- 19 Οκτ 2020, 15:26
#670197
Random σκέψεις/εντυπώσεις 2000 χλμ (κλαυσίγελος εδώ)
Μοτέρ:
Επαρκές
Οκ, εξηγώ για να μην παρεξηγηθώ, δεν είμαι το πρώτο χέρι που θέλει 500 άλογα για να πει ότι κάτι έγινε, εννοώ ότι ειδικά στο Ευρωπαϊκό οδόστρωμα τα 250τόσα δεν προβληματίζουν ούτε φαίνονται "πολλά". Είναι ένας καλός συμβιβασμός απόδοσης/οικονομίας σε σχέση με την 340i η οποία σίγουρα θα ήταν πιο διασκεδαστική αλλά από την άλλη οι ευκαιρίες να εκμεταλλευτεί κανείς την παραπάνω δύναμη είναι ελάχιστες στην καθημερινότητα. Σε λειτουργία είναι εντελώς ατμοσφαιρικό (θυμάμαι όταν είχαν νοικιάσει μια 430i πριν κάτι χρόνια δεν είχα καταλάβει ότι ήταν τούρμπο, είχα μείνει στα εξακύλινδρα μοτέρ) και χωρίς ξεσπάσματα. Στο comfort έχει πολύ γραμμική απόκριση, θα την έλεγα έως και ιδεατή πλην ελάχιστων εξαιρέσεων. Στο sport θα έλεγα πως το γκάζι γίνεται υπερβολικά μη γραμμικό αν και εντυπωσιάζει η αμεσότητα που λαμβάνεις, κάτι σαν τα παλιά Sprint Booster υποθέτω. Στο Eco ψοφάει αρκετά όπως είναι αναμενόμενο αλλά για οδήγηση στην πόλη έχει φάση. Χαβά έχει και το Coasting (απεμπλοκή των ταχυτήτων/νεκρά και ρελαντί στο άσε αντί για πλήρες κόψιμο της τροφοδοσίας) αν και κάποιες φορές με ενοχλεί το να μην έχω φρενάρισμα από την μηχανή. Μπορεί κανείς να απενεργοποιήσει την λειτουργία αυτή πάντως, εγώ όταν θέλω παραπάνω επιβράδυνση χωρίς φρένο απλά γυρνάω το κιβώτιο στο S ή κατεβάζω μερικές σχέσεις με τα paddles. Ήσυχο και χωρίς κραδασμούς στη λειτουργία, έχει και διακριτικό ASD-Active Sound Design που δεν μπορώ να πω ότι με έχει χαλάσει ιδιαίτερα ώστε να μπω σε πειρασμό να το απενεργοποιήσω. Κατανάλωση στα ίδια περίπου με το 308 όσον αφορά τη μέση, κάτι ιδιαίτερα εντυπωσιακό αν σκεφτεί κανείς τη διαφορά σε βάρος και κυβικά. Εξηγείται βέβαια από το 8αρι κιβώτιο το οποίο ευνοεί την κατανάλωση στον ανοιχτό δρόμο (το 308 είχε 6αρι και μάλιστα πιο κοντό από τα απλά τουρμπάτα της σειράς). Από την άλλη, μέσα στην πόλη καίει σίγουρα 1 με 1μιση λίτρο παραπάνω οπότε η διαφορά εξισσοροπείται.
Κιβώτιο:
Τα γνωστά για το 8αρι που φοράνε οι BMW. Ανεπαίσθητες αλλαγές στο Eco/Comfort πρόγραμμα, στο Sport Plus πρόγραμμα + κιβώτιο στο S/M και χειροκίνητες αλλαγές γίνεται πολύ γρήγορο και μου θύμισε σε κλώτσημα το SMG της E46 του Μάνου που είχα οδηγήσει.
Ένα DSG υπερέχει μόνο στο αδιάλειπτο της παροχής της ροπής και ότι ίσως δεν θα επηρεάσει τον πίσω άξονα αν αλλάζεις ταχύτητα πάνω στην στροφή ενώ πηγαίνεις τάπα, αλλά κλάιν μάιν. Το πακέτο του αμαξιού (SAT-Sport Automatic Transmission) έχει και launch control το οποίο δεν έχω δοκιμάσει ακόμα στην πράξη, μόνο στατικά: έχει πλάκα να βλέπει κανείς πώς ανεβάσει πίεση το τούρμπο με το αυτοκίνητο ακίνητο (συνδυασμός wg/πεταλούδας κλπ).
Τιμόνι:
Ένα μείγμα ακρίβειας κι αναισθησίας
Ό,τι λένε οι δημοσιογράφει ισχύει σε γενικές γραμμές κι εγώ θα το συγκρίνω (πάλι) με το 308 γιατί απλά ήταν το προηγούμενο αυτοκίνητό μου. Εκείνο είχε ηλεκτροϋδραυλικό (δλδ ηλεκτρική αντλία που κινεί το υγρό της υδραυλικής κρεμαγιέρας), ενώ η 3αρα έχει πλέον αμιγώς ηλεκτρικό, όπως και το 99% των αυτοκινήτων πλέον. Οι λόγοι είναι γνωστοί: απλότητα μηχανισμού (δεν χρειάζεται να δρομολογήσεις σωληνώσεις, ρεζερβουάρ, FEAD στο μοτέρ πάνω κλπ), κατανάλωση (υποβοήθηση μόνο όταν την ζητά ο οδηγός) και δυνατότητα για συστήματα υποβοήθησης οδήγησης (από αυτόματο παρκάρισμα, lane assist κλπ κλπ μέχρι μικρότερα που δεν γίνονται αντιληπτά όπως active nibble control, προστασία παγώματος κλπ). Το μεγάλο μειονέκτημα είναι ότι επειδή το -ογκώδες- μοτέρ της υποβοήθησης με τον ρότορά του είναι μονίμως σε εμπλοκή με την κρεμαγιέρα, οτιδήποτε ασκεί δύναμη στο σύστημα έχει να αντιμετωπίσει και την έξτρα αδράνεια του εξαρτήματος αυτού. Δλδ όσες δυνάμεις έρχονται από το δρόμο (το feedback που λέμε και στο χωριό μου) ασκούνται και σε αυτό και "φιλτράρονται". Αποτέλεσμα, οι γκρίνιες που έχουμε όλοι. ΕΕΠ, δεν ξέρω αν κάποιος κατασκευαστής έχει πειραμαστεί με μοτέρ που απεμπλέκεται υπό συνθήκες, να μια ιδέα που θα είχε πλάκα να δοκιμαστεί αλλά μάλλον όσο πάμε προς αυτόνομη οδήγηση δεν θα έχει νόημα.
Κλείνω την παρένθεση αυτήν για να επιστρέψω, ενώ λοιπόν το μπροστινό είναι πολύ ακριβές, είναι σαφώς πιο αναίσθητο. Αυτό έχει τα αρνητικά του (μεταβολές στην πρόσφυση δεν νιώθω με τπτ), έχει και τα θετικά του (πχ λιγότερο kickback σε λακούβες, αυτό βέβαια μπορεί να είναι και αποτέλεσμα διαφορετικής γεωμετρίας). Δεν έχω συνηθίσει ακόμα το μέγεθος του τιμονιού (διάμετρος και πάχος) σε σχέση με το -αλλαγμένο με το Sport του RCZ- του 308 μου που ήταν πιο μικρό και λεπτό, αλλά έχει πολύ καλή ποιότητα υποστρώματος και δέρματος. Α, είναι και θερμαινόμενο.
Κάτι που δεν ήξερα ότι χρειάζομαι αλλά τελικά τα σπάει.
Φρένα:
Πολύ καλά (θυμίζω είναι το έξτρα πακέτο με μπλε αλουμινένιες δαγκάνες και δίσκους 2 κομματιών 370 χλστ μπροστά και 2πίστονες πίσω με δίσκους 345 χλστ), γραμμικά και με εξαιρετική αντοχή. Δεν έχω να πω κάτι άλλο, απόλυτα ικανοποιημένος. Αρνητικό το ότι τα μπροστά βγάζουν αρκετή σκόνη αλλά αυτό φαντάζομαι είναι απόρροια και του τακακιού. Α, φοράω το ίδιο servo με την M3.
Ανάρτηση:
M-Sport ανάρτηση + 19αρες + Runflat, χρειάζεται να πω κάτι παραπάνω;
Αδύναμο σημείο οι ρηχές λακούβες με απότομη είσοδο/έξοδο. Πιο βαθιές, ανωμαλίες κλπ δεν προβληματίζουν τόσο. Καλή ποιότητα κύλισης και θόρυβος που μένει σταθερός ανεξαρτήτως ταχύτητας. Το τελευταίο μου έχει κάνει εντύπωση, ξεκινάει δηλαδή ένα υπόκοφο βουητό χαμηλής έντασης από σχετικά χαμηλές ταχύτητες και μένει σταθερός μέχρι τις ψηλές ταχύτητες. Αεροδυναμικοί κλπ ελάχιστοι.
Χώροι κλπ δεν έχει νόημα να σχολιάσω, έχουν γραφτεί θούριοι.
Αυτό που έλεγα στον funky πάντως είναι ότι δεν λαμβάνεις αίσθηση μεσαίου, ίσως επειδή είχα συνηθίσει τόσα χρόνια στην καμπίνα των 307/308. Από 5αρα και πάνω για άπλετους χώρους.
Η θέση οδήγησης όμως είναι πολύ καλή και παρόλη την ύπαρξη των ηλεκτρικών καθισμάτων πάει αρκετά χαμηλά.
Κωνσταντίνος
Ο γερομπισμπίκης σε νέες περιπέτειες.
Κάτω η δικτατορία των shorts.