Για θέματα γενικού ενδιαφέροντος, εκτός μηχανοκίνητων...
Άβαταρ μέλους
By HighFidelity
#739566
Ove20 έγραψε:Μια και αναφέρθηκες στα Μπρομπτον, άποψη γενικά για τα αναδιπλούμενα ως ποδηλατάκι που έχεις στο πορτ μπαγκάζ και να κάνεις καμιά βολτούλα 20-25 χλμ?

Μόνον με ηλεκτρικό αν μιλάμε για αναδιπλούμενο.
Ove20 έγραψε:Nαι ρε γμτ. Είναι υπερβολικά ακριβά.

Υπάρχουν και φθηνότερα, άλλης (μάρκας όμως) σαν το δικό μου:
https://www.t3.com/news/xiaomi-mi-smart ... ctric-bike

Δεν θα το έπαιρνα για μεγάλες βόλτες όμως, γιατί δεν νομίζω πως ευχαριστιέσαι ποδήλατο με ένα αναδιπλούμενο. Για γύρω-γύρω και δουλειές είναι μια χαρά πάντως.
Άβαταρ μέλους
By George_Prix
#739575
HighFidelity έγραψε:Μόνον με ηλεκτρικό αν μιλάμε για αναδιπλούμενο.


Δεν το συζηταμε καν αυτο. Τα συγκεκριμενα δεν ειναι και ιδανικα για να γραφεις πολλα χιλιομετρα, οποτε μια ηλεκτρικη υποβοηθηση ειναι μαστ!
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#739651
HighFidelity έγραψε:
sknipper έγραψε:
Ove20 έγραψε:Μια και αναφέρθηκες στα Μπρομπτον, άποψη γενικά για τα αναδιπλούμενα ως ποδηλατάκι που έχεις στο πορτ μπαγκάζ και να κάνεις καμιά βολτούλα 20-25 χλμ?
Γίνεται, άλλοι γυρνάνε ηπείρους αλλά δεν είναι το σωστό ποδήλατο. Για 5-8χλμ οκ. Όχι για 25. Βέβαια έχει να κάνει και με απαιτήσεις, δρόμο κλπ.
Έχει και ηλεκτρικό όμως, οπότε τα 25 χλμ γίνονται για πλάκα.
https://www.brompton.com/bikes/brompton-electric
:innocent:
25χλμ γίνονται και χωρίς ηλεκτρισμό, για πλάκα όμως όχι. Δεν έχει σημασία αν είναι ηλεκτρικό ή όχι. Βάρος δεν έχει σημαντικό έτσι κι αλλιώς. Η στάση του αναβάτη είναι αρκετά καθιστή οπότε κοστίζει κι αυτό σε ενέργεια. Αλλά για μένα ο βασικός περιορισμός του είναι οι ρόδες του που είναι 16άρες με ούτε καν παχιά λάστιχα. Προσφέρουν εύκολη επιτάχυνση και το καλύτερο δίπλωμα από όλα τα αναδιπλούμενα. Αλλά ό,τι και να κάνεις, όσα ελαστικά παραμβύσματα και να βάλεις (όπως έχει) 16άρης τροχός σε μη απόλυτα λεία επιφάνεια γυαλί απλά δεν λέει. Σημαντική απώλεια ενέργειας και άνεσης. Οκ για να πηγαίνεις με 15 άντε 20χλμ/ώ για λίγα χλμ, σπίτι τραίνο, το παίρνεις μαζί σου στο τραίνο και μετά το καβαλάς για να πας δουλειά.
Άβαταρ μέλους
By JarnoT
#739660
HighFidelity έγραψε:Έχει και ηλεκτρικό όμως, οπότε τα 25 χλμ γίνονται για πλάκα.
https://www.brompton.com/bikes/brompton-electric
:innocent:

Επίσης με το κόστος του ηλεκτρικού στα 3+k, το κόστος του απλού κάπως τρώγεται :lol:
Ωστόσο έχει μια ενδιαφέρουσα πρωτοτυπία το ηλεκτρικό τους, έχει φορητή μπαταρία. Η οποία εμπεριέχεται σε ένα μικρό βαλιτσάκι που κουμπώνει στην μπροστινή κολόνα. Οπότε, αν κάποιος θέλει να το χρησιμοποιήσει σαν απλό ποδηλατάκι, μπορεί να το κάνει χωρίς αυτή, μετριάζοντας το έξτρα βάρος σε σχέση με ένα αντίστοιχο μη ηλεκτρικό.
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#739672 Υπάρχει και αυτό, ειδικά για τα Brompton.
https://www.swytchbike.com/p/swytch-ebi ... -brompton/
Αλλάζεις την εμπρός ρόδα και κρεμάς βαλιτσάκι την μπαταρία, προσθέτει 3,5 κιλά. Αναρωτιέμαι αν είναι το ίδιο αλλά το βάζει η Brompton σαν δικό της.
Βγαίνει και για κανονικά ποδήλατα.
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#739796 Χθες παράλαβα και το βατόμετρο. Συνδέθηκε εύκολα με το κομπιουτεράκι, ρολόι και τηλέφωνο. το γύρισα γύρω γύρω με το χέρι και δίνει τιμές cadence και ισχύος. Ελπίζω να καταφέρω να το βάλω στο ποδήλατο και να το δοκιμάσω μέσα στο ΣΚ (οι γυναίκες έχουν κανονίσει σχολική εορτή το Σ και την Κ εκδρομή στο καταφύγιο 39 γουρουνιών που έχει η μάνα της δασκάλας στου διαόλου τη μάνα).
Από Δευτέρα όμως όσοι με παρακολουθούν στο Strava θα πρέπει να βλέπουν μετρημένες τιμές ισχύος και όχι προσεγγιστικές-υπολογισμένες. Θα πρέπει να έχει ένα μικρό κεραυνό δίπλα στις τιμές ισχύος σε κάθε segment.
Θα φάει η μύγα σίδερο.... :s_thumbsup
Άβαταρ μέλους
By KiloMeater
#739797
sknipper έγραψε:Χθες παράλαβα και το βατόμετρο. Συνδέθηκε εύκολα με το κομπιουτεράκι, ρολόι και τηλέφωνο. το γύρισα γύρω γύρω με το χέρι και δίνει τιμές cadence και ισχύος. Ελπίζω να καταφέρω να το βάλω στο ποδήλατο και να το δοκιμάσω μέσα στο ΣΚ (οι γυναίκες έχουν κανονίσει σχολική εορτή το Σ και την Κ εκδρομή στο καταφύγιο 39 γουρουνιών που έχει η μάνα της δασκάλας στου διαόλου τη μάνα).
Από Δευτέρα όμως όσοι με παρακολουθούν στο Strava θα πρέπει να βλέπουν μετρημένες τιμές ισχύος και όχι προσεγγιστικές-υπολογισμένες. Θα πρέπει να έχει ένα μικρό κεραυνό δίπλα στις τιμές ισχύος σε κάθε segment.
Θα φάει η μύγα σίδερο.... :s_thumbsup


εφτασε η ώρα της αλήθειας
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#739809 Το κομπιουτεράκι που πήρα, το Garmin Edge 530 σε πολύ καλή τιμή αν κάποιος ενδιαφέρεται, από Ισπανία.
https://www.deporvillage.net/garmin-edg ... 1_sfmc_net
Άβαταρ μέλους
By Χρήστος Λάππας
#739854 Την καταγραφή ταχύτητας, συνολικών χιλιομέτρων και παλμών την κάνει το Apple Watch, όποτε δεν χρειάζομαι κάτι τόσο εξελιγμένο (και ακριβό) όσο το Garmin. Ήθελα όμως ένα κοντεράκι που να μου δείχνει ταχύτητα και ΜΩΤ γιατί είμαι συνεχώς στα drops και δεν είναι βολικό να κοιτάς το ρολόι. Τελικά πήρα τα Cateye Quick, το οποίο κάνει ό,τι χρειάζομαι και με το παραπάνω, με λιγότερο από €50.

Εικόνα
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#740114
Χρήστος Λάππας έγραψε:Την καταγραφή ταχύτητας, συνολικών χιλιομέτρων και παλμών την κάνει το Apple Watch, όποτε δεν χρειάζομαι κάτι τόσο εξελιγμένο (και ακριβό) όσο το Garmin. Ήθελα όμως ένα κοντεράκι που να μου δείχνει ταχύτητα και ΜΩΤ γιατί είμαι συνεχώς στα drops και δεν είναι βολικό να κοιτάς το ρολόι. Τελικά πήρα τα Cateye Quick, το οποίο κάνει ό,τι χρειάζομαι και με το παραπάνω, με λιγότερο από €50....
Ναι, όλα τα ρολόγια το κάνουν. Αλλά και όλα τα τηλέφωνα το κάνουν ακόμα καλύτερα, έχουν πιο μεγάλη οθόνη κλπ και σου κοστίζει γύρω στα 15 μόνο για μια καλή βάση (συστήνω αλουμινένια και όχι πλαστική, πολύ σταθερή και εύχρηστη, το Decathlon έχει μια καλή).. Έτσι κι αλλιώς μετά το Strava σου βγάζει επιπλέον πράματα και αν προσθέσεις και το extension Elevate ακόμα περισσότερα αλλά όπως εξήγησα πιο πριν είναι αλλιώς το να έχεις συσκευή σχεδιασμένη για αυτό.
Δεν υπάρχει σύγκριση όμως, αυτό που λες εσύ είναι απλό κομπιουτεράκι. Και μπορεί να κάνει όσα χρειάζεσαι αλλά δεν κάνει όσα χρειάζομαι εγώ. Αυτό που λέω εγώ έχει GPS με χάρτες και πλοήγηση (για να πηγαίνω και σε μέρη που δεν ξέρω και να μην χαθώ) και ενσωμάτωση live segments του Strava και οθόνη που βλέπω ταυτόχρονα ταχύτητα, cadence, παλμούς, ισχύ, κλίση, μέγισατε και μέσες τιμές και μερικά πράματα ακόμα.
Ακριβό δε θα το έλεγα, για 169 λίρες που το πήρα πολύ φτηνότερο από το ρολόι μου ή το δικό σου. Σκέφτομαι μάλιστα, στερνή μου γνώση να σ'είχα πρώτα, ότι ίσως ήταν πιο σωστό να είχα πάρει πιο φτηνό ρολόι και αυτό.

Κατάφερα να τοποθετήσω το βατόμετρο και πήγα και 2 βόλτες, μια χθες δοκιμαστική και μια σήμερα, όλα καλά δείχνουν. Πλέον η ισχύς μου σε Sτrava-Garmin Connect είναι μετρημένη και όχι υπολογισμένη. Στα segment leaderboard του Strava έχω πλέον τον μικρό κεραυνό δίπλα από τις τιμές ισχύος.
Πρέπει να βρω διαδρομή χωρίς φανάρια και χωρίς πολλές ανηφόρες/κατηφόρες ώστε να βρω το FTP μου γιατί με βάση αυτό μπορείς να σχεδιάσεις τυχόν προπονήσεις ή πόσο να πιέσεις κλπ.
Πάντως εντυπωσιακό τό πόσο διαφορά κάνουν οι κόντρα ριπές αέρα, έβλεπα την ισχύ 3'' να παίζει από 210-260 με σταθερή ταχύτητα με μόνη διαφορά τις ριπές αέρα (πολύς αέρας σήμερα).
Άβαταρ μέλους
By bujinkan
#740366 Παίδες έχω το κάτωθι που το είχα βάλει σε ένα cube αλλά το cube δεν το κινούσα ποτέ όποτε είναι σαν καομουργιο. Εάν κάποιος ενδιαφέρεταιμου λεειΕικόνα


< >
Άβαταρ μέλους
By rx8_drifter
#740785 Μια πολύ ενδιαφέρουσα ανασκόπηση του πού βρίσκεται η φάση με τα πατίνια πανευρωπαϊκά (με έμφαση στις σκανδιναβικές χώρες)

https://www.wired.com/story/escooters-a ... tm_term=P4

Σταχιολογώ:

As Scandinavia’s e-scooter population kept rising, the mood toward the companies bringing them soured. “It’s a jungle. It’s a mess,” says Daniel Helldén, vice mayor for transport in Stockholm, where the number of e-scooters almost tripled from 2019 to 2021, jumping from 8,500 to 23,000. “The biggest problem is the parking. They are parked on the sidewalks in a way that makes it impossible for people to get through. If you are disabled in some way, it's a huge problem.”


Copenhagen lost patience quicker than most. In October 2020, the city’s mayor of technology and the environment, Ninna Hedeager Olsen, decided to end what she described to DR as “unregulated chaos” by banning all 13 of the free-floating rental companies operating in the city. “What happened was three operators flooded the streets with these scooters … and the city just got fed up and threw them out,” says Mothander of Bolt. For a year, the free-floating model remained banished completely, with Copenhagen’s residents and visitors able to hire e-scooters only from companies with physical shops. But in October 2021, the city offered an olive branch, allowing a limited number of companies back under new, far tougher terms. “We have a restricted number of e-scooters, and also with pretty harsh rules of where we can operate and cannot operate,” says Mothander.


Despite the ongoing drama, there is a sense in Scandinavian capitals that e-scooters are something city officials want to encourage—just in a more controlled environment. In Stockholm, where councillors are in the process of cutting the number of e-scooter rental companies allowed in the city from eight to three; Helldén claims all this effort shows that the city is keen to keep scooters as part of the transport mix. “Otherwise we would have tried to abandon them,” the transport official says. “They are still a really smart type of transport. We know that [in Stockholm] there are 60,000 journeys a day. That's a lot.”
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#741936 Μια πολύ ενδιαφέρουσα εφαρμογή (για Η/Υ) είναι η golden cheetah ( www.goldencheetah.org ).
Τρομακτικές δυνατότητες ανάλυσης ισχύος κλπ αλλά δεν είναι εύχρηστη. Είναι όμως δωρεάν.
Την είχα κατεβάσει παλιότερα αλλά δεν ασχολήθηκα (ή δεν άξιζε χωρίς δεδομένα ισχύος) αλλά τώρα που έχω το βατόμετρο την ξανακατέβασα και την στήνω. Σηκώνει πολλή μελέτη.
Άβαταρ μέλους
By JimClark
#741960 Για 5+5 χλμ τη μέρα με ανύψωση 20 - 30 μέτρα το πολύ σε όλη τη διαδρομή, μου κάνει ένα απλό πατίνι έτσι; 90 κιλα πειτε οτι ειμαι με όλα τα μπαγκ'άζια.

Με τη βροχή αυτά έχουν θέμα;

Τι προτείνετε από αξιοπιστίας ;
Άβαταρ μέλους
By KiloMeater
#741965 Το πατίνι θα είναι οκ , κρίνε ανάλογα τη διαδρομή αν είναι κατάλληλο και ασφαλές για σένα

Το Segway που έχω εγώ με βροχές δεν έχει θέματα από όσο ξέρω