Για θέματα γενικού ενδιαφέροντος, εκτός μηχανοκίνητων...
Άβαταρ μέλους
By Νίκος Παππάς
#677067
harpymonk έγραψε:Σχετικα με το ισιο η "γυριστο" τιμονι ισως ισιο να ειναι καλυτερα;

Εικόνα

:hmmm:
Σκυφτό είναι κι αυτό.

Από το Redmi Note 8 Pro
Άβαταρ μέλους
By nass
#677596 Σε συνέχεια των παραπάνω προσανατολίζομαι σε αλουμινένιο Fitness αλλά με κάρμπον πιρούνι, όσο έχω διαβάσει δίνουν μαλακότερη αίσθηση σε λακούβες κτλ. από το (άκαμπτο) αλουμίνιο (που είναι παράξενο επειδή συνήθως το κάρμπον είναι πιο άκαμπτο από το αλουμίνιο αλλά διάβασα ότι τη διαφορά την κάνει ο τρόπος πλέξης των ινών, που σαν τελικό αποτέλεσμα δίνουν μεγαλύτερη αντοχή αλλά και λιγότερο άκαμπτο πιρούνι από το αλουμινένιο). Ατσάλινα πιρούνια (ατσάλι = λιγότερο άκαμπτο από αλουμίνιο και μάλλον και από κάρμπον) μάλλον δεν πολυκυκλοφορούν πια. Και με τουλάχιστον 20 ταχύτητες (2x10, 3x7 κτλ.)

Κάτι σαν:

Cube SL Road Pro

Trek FX3

Βλέπω και αντίστοιχο Specialized Specialized Sirrus X 4.0 να κοστίζει ~50% παραπάνω και δεν καταλαβαίνω γιατί.

Σε κάθε περίπτωση, όταν ανοίξουν τα καταστήματα για να υπάρχει δυνατότητα κάποιας δοκιμής. Και από διαθεσιμότητα βλέπουμε...

Αλλες ιδέες ?

Με τα λάστιχα τι παίζει ? Βλέπω όλα αυτά πάνε με "ασφάλτινα" λάστιχα αλλά σε αυξημένα πλάτη, από 32 έως 42, είναι όπως (δεν πρέπει να... :) ) πάμε στα αυτοκίνητα σε 19αρες ζάντες με 35άρι προφίλ ?

@sknipper
Αναβάτης 40 Kg + Ποδήλατο 12 Kg (ποδήλατο 23% ολικού βάρους) vs. Αναβάτης 40 Kg + Ποδήλατο 14 Kg (ποδήλατο 26%) δε νομίζω ότι αυτά τα 2 Kg / 3% κάνουν τόση διαφορά, στην περίπτωση των παιδιών μου δε μιλάμε πια για παιδάκια 20-25 κιλά... Απ΄όσο αντιλαμβάνομαι στα ποδήλατα τη μεγαλύτερη διαφορά στο βάρος την κάνουν τα μη αναρτώμενα μέρη (που λέμε στα αυτοκίνητα) ή τα περιστρεφόμενα: τροχοί + γρανάζια, πιρούνι.
Άβαταρ μέλους
By harpymonk
#677627 Ωραιότατα και τα 3 το Specialized πιο μοντέρνο (dropped seatstays).
Χωρις να κολλαμε στις λεπτομερειες (αργα τιμονια, κλπ.) αν αλλαξεις λαστιχα για κατι πιο μοντερνο (non-wire bead) θα πετάνε.
Οποιο σου αρεσει πιο πολυ παιρνεις και χωρις δοκιμη.
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#678607
nass έγραψε:Σε συνέχεια των παραπάνω προσανατολίζομαι σε αλουμινένιο Fitness αλλά με κάρμπον πιρούνι,
... με τουλάχιστον 20 ταχύτητες (2x10, 3x7 κτλ
... Specialized Sirrus X 4.0 να κοστίζει ~50% παραπάνω και δεν καταλαβαίνω γιατί.
Σε κάθε περίπτωση, όταν ανοίξουν τα καταστήματα για να υπάρχει δυνατότητα κάποιας δοκιμής. Και από διαθεσιμότητα βλέπουμε...
Αλλες ιδέες ?
Με τα λάστιχα τι παίζει ? Βλέπω όλα αυτά πάνε με "ασφάλτινα" λάστιχα αλλά σε αυξημένα πλάτη, από 32 έως 42, είναι όπως (δεν πρέπει να... :) ) πάμε στα αυτοκίνητα σε 19αρες ζάντες με 35άρι προφίλ ?
@sknipper
Αναβάτης 40 Kg + Ποδήλατο 12 Kg (ποδήλατο 23% ολικού βάρους) vs. Αναβάτης 40 Kg + Ποδήλατο 14 Kg (ποδήλατο 26%) δε νομίζω ότι αυτά τα 2 Kg / 3% κάνουν τόση διαφορά, στην περίπτωση των παιδιών μου δε μιλάμε πια για παιδάκια 20-25 κιλά... Απ΄όσο αντιλαμβάνομαι στα ποδήλατα τη μεγαλύτερη διαφορά στο βάρος την κάνουν τα μη αναρτώμενα μέρη (που λέμε στα αυτοκίνητα) ή τα περιστρεφόμενα: τροχοί + γρανάζια, πιρούνι.
Εγώ από αυτά θα προτιμούσα το Cube (εκτός του χρώματος αλλά αυτό είναι γούστα). Έχει το πιο ωραίο σχήμα, την πιο δρομίσια μετάδοση και σχέσεις και λογικό βάρος. Το Sirrus ίσως να κοίταζες το σκέτο όχι το Χ που είναι πιο δήθεν ψαγμένο, έχει και ανάρτηση....
Σαφώς και υπέρ του κάρμπον πηρουνιού. Μπορείς ανάλογα με την φορά και το είδος υφάσματος που θα χρησιμοποιήσεις να έχεις διαφορετικές ιδιότητες ανά περιοχή και ανά κατεύθυνση και σαν υλικό έχει καλύτερη απορροφητικότητα δονήσεων. Έτσι έχεις αντοχή πχ στο φρενάρισμα αλλά και άνεση. Και αν ψάξεις θα δεις ότι μερικοί έχουν κάρμπον σκέλη με ανουμινένιο steerer (το πάνω μέρος που έχει τα ρουλεμάν) ενώ άλλα κάρμπον μέχρι επάνω.

Οι μεγαλύτερες ζάντες (σε πλάτος) προσφέρουν καλύτερη άνεση και αντοχή και εντός ορίων και αεροδυναμικό πλεονέκτημα αν ταιριάζουν με το λάστιχο. Και φοράνε πιο σωστά τα μεγαλύτερα λάστιχα με τα οποία μπορεί να χάνεις σε μετωπική επιφάνεια (αν κυνηγάς το τελευταίο χλμ τελικής) αλλά κερδίζεις σε grip σε λιγότερο τέλειο οδόστρωμα και άνεση μια και μπορείς να έχεις χαμηλότερες πιέσεις. Και αν είναι μελετημένο δεν χάνει σχεδόν καθόλου σε αντίσταση κύλισης.

Η διαφορά σε βάρος από ζάντα σε ζάντα σε αυτήν την κατηγορία είναι ελάχιστη αλλά από λάστιχο σε λάστιχο μπορεί να είναι πιο σημαντική. Αν σου πω 70-100% για ίδια διάσταση μπορεί να ακούγεται πολύ αλλά ενώ στην πράξη η διαφορά είναι 200-300 γραμμάρια επειδή είναι στην περιφέρεια έχει σημασία στις επιταχύνσεις. Αυτά που έχουν συρμάτινο στεφάνι είναι αρκετά βαρύτερα, προτιμάς κάποιο folding λάστιχο (που το διπλώνεις ζιγκ ζαγκ και μπαίνει στην τσέπη) και είναι πολύ ελαφρύτερο.
Δε μιλάω για 12 ή 14 κιλά για παιδικό ποδήλατο αλλά για μέχρι 10. Μην πάρεις παιδικό ποδήλατο 14 κιλά. Το 2020 μην πάρεις κανένα ποδήλατο 14 κιλά, άλλωστε δεν πρέπει να είναι εύκολο να βρεις τέτοιο εκτός αν υπάρχει κανένα ξεχασμένο σιδερένιο σε σούπερμάρκετ. Εγώ με πάνω από το διπλό τους βάρος και αρχαίο ποδήλατο σιδερένιο-τανκ, όταν πάω με ποδήλατο 2-3 κιλά λιγότερο αμέσως το νιώθω ότι μου κάνει τη ζωή πιο εύκολη. Το ότι οι ίδιοι μύες πρέπει να επιταχύνουν 49 (αν πάρεις αυτό που περιμένω της κόρης μου αν με το καλό έρθει) έναντι 52 ή 54 σε διαβεβαιώνω ότι κάνει πολύ μεγάλη διαφορά που γίνεται άμεσα αντιληπτή και δεν είναι ούτε αντιστρεπτή ούτε εξουδετερώσιμη.
Άλλες ιδέες από τις πιο κάτω σειρές:
Canyon Roadlite (online μόνο απευθείας από τη Γερμανία, δεν ξέρω αν στέλνουν Ελλάδα) Ελαφριά και πολύ γρήγορα (σχεδόν κούρσα με ίσιο τιμόνι)
Merida Speeder (;γερμανική)
Cannondale Quick (USA)
Decathlon 520 (βελγικά)
Giant Escape και Fastroad (καλά απωανατολίτικα)
Orbea Vector 10 (καλή ισπανική)
Scott Metrix (καλή ελβετική)
BMC Alpenchallenge (καλή ελβετική)
και πολλά άλλα.
Από εκεί και πέρα πολλά μπορεί να παίζουν το ρόλο τους. Εκτός από τα πολύ φανερά, υλικό, βάρος, groupset και παρελκόμενα μπορεί να σε ενδιαφέρει αν δέχεται φτερά-σχάρα, πόσες τρύπες για μπουκάλια, αν τα συρματόσχοινα είναι φανερά ή κρυφά, πόσο φαρδύ είναι το τιμόνι, αν είναι Quick Release (QR) ή Through Axle (πιο ανθεκτικό ειδικά με δισκόφρενα εμπρός), αν ο λαιμός είναι αντιστρεπτός, αν το bottom bracket (μεσαία τριβή) είναι pressfit (;πακτωμένο) ή βιδωτό και χίλια άλλα.

Το θέμα είναι τι μάρκες-μοντέλα διαθέτουν τα ποδηλατάδικα. Υπάρχουν σημαντικές ελλείψεις και καλό είναι να βρεις το σωστό μέγεθος. Γιατί όπως είπε και ο harpymonk πάρε όποιο σου αρέσει μια χαρά θα κάνεις τη δουλειά σου. Εκτός αν σε κολλήσω το μικρόβιο της ψειρίασης και αρχίζεις να το ψειρίζεις πολύ... :lol: οπότε του χρόνου τέτοια εποχή ακόμα θα το συζητάμε. :whistlink: :innocent:
Άβαταρ μέλους
By nass
#678621 Καλά sknipper ότι τα υπεραναλύεις είναι γνωστό αλλά το τερμάτισες :lol: εδώ σου λέω ότι δεν βρίσκω ποδήλατο να δοκιμάσω γιατί έχει "στεγνώσει" η αγορά χώρια την καραντίνα και συ μου λες να βάλω στα κριτήρια πόσες τρύπες έχει για μπουκάλια ? :yahoo: Σίγουρα πάντως μόλις ανοίξουν τα καταστήματα θα ξεκινήσω ουσιαστικά το project και πριν την άνοιξη θα έχω αγοράσει, αποκλείεται να το ξανασυζητάμε σε 1 χρόνο :rtfm:

Για τα Specialized είδα ότι υπάρχουν και μοντέλα με Carbon πιρούνι από τα απλά Sirrus, όχι απαραίτητα τα ακριβότερα "Χ". Στα υπόψην. Πάντως κανένα Sirrus δεν έχει ανάρτηση, είναι όλα Fitness.

Τι εννοείς "μετάδοση και σχέσεις δρόμου" ? ΟΚ για τις σχέσεις το καταλαβαίνω, θα είναι μακρύτερες, αλλά η ίδια η μετάδοση (τα derailleur ή κάτι άλλο) πως είναι "δρόμου" τι διαφορές έχουν με τα ας πούμε "χώματος" ?

Νομίζω οι QR άξονες διευκολύνουν σημαντικά τη μεταφορά των ποδηλάτων, τους θεωρώ πρακτικά απαραίτητους και επιπλέον δε νομίζω στην κατηγορία τιμών που λέμε (με κάρμπον πιρούνι) να υπάρχουν ποδήλατα χωρίς QR.
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#678762
nass έγραψε:Καλά sknipper ότι τα υπεραναλύεις είναι γνωστό αλλά το τερμάτισες :lol: εδώ σου λέω ότι δεν βρίσκω ποδήλατο να δοκιμάσω γιατί έχει "στεγνώσει" η αγορά χώρια την καραντίνα και συ μου λες να βάλω στα κριτήρια πόσες τρύπες έχει για μπουκάλια ? :yahoo: Σίγουρα πάντως μόλις ανοίξουν τα καταστήματα θα ξεκινήσω ουσιαστικά το project και πριν την άνοιξη θα έχω αγοράσει, αποκλείεται να το ξανασυζητάμε σε 1 χρόνο :rtfm:

Για τα Specialized είδα ότι υπάρχουν και μοντέλα με Carbon πιρούνι από τα απλά Sirrus, όχι απαραίτητα τα ακριβότερα "Χ". Στα υπόψην. Πάντως κανένα Sirrus δεν έχει ανάρτηση, είναι όλα Fitness.

Τι εννοείς "μετάδοση και σχέσεις δρόμου" ? ΟΚ για τις σχέσεις το καταλαβαίνω, θα είναι μακρύτερες, αλλά η ίδια η μετάδοση (τα derailleur ή κάτι άλλο) πως είναι "δρόμου" τι διαφορές έχουν με τα ας πούμε "χώματος" ?

Νομίζω οι QR άξονες διευκολύνουν σημαντικά τη μεταφορά των ποδηλάτων, τους θεωρώ πρακτικά απαραίτητους και επιπλέον δε νομίζω στην κατηγορία τιμών που λέμε (με κάρμπον πιρούνι) να υπάρχουν ποδήλατα χωρίς QR.
Για το ψείρισμα και την καθυστέρηση βασικά αυτοσαρκάζομαι (γα μένα χτυπάει η καμπάνα :innocent: ).
Το ότι δεν υπάρχουν ποδήλατα είναι δεδομένο. Και αποτέλεσε βασικό λόγο που το έριξα στη μελέτη και στο ψάξιμο. Αλλιώς θα είχα δοκιμάσει μερικά και θα είχα πάρει.
Κανονικά την άνοιξη αγοράζουν όλοι ποδήλατα και θεωρείται πιο εύκολο να βρεις ευκαιρία φθινόπωρο-χειμώνα αλλά πλέον η αγορά έχει αλλάξει.

Ναι και η μη Χ σειρά Sirrus είναι με κάρμπον πηρούνι. Το Χ που μας έδειξες έχει ενσωματωμένη ανάρτηση 2 εκατοστών, υποθέτω στο λαιμό....

Στο θέμα μετάδοσης δρόμου εννοώ:
- μοντέλο groupset να είναι της σειράς δρόμου δηλαδή κάποιο από τα παρακάτω με αύξουσα σειρά τιμής και αριθμού σχέσεων αλλά φθείνουσα σειρά βάρους: Claris, Sora, Tiagra, 105, Ultegra, Dura-Ace. Επίσης η Shimano έβγαλε ολόκληρη σειρά ειδικά για gravel την GRX 400-600-800 (περίπου αντιστοιχούν σε Tiagra-105-Ultegra) με διαφορές σε χειριστήρια και με συμπλέκτη (για να μην χοροπηδάει η αλυσίδα στις ανωμαλίες). Οι σειρές για trekking-mountain είναι πιο βαρειές-ανθεκτικές (Tourney, Altus, Acera, Alivio, Deore, SLX, XT, XTR). Ανάλογα με τον προσανατολισμό και οι προσφερόμενες σχέσεις διαφέρουν ενώ υπάρχουν διαφορές και σε χειριστήρια, φρένα, πεντάλια κλπ.
- σχέσεις δρόμου ευνοούν τις μεγάλες ταχύτητες με (μεγάλο γρανάζι εμπρός 50 και πάνω αντί για 46) σε βάρος δυνατότητας ανάβασης (μικρότερο μικρό γρανάζι εμπρός και μεγάλο γρανάζι πίσω 36 αντί 32 ή 34). Επίσης η κατανομή των σχέσεων είναι άλλη, σε δρόμου είναι πιο πυκνές στα μικρά γρανάζια για να κρατάς σταθερό το cadence σου και μόνο τα τελευταία 2-3 γρανάζια μεγαλώνουν πιο πολύ ενώ στα άλλα η προτεραιότητα είναι η καλύτερη κάλυψη μεγάλου εύρους οπότε είναι πιο ισοδύναμα μοιρασμένα. Βέβαια με 9-10-11 πίσω γρανάζια οι διαφορές είναι μικρές και όλα καλά είναι για γενική χρήση.

Ιδιαίτερα για εμπρός η χρήση δισκόφρενων φορτίζει πολύ και ανομοιόμορφα (αφού το φρένο είναι μόνο αριστερά) το πηρούνι και προτιμάμε ThroughAxle που βασικά κλειδώνει τα δύο σκέλη του πηρουνιού αυξάνοντας σημαντικά αντοχή και ακαμψία. Ανοίγουν εύκολα (με Allen και όχι με κλειδί) και υπάρχουν και μερικά που ανοίγουν με το χέρι εξίσου ή και ευκολότερα από QR.
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#680087
sknipper έγραψε:
Νίκος Παππάς έγραψε:@skniper, με γεια της. Καλές βόλτες να έχει και όποτε σε κοιτάζει να σου κανει, νια, νια, νια νια.
Όσο για το αν σε περναει..... δώσε της λίγο χρόνο να το μάθει, πήγαινε την σε ελαφρά ανηφόρα κάντε το δυο-τρεις φορές,και..... κλάψε.
Με τα cyclocross λάστιχα που θα έχει στον ίσιο δρόμο πρέπει να κρατάω ακόμα. Αλλά στην ανηφόρα με βλέπω χλωμό. Όταν δε της βάλω ασφάλτινο λαστιχάκι.... Βέβαια κάποια στιγμή θα πάρω κι εγώ καλό ποδήλατο οπότε πιστεύω ότι για 1-2 χρόνια ακόμα θα είμαι μπροστά (στο ίσιωμα). Μετά... κλάμα και περηφάνεια!
Ήρθε χθες το απόγευμα το ποδήλατο. Κατασκευαστικά μου άρεσε, ωραίες λείες κολλήσεις, γρασσάκι στο πακουκόσελλο όλα καλά. Και ναι, είναι ελαφρύ.
Το συναρμολόγησα, φούσκωσα λάστιχα (το πίσω το έχουν μπρος πίσω, δεν καίγομαι, θα το αναφέρω όταν τους το πάω για την αρχική επίσκεψη), είδα ότι οι ταχύτητες δεν κλειδώνουν σωστά θα χρειαστούν ρύθμιση, φτιάξαμε πρόχειρα τη σέλλα, έστριψα και λίγο προς τα πάνω το τιμόνι, έφερα και πιο κοντά το μοχλό φρένου-ταχυτήτων για μικρό χέρι και βγήκαμε μέσα στη νύχτα να το δοκιμάσει. Πολύ καλές οι εντυπώσεις της κόρης, της άρεσε και κύλαγε ωραία. Η μεγάλες ρόδες φυσικά κάνουν την αναστροφή λίγο πιο δύσκολη, το σχετικά στενό τιμόνι την ξένισε και λίγο την ανησύχησε ενώ το μοχλό ταχυτήτων τον κατάλαβε γρήγορα.
Σήμερα πήγαμε πιο μεγάλη βόλτα εξοικείωσης και ρυθμίσεων (σέλλα λίγο επάνω το εμπρός που έγερνε κάτω, και λίγο εμπρός, τιμόνι το έστριψα λίγο ακόμα να τη βολεύει καλύτερα στα hoods (εκεί που αλλάζεις ταχύτητες) και να στηρίζεται καλύτερα στα drops (στο γυριστό μέρος) έπαιξα και λίγο με τις ταχύτητες και τώρα αλλάζουν κάπως καλύτερα αλλά δεν πιάνει την 8η, πρέπει να διαβάσω λίγο για να ρυθμίσω σωστά).
Σχετικά με αυτά που έλεγα ότι θα είμαι μπροστά για 1-2 χρόνια ίσως θα πρέπει να τα αναθεωρήσω. Δήλωσε ότι το ποδήλατο αυτό πάει πολύ γρήγορα πολύ εύκολα και κυλάει ωραία και όντως την είδα ανέλπιστα γρήγορη αν και με άγριο cyclocross λάστιχο οπότε με το τωρινό ποδήλατο βλέπω να με ξεφτιλίζει σε 1-2 μήνες αν όχι σε 1-2 εβδομάδες.
Οπότε δίνω εντολή τη Δευτέρα να εγκριθεί το κονδύλι από τη δουλειά για να παραγγείλω και το δικό μου μπας και προλάβω...
Άβαταρ μέλους
By mousatos
#680088
sknipper έγραψε:Η μεγάλες ρόδες φυσικά κάνουν την αναστροφή λίγο πιο δύσκολη

Α γεια σου . Μετά τους διθυράμβους του dimsava για τους μεγάλους τροχούς των 29'' , επέλεξα ένα τέτοιο και απογοητεύτηκα.
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#680094
mousatos έγραψε:
sknipper έγραψε:Η μεγάλες ρόδες φυσικά κάνουν την αναστροφή λίγο πιο δύσκολη

Α γεια σου . Μετά τους διθυράμβους του dimsava για τους μεγάλους τροχούς των 29'' , επέλεξα ένα τέτοιο και απογοητεύτηκα.
Γιατί το λες αυτό, για γενική χρήση η μεγαλύτερη διάμετρος έχει πλεονεκτήματα. Βέβαια παίζει ρόλο και το λάστιχο αλλά και η γεωμετρία. Εσένα τι δεν σε ικανοποίησε;
Άβαταρ μέλους
By mousatos
#680096 Επειδή μ' αρέσει να κάνω ελιγμούς και κύκλους σε χώρους περιορισμένης επιφάνειας π.χ μικρές πλατείες , πάρκα , χώρους στάθμευσης και κίνηση σε πόλη με κυκλοφορία δίπλα σε πεζούς και οχήματα που απαιτούν άμεση αλλαγή κατεύθυνσης πολλές φορές. Οι πεζοί εννοείται κινούνται πάνω στους ποδηλατόδρομους, γιατί έτσι τους αρέσει , έχουν πιο επίπεδη επιφάνεια και βολεύονται να περπατούν 4 δίπλα-δίπλα και να γράφουν στα παλιά τους υποδήματα τους ποδηλάτες χωρίς να κάνουν στην άκρη.
https://www.montaguebikes.com/2019/06/b ... explained/
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#680318 Με την ευκαιρία ρυθμίσεων στο ποδήλατο της κόρης το έχω ρίξει στο ψάξιμο. Και πόσα μαθαίνει κανείς μελετώντας. Που μπορεί μερικοί από εσάς να τα ξέρετε αλλά τα κρατάτε μυστικό. :shifty:

Κατεύθυνση κύλισης ελαστικών ποδηλάτων
Μερικά λάστιχα έχουν σαφή κατεύθυντικότητα στο πως είναι σχεδιασμένα τα τακούνια τους κλπ. Φαίνεται όμως ότι ανάλογα με το λάστιχο δεν τοποθετούνται όλα ίδια.
Για χρήση δρόμου τα βάζεις όπως σε αυτοκίνητο, το >>> να κοιτάει προς τα εμπρός (βλέποντας το λάστιχο από πάνω). Συνήθως έχει και βελάκι στο πλαϊνό του ελαστικού και λέει ROTATION>>, DIRECTION>> ή κάτι τέτοιο.
Για λάστιχο με προβλεπόμενη χρήση και εκτός δρόμου το πλαινό μπορεί να λέει <<REAR-FRONT>>. Και αυτό δεν είναι το ίδιο. Το λάστιχο φοριέται <<REAR-FRONT>> μπροστά αλλά <<FRONT-REAR>> πίσω. Δηλαδή η ένδειξη δεν υποδεικνύει φορά περιστροφής αλλά κατεύθυνση ανάλογα με το αν το λάστιχο μπει μπροστά ή πίσω. Έτσι το εμπρός λάστιχο είναι πιο κατευθυντικό ενώ το πίσω προσφέρει βελτιωμένη ελκτική πρόσφυση.
Οπότε σωστά το είχαν τοποθετημένο το CX ελαστικό στην πίσω ρόδα στης κόρης μου το ποδήλατο που εγώ θεώρησα ότι είχαν βάλει ανάποδα.


Ρύθμιση τιμονιού
Με τα γυριστά τιμόνια δεν έχεις μόνο το θέμα ρύθμισης ύψους (ή αλλαγής stem). Επιπλέον ρυθμίσεις είναι η περιστροφή του τιμονιού και η θέση των μοχλών. Η περιστροφή τιμονιού σε ίσιο τιμόνι δεν κάνει τίποτα, σε riser τιμόνι κάνει μια μικρή διαφορά αλλά σε γυριστό κάνει πολύ μεγάλη διαφορά.
Ανάλογα με το σχήμα της κούρμπας μπορεί να βολεύει είτε το κάτω μέρος να είναι παράλληλο με το έδαφος είτε να έρχεται σε γωνία (στης κόρης μου συνιστάται 25°).
Γυρίζοντας το εμπρός μέρος προς τα επάνω μπορεί μεν να έρχονται οι μοχλοί πιο κοντά ή πιο βολικά αλλά απομακρύνεται το κάτω μέρος και αντιστρόφως.
Συνιστάται πρώτα να ρυθμίσεις έτσι ώστε να είσαι καλά όταν κρατάς το κάτω μέρος (δηλαδή να ασκείται ομοιόμορφη πίεση στο χέρι και να μη σε ¨χτυπάει¨ κάπου) και μετά να τοποθετήσεις τη βάση των μοχλών (hoods) ώστε να είναι στην ίδια ευθεία με το πάνω μέρος του τιμονιού ή λίγο, 5° προς τα επάνω. Και αν το τιμόνι είναι κατάλληλο θα μπορείς να φτάνεις το μοχλό όταν είσαι κάτω (drops). Και ναι μπορεί κάποια τιμόνια να μην σε βολέψουν ό,τι και να κάνεις. Για αυτό υπάρχουν τόσα διαφορετικά σχέδια.
Τα βασικά χαρακτηριστικά των γυριστών τιμονιών είναι το πλάτος τους (περίπου όσο είσαι από ώμο σε ώμο, τα χέρια σου να είναι παράλληλα, πχ 420mm), το reach του τιμονιού (πόσο πιο εμπρός σε σχέση με το οριζόντιο τμήμα είναι η κορφή της κούμπας πχ 75mm), drop (πόσο χαμηλά σε σχέση με το οριζόντιο τμήμα φτάνει η κούρμπα πx 125mm). Αυτό που δεν είναι εύκολο να περιγραφεί είναι η κούρμπα, παλιά ήταν σταθερής ακτίνας (και μεγάλου drop), τώρα όμως όχι. Μετά όμως έχουμε τα πιο ψαγμένα, το flare (το γυριστό απομακρύνεται από τη μέση γραμμή ώστε να έχεις πιο φαρδύ τιμόνι όταν είσαι στα drops για καλύτερο έλεγχο εκτός δρόμου, στροφή (εκτός από flare μπορεί να στρίβει και λίγο προς τα έξω στο πίσω μέρος), sweep (το οριζόντιο τμήμα του τιμονιού, πρίν φτάσεις στην κούρμπα μπορεί να μην είναι τελείως ευθύ αλλά να κάνει λίγο προς τα πίσω, ή προς τα εμπρός), μπορεί να έχεις και λίγο riser (το οριζόντιο να σηκώνεται λίγο πιο ψηλά από το κεντρικό σημείο), το ευθύ μέρος να είναι λίγο πλακέ για άνεση ή πολύ πλακέ για αεροδυναμικό πλεονέκτημα. Και υπάρχει και η Canyon που εμφάνισε το διώροφο τιμόνι....
Και τώρα όποιος τολμά ας πάει να διαλέξει τιμόνι....
Άβαταρ μέλους
By harpymonk
#680324 Δεν ξερω τι ειναι ολα αυτα που λες και τι τρικυμία επικρατεί μεταξύ των ωτων σου αλλα 42 χλστ πλατος αν θες να πας γρηγορα δεν παιρνεις. Δεν εχει σχεση με τους ωμους και συνηθιζεις τα παντα σε λιγοτερο απο 10 λεπτα (γεωμετριες, τιμονια, κοκ.).
Στα τιμονια (οπως και στα γραναζια) υπαρχουν standard, compact και semi-compact. Αντίθετα με τα γραναζια ομως κανεις δεν βαζει standard τη σήμερον ημερα. Ασε που πολλα τιμονια εινα integrated (μονοκόμματο stem-τιμονι) και αρα δεν ρυθμίζονται (θα σου κανουν τη ζωη πιο ευκολη ισως απο τις σπαζοκεφαλιες που σου βαζεις).
Οσο για λαστιχα δεν νομίζω οτι ανακάλυψες τον τροχό (pun intended) π.χ. πολλα χρονια τωρα τα Conti 4000, 5000, 4season, ..., ειναι directional. Πολλα αλλα επίσης.

Υ.Γ.
Το ποδηλατο της κορης εχει steel beaded λαστιχα (κριμα) και square tapered BB (κριμα). Καλες βολτες να της πεις.

Υ.Υ.Γ.
Το βασικο ειναι να κανεις ποδηλατο, τα νουμερα και οι επιστημες ειναι για να περνάει η ωρα η να βλεπεις τους αλλους να κανουν....
Άβαταρ μέλους
By Serf
#680363 Σε ποια κατηγορία ποδηλάτων ανήκει αυτό;Εικόνα

Στάλθηκε από το Mi Note 10 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#680403
harpymonk έγραψε:Δεν ξερω τι ειναι ολα αυτα που λες και τι τρικυμία επικρατεί μεταξύ των ωτων σου αλλα 42 χλστ πλατος αν θες να πας γρηγορα δεν παιρνεις. Δεν εχει σχεση με τους ωμους και συνηθιζεις τα παντα σε λιγοτερο απο 10 λεπτα (γεωμετριες, τιμονια, κοκ.).
Στα τιμονια (οπως και στα γραναζια) υπαρχουν standard, compact και semi-compact. Αντίθετα με τα γραναζια ομως κανεις δεν βαζει standard τη σήμερον ημερα. Ασε που πολλα τιμονια εινα integrated (μονοκόμματο stem-τιμονι) και αρα δεν ρυθμίζονται (θα σου κανουν τη ζωη πιο ευκολη ισως απο τις σπαζοκεφαλιες που σου βαζεις).
Οσο για λαστιχα δεν νομίζω οτι ανακάλυψες τον τροχό (pun intended) π.χ. πολλα χρονια τωρα τα Conti 4000, 5000, 4season, ..., ειναι directional. Πολλα αλλα επίσης.

Υ.Γ.
Το ποδηλατο της κορης εχει steel beaded λαστιχα (κριμα) και square tapered BB (κριμα). Καλες βολτες να της πεις.

Υ.Υ.Γ.
Το βασικο ειναι να κανεις ποδηλατο, τα νουμερα και οι επιστημες ειναι για να περνάει η ωρα η να βλεπεις τους αλλους να κανουν....
Θέλω να δω εσένα με 42χλστ πλάτος... 42χλστ είναι τα κύματα της δικής σου τρικυμίας... 420χλστ είναι ένα σύνηθες νούμερο για πλάτος τιμονιού. Το αν θα είναι γρηγορότερο από κάποιο άλλο είναι αρκετά σχετικό. Πχ στα mountain τα τιμόνια έχουν πλάτος πάνω από 600mm και κανένας δεν θέλει να πάει αργά άρα υπάρχουν κι άλλοι λόγοι εκτός από την μέγιστη ταχύτητα για το πλάτος του τιμονιού. Εσύ προφανώς προσπαθείς να πιάσεις τη μέγιστη ταχύτητα στις τέλειες ομαλότατες πίστες, χωρίς στροφές, ανωμαλίες ή ελιγμούς. Είναι απλό, καταργείς τελείως το τιμόνι ή το κόβεις στους 20 πόντους, ίσα ίσα όσο χρειάζεται για να χωρέσεις τα aerobars. Και έτσι θα πας ακόμα πιο γρήγορα. Το ότι το συνηθίζεις δεν είναι ακριβώς σωστή τεκμηρίωση. Ιδίως αν επηρεάζει αρνητικά την αναπνοή σου και δημιουργεί πόνους ή καταπόνηση, δεν είναι όλοι ίδιοι. Χαίρομαι όμως για την κατασταλαγμένη σου άποψη. Εντελώς τυχαία είδα ότι ακόμα και οι επαγγελματίες του χώρου bike fitters δεν είναι ξεκάθαροι για το σωστό πλάτος του τιμονιού. Υποθέτω ένας που βάζει την μέγιστη ταχύτητα σαν μοναδικό στόχο να είναι υπέρ του στενότερου των ώμων ενώ άλλος που ίσως βλέπει το πράμα πιο γενικά, ότι θα κυκλοφορήσεις και σε δρόμο με αυτοκίνητα, χωματόδρομους κλπ συνιστά όχι στενότερο από τους ώμους, καλύτερα φαρδύτερο παρά στενότερο εκτός αν έχεις κάποιο θέμα με υπερέκταση αγκώνων...

Πάντως λυπάμαι που γράφω πολλά και δεν έχεις χρόνο να τα διαβάσεις προσεκτικά. Μπορείς απλά να μην τα διαβάζεις.
Διάβαζε καλύτερα, το θέμα δεν είναι ότι είναι κατευθυντικό αλλά το ότι χρησιμοποιείς την αντίθετη κατεύθυνση στους πίσω τροχούς. Αλλά μάλλον αυτό δεν έχει να κάνει με τη μέγιστη ταχύτητα οπότε είναι άχρηστη γνώση.

Ναι το ποδήλατο της κόρης έχει τα φτηνά αλλά καλά λάστιχα Schwalbe CX PRO. 405 γραμμάρια για 35άρι μη folding όμως δεν είναι άσχημα, θεωρείται πολύ ελαφρύ για την κατηγορία του με καλή πρόσφυση και αντοχή. Και είναι κάτι που αλλάζει πολύ εύκολα.
Ναι το ποδήλατο της κόρης έχει square tapered BB, κρίμα όχι, γιατί έτσι βγαίνουν τα παιδικά γιατί πρέπει να είναι πιο στενά από τα μεγαλίστικα (Q διάσταση το λένε) για να μην ποδηλατούν με ανοιχτά πόδια. H Islabikes φτιάχνει δικά της αλλά το αντίστοιχο μοντέλο, to Luath με κάρμπον πηρούνι, μηχανικά δισκόφρενα, το BB, με το ίδιο Claris, 28άρια folding λάστιχα αλλά χωρίς πεντάλια ζυγίζει μόνο 100γραμμάρια λιγότερο οπότε δε με χαλάει πολύ που δεν πλήρωσα περί το 90% παραπάνω από όσα έδωσα οπότε θα δεχτώ τις διαφορές.
Λες να νιώσει την παραμικρή διαφορά από το BB στα επόμενα 3 χρόνια που θα κρατήσει το ποδήλατο; Λες να χρειαστεί αλλαγή (εμένα με τη δική μου ροπή και βάρος κράτησε 20+χρόνια) ή θα πρέπει να ανησυχήσω μην τυχόν χάσει 2-3 δευτερόλεπτα από τις διαδρομές λίγων χλμ που θα κάνει; Το επόμενό της θα είναι ενηλίκων οπότε αν ο τωρινός ενθουσιασμός της παραμείνει θα πάρει κάτι αρκετά καλύτερο.
Δεν ξέρω αν είσαι από αυτούς που καταφέραν κάποια πράματα στη ζωή τους χωρίς μελέτη και σπουδές οπότε τα εκμηδενίζεις αλλά τα νούμερα και οι επιστήμες είναι αυτά που σου προσφέρουν όχι μόνο το ποδήλατο και τόσα άλλα αλλά και το δικαίωμά σου να είσαι εδώ και να τα κατηγορείς. Τουλάχιστον δέξου ότι άλλοι τα εκτιμούν περισσότερο από σένα και μην τα απορρίπτεις.