θα γυρισεις το δοχειο για να βαλεις εκει που χρειαζεσαι την μικρη ποσοτητα,δεν αδειαζει το περιεχομενο απο την κυριως δεξαμενη του δοχειου.
Άβαταρ μέλους
By alexandros.K
#685631 Κι ενα μονολιτρο δοχειο απο βαλβολινη θα σε βολεψει . Ειδικα αυτα που εχουν μια πτυσσόμενη "προβοσκίδα" μπροστα
πχ https://carshop.com.gr/balbolini-motul- ... 5-1lt.html
Εχουν και διαγράμμιση στο πλάι .
Άβαταρ μέλους
By mirage
#685634 Ψαξε για double neck dosing bottles αν θες να βρεις άδεια τετοια. Δεν ειμαι σιγουρος βεβαια αν πωλούνται στην λιανικη.
Άβαταρ μέλους
By 224v
#685651
dimviii έγραψε:θα σε βολεψει αυτο το δοχειο.
Γεμιζεις με το υγρο που θελεις,και πιεζωντας το δοχειο με το χερι σου,ανεβαζει την ποσοτητα που θελεις στο μικρο δοχειο που εχει πανω.
Το μικρο δοχειο,εχει επισης διαγραμμιση ανα πολυ λιγα μλ.
σε αυτα τα δοχεια,οταν θα γυρισεις το δοχειο για να βαλεις εκει που χρειαζεσαι την μικρη ποσοτητα,δεν αδειαζει το περιεχομενο απο την κυριως δεξαμενη του δοχειου.
Αυτό ακριβώς,!!!, Έχω τέτοιο μπουκάλι άδειο γιατί βάζω συμπλήρωμα στη βενζίνη για το μαζερατι, το πρόσθετο αντί για μόλυβδο. Πολύ πρακτικό. Είμαι Αθήνα Χαλάνδρι εάν θέλεις έλα να στο δώσω.

Στάλθηκε από το Redmi Note 7 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
Άβαταρ μέλους
By g47
#686150 Πηγα και ζητησα ενα απο αυτα που προτεινατε απο καταστημα αλυσοπριονων. Ειχαν ενα αδειο, δεν το πλήρωσα καν. Καλο πλυσιμο και ειναι μια χαρα. Βολευει :metalo:


224v έγραψε:Είμαι Αθήνα Χαλάνδρι εάν θέλεις έλα να στο δώσω.

Ευχαριστω πολυ για τη προσφορα, βρεθηκε λυση στη Πατρα! :)
Άβαταρ μέλους
By mousatos
#686761 https://bobistheoilguy.com/forums/threa ... 231/page-6

Ο Gokhan είναι ο tribologist Guru με την Corolla του 80' . Τώρα έχει το prius της φωτό στο avatar και χρησιμοποιεί το 0W16 της Toyota που παρέχει καλή προστασία.
Παρ' όλα αυτά λέει οτι thicker is better .
https://bobistheoilguy.com/forums/threa ... st-5636864

However, it is the base-oil viscosity, not the KV or HTHS viscosities that determine the timing chain wear. I have a table on this discussion board. The higher the base-oil viscosity, the less the valvetrain, timing chain, ring, and cylinder liner wear you will have.

Moreover, the additive package is crucial, as the dispersants that keep the abrasive particles in suspension and the AW/EP/FM additives that reduce the wear are also the key.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Higher RPMs also increase the shear rate, which increases the temporary shear (temporary lowering of the viscosity) of an oil.

For example if you have a 5W-30 and a 10W-30 with both the same HTHS = 3.0 cP @ 1,000,000 s⁻¹ shear rate but with the 5W-30 having a lot more viscosity-index improver (VII) than the 10W-30, the 5W-30 will run a lot thinner than the 10W-30 at higher RPMs where the shear rate increases beyond 1,000,000 s⁻¹ at which the HTHS is measured.

https://bobistheoilguy.com/forums/threa ... st-5599200
https://bobistheoilguy.com/forums/threa ... ed.309930/
Άβαταρ μέλους
By alex
#687108 https://www.bmwfans.gr/forum/showthread.php?t=393
αν κανετε εγγραφη θα δειτε οτι οι περισοτεροι ψηφιζουν μεταξυ 7 και 10.000,μετα μεχρι 7.000 και μετα μεχρι 15.000.μια μικρη μειοψηφια που ειμαι σιγουρος οτι απο τοτε 10 σχεδον πριν που εγινε το ερωτημα ,δεν θα ψηφιζαν σημερα να αλλαζουν πανω 15.000 χ.ιλ.

οσον αφορα την timing chain σε εμας εχει γινει ολοκληρο θεμα,που μεταξυ αλλων φταιει και ενα λαθος σχεδιασμενος τεντωτηρας,αν και τον μεγαλυτερο ρολο επαιξε το ρημαδι το λονγκλαιφ που κατεστρεεψε πολλες αλυσιδες και κινητηρες στο εξωτερικο.διαβαστε:
https://www.bmwforum.gr/forum/showthrea ... 954&page=5

πολυ σωστα ειναι ολλα οσα γραφτηκαν . το βασικο λαδι ειναι συνηθως ο μεταφορες των προσθετων.ομως για πολλους ειναι το πιο σημαντικο στοιχειο παροτι ειναι και τα προσθετα.φερνω παραδειγματα.
στην καστρολ που χρησιμοποιω αλλα και σε αλλες εταιρειες που συστηνει ο κατασκευαστης ιξωδη απο 0-30 εως 5-40 οι οδηγοι δεν γνωριζουν οτι μεταξυ τους η μονη διαφορα δεν ειναι μονο το ιξωδες αλλα και η συσταση τους σε προσθετα οπως και στο βασικο λαδι..και εξηγω:τα λαδια που ειναι πιο λεπτα δλδ. 0-30 , 0-40 για να αντεχουν ειναι συνθεσης πραγματικων συνθετικων δλδ. ΡΑΟ με πολλα προσθετα.ενω τα 5-30,5-40 ορυκτελαια στην πλειοψηφια τους με προσθετα. τα πρωτα ,επειδη ειναι πολυ λεπτα τα εφτιαξαν με ΡΑΟ για να εχουν μεγαλυτερη αντοχη και εβαλαν και περισοτερα πρσθετα γιαυτο.ομως στην σκληρη χρηση τα προσθετα χανονται πιο γρηγορα απο τα παχια αφηνοντας τον κινητηρα απροστατευτο πιο συντομα.γιαυτο θελουν πιο γρηγορα αντικατσταση,σε σχεση με τα 5αρια .οι κατσκευαστες ομως δεν το λενε αυτο στους πελατες τους και τους δινουν ετσι αυθαιρετα να διαλεξουν απο μια παλετα απο 0-30 εως 5-40 στην περιπτωση των περισοτερων κινητηρων.και το ερωτημα ειναι το εξης.Άραγε οι εταιρίες αυτοκινήτων μας συστήνουν τα σωστά λάδια??

τελος οπως πολυ σωστα ανφερεται το κινεματικο ιξωδες η' το ιξωδες στους 100 βαθμους δεν ειναι απο μονα τους τα στοιχει που καθοριζουν το λαδι.καθε λαδι εχει διαφορετικα στοιχεια-χαρακτηριστικα οπως και προσθετα.ετσι η castrol δινειι περισοτερη σημασια στο τιτανιο,η liqui molly στο μολυβδαινιο, αλλες στον ψευδαργυρο.
το πιο σωστο ειναι να κοιταμε το βασικο λαδι στο παχος του.υπαρχουν λαδια 5-30 ,οπως ενα νεο της castrol που εχει στοιχεια επιμερους πιο δυνατα απο ενα 5-40 αλλα ειναι πιο λεπτο 12.1 ενω το 40αρι ειναι 14.1.το βασικο λαδι εδω κανει την διαφορα.

οποτε σε εμας μενει να αποφασισουμε ποιο λαδι και αναλογα την χρηση που θα κανουμε χρειαζεται ο κινητηρας μας.γιατι οι κατασκευαστες δινουν ενα ιξωδες για γενικη χρηση,χρηση εργαστηριου που εχουν κανει αυτοι με δικα τους κριτηρια.ναι τα λαδια εχουνν κανει προοδο αλλα παλι παραγονται απο το ιδιο ορυκτελαια και η χρηση που θα κανουμε τα προσδιοριζει ως προς την σωστη επιλογη τους.το λαδι ειναι το πιο σημαντικο στοιχειο στο αυτοκινητο.απο αυτο εξαρταται η καρδια του αυτοκινητου που ειναι ο κινητηρας.και πρεπει να σκεφτουμε και απο μονοι μας ...
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#687458 alex, σεντόνι δικό σου πάνω στο σεντόνι το δικό μου παραείναι μεγάλο.
Θα πιάσω περιληπτικά και μαζεμένα όσο μπορώ και από δικά σου και από άλλων.

Χωρίς παρεξήγηση το σεντόνι σου θυμίζει παραλήρημα 80χρονου κολλημένου σε εξωτερικές θερμοκρασίες και διαγράμματα. Να μου πεις εσύ ή αυτοί με ποια λογική θα επηρεαστεί το λάδι από την εξωτερική θερμοκρασία (μετά το ζέσταμά του). Τότε είτε -20 είτε +45 το λάδι σου περιβάλλεται από μανδύα ψυκτικού στους 90-115 ελεγχόμενα από σχετικό σύστημα. Όπως είπα οι εξωτερικές θερμοκρασίες είχαν νόημα με μέτρια ψυκτικά συστήματα και μέτρια ορυκτέλαια που δεν είχαν την ίδια αντοχή σε εύρος θερμοκρασιών.
Οπότε η όποια απώλεια προστασίας (φθορά) είναι είτε μέχρι να ανεβάσει θερμοκρασία είτε αν ανεβάσει πιο πολυ από όσο σηκώνει.
Το 30 άρι γίνεται λεπτό από το ζέστη στους 110, όχι στους 30-40-45 του ελληνικού καλοκαιριού. Άρα βάζεις 40άρι αν παει πάνω από 110 και όχι αν πάει 30-40-45 έξω. Και 50άρι και 60άρι αν πάει 130-140 όπως σε αρκετούς ειδικούς κινητήρες (όπως πχ κινητήρες Μ της BMW αλλά μόνο αν τους πιέζεις).

Όπως αναφέρθηκε το πιο παχύ λάδι ζεσταίνεται περισσότερο και ρέει λιγότερο. Και αργεί να ζεσταθεί και αν ανεβάζει πίεση θα παρακάμπτει τον κινητήρα άρα δεν λιπαίνει. Άρα θέλεις επαρκή πίεση (όχι παρακάτω γιατί δεν προστατεύονται τα κουζινέτα αλλά ούτε παραπάνω γιατί το λάδι πάει παράκαμψη και δεν λιπαίνει-απάγει θερμότητα) και καλή ροή για να έχεις σωστή θερμοκρασία.
Το αν καίγεται το λάδι δε φταίει το λάδι αν βάζεις το σωστό και το χρησιμοποιείς σωστά αλλά οι φθορές του κινητήρα. Το λάδι δεν καίγεται υπό κανονικές συνθήκες. Θα καεί αν του πετάς τα μάτια έξω ενώ είναι κρύο ή αν του ανεβάζεις θερμορκασίες που δεν πρέπει. Ή αν έχεις φθορές που σημαίνει διαρροές ή έκθεση σε θερμοκρασίες που δεν πρέπει (συχνά και τα δύο μαζί). Πιο παχύ θέλεις να βάλεις αν δεν έχεις επαρκή πίεση για τα κουζινέτα και όχι γιατί καίγεται.

Τη λίπανση την κάνει το βασικό λάδι, όχι τα πρόσθετα (που είναι κυρίως για να προστατεύσουν το βασικό λάδι και λίγο τα μέταλλα στο κρύο ξεκίνημα). Είπαμε ότι θέλεις μικρό εύρος ιξώδους που δείχνει μικρή προσθήκη προσθέτων σε (ελπίζουμε) καλύτερο λάδι. Το οποία θα αντέχει περισσότερο. Το πιο καλό λάδι για τη μέση Ελλάδα μάλλον είναι ένα συνθετικό 10W-30.

Πλέον όλοι συστήνουν 30 και τώρα πάνε και σε 20. Όχι μόνο επειδή βολεύονται (μειωμένη κατανάλωση και CO2) αλλά και γιατί μπορούν. Δεν μπορούσες σε παλιό κινητήρα. Πλέον οι απαιτήσεις λαδιών είναι παρόμοιες γιατί η τεχνολογία κινητήρων και συστημάτων ψύξης είναι παρόμοιες. Για αυτό αντίθετα από ότι λες έχεις λόγο να βάζεις 30 στο 90% του πλανήτη. Ναι οι ανοχές έχουν μικρύνει, οι συμπιέσεις και η ειδική απόδοση έχουν εκτοξευτεί οπότε ναι οι κινητήρες είναι ευαισθητούληδες. Αν το σκεφτείς, ο απλός κινητήρας της κάθε θείτσας είναι πολύ ανώτερος από έναν αγωνιστικό του 1970. Σκέψου πόσο συχνά θα άλλαζες λάδια, γενική επισκευή, διάρκεια ζωής σε αγωνιστικό κινητήρα του 70 και θα καταλάβεις για το πόσο μεγάλη είναι η τεχνολογική πρόοδος.

Κάθε λάδι είναι διαφορετικό και έτσι πρέπει να κρίνεται. Το να λες γενικά τα αμερικάνικα ή τα έτσι και τα αλλιώς δεν έχει νόημα. Δυστυχώς πρέπει να έχεις πρόσβαση στα τεχνικά φυλλάδια της κάθε έκδοσης λαδιού για να δεις τι πιάνει και να υποπτευθείς από τι είναι φτιαγμένο. Θα δεις θερμοκρασίες-ρευστότητα σε διάφορες θερμοκρασίες κλπ. Νομίζω υπήρχε και site που του έδινες κάποια στοιχεία και σου έβγαζε τι παίζει σε όποια θερμοκρασία ήθελες.
Το ΤΒΝ δεν είναι άχρηστη λεπτομέρεια. Ειδικά για επαγγελματική χρήση είναι ίσως η κορυφαία παράμετρος.
Παγκοσμίως οι μετρήσεις λένε ότι σε κινητήρα που είναι πάντα ζεστός τα λάδια αντέχουν πολύ περισσότερο. Ακούς όμως τον κάθε ταξιτζή; Κάνουν used oil test οι ταξιτζήδες να δουν αν χρειάζεται αλλαγή; Ή έχουν ξεμείνει σε άλλες εποχές;
Και μαζί τους κι εσύ, με νοοτροπία υπερήλικα. Αντί να ακούσεις κάτι καινούργιο και να σκεφτείς με κάποια στοιχεία που σου παρατίθενται επιμένεις σε κολλήματα γιατί έτσι, χωρίς να μπορείς να τα δικαιολογήσεις. Ότι το 40-50 προστατεύει και το 30 όχι. Και ότι αυτός είναι ο λόγος που κρατάγανε οι κινητήρες... Έτσι γενικά κι ας έχουμε φάει τόσες σελίδες να λέμε τι κάνει το καθένα και τι πάει που. Αν είσαι τόσο σταθερός σε κάτι χωρίς να μπορείς να το στηρίζεις και χωρίς να δέχεσαι καμία άλλη άποψη τότε δεν θέλεις να ανοίξεις τα μάτια σου και το μυαλό σου και ίσως δεν έχει νόημα να συζητάμε.
Άβαταρ μέλους
By alexandros.K
#687506
sknipper έγραψε:Όπως αναφέρθηκε το πιο παχύ λάδι ζεσταίνεται περισσότερο και ρέει λιγότερο. Και αργεί να ζεσταθεί και αν ανεβάζει πίεση θα παρακάμπτει τον κινητήρα άρα δεν λιπαίνει. Άρα θέλεις επαρκή πίεση (όχι παρακάτω γιατί δεν προστατεύονται τα κουζινέτα αλλά ούτε παραπάνω γιατί το λάδι πάει παράκαμψη και δεν λιπαίνει-απάγει θερμότητα) και καλή ροή για να έχεις σωστή θερμοκρασία.

Απο που προκύπτει οτι με παραπανω πιεση λαδιου, παρακαμπτεται και δεν λιπαίνεται ο κινητηρας?? :hmmm: :hmmm: