Γενικά αυτοκινητιστικά θέματα
Άβαταρ μέλους
By markvag
#764469
georgetz έγραψε:
Αυτά βασίζονται ακόμα σε σασί "ξύλου" κλπα ?


Κάποια μοντέλα ναι. Το συγκεκριμένο πρέπει να είναι ένα από αυτά.

Βέβαια, το ξύλο είναι αρκετά άκαμπτο. Δεν χρησιμοποιείται νοβοπάν... :lol:
Άβαταρ μέλους
By markvag
#764477 Α, είναι με το καινούριο αλουμινένιο σασί!

Αλλά έχει και κάποια ξύλινα στοιχεία


Εικόνα
Άβαταρ μέλους
By NiTse
#764594 Κάτι kit car για cobra αν δεις που βάζουν και κινητήρες ακόμα μεγαλύτερους, αυτό μια χαρά μου φαίνεται.
Άβαταρ μέλους
By blinkys
#764656
markvag έγραψε:
Λοιπόν, η τελευταία απόπειρα από μεριά μου. Τί σημαίνουν τα στατιστικά (που φυσικά και είναι σωστά)... Ποια στατιστικά; Αυτά που λένε πως μία μηχανή έχει 55 θανάτους / 1 δισ. χλμ και το αμάξι έχει 1,1 (στο Μούρικα).

Σύμφωνα με αυτά τα νούμερα , αν πάρουμε 1εκ μοτοσυκλετιστές και τους βάλουμε να κάνουν μία διαδρομή 1.000χλμ (άρα έχουμε 1 δισ χλμ) και κάνουμε το ίδιο με 1εκ οδηγούς αυτοκινήτων, αναμένουμε ότι θα πεθάνουν 55 μοτοσυκλετιστές από τροχαία και 1 περίπου οδηγός αυτοκινήτου. Τί σημαίνει αυτό; Μα, ότι με τη μηχανή είναι 55 φορές πιο πιθανό να σκοτωθείς σε τροχαίο σε σχέση με ένα αυτοκίνητο. Τί ΔΕΝ σημαίνει;; Ότι θα πεθάνουν όλοι οι μοτοσυκλετιστές. Από τους 1εκ μοτοσυκλετιστές αναμένουμε ότι θα πεθάνουν 55 και θα είναι μια χαρά οι 999.945 (η ΣΥΝΤΡΙΠΤΙΚΗ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ δηλαδή). Και ΠΑΛΙ βέβαια, το αυτοκίνητο είναι 55 φορές ασφαλέστερο. ΔΕΝ σημαίνει ΦΥΣΙΚΑ ότι μπορούμε να προβλέψουμε τι θα πάθει ένας συγκεκριμένος μοτοσυκλετιστής, αλλά μόνο το τι θα συμβεί στο σύνολο. ΔΕΝ σημαίνει ακόμα ότι το νούμερο αυτό είναι σταθερό εις τον αιώνα τον άπαντα, αλλάζει και βελτιώνεται ή χειροτερεύει (αν και ποτέ δεν έχει πλησιάσει καν αυτό για τα αυτοκίνητα).

Επίσης δεν σημαίνει οτι στα επόμενα χίλια χλμ η πιθανότητα να πεθάνει ένας μοτοσυκλετιστής αυξάνεται. Παραμένει ίδια.

ΦΥΣΙΚΑ, ΠΟΤΕ δεν θα δούμε αυτό το νούμερο με μία επανάληψη του πειράματος αυτού. Εάν μπορούσαμε να επαναλάβουμε το πείραμα πολλές φορές, τη μία φορά θα είχαμε 50 θανάτους, την άλλη 60, κάποιες φορές πιθανώς και κανέναν, άλλες φορές και πάνω από 100. Κατά μέσο όρο όμως περιμένουμε να δούμε αυτά τα νούμερα, δηλαδή ο μέσος όρος των θανάτων / επανάληψη του πειράματος θα είναι κάπου στο 55 για τις μοτοσυκλέτες και στο 1,1 για τα αυτοκίνητα. Και σημειώνω, πως οι Αμερικάνοι οδηγούν περίπου 2,5τρις χλμ / έτος (δεν ξέρω αν είναι αυτοκίνητα ή μοτοσυκλέτες ή και τα δύο, φαντάζομαι πως είναι και τα δύο, αν και δεν μας κάνει ιδιαίτερη διαφορά), δηλαδή κάθε χρόνο αυτό το πείραμα επαναλαμβάνεται κατά κάποιον τρόπο 2.500 φορές (παραπάνω από αρκετές για να βγάλουμε ασφαλές συμπέρασμα).



Να λοιπόν που ανακαλύψαμε την πηγή του προβλήματος. Αν το σενάριο Α είχε πέρσι 1% ποσοστό που συνέβη (το έπαθαν 1 στους 100) και το σενάριο Β είχε ποσοστό 55% (το έπαθαν οι 55 στους 100) ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΠΩΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ 55 ΦΟΡΕΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ ΝΑ ΣΥΜΒΕΙ ΤΟ Β ΦΕΤΟΣ! Για να κάνεις τέτοιες προβλέψεις υπάρχουν άλλα μαθηματικά μοντέλα όπως συναρτήσεις πιθανοφάνειας, εκτιμητής μέγιστης πιθανοφάνειας, κατανομές Poisson και δεν συμμαζεύεται. Δεν γίνεται να τα απορρίψουμε όλα αυτά γιατί εσείς θέλετε ντε και καλά να κάνετε πρόβλεψη για του χρόνου με μια απλή σύγκριση το 60% είναι 2 φορές μεγαλύτερο από το 30% άρα και 2 φορές πιο πιθανό.

Για να πάρετε μια ιδέα, πρόβλεψη γίνεται έτσι
https://www.scirp.org/journal/paperinformation.aspx?paperid=75973

Ξαναλέω βέβαια πως ακόμα και αυτές οι προβλέψεις (που σίγουρα είναι πολύ πιο πιθανές να βγουν από τα μαθηματικά του φόρουμ) δεν σημαίνουν τίποτα για μένα σαν μονάδα άρα δεν έχουν καμία θέση στην κουβέντα για το αν πρέπει ένας έφηβος να καβαλάει μοτοσυκλέτα.
Άβαταρ μέλους
By markvag
#764738
blinkys έγραψε:Ξαναλέω βέβαια πως ακόμα και αυτές οι προβλέψεις (που σίγουρα είναι πολύ πιο πιθανές να βγουν από τα μαθηματικά του φόρουμ) δεν σημαίνουν τίποτα για μένα σαν μονάδα άρα δεν έχουν καμία θέση στην κουβέντα για το αν πρέπει ένας έφηβος να καβαλάει μοτοσυκλέτα.


Το συμπέρασμά σου δεν προκύπτει από τα δεδομένα.

1) Αν εφαρμόσεις τα μοντέλα που λες στα δεδομένα δεν θα δεις ότι η μοτοσυκλέτα είναι ασφαλέστερη από το αυτοκίνητο. Θα δείς ότι είναι πολύ πιο επικίνδυνη και τα μοντέλα θα προβλέψουν πολύ υψηλότερο ρίσκο θανάτου για την μοτοσυκλέτα. Γιατί όλες αυτές οι προβλέψεις βασίζονται σε ιστορικά δεδομένα. Εκτός αν πιστεύεις πως το αποτέλεσμα που βγαίνει κάθε χρόνο εδώ και δεκαετίες θα αλλάξει δραματικά του χρόνου. Μπορεί, αλλά είναι εξαιρετικά απίθανο, καθώς δεν έχουν μεταβληθεί ιδιαίτερα οι παράγοντες που το επηρεάζουν. Μπορεί πχ του χρόνου το νούμερο να είναι 50/δις χλμ ή 45 (μακάρι), αλλά είναι εξαιρετικά απίθανο (τόσο απίθανο που είναι πρακτικά αδύνατο) να είναι κάτω από 1,1... (στατιστικές προβλέψεις κάναμε στο πανεπιστήμιο στη χρηματοοικονομική και είχα 9-10 σε κάθε εξάμηνο και αντίστοιχα είχα 10 στο σχετικό εξάμηνο της στατιστικής - επίσης προβλέψεις κάνω καθημερινά στη δουλειά μου και σχεδόν ποτέ δεν πέφτω έξω, εκτός και αν μεταβληθούν σημαντικά οι παράγοντες που επηρεάζουν την πρόβλεψη). ΟΚ, μπορεί να συμβεί, αλλά μάλλον πιο πιθανό είναι να κερδίσω το τζακ ποτ στο τζόκερ που δεν παίζω από ένα δελτίο που βρήκα στον δρόμο. :lol:

2) Τα νούμερα αυτά ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΟΥΝ ξεκάθαρα και χωρίς κανένα περιθώριο αμφισβήτησης πως η μοτοσυκλέτα είναι σημαντικά πιο επικίνδυνη από ένα αυτοκίνητο.

3) Προφανώς και σημαίνουν κάτι για σένα, υποδεικνύουν σημαντικά υψηλότερο ρίσκο. Το αν το αποδέχεσαι είναι δική σου υπόθεση, αλλά όχι το αν αποδέχεσαι τα δεδομένα. Και προφανώς και έχουν θέση στην κουβέντα για το αν ένας έφηβος πρέπει να καβαλάει μοτοσυκλέτα. Πχ κι εγώ, για όσο μπορώ δεν θα αφήσω τα παιδιά μου να καβαλήσουν μοτοσυκλέτα. Και αν σαν ενήλικες το θέλουν (που προφανώς, αν βγάζουν δικά τους λεφτά, δεν μπορώ να τους εμποδίσω), η συμβουλή μου θα είναι να μην πάρουν.
Άβαταρ μέλους
By blinkys
#764746 1) Δεν είπα ποτέ πως η μοτοσυκλέτα είναι ασφαλέστερη από το αυτοκίνητο. Είπα πολύ απλά πως αυτό δεν αποδεικνύεται από τα μπακαλίστικα μαθηματικά που γράφτηκαν εδώ μέσα. Είπαμε έχω ελεύθερο χρόνο, αλλά μην περιμένει κανείς πως θα κάνω ολόκληρη έρευνα για να αποδείξω πως δεν γίνεται να κάνεις πρόβλεψη με στατιστική Γ λυκείου.

2) Αν θέλετε εσείς να ζήσετε ή να συμβουλέψετε τα παιδιά σας με βάση έρευνες που δεν έγιναν για να χρησιμοποιηθούν με αυτόν τον τρόπο, κάνοντας μαθηματικές αλχημείες για να επιβεβαιώσετε την φόβο ή την αντιπάθειά σας, be my guest. Εγώ θα συνεχίσω να το βρίσκω αστείο γιατί πολύ απλά δε με πείθει κανείς πως το κάνετε και σε άλλους τομείς της ζωής σας. Εκτός κι αν όταν ταξιδεύετε ακολουθείτε τον στατιστικά ασφαλέστερο δρόμο, ή όταν αγοράσατε αυτοκίνητο αγοράσατε πχ μαύρο Yaris με σιδερένιες ζάντες γιατί στατιστικά εμπλέκονται στα λιγότερα ατυχήματα. Γιατί μην ξεχνάμε πως στατιστικά μπορούμε να βγάλουμε πρακτικά για οτιδήποτε. Άρα θα περιμένω ας πούμε να μην κυκλοφορείτε το Σάββατο γιατί είναι η μέρα με τα περισσότερα ατυχήματα την εβδομάδα.
Άβαταρ μέλους
By edmond
#764750 Εγώ που πήρα γιάρις λευκό με αλουμινένιες είμαι στην άλλη άκρη; :help:
Άβαταρ μέλους
By georgetz
#764772 Σε όποια άκρη κ να είσαι , προσπάθησε όταν οδηγείς να προσέχεις κ τους μοτοσικλετιστές , είναι άνθρωποι κ αυτοί :)
Άβαταρ μέλους
By kostis20
#764867 Καλό θα είναι να προσέχουν και οι οδηγοί των δικύκλων λίγο τον εαυτό τους βέβαια ,γιατί εγώ βλέπω ότι στη χώρα μας οι περισσότεροι εξαντλούν την ενεργητική ασφάλεια των δικύκλων με το να τρέχουν οσο δε πάει ,να κάνουν σφήνες και να καβαλάνε τα πεζοδρόμια ,νησίδες κτλ...Βασικά να σφάζουν όλο σχεδόν το ΚΟΚ συνέχεια. Να μη πω τώρα για θόρυβο ξερω γω :help: :help: :help:
Άβαταρ μέλους
By georgetz
#764871 Οι περισσότεροι έτσι κάνουν ρε συ , 100%. Οι αυτοκινητιστές είναι στις άκρες πάντα.

Προσοχή λοιπόν σε όλους μας , καλό καλοκαίρι :s_bye
Άβαταρ μέλους
By axel12p
#765134 Η κυρία θυμήθηκε απλά τελευταία στιγμή να στρίψει αριστερά.

Ο 49χρονος επιβάτης της μηχανής στο χώμα, ο οδηγός της μηχανής τραυματίστηκε σοβαρά, ενώ η οδηγός του αυτοκινήτου δεν έπαθε φυσικά τίποτα.
Η τιμωρία της; Ποινή φυλάκισης 24 μηνών με τριετή αναστολή.
Και η ζωή συνεχίζεται (για αυτήν!)...

Το τροχαίο δυστύχημα κατά το οποίο έχασε τη ζωή του ένας 49χρονος νοσηλευτής από τα Τρίκαλα, τον Αύγουστο του 2015, στην Παλαιά Εθνική Οδό Λάρισας – Βόλου, αναβίωσε χθες στο Τριμελές Εφετείο Πλημμελημάτων.

Ο 49χρονος νοσηλευτής Παναγιώτης Αλέξ. Τσιγραγούλας είχε βρεθεί στη Λάρισα, προκειμένου, όπως τονίσθηκε χθες στο Δικαστήριο, να εξετάσει από κοντά μια μοτοσικλέτα (φωτ.), την οποία ενδιαφερόταν να αγοράσει. Ωστόσο, έχασε τη ζωή του όταν η μοτοσικλέτα, στην οποία επέβαινε και οδηγούσε 37χρονος Λαρισαίος, συγκρούστηκε νωτομετωπικά με προπορευόμενο Ι.Χ. που οδηγούσε 50χρονη γυναίκα. Ένα δυστύχημα που σημειώθηκε, όταν ο 37χρονος προσπάθησε με ελιγμό να αποφύγει προπορευόμενο Ι.Χ. που οδηγούσε 50χρονη και κινήθηκε αριστερά, με το Τμήμα Τροχαίας Λάρισας στο πλαίσιο διερεύνησης των συνθηκών του τροχαίου να εξετάζει, μεταξύ άλλων, αν οι δύο επιβαίνοντας στη μηχανή φορούσαν κράνος προστασίας.

Η 50χρονη οδηγός κρίθηκε χθες ένοχη για ανθρωποκτονία από αμέλεια και για σωματική βλάβη από αμέλεια, με το Δικαστήριο να της επιβάλλει συνολική ποινή φυλάκισης 24 μηνών, με τριετή αναστολή.
Ένα δυστύχημα για το οποίο αρχικά, με βάση τις πρώτες καταθέσεις, είχε δημιουργηθεί η λανθασμένη εντύπωση ότι τη μοτοσικλέτα οδηγούσε ο εκλιπών νοσηλευτής, αλλά στην πραγματικότητα, όπως αποσαφηνίστηκε και στο χθεσινό δικαστήριο, οδηγούσε ο 37χρονος Λαρισαίος, ο οποίος, με απόφαση του Αεροδικείου Λάρισας -όπως διευκρίνισε η συνήγορός του-, ενώ είχε παραπεμφθεί για ανθρωποκτονία από αμέλεια, αθωώθηκε αμετάκλητα.

Η δίκη ξεκίνησε με την κατάθεση της συζύγου του εκλιπόντος νοσηλευτή, η οποία εξήγησε ότι ο 49χρονος ήρθε στη Λάρισα «για να δοκιμάσει τη μηχανή». Στη συνέχεια, συναισθηματικά φορτισμένος, κατέθεσε ο 37χρονος Λαρισαίος και οδηγός της μοτοσικλέτας, ο οποίος περιέγραψε τις συνθήκες του τροχαίου δυστυχήματος, λέγοντας ότι «ήθελα να πουλήσω τη μηχανή». Το δυστύχημα σημειώθηκε στη 1.15’ το μεσημέρι της 5ης Αυγούστου 2015 στο 7ο χλμ. της Παλαιάς Εθνικής Οδού Λάρισας – Βόλου (στο ύψος εταιρείας οδικής βοήθειας) και ενώ και τα δύο οχήματα κινούνταν με την ίδια κατεύθυνση , στο ρεύμα προς Λάρισα. Όταν η μοτοσικλέτα μεγάλου κυβισμού «καρφώθηκε» στο προπορευόμενο Ι.Χ. σε «έναν ήσυχο δρόμο», όπως ειπώθηκε χθες, καθώς εκείνη την ώρα «δεν είχε κίνηση».

Ο μοτοσικλετιστής διευκρίνισε πως η 50χρονη οδηγός του προπορευόμενου Ι.Χ. έκανε απότομα «κίνηση αριστερά», προσθέτοντας ότι «έκοψα δεξιά, αλλά δεν θυμάμαι τη σύγκρουση». Από την οποία σύγκρουση, βρήκε ακαριαίο θάνατο ο 49χρονος νοσηλευτής, ο 37χρονος τραυματίστηκε σοβαρά στα κάτω άκρα, ενώ δεν τραυματίστηκε η 50χρονη.
Αυτόπτης μάρτυρας κατέθεσε ότι ο οδηγός της μοτοσικλέτας τον προσπέρασε και στη συνέχεια, περιγράφοντας το δυστύχημα, τόνισε ότι το Ι.Χ. της 50χρονης έκανε «απότομη στροφή αριστερά» και χτύπησε πάνω της η μοτοσικλέτα. «Το Ι.Χ. μπήκε στον δρόμο της μηχανής;» ρώτησε η Πρόεδρος του Δικαστηρίου, με τον αυτόπτη μάρτυρα να απαντά «απόλυτα».


https://www.eleftheria.gr/%CE%BB%CE%AC%CF%81%CE%B9%CF%83%CE%B1/item/315074-%CF%83%CE%BA%CE%BF%CF%84%CF%8E%CE%B8%CE%B7%CE%BA%CE%B5-%CE%B5%CE%BD%CF%8E-%CE%B4%CE%BF%CE%BA%CE%AF%CE%BC%CE%B1%CE%B6%CE%B5-%CE%BC%CE%BF%CF%84%CE%BF%CF%83%CE%B9%CE%BA%CE%BB%CE%AD%CF%84%CE%B1-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CE%B1%CE%B3%CE%BF%CF%81%CE%AC.html
Άβαταρ μέλους
By glf
#765139 Έτσι έγινε και το ατύχημα το πρόσφατο σε χωριό εδώ Κοζάνη με πατέρα και γιο στη μηχανή.
Μια οδηγός αυτοκινήτου έκανε.. αναστροφή στον κεντρικό δρόμο στο τέλος του χωριού, μπροστά στο γήπεδο.
https://www.google.com/maps/place/%CE%9 ... 0ed075a02e