Για θέματα γενικού ενδιαφέροντος, εκτός μηχανοκίνητων...
Άβαταρ μέλους
By 224v
#739255 κοίτα να δεις, από ερυθρά θάλασσα σε Περσικό κόλπο η απόσταση είναι 1500 χλμ, από τα σύνορα της Ιορδανίας μέχρι την Υεμένη κάτω είναι 2500χλμ. η Ευρώπη για πες μου τι αποστάσεις έχει?? πχ από Βάρνα σε Calais, ??
τώρα που γίναμε 27 χώρες ίσως να μεγαλώσαμε... !!!
οι αποστάσεις που σου λέω τις έχω οδηγήσει και οι δρόμοι είναι σχεδόν ευθείες χοντρικά, με πολύ ελαφρές καμπύλες για να μην σε πιάνει νυστα!!!

< Note >
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#739258 Ακόμη και την ΕΕ να εννοούμε, πάλι είναι διπλάσια η ΕΕ από την ΣΑ.
https://en.wikipedia.org/wiki/Geography ... pean_Union
https://en.wikipedia.org/wiki/Saudi_Arabia
Άβαταρ μέλους
By markvag
#739266
Anonymous Founder έγραψε:Περιμένω να δω τώρα τι ακριβώς θα γίνει με εταιρείες σαν την Αλουμίνιον της Ελλάδος και την ΛΑΡΚΟ που δεν θα έχουν προνομιακές τιμές από την ΔΕΗ και το ΦΑ είναι πανάκριβο...
:s_wink


Θα τους δώσουμε 5-6 φοροαπαλλαγές και επιδοτήσεις και μια χαρά. :rtfm:
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#739267 Εγώ αναφέρομαι σε ετούτη εδώ την είδηση:
https://www.kathimerini.gr/economy/5614 ... s-ellados/
Ήταν πολύ χαρούμενοι τότε για τον "απογαλακτισμό". Τον οποίο βέβαια δεν τον ήθελε η Αλουμίνιον και όχι η ΔΕΗ ασφαλώς...
Παρόλο που είχαν μονάδα ΦΑ δίπλα ακριβώς εδώ και χρόνια...
Άβαταρ μέλους
By Vagnar
#739275
Anonymous Founder έγραψε:Ακόμη και την ΕΕ να εννοούμε, πάλι είναι διπλάσια η ΕΕ από την ΣΑ.
https://en.wikipedia.org/wiki/Geography ... pean_Union
https://en.wikipedia.org/wiki/Saudi_Arabia


Είναι μια μικρότερη Ευρώπη από το χωριό, δεν την ξέρεις.

_______

in other news, χθες στην Βόρεια Ευρώπη η MWh έφτασε κάποια στιγμή τα 400 € γιατί έπιασε κρύο απότομα και δεν το περιμένανε και έπεσε και η παραγωγή των υδροηλεκτρικών λόγω πάγου.
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#739277
Vagnar έγραψε:in other news, χθες στην Βόρεια Ευρώπη η MWh έφτασε κάποια στιγμή τα 400 € γιατί έπιασε κρύο απότομα και δεν το περιμένανε και έπεσε και η παραγωγή των υδροηλεκτρικών λόγω πάγου.

Εξαιρετικά, και ακόμη είναι Νοέμβριος. Έχουμε ακόμη 3 μήνες εμπρός με φουλ χειμώνα ακόμη και για την Νότια Ευρώπη, προβλέπεται σεξ άνευ προηγουμένου.
:lipsealed:
Άβαταρ μέλους
By rx8_drifter
#739337
Anonymous Founder έγραψε:
axel12p έγραψε:
Anonymous Founder έγραψε:
axel12p έγραψε:
Anonymous Founder έγραψε:Αυτός που λέει αυτές τις φίφες ευτυχώς δεν είναι ο Μητσοτάκης, αλλά ο περιφερειάρχης. Προφανώς googlισε για να βρει μια @@ να πει να ηρεμήσει τα πλήθη σαν σωστός σφουγγοκωλάριος, αλλά βιάστηκε. Γιατί το πράσινο υδρογόνο δεν παράγεται από ΦΑ, είναι το μπλε αυτό. Το πράσινο είναι κι αυτό προϊόν υδρόλυσης, αλλά παράγεται από 100% ανανεώσιμες. Είναι ουσιαστικά ο τρόπος να εκμεταλεύεσαι το υπερβάλον των ανεμογεννητριών, αντί να το καις με demand response ή να κάνεις αντλησιοταμίευση. Αυτό που δεν λέει στον κόσμο, είναι πως ακόμη και αυτό να γίνει, πάρα πολλοί θα μείνουν άνεργοι, γιατί οι ΑΠΕ γενικώς χρειάζονται ελάχιστο προσωπικό μετά την εγκατάσταση, καμία σχέση με τα εργοστάσια.

Μιας και δεν έχω χαμπάρι από μπλε και πράσινο υδρογόνο, έριξα μια ματιά και νομίζω πως το υδρογόνο που θέλουν να παράξουν στην Κοζάνη με το πρόγραμμα "Λευκός Δράκος" :dizzy: είναι πράγματι πράσινο.

Ο «Λευκός Δράκος» θα περιλαμβάνει μια μονάδα παραγωγής ανανεώσιμου υδρογόνου συνολικής ισχύος ηλεκτρολυτών 5 GW (γιγαβάτ) σταδιακά εγκατεστημένων από το 2022 έως το 2029. Επιπλέον 500 MW (μεγαβάτ) φωτοβολταϊκού πάρκου θα συνδεθούν απευθείας με τους ηλεκτρολύτες και η υπόλοιπη ενέργεια που θα απαιτείται, θα λαμβάνεται μέσω διμερών συμβολαίων (PPAs) που θα προέρχεται κυρίως από περίσσεια φωτοβολταϊκών και αιολικών πάρκων, αλλά και από υδροηλεκτρικά έργα.

https://www.newmoney.gr/roh/palmos-oikonomias/energeia/o-lefkos-drakos-tis-ditikis-makedonias-sti-lista-me-ta-erga-ipcei/

Μακάρι ο "Λευκός Δράκος" να μην αποδειχθεί "Πράσινο Άλογο"...

Διάβασε τι είπε και θα καταλάβεις πως τα έχει κάνει σαλάτα στο κεφάλι του. Αυτός νομίζει πως θα το το παράγουν από ΦΑ. Προφανώς και από αυτό που έγραψα είναι φανερό νομίζω πως συμφωνώ πως το "πράσινο υδρογόνο" είναι μια πολύ καλή ιδέα, αν έχεις πολλές ΑΠΕ και δεν μπορείς να αποθηκεύσεις όλη την υπερβάλλουσα ενέργεια.
Πολύ καλή και η αντλησιοταμίευση, αλλά δεν εφαρμόζεται παντού και είναι και κατασκευαστικά δύσκολη.
Για αποθήκευση σε μπαταρίες δεν θέλω ν'ακούω, ενώ εννοείται και το demand response κάθε άλλο παρά οικολογικό είναι (πληρώνεις μεγάλους καταναλωτές να καίνε την παραπάνω ενέργεια που παράγεις).

Η αντλησιοταμίευση δεν θα ήταν μια καλή επιλογή για την Ελλάδα, λόγω των ορεινών όγκων που διαθέτουμε; :hmmm:
Είναι τόσο δύσκολη η κατασκευή τέτοιων έργων;

Σχετικά με το υδρογόνο, διάβαζα προχθές την συνέντευξη του Παπαμαντέλλου της RWE
Το υδρογόνο είναι το κλειδί για την απεξάρτηση της βιομηχανίας από τον άνθρακα (decarbonisation). Μόνο με το υδρογόνο μπορούν κλάδοι όπως αυτός του χάλυβα να μετατραπούν πραγματικά σε κλιματικά ουδέτερους, αλλά κάτι τέτοιο απαιτεί τεράστιους όγκους. Στον σχεδιασμό της ΕΕ είναι η δημιουργία εγκατεστημένης δυναμικότητα παραγωγής 40 GW για carbon-neutral υδρογόνο μέχρι το 2030. Η ζήτηση θα είναι τόσο μεγάλη που κάθε διαθέσιμη περιοχή θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για την παραγωγή υδρογόνου. Επιπλέον, απαιτείται η δημιουργία των απαραίτητων υποδομών έως το 2030, συμπεριλαμβανομένου ενός δικτύου εισαγωγής.

Όπως λέει και ο rx8_drifter, φαίνεται πράγματι να υπάρχει πολύ μέλλον προς τα εκεί.

Η αντλησιοταμίευση είναι εξαιρετική λύση όπως έχω πει, αλλά για να εφαρμοστεί θέλει διαδοχικές λεκάνες όπου η μία να τροφοδοτεί την άλλη. Αυτό, δεν είναι παντού εύκολο. Δεν λέω πως δεν γίνεται, κάθε άλλο. Αλλά θέλει σχεδιασμό αφ'ενός και αφ'ετέρου, αναγκαστικά θα χρειάζεσαι και γραμμές μεταφοράς και δίκτυο για όλο αυτό. Για παράδειγμα, το υπερβάλλον από τις ανεμογεννήτριες στην Εύβοια, θα το αποθηκεύσεις με αντλησιοταμίευση πού; Κάπου που υπάρχει ήδη κάποιο ζεύγος λιμνών Υ/Η υποθέτω, άρα μάλλον κάπου στα βουνά της Αιτωλοακαρνανίας; Κοινώς, δεν είναι πάντα βολική αυτή η λύση.
Γι'αυτό και αν μπορείς να εγκαταστήσεις παραγωγή υδρογόνου από ΑΠΕ, αλλάζει εντελώς το πράγμα. Τότε παύει και το επιχείρημα εναντίον των ανεμογεννητριών για στοχαστική παραγωγή ενέργειας, ουσιαστικά μπορούν να παράγουν ό,τι ώρα θέλουν, η ενέργεια δεν πάει ποτέ χαμένη.
Θα παραμείνει βέβαια το επιχείρημα κάποιων πως οι ανεμογεννήτριες χαλάνε το περιβάλλον, που όσο κι αν δεν είναι απολύτως ψευδές, δεν μας λέει ποια είναι η εναλλακτική.
Θεωρώ πως στο κομμάτι της απανθρακοποίησης της παραγωγής, είναι η πρώτη φορά που η ανθρωπότητα έχει όντως τα εργαλεία για να το επιτύχει. Προφανώς δεν είναι εύκολο, ούτε μπορεί να γίνει αύριο. Θα χρειαστούν χρόνια, και πολλά χρήματα. Αλλά όποιος λέει πως δεν γίνεται, ή ψεύδεται, ή απλώς δεν έχει ιδέα.
Προφανώς επίσης, πρέπει να γίνει σταδιακά, και εννοείται πως στην περίπτωσή μας η βιαστική απολιγνιτοποίηση εξυπηρετεί συμφέροντα και μόνον και έχει ΜΟΝΟΝ μειονεκτήματα. Ευτυχώς που προς το παρόν έχει πάει στο 2028 και λογικά θα πάει και παραπέρα.
Περιμένω να δω τώρα τι ακριβώς θα γίνει με εταιρείες σαν την Αλουμίνιον της Ελλάδος και την ΛΑΡΚΟ που δεν θα έχουν προνομιακές τιμές από την ΔΕΗ και το ΦΑ είναι πανάκριβο...
:s_wink



Να σημειώσω οτι το πρότζεκτ για green hydrogen στην Αραβία που ειναι εξολοκλήρου με αιολικά και φωτοβολταϊκά, εννοείται πως εχει και μπαταρίες και μόνο αστείο δε λες το μέγεθος.

Οι μπαταρίες θα παίξουν κι αυτές τον ρόλο τους στην πορεία προς τη μετάβαση
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#739372 Ελπίζω να καταλαβαίνουμε την διαφορά του αποθηκεύω σε μπαταρίες για κάποιο redundancy με το αποθηκεύω μόνον σε μπαταρίες;
Αν οι μπαταρίες ήταν τόσο γαμάτο μέσο αποθήκευσης και άνευ προβλημάτων, για ποιο λόγο να μπούμε σε όλη την φασαρία με το υδρογόνο;
Κανείς δεν τις βγάζει άχρηστες, για την ακρίβεια ακριβώς το αντίθετο, είναι ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ για τις επόμενες δεκαετίες για όλες τις εφαρμογές από την παραγωγή μέχρι την κατανάλωση, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως απ' όλες τις λύσεις αποθήκευσης, έχουν τα μεγαλύτερα προβλήματα, με κυριότερο ασφαλώς το τεράστιο κόστος, αφού σε αντίθεση με όλες τις άλλες λύσεις, θα πρέπει να αντικαθιστώνται κάθε 10 χρόνια (στην καλύτερη περίπτωση).
Άβαταρ μέλους
By axel12p
#739373 Και το θέμα είναι και πόση ενέργεια μπορούμε να αποθηκεύσουμε σε μπαταρίες.
Έχω την εντύπωση ότι θα λειτουργούν στο σύστημα όπως λειτουργεί η μνήμη RAM στους υπολογιστές.
Άβαταρ μέλους
By markvag
#739404
Anonymous Founder έγραψε:
Vagnar έγραψε:in other news, χθες στην Βόρεια Ευρώπη η MWh έφτασε κάποια στιγμή τα 400 € γιατί έπιασε κρύο απότομα και δεν το περιμένανε και έπεσε και η παραγωγή των υδροηλεκτρικών λόγω πάγου.

Εξαιρετικά, και ακόμη είναι Νοέμβριος. Έχουμε ακόμη 3 μήνες εμπρός με φουλ χειμώνα ακόμη και για την Νότια Ευρώπη, προβλέπεται σεξ άνευ προηγουμένου.
:lipsealed:


Προχθές είχα μία κουβέντα με έναν προμηθευτή ηλ. ρεύματος στη δουλειά... Η εκτίμηση είναι για πολύ δύσκολο χειμώνα και αποκλιμάκωση από την άνοιξη, όπου αυτή τη στιγμή τα futures κυμαίνονται κάπου στα € 100 / MWh... Βέβαια, κανείς δεν ξέρει αν αυτό εν τέλει θα γίνει, αλλά αυτό που είναι σίγουρο είναι πως ο χειμώνας θα είναι εξαιρετικά δύσκολος...

Η τιμή της MWh πάντως αυτές τις μέρες είναι σταθερά γύρω στα € 300...

Θυμίζω πως πέρυσι τέτοια εποχή ήταν γύρω στα € 50-60... :s_shout
Άβαταρ μέλους
By rx8_drifter
#739475 Εκτος απ τα μεγαλύτερα προβλήματα εχουν και κάποια πλεονεκτήματα που κανένα αλλο μέσο αποθήκευσης δεν εχει μέχρι τώρα, γι αυτο και θα χρησιμοποιηθούν κατα κόρον.
Όσον αφορά το κόστος, κι αυτο εχει παρει την κατιούσα, και αναμένεται να μειωθεί κι άλλο, με διάφορες τεχνολογίες να σκάνε στο προσκήνιο.

Η λύση στην μετάβαση θα έρθει με συνδιασμό πολλών μέσων, γιατί ακριβώς καθένα εχει πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα, εκτος αν τελικά εμφανιστεί καμία σύντηξη απ το «πουθενά» οποτε μάλλον τα περισσότερα θα μπουν στο χρονοντούλαπο.
Άβαταρ μέλους
By rx8_drifter
#740409 Ένα ενδιαφέρον “debate” του Καρακούση της ΔΕΗ,και του δικού μας Carlo van de Weijer, AI - Mobility & General Manager Eindhoven AI Systems Institute.

Έβαλαν κάποια points που πιθανόν δεν τα εχουμε σκεφτεί, σχετικά πχ με το μέλλον των αεροπορικών που μάλλον δε πρεπει να ξεγράφουμε ως αντιικολογικό, μιας κι εχει το τεράστιο αβαντάζ της κάλυψης point to point οποιονδήποτε πρακτικά δύο σημείων χωρις να υπάρχει καμία σχεδον ανάγκη υποδομών στο ενδιάμεσο, και για το τί βλέπουν ως bottleneck στην ενεργειακή μετάβαση (έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού)