Ενότητα για τους κατασκευαστές γενικά
Άβαταρ μέλους
By Zeus
#786135
Anonymous Founder έγραψε:.... που συχνά δείχνουν απελπισία. Πχ η Volvo:
(στο 1:43: https://www.youtube.com/watch?v=a1uB9C9ET2k?t=103


Απελπισια? :dizzy:

Αυτο που υποσχονται ειναι unsupervised autonomous driving feature Ride Pilot to debut in California, το οποιο εννοειται οτι θα ειναι πιστοποιημενο Once it has been verified as safe for use on highways, Ride Pilot is planned to be available as an add-on subscription on the company’s forthcoming fully electric SUV. . Σοβαρη υπευθυνη σταση δηλαδη κι οχι φανφαρες!

Σχετικα με το Lidar τα εχουν αναφερει πολλοι, αρκετες φορες. Ειναι εξαιρετικα αμφιβολο να πετυχει αυτονομη οδηγηση χωρις σωστη αντιληψη του περιβαλλοντος σε ολες τις συνθηκες μονο με καμερες. Το βασικο ζητημα ειναι το κοστος, οχι μονο σαν συσκευη αλλα και σαν implementation.
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#786143 Θα σχολιάσω μόνον τα του LiDAR: είναι ένα κλασικό ραντάρ επί τις ουσίας μόνο που είναι οπτικό με laser και όχι με ηλεκτρομαγνητικά κύματα, και γι'αυτό και πολύ πιο ακριβές. Το πλεονέκτημά του σε σχέση με μια κάμερα, είναι πως μπορεί να βλέπει με ΠΟΛΥ μεγαλύτερη ακρίβεια (κάτι που δεν είναι ιδιαίτερα χρήσιμο στην εφαρμογή που συζητάμε) και να λειτουργεί περίφημα και σε συνθήκες χαμηλής ορατότητας (ομίχλη, νύχτα, κλπ).
Και αυτό όμως για να δουλέψει, θέλει μια κάμερα, ένα χάρτη και ένα GPS, αλλιώς δεν μπορεί να καταλάβει που βρίσκεται και τι πρέπει να κάνει. Το LiDAR λοιπόν από μόνο του δεν κάνει τίποτε, μόνον συνδυαστικά. Επιπλέον, αν είχες κάμερες που μπορούσαν να βλέπουν την νύχτα (πχ με δυνατό IR) ή και θερμικές (για να εντοπίζεις με ακρίβεια και ανθρώπους και ζώα) παίζει να μην το χρειάζεσαι καθόλου.
Εννοείται δεν χρειάζεσαι καθόλου τους ultrasonic sensors, που είναι χρήσιμοι μόνον στο παρκάρισμα και επικουρικά με τις κάμερες. Γενικώς, το να μετράς τους ultrasonic σαν λύση στην αυτόνομη οδήγηση, είναι στα όρια του αστείου, είναι παντελώς αναξιόπιστοι και λειτουργούν μόνον σε πολύ μικρές αποστάσεις.
:s_biggrin
Από το βίντεο αυτό, όσο και γενικώς από αυτά που δείχνει η Volvo, απλούστατα είναι πολύ πίσω και προσπαθεί να κάνει catch up υποσχόμενη πως ΘΑ τα κάνει και ΘΑ πετύχει, once it has been verified κλπ κλπ.
Αυτό σημαίνει πως αυτή την στιγμή δεν έχει τίποτε έτοιμο που να πλησιάζει έστω αυτό που συζητάμε. Τουλάχιστον η Mercedes είναι κάπως καλύτερα με την Nvidia, ενώ η VW που κοπιάρει στα πάντα την Tesla, μπορεί να ελπίζει πως μπορεί κι αυτή να τα καταφέρει (δύσκολο, αλλά ας μην είμαι απόλυτος).
:s_blush
Από εκεί και μετά, μάλλον τα λέω όλα τα παραπάνω ως πικραμένος μη αγοραστής ενός καινούριου αυτοκινήτου από τους κορυφαίους κατασκευαστές, οπότε δεν χρειάζεται να μου δίνετε και σημασία, αφού ως γνωστόν παραληρώ, rant-άρω και δεν ξέρω εν γένει τι μου γίνεται σε κάτι τέτοια.
:s_blush :s_hang
https://invision.ai/#Mission
H κάμερα εντοπίζει το αντικείμενο σε 3D χώρο, και γνωρίζει τον όγκο του. Για να το πετύχει, νωρίτερα γίνεται σκανάρισμα του χώρου με 360 κάμερα (την φθηνή της GoPro χρησιμοποιούν). Η κάμερα σαν σημείο λοιπόν κατόπιν αν και προφανώς είναι απλή και όχι 360, μπορεί και εντοπίζει αυτό που βλέπει σε 3D. Όλα αυτά χωρίς LiDAR. Με LiDAR θα φτάναμε σε ακρίβεια κοντά στο 1cm, με την κάμερα είμαστε στα 20cm. Ακούγεται πολύ, αλλά για τέτοια εφαρμογή είναι μια χαρά
Άβαταρ μέλους
By Serf
#786146 Σε αυτό το θέμα πριν ένα μήνα περίπου σχετικά με την απόδοση της Tesla χωρίς radar:

Serf on 08.09.2022 έγραψε:...

Model Y also received a leading score of 98 percent in Euro NCAP's Safety Assist category. This result was achieved with Model Y vehicles equipped with Tesla Vision, our camera vision and neural net processing system that now comes standard in all Tesla vehicles delivered in North America and Europe. This score was a result that many did not believe was possible without using radar.

EDIT: Link και screenshot (φθίνουσα στοίχιση γενικής βαθμολογίας) από το site του Euro NCAP:

https://www.euroncap.com/en/ratings-rewards/latest-safety-ratings/#?selectedMake=0&selectedMakeName=Select%20a%20make&selectedModel=0&selectedStar=&includeFullSafetyPackage=true&includeStandardSafetyPackage=true&selectedModelName=All&selectedProtocols=45155,41776,40302&selectedClasses=1202,1199,1201,1196,1205,1203,1198,1179,40250,1197,1204,1180,34736,44997&allClasses=true&allProtocols=false&allDriverAssistanceTechnologies=false&selectedDriverAssistanceTechnologies=&thirdRowFitment=false

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα
Άβαταρ μέλους
By Giuseppe Busso
#786150 Σήμερα πέτυχα το πρώτο Τέσλα που το πάταγε. Στο κατέβα στον Κηφισό. Ήμουν με το Doblo. Ήθελα να του δώσω συγχαρητήρια.
Άβαταρ μέλους
By Zeus
#786153
Serf έγραψε:Σε αυτό το θέμα πριν ένα μήνα περίπου σχετικά με την απόδοση της Tesla χωρίς radar:

Να αυτο ειναι το θεμα, οτι δεν ειναι το ιδιο θεμα! Ειπαμε τρελα πανηγυρια στην Τεσλα, αλλα δεν ειναι ακριβως αποδειξει οτι δουλευει καλα το FSD επειδη δουλεψαν τα collision avoidance. Και επειδη το συστημα πρεπει να δουλευει σε ολες τις συνθηκες, αλλα οι καμερες δεν μπορουν να το εξασφαλισουν, το αναφερει ρητα και στο manual..

Many factors can impact the performance of Autopilot, causing the system to be unable to function as intended. These include, but are not limited to poor visibility (due to heavy rain, snow, fog, etc.), bright light (due to oncoming headlights, direct sunlight, etc.), mud, ice, snow, interference or obstruction by objects mounted onto the vehicle (such as a bike rack), obstruction caused by applying excessive paint or adhesive products (such as wraps, stickers, rubber coating, etc.) onto the vehicle; narrow, high curvature or winding roads, a damaged or misaligned bumper and extremely hot or cold temperatures.


Με τα σημερινα δεδομενα, δεν υπαρχει αλλος τροπος εκτος των lidar...τι να κανουμε τωρα
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#786155 Υπάρχει, τι να κάνουμε τώρα; :lol:

https://www.flir.com/oem/adas/
Υπάρχει και στην Ολυμπια Οδό μία θερμική, στην έξοδο ενός τούνελ γιατί υπήρχε θέμα με την αντηλιά.
:s_blush
Δοκιμασμένη τεχνολογία και καλύτερη από το LiDAR για χρήση σε αυτοκίνητο, γιατί μπορεί να εντοπίσει με ακρίβεια και ανθρώπους και ζώα όπως είπα.
Άβαταρ μέλους
By Zeus
#786160
Anonymous Founder έγραψε:Θα σχολιάσω μόνον τα του LiDAR: είναι ένα κλασικό ραντάρ επί τις ουσίας μόνο που είναι οπτικό με laser και όχι με ηλεκτρομαγνητικά κύματα, και γι'αυτό και πολύ πιο ακριβές. Το πλεονέκτημά του σε σχέση με μια κάμερα, είναι πως μπορεί να βλέπει με ΠΟΛΥ μεγαλύτερη ακρίβεια (κάτι που δεν είναι ιδιαίτερα χρήσιμο στην εφαρμογή που συζητάμε) και να λειτουργεί περίφημα και σε συνθήκες χαμηλής ορατότητας (ομίχλη, νύχτα, κλπ).
Και αυτό όμως για να δουλέψει, θέλει μια κάμερα, ένα χάρτη και ένα GPS, αλλιώς δεν μπορεί να καταλάβει που βρίσκεται και τι πρέπει να κάνει. Το LiDAR λοιπόν από μόνο του δεν κάνει τίποτε, μόνον συνδυαστικά. Επιπλέον, αν είχες κάμερες που μπορούσαν να βλέπουν την νύχτα (πχ με δυνατό IR) ή και θερμικές (για να εντοπίζεις με ακρίβεια και ανθρώπους και ζώα) παίζει να μην το χρειάζεσαι καθόλου.
Εννοείται δεν χρειάζεσαι καθόλου τους ultrasonic sensors, που είναι χρήσιμοι μόνον στο παρκάρισμα και επικουρικά με τις κάμερες. Γενικώς, το να μετράς τους ultrasonic σαν λύση στην αυτόνομη οδήγηση, είναι στα όρια του αστείου, είναι παντελώς αναξιόπιστοι και λειτουργούν μόνον σε πολύ μικρές αποστάσεις.
:s_biggrin
Από το βίντεο αυτό, όσο και γενικώς από αυτά που δείχνει η Volvo, απλούστατα είναι πολύ πίσω και προσπαθεί να κάνει catch up υποσχόμενη πως ΘΑ τα κάνει και ΘΑ πετύχει, once it has been verified κλπ κλπ.
Αυτό σημαίνει πως αυτή την στιγμή δεν έχει τίποτε έτοιμο που να πλησιάζει έστω αυτό που συζητάμε. Τουλάχιστον η Mercedes είναι κάπως καλύτερα με την Nvidia, ενώ η VW που κοπιάρει στα πάντα την Tesla, μπορεί να ελπίζει πως μπορεί κι αυτή να τα καταφέρει (δύσκολο, αλλά ας μην είμαι απόλυτος).
:s_blush

Ψαξε λιγο καλυτερα τη φαση με την NVidia...η μερκ βαζει ενα υποδεεστερο μοντελο γιατι η βολβο εχει πρωτοστατησει στην εξελιξη και θα βαλει πρωτη το τοπ, και μετα ολοι οι αλλοι.
Επισης, δεν αναφερουν πουθενα οτι θα βασιστουν μονο στο Lidar, δεν καταλαβαινω πως το διαβαζεις ετσι. Οπως επισης αγνοεις τα 5 ρανταρ και στεκεσαι στα Ultrasonic sensors...

Αυτο...
Anonymous Founder έγραψε:Από εκεί και μετά, μάλλον τα λέω όλα τα παραπάνω ως πικραμένος μη αγοραστής ενός καινούριου αυτοκινήτου από τους κορυφαίους κατασκευαστές, οπότε δεν χρειάζεται να μου δίνετε και σημασία, αφού ως γνωστόν παραληρώ, rant-άρω και δεν ξέρω εν γένει τι μου γίνεται σε κάτι τέτοια.


Ειναι καποια μορφη εξυπναδας? Ειναι καποιο αστειο που θα πρεπει να το καταλαβουμε? Σου την ειπε καποιος γιατι δεν αγοραζεις καινουριο αυτοκινητο? Σε ειπανε ασχετο? Δεν σε πιανω και λογο και γνωριμιας πιστευα το αντιθετο....
Άβαταρ μέλους
By Zeus
#786161
Anonymous Founder έγραψε:Υπάρχει, τι να κάνουμε τώρα; :lol:

https://www.flir.com/oem/adas/
Υπάρχει και στην Ολυμπια Οδό μία θερμική, στην έξοδο ενός τούνελ γιατί υπήρχε θέμα με την αντηλιά.
:s_blush
Δοκιμασμένη τεχνολογία και καλύτερη από το LiDAR για χρήση σε αυτοκίνητο, γιατί μπορεί να εντοπίσει με ακρίβεια και ανθρώπους και ζώα όπως είπα.

Αυτο ειναι εξελιξη αυτου που λεγανε night vision καποτε? Αν γινεται γιατι κανεις δεν τους χρησιμοποιει και πανε σε πιο ακριβες λυσεις?
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#786163 Το night vision είναι με υπέρυθρες, το IR δηλαδή. Σαν αυτό που έχουν ακόμη και πάμφθηνες κάμερες. Δεν ξέρω τι κάνουν, ούτε το LiDAR είναι βέβαιο πως θα το υιοθετήσουν όλοι. Αυτή την στιγμή, το μόνο σίγουρο είναι οι κάμερες. Αυτές τις έχουν όλοι. Το αν θα χρειαστούν και επιπλέον (που θεωρώ πως ναι, αλλά δεν σημαίνει πως το επιπλέον δεν θα είναι κάμερα...) από τις απλές κάμερες που έχουν όλοι, μένει να το δούμε. Δεν είναι τόσο απλό δηλαδή. Γιατί μπορεί να το χρειάζονται, μπορεί και όχι. Το να έχεις θερμικές κάμερες πάντως, έχει και κόστος για το hardware, και αυξημένο φόρτο επεξεργασίας.

Οι τεχνολογίες που είναι διαθέσιμες είναι μπόλικες εκεί έξω. Το ποια θα κερδίσει, θα φανεί στα προσεχή 2-3 χρόνια το πολύ. Η Tesla έχει ποντάρει μόνον στις κάμερες και έχει ένα σοβαρό λόγο. Το να κουβεντιάσουμε αν εκτός από απλές κάμερες θέλουμε και LiDAR ή θερμικές, είναι σοβαρή κουβέντα. Το να λέμε πως θέλουμε και αισθητήρες παρκαρίσματος, είναι αστειότητα και δεν δείχνει σοβαρότητα, αλλά πανικό (για να μην πω ξανά την άλλη λέξη που ενόχλησε).
Άβαταρ μέλους
By Zeus
#786169
Anonymous Founder έγραψε:Το night vision είναι με υπέρυθρες, το IR δηλαδή. Σαν αυτό που έχουν ακόμη και πάμφθηνες κάμερες. Δεν ξέρω τι κάνουν, ούτε το LiDAR είναι βέβαιο πως θα το υιοθετήσουν όλοι. Αυτή την στιγμή, το μόνο σίγουρο είναι οι κάμερες. Αυτές τις έχουν όλοι. Το αν θα χρειαστούν και επιπλέον (που θεωρώ πως ναι, αλλά δεν σημαίνει πως το επιπλέον δεν θα είναι κάμερα...) από τις απλές κάμερες που έχουν όλοι, μένει να το δούμε. Δεν είναι τόσο απλό δηλαδή. Γιατί μπορεί να το χρειάζονται, μπορεί και όχι. Το να έχεις θερμικές κάμερες πάντως, έχει και κόστος για το hardware, και αυξημένο φόρτο επεξεργασίας.

Οι τεχνολογίες που είναι διαθέσιμες είναι μπόλικες εκεί έξω. Το ποια θα κερδίσει, θα φανεί στα προσεχή 2-3 χρόνια το πολύ. Η Tesla έχει ποντάρει μόνον στις κάμερες και έχει ένα σοβαρό λόγο. Το να κουβεντιάσουμε αν εκτός από απλές κάμερες θέλουμε και LiDAR ή θερμικές, είναι σοβαρή κουβέντα. Το να λέμε πως θέλουμε και αισθητήρες παρκαρίσματος, είναι αστειότητα και δεν δείχνει σοβαρότητα, αλλά πανικό (για να μην πω ξανά την άλλη λέξη που ενόχλησε).

Ολο το βιντεακι και η φασουλα με της φουσκες και τις μπαλιτσες ειναι μια αστειοτητα. Αλλα νομιζω δινεις περισσοτερο βαρος στους αισθητηρες παρκαρισματος απο οσο τους αξιζει και απο οσο τελικα συμβαλουν σε αυτο που ανακοινωσαν...Φαντασου να ελεγαν βαλαμε 10 ρανταρ, 10 καμερες και 20 αισθητηρες, πληρωσε 15Κ (γιατι βολβο-πριμιουμ) και καποια στιγμη θα σου δωσουμε φουλ αυτονομη οδηγηση over the air, γνωριζοντας οτι κατι τετοιο δεν ειναι δυνατον να επιτευχθει με αυτο το hardware. :whistlink:

To Lidar παντως φαινεται να το εχουν στο πλανο τους ολοι οσοι μιλουν για αυτονομη οδηγηση, εκτος της Τεσλα (και της Toyota :s_dunno )...

bmw
Mercedes
volkswagen
Stellantis

.....και γενικοτερα.
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#786173 Προσπαθώ να εξηγήσω πως παπάτζα δεν πουλάει μόνον η Tesla. Οι 16 αισθητήρες παρκαρίσματος, είναι παρόμοια.
Από εκεί και μετά, το ποιος έχει δίκιο, μένει να το δούμε. Στην παρούσα φάση, οι άλλοι με LiDAR ή όχι είναι πολύ πίσω και μπορούν να λένε πολλά τραγούδια.
Άβαταρ μέλους
By markvag
#786178
Anonymous Founder έγραψε:Θα σχολιάσω μόνον τα του LiDAR: είναι ένα κλασικό ραντάρ επί τις ουσίας μόνο που είναι οπτικό με laser και όχι με ηλεκτρομαγνητικά κύματα, και γι'αυτό και πολύ πιο ακριβές. Το πλεονέκτημά του σε σχέση με μια κάμερα, είναι πως μπορεί να βλέπει με ΠΟΛΥ μεγαλύτερη ακρίβεια (κάτι που δεν είναι ιδιαίτερα χρήσιμο στην εφαρμογή που συζητάμε) και να λειτουργεί περίφημα και σε συνθήκες χαμηλής ορατότητας (ομίχλη, νύχτα, κλπ).


Συγνώμη, γιατί μάλλον κατάλαβα κάτι λάθος. Γιατί ακριβώς δεν είναι χρήσιμο ένα σύστημα που βελτιώνει την όραση του (αυτόνομου ή σχεδόν αυτόνομου) οχήματος υπό όλες τις συνθήκες (κυρίως με χαμηλή γενικά ορατότητα);;;

Anonymous Founder έγραψε:Από το βίντεο αυτό, όσο και γενικώς από αυτά που δείχνει η Volvo, απλούστατα είναι πολύ πίσω και προσπαθεί να κάνει catch up υποσχόμενη πως ΘΑ τα κάνει και ΘΑ πετύχει, once it has been verified κλπ κλπ.
Αυτό σημαίνει πως αυτή την στιγμή δεν έχει τίποτε έτοιμο που να πλησιάζει έστω αυτό που συζητάμε.


E.... βασικά σημαίνει πως δεν κοροϊδεύει τους πελάτες της και τις ρυθμιστικές αρχές. Πάντως, η Τέσλα παραδέχεται (όχι στο κοινό, αλλά όταν το σκατό φτάσει στην κάλτσα) ότι το FSD ΔΕΝ πρόκειται ποτέ να γίνει level 3 και εδώ λέμε πως ήδη είναι; Ξέρουμε κάτι που δεν ξέρει η Τέσλα;; :hmmm:


Serf έγραψε:Σε αυτό το θέμα πριν ένα μήνα περίπου σχετικά με την απόδοση της Tesla χωρίς radar:




Σωστό αυτό, αλλά αφορά το driving aid και όχι το αν το FSD είναι ή θα γίνει ποτέ αυτόνομο level 3 (που ούτε είναι, ούτε πρόκειται να γίνει ποτέ, σύμφωνα με όσα λέει η ίδια η Τέσλα)
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#786182
markvag έγραψε:
Anonymous Founder έγραψε:Θα σχολιάσω μόνον τα του LiDAR: είναι ένα κλασικό ραντάρ επί τις ουσίας μόνο που είναι οπτικό με laser και όχι με ηλεκτρομαγνητικά κύματα, και γι'αυτό και πολύ πιο ακριβές. Το πλεονέκτημά του σε σχέση με μια κάμερα, είναι πως μπορεί να βλέπει με ΠΟΛΥ μεγαλύτερη ακρίβεια (κάτι που δεν είναι ιδιαίτερα χρήσιμο στην εφαρμογή που συζητάμε) και να λειτουργεί περίφημα και σε συνθήκες χαμηλής ορατότητας (ομίχλη, νύχτα, κλπ).


Συγνώμη, γιατί μάλλον κατάλαβα κάτι λάθος. Γιατί ακριβώς δεν είναι χρήσιμο ένα σύστημα που βελτιώνει την όραση του (αυτόνομου ή σχεδόν αυτόνομου) οχήματος υπό όλες τις συνθήκες (κυρίως με χαμηλή γενικά ορατότητα);;;

Γιατί δεν είμαστε σίγουροι πως δεν θα καταφέρει κάποιος να το φτάσει μόνον με κάμερες (δύσκολο, αλλά θα δούμε), ούτε είμαστε σίγουροι πως είναι καλύτερο από άλλες τεχνολογίες (έγραψα ήδη ποιες).
Τέλος, η ακρίβεια είναι άχρηστη στην συγκεκριμένη εφαρμογή. Το βασικό είναι πως μπορεί να βλέπει στα δύσκολα. Αλλά δεν βλέπει μόνο του.
Άβαταρ μέλους
By Y.V
#786185 Για να παρεις πιστοποιηση ωστε να μην κινδυνευει ο κοσμος, σιγουρα θα πρεπει να βλεπεις και στα δυσκολα.
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#786188 Βλέπω υπάρχει μια παρανόηση εδώ: το ότι έχεις LiDAR από μόνο του δεν λέει ΤΙΠΟΤΕ. Αν δεν επεξεργάζεσαι σωστά τα δεδομένα, τότε πάλι τυφλός θα είσαι. Καλώς ή κακώς, οι εποχές που το hardware έκανε την διαφορά, έχουν παρέλθει.
Το τι "βλέπεις" και πώς το επιτυγχάνεις αυτό όταν μιλάμε για το Computer Vision είναι αρκετά ζόρικη ιστορία. Έβαλα παραπάνω τα link από την Flir. Βάζω άλλο ένα:
https://www.flir.com/oem/adas/adas-dataset-form/
Ένα κομμάτι είναι το hardware, ένα άλλο είναι το sofware το τελευταίο σε αυτό το χώρο χρειάζεται εκατομμύρια δεδομένα, το λεγόμενο dataset. Αυτά που έχει άπειρα και τα μεγαλώνει η Tesla, και αυτά που οι άλλοι θα ιδρώσουν να τα βρουν μόνοι τους ή θα τα χρυσοπληρώσουν, αν τα βρουν.
Είναι ακριβώς αυτά που κάποιοι κοροϊδεύετε. Κάποιοι άλλοι βέβαια, δεν γελάνε καθόλου. :s_blush