- 03 Οκτ 2022, 14:49
#786143
Θα σχολιάσω μόνον τα του LiDAR: είναι ένα κλασικό ραντάρ επί τις ουσίας μόνο που είναι οπτικό με laser και όχι με ηλεκτρομαγνητικά κύματα, και γι'αυτό και πολύ πιο ακριβές. Το πλεονέκτημά του σε σχέση με μια κάμερα, είναι πως μπορεί να βλέπει με ΠΟΛΥ μεγαλύτερη ακρίβεια (κάτι που δεν είναι ιδιαίτερα χρήσιμο στην εφαρμογή που συζητάμε) και να λειτουργεί περίφημα και σε συνθήκες χαμηλής ορατότητας (ομίχλη, νύχτα, κλπ).
Και αυτό όμως για να δουλέψει, θέλει μια κάμερα, ένα χάρτη και ένα GPS, αλλιώς δεν μπορεί να καταλάβει που βρίσκεται και τι πρέπει να κάνει. Το LiDAR λοιπόν από μόνο του δεν κάνει τίποτε, μόνον συνδυαστικά. Επιπλέον, αν είχες κάμερες που μπορούσαν να βλέπουν την νύχτα (πχ με δυνατό IR) ή και θερμικές (για να εντοπίζεις με ακρίβεια και ανθρώπους και ζώα) παίζει να μην το χρειάζεσαι καθόλου.
Εννοείται δεν χρειάζεσαι καθόλου τους ultrasonic sensors, που είναι χρήσιμοι μόνον στο παρκάρισμα και επικουρικά με τις κάμερες. Γενικώς, το να μετράς τους ultrasonic σαν λύση στην αυτόνομη οδήγηση, είναι στα όρια του αστείου, είναι παντελώς αναξιόπιστοι και λειτουργούν μόνον σε πολύ μικρές αποστάσεις.
Από το βίντεο αυτό, όσο και γενικώς από αυτά που δείχνει η Volvo, απλούστατα είναι πολύ πίσω και προσπαθεί να κάνει catch up υποσχόμενη πως ΘΑ τα κάνει και ΘΑ πετύχει, once it has been verified κλπ κλπ.
Αυτό σημαίνει πως αυτή την στιγμή δεν έχει τίποτε έτοιμο που να πλησιάζει έστω αυτό που συζητάμε. Τουλάχιστον η Mercedes είναι κάπως καλύτερα με την Nvidia, ενώ η VW που κοπιάρει στα πάντα την Tesla, μπορεί να ελπίζει πως μπορεί κι αυτή να τα καταφέρει (δύσκολο, αλλά ας μην είμαι απόλυτος).
Από εκεί και μετά, μάλλον τα λέω όλα τα παραπάνω ως πικραμένος μη αγοραστής ενός καινούριου αυτοκινήτου από τους κορυφαίους κατασκευαστές, οπότε δεν χρειάζεται να μου δίνετε και σημασία, αφού ως γνωστόν παραληρώ, rant-άρω και δεν ξέρω εν γένει τι μου γίνεται σε κάτι τέτοια.