Γενικά αυτοκινητιστικά θέματα
Άβαταρ μέλους
By alexring
#719390
GTS έγραψε:1610 κιλα το δηλωνουν βαλε και μερικα εξτρα, πχ η ηλιοροφη ειναι 15 κιλα συν, μαξ αν εχει πολλα εξτρα ειναι 1700 μαξ.
2 τοννους με τιποτα.

Φίλε GTS είμαι ο (ευτυχής) ιδιοκτήτης του εν λόγω οχήματος και θέλω να ξεκαθαρίσω λίγο τα του βάρους.
Δεν ξέρω πού βρήκες τα 1610 κιλά αλλά σαφώς δεν ισχύουν (αν και πολύ θα το ήθελα...) Να ξεκαθαρίσω ότι είναι F36 GranCoupe XDrive (κι όχι F32 Coupe που είναι ελαφρύτερο) που σημαίνει τετρακίνητο και σχεδόν όλα τα αξεσουάρ (απ τον πρώτο ιδιοκτήτη). Το ίδιο το βιβλίο του αυτοκινήτου λέει βάρος 1760 κιλά με 90% γεμάτο ρεζερβουάρ και χωρίς κανένα αξεσουάρ. Άρα με οροφή και άπειρα μοτεράκια σε καθισματα, πορτμπαγκάζ, φώτα κλπ, το 1800άρι το έχουμε σίγουρα.
Αυτά τα ολίγα, καλές μας βόλτες!
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#719715 Καλές βόλτες σε όλους, έστω κι αν οι περισσότεροι από εμάς, μόνον... δανεικό θα οδηγήσουμε κάτι τόσο καλό σαν το δικό σου!
Τουλάχιστον, όσοι έχουν όρεξη και χρόνο, μπορούν ν'απολαύσουν την ελληνική φύση που έχει πολύ ωραίες διαδρομές.
Τοσκάνη δεν είμαστε πάντως, και σίγουρα η Βοιωτία δεν πλησιάζει. Γρεβενά ή Αρκαδία λίγο περισσότερο, αλλά και πάλι, δεν την φτάνουμε.
Άβαταρ μέλους
By socratesn
#719724 Οδήγησα Terios του 2008 σε εθνική οδό, λίγο στροφιλίκι και κάτι κατσικόδρομους με φυτευτή πέτρα και χαλίκι. 1300 Κυβικά νομίζω, με 128.000 χιλιόμετρα.
Ουσιαστικά πρέπει να γράψω 3 reviews γιατί σε κάθε περίπτωση οι εντυπώσεις ήταν κατά πολύ διαφορετικές. :lol:

Πάμε στα universal συμπεράσματα πρώτα:
Με το που μπαίνεις το ύψος της θέσης οδήγησης σε κάνει να νιώθεις πως οδηγάς σχολικό λεωφορείο, προσωπικά αυτό μου έβγαζε και ενώ στο μάτι δεν φαίνεται τόσο ψηλό το αυτοκίνητο, τους βλέπεις όλους από ψηλά σα να οδηγείς κάτι πολύ μεγαλύτερο :lipsealed:

Πεφτει το μάτι στην κεντρική κονσόλα με το εκτυφλωτικό βαμμένο ασημί πλαστικό να επικρατεί παντού. Πως γίνεται τόσο πολύ πλαστικό, να μη τρίζει τόσα χρόνια μετά? Μιλάμε δεν έκανε κιχ τίποτα πάνω του, ντροπιάζει για πλάκα κάθε BMW - Mercedes - Audi που έχω μπει τα τελευταία χρόνια σε αυτό τον τομέα, με τίμημα 1) το ότι είναι πραγματικά άσχημο και 2) ό,τι ακουμπάει ο οδηγός και οι επιβάτες είναι σκληρό και "φτηνό" στην εικόνα πλαστικό.

Βάζουμε μπρος, "τι είναι ηχομόνωση" η πρώτη σκέψη που περνάει από το μυαλό, λες και μιζάρισα καγκουρεμένο miata έκανε, ρώτησα αν είχε καμιά τρύπια εξάτμιση αλλά έλαβα αρνητική απάντηση :ninja: . Προχωράμε, τιμόνι βασανιστικό μέσα στην πόλη αφού δεν "κόβει" καθόλου, αλλά πούπουλο κατά τ'άλλα με την υποβοήθησή του να ακούγεται πιο πολύ από τον κινητήρα στις χαμηλές στροφές :help:

Με τα 4seasons λάστιχα η κύλιση του ήταν Ok, αλλά μέσα στην πόλη δεν το λες και τόσο άνετο, σε εγκάρσια φαγώματα είναι "απότομο" και γενικά ακούγεται πολύ, απλά επειδή δε τρίζει τίποτα δεν το φοβάσαι να το πετάξεις σε ό,τι λακκουβα βρεθεί μπροστά σου.

Βγαίνοντας προς εθνική γίνεται σαφές πως κάθε χειρισμός πρέπει να γίνεται 1-2 δευτερόλεπτα πριν από ότι θα χρειαζόταν με ένα "συμβατικό" αυτοκίνητο, τα φρένα του και το τιμόνι ήταν τόσο αναίσθητα που δεν ήμουν ποτέ αρκετά σίγουρος για το που ακριβώς στη στροφή θα καταλήξω, ωστόσο δεν γέρνει όσο θα περίμενα. Το 5τάχυτο κιβώτιο τίμιο και το λες και ακριβές για τα δεδομένα της κατασκευής.
Στην εθνική για να μην είναι κουραστικό πρέπει να οδηγείς κάτω από τα όρια, από τα 100 και πάνω παίζει στις 3.000 σ.α.λ. οπότε δεν γίνεται να κάνεις ταξίδι με μουσική π.χ., έχει και πολύ αεροδυναμικό θόρυβο, οι καθρέφτες τρίζουν λες και θα τους πάρει ο αέρας, α και τώρα που είπα "αέρας" , οι τυχόν πλευρικοί άνεμοι σε αγχώνουν, πολύ :lol: .
Το τιμόνι δεν ξέρω αν είχε κάποιο θέμα (είχε γίνει και πρόσφατα ευθυγράμμιση), αλλά ποτέ δεν έμενε καρφωμένο στην ευθεία με αποτέλεσμα μονίμως υποσυνείδητα να έχω το αγχος μη καταλήξει σε death wobble του μπροστινού άξονα όλο αυτό το τρέμουλο :lol:

Πάμε τώρα στο χωμάτινο κομμάτι που όλα τα αρνητικά που ανέφερα παραπάνω, γίνονται προτερήματα :lol: Δεν κολλάει πουθενά, η πολύ άμεση απόκριση του κινητήρα (που λείπει από τα σύγχρονα οχήματα) του επιτρέπει να μη σε κρεμάει ευκόλα, το αναισθητο και τζογαδόρικο τιμόνι στην άσφαλτο ξαφνικά γίνεται απόλαυση στους κραδασμούς του χώματος και γενικά σε γεμίζει σιγουριά.

Overall, πολύ απαρχαιωμένη εμπειρία οδήγησης και μονοδιάστατο αυτοκίνητο, δε θα το παιρνα σε καμία περίπτωση αντί ενός SUV ενώ απ' την άλλη αν το δει κανείς σαν 4χ4, σίγουρα υπάρχουν πιο "σκληροπυρηνικά" οχήματα να διαλέξεις, άρα δεν ξέρω που ακριβώς στεκόταν το εν λόγω ως προς την ταυτότητά του, εντυπωσιακό πως κυκλοφόρησε τόσο στη χώρα μας :hmmm:
Άβαταρ μέλους
By edmond
#719726 Το made in japan, δεν σπάει, δεν χαλάει, δεν τρίζει :roll: , λογικά κυβικά-κόστη, ήταν σταθερές αξίες τότενες.
Άβαταρ μέλους
By Dimsabas
#719734 Όποιος ήθελε τζιπάκι που να είναι φτηνό στη χρήση είχε τρεις επιλογές: οι άλλες δύο ήταν τρίθυρες. Στην ουσία, η επιλογή του ήταν μονόδρομος.
Άβαταρ μέλους
By panos2171
#719802
socratesn έγραψε:Πως γίνεται τόσο πολύ πλαστικό, να μη τρίζει τόσα χρόνια μετά?


Βάζουμε μπρος, "τι είναι ηχομόνωση" η πρώτη σκέψη που περνάει από το μυαλό, λες και μιζάρισα καγκουρεμένο miata έκανε, ρώτησα αν είχε καμιά τρύπια εξάτμιση αλλά έλαβα αρνητική απάντηση :ninja:


:innocent:
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#719926 Και αν και ήταν μικρό σε εξωτερικές διαστάσεις μέσα ήταν μια χαρά και για επιβάτες και αποσκευές.
Και κάτι που μετράει, είναι χαριτωμένο.
Άβαταρ μέλους
By dimik
#728937 Renault Captur tce 140 αυτόματο, ολοκαίνουριο, με το ζόρι 2000χλμ.

Εξωτερικά εκτός από τις φλυαρες για τα μάτια μου ζάντες είναι όμορφο έως πολύ όμορφο. Το χρώμα ήταν γκρίζο με μαύρο ουρανό και του έδινε μια πολυτέλεια εξωτερικά.

Εσωτερικά έχω να πω μπράβο Renault, το τελευταίο που μπήκα ήταν ένα megane του 16 αν θυμάμαι καλά και τα υλικά τώρα δεν είχαν καμία σχέση.
Μαλακά πλαστικά, ωραία καθίσματα, ψηφιακό καντράν δημιουργούσαν ωραίο περιβάλλον.
Στα μείον οι μικροί χώροι μιας και υποδέχτηκαν 3 μαντράχαλους 90+κιλων και άνω του 1.80.

Οδηγικά ήταν πολύ καλό, περνούσε σαμαρακια και ανωμαλίες με χαρακτηριστική άνεση, το κιβώτιο ακαριαιο και σβέλτο έως γρήγορο για το είδος του αυτοκινήτου, ανέβαζε πολύ ωραία χλμ και πριν το καταλάβεις είχες πιάσει 3ψηφιο εντός πόλης.

Η έκδοση ήταν S edition με πολλά καλούδια αν και ο φίλος που το αγόρασε για την συζυγο το μετάνιωσε που δεν πήγε για την ακριβότερη Tech με διαφορά μόλις 1500 ευρώ.

Γενικά όμως στα 24500 το θεωρώ ακριβό, όχι για οτιδήποτε άλλο παρά μόνο για τους χώρους. Στα συν η 7ετης εγγύηση ή 100.000χλμ.
Σε παρόμοια χρήματα θα πήγαινα σε Kia Sportage 1.6 177 άλογα αυτόματο GT line με 7 χρόνια ή 150.000χλμ εγγύηση Εικόνα

< >
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#730162 εκανα 350 χλμ με ενα κια πικαντο τετοιο
Εικόνα

ωραιο αυτοκινητακι,πολυ κοφτερο τιμονι/εμπρος μερος,δεν γερνει,θυμιζει αρκετα αυτοκινητο επομενης κατηγοριας.
Το κλου ηταν η καταναλωση.Στη Λεσβο ολα τα χλμ,αρκετα σε ανηφοροκατηφορες,οπως και αρκετη πολη.
Το τριπ εγραψε ενα 4,5 / 100 χλμ :s_omg
Προσωπικο ρεκορ για οτιδηποτε σε βενζινη εχω οδηγησει.
Άβαταρ μέλους
By Giuseppe Busso
#731656 Το ανεβάζω και εδώ από το τόπικ της Seat
viewtopic.php?p=731655#p731655



Έφτασε η ώρα να κάνω ένα review μακράς διάρκειας όντας κάτοχος ενός Leon 3ης γενιάς με κωδική ονομασία "5F" με κινητήρα 1.8 λίτρων και 180 ίππων σε έκδοση FR με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.

Ξεκινάω από την ψυχή του αυτοκινήτου που είναι ο κινητήρας. Πρόκειται για τον 1.8 ΕΑ888 gen 3 βάρους 144 κιλών, δηλαδή έναν αλουμινένιο 8μπεκο με 4 έμμεσου και 4 άμεσου ψεκασμού, με διπλό μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων (έχει valve lift control 2 σταδίων που ανοίγει στις 3100σαλ) και την τουρμπίνα IS12 της IHI με δυνατότητα μέγιστης πίεσης στα 1.3bar με σειρά ανάφλεξης 1-3-4-2. Λιπαίνεται με 5.2 λίτρα λαδιού (4.8 και άλλα 400ml κατακράτησης του φίλτρου λαδιού). Είναι σχεδόν τετράγωνος αφού έχει διάμετρο x διαδρομή 82.5 x 84.1mm. Δηλαδή έχει ίδια διάμετρο με την οικογένεια των 2λτ κινητήρων της οικογένειας ΕΑ888 που προέρχεται και εξοπλίζουν τα μοντέλα Audi S3, Leon Cupra, Golf GTi & R τα οποία έχουν μεγαλύτερη διαδρομή, συγκεκριμένα 92.8mm και έτσι έχουμε των κυβισμό των επιπλέον 200cc σε αυτά. Φυσικά με ανάλογες αλλαγές σε περιφερειακά και τούρμπο, όπως τις IHI IS20 για το GTi και τις IS38 για τα Cupra & R.

Το αυτοκίνητο δουλεύει με εργοστασιακή πίεση αρκετά πιο χαμηλά. Σταθερά 0.6bar σε όλα τα προφίλ οδήγησης και στο πιο σπορ, δηλαδή στο Dynamic, ανεβαίνει στα 0.7bar. Αυτό τον κάνει να αποδίδει 180 χαλαρούς ίππους από τις 5100σαλ ως τις 6200σαλ με κόφτη στροφών στις 6900σαλ.
Επίσης έχει ανακοινωθείσα ροπή των 250Nm (περιέργως λίγη και θα σας εξηγήσω) μεταξύ 1250-5000σαλ όπου παράγει από περίπου 44-178 ίππους μεταξύ αυτών των στροφών ανά λεπτό.
Για τους λάτρεις των αριθμών, έχουμε 100 ίππους και 139Nm ανά λίτρο.
Καταφέρνει να επιταχύνει από 0 σε 100km/h σε 7.4sec και τελική ταχύτητα 226km/h.
Έβαλα εντός παρενθέσεως το περιέργως αναφορικά με τη ροπή, διότι το VW Polo GTi 1.8 αντίστοιχης γενιάς με τον ίδιο κινητήρα, του ανακοίνωναν 192 ίππους και 320Nm ροπής. Νούμερα τα οποία είναι πιο κοντά και στα αληθινά για το εν λόγω Leon μιας και οι δυναμομετρήσεις έχουν δείξει αυτά τα νούμερα και για το εργοστασιακό Leon. Μικρή σημασία έχουν όμως, αφού δικαστήριο είναι πάντα ο δρόμος.
Δύναται να καταναλώσει από 6-12 λτ/100χλμ. Και το εύρος είναι τέτοιο που έχει να κάνει με το ρυθμό. Στο πιο χαλαρό cruising καίει λίγο αλλά σε φουλ πίεση με ανεβοκατεβάσματα σχέσεων, αυτή διπλασιάζεται ή παίζει μέσα σε αυτό το επίπεδο. Και πάλι όμως είναι πολύ λογική η κατανάλωση, αν σκεφτείς και τη δύναμη του αυτοκινήτου. Είναι σίγουρα στα συν του αυτό. Έχω μια μακρά κατανάλωση που κυμαίνεται στα 9-10λτ/100χλμ και είναι με μικτή οδήγηση. Είμαι πολύ ευχαριστημένος αφού και πιο γρήγορος είμαι σε σχέση με την 147 και κατέβηκε στα περίπου 2-3λτ/100χλμ ΜΟ κατανάλωσης.
Έχει ρεζερβουάρ 50 λίτρων.

Συνεχίζω με τη μετάδοση, η οποία φτάνει στους εμπρός τροχούς μέσω ενός σχεδόν τέλειου για τα γούστα μου χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων. Λέω σχεδόν τέλειου γιατί έχει έναν καταπληκτικό σε αίσθηση λεβιέ, τόσο ποιοτικά σαν υφή αλλά και κατά τη χρήση εφόσον ζεσταθούν για τα καλά οι βαλβολίνες ιξώδους 75W-80 που δέχεται και χρειάζεται χρόνος 20-40 λεπτά για να έρθουν σε ιδανική θερμοκρασία και να αρχίσεις να επιδοκιμάζεις αυτό το σασμάν. Έχει σωστές διαδρομές, σωστό ύψος αλλά πάμε στην έννοια σχεδόν που έγραψα. Καταρχάς θα ήθελα πιο βαρύ, πιο απόλυτο συμπλέκτη. Με μια εκκίνηση ίσως και να τον γονατίσεις. Από την άλλη αν σου πρόσφερε αυτό το πράγμα η Seat, τότε θα έχανε το διττό χαρακτήρα (που θα περιγράψω πιο μετά) το αμάξι για οδήγηση μέσα στην πόλη. Από την άλλη ενώ έχει τον συμπλέκτη που έχει, οι ταχύτητες είναι πολύ μακριές. 3η σχέση στα 170+ και 4η στα 205+. Οπότε ευκολία στην πόλη με τόσο μακρύ κιβώτιο; κάτι δεν συνάδει εδώ. Παρά ταύτα, αυτές είναι δικές μου παρατηρήσεις και καταλήγω ότι το κιβώτιο είναι όντως σχεδόν τέλειο και προτίθεται να ικανοποιήσει τα γούστα ενός οδηγού που ψάχνει τη γρήγορη οδήγηση και γουστάρει manual. Δυστυχώς οι ρυθμίσεις του VW Group, δεν δίνουν τη δυνατότητα για μύτη τακούνι, ούτε για διπλογκαζιά εξαιτίας των ρυθμίσεων του κινητήρα που είναι κάπως νωχελικές, είτε κόβουν την παροχή καυσίμου. Βέβαια όλα αυτά που αναφέρω ως παραξενιές, αφορούν τον πολύ ψαγμένο οδηγό που αναζητά όχι απλά το κάτι παραπάνω, αλλά το τέλειο. Ούτε καν εγώ δεν τα εφαρμόζω καθημερινά. Απλά κάνω μια διεξοδική αναφορά.
Το ρεζουμέ για το κιβώτιο ταχυτήτων είναι ότι όχι απλά δεν θα δυσανασχετήσει τον οδηγό, όπως σε άλλα Vag οχήματα (όπως το Tiguan που έχω και δεν μου αρέσει καθόλου εκεί το σασμάν) αλλά είναι ένα proper manual για σπορτίφ χρήση. Το σχεδόν λοιπόν πάει ότι δεν είναι τέλειο για καθαρόαιμη σπορ οδήγηση. Μεταξύ μας κιόλας, δεν είναι ότι μπορούσε να το πετύχει η Seat αν ήθελε, αλλά ότι δεν ήθελε αφού το βάρος έχει δοθεί εδώ και χρόνια στα DSG.

Και αφού τελειώσαμε τα του κινητήρα και τις μετάδοσης, πάμε στον τομέα του πως βάζει κάτω και πως στρίβει αυτό το αμάξι τα 180 ισπανικά άλογα. Θα προσπαθήσω να είμαι όσο το δυνατόν πιο ακριβής, παραστατικός και κατανοητός, ει δυνατόν να σας βάλω στη θέση του οδηγού και του συνοδηγού.
Πιο χαμηλό από τα βασικά Leon, φοράει και το σετάπ των 18άρηδων τροχών με το 40άρι προφίλ και το 225 πέλμα και βλέποντάς το από το προφίλ το αμάξι, θα πεις ότι θα είναι κουραστικό, θα κοπανάει και δεν θα υποφέρεται. Ε λοιπόν, καμία σχέση.
Από τα πρώτα μέτρα αντιλαμβάνεσαι ότι έχεις ένα σχετικά πιο σφιχτό αμάξι σε σχέση με τα κοινά αμάξια του δρόμου βέβαια, αλλά εγώ για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου το βρίσκω πολύ "αφράτο". Ούτε τόσο μικρή διαδρομή ανάρτησης έχει, ούτε κοπανάει. Παίζοντας μάλιστα με τις πιέσεις των ελαστικών, αυξομειώνεις και την άνεση του αμαξιού, αλλά και το βάρος του τιμονιού (θα μιλήσω για αυτό στην επόμενη παράγραφο).
Φοράει αμορτισέρ διπλής ανάδρασης, πράγμα που ακούς με τα παράθυρα ανοιχτά από τα χαρακτηριστικά τσαφ-τσουφ της συμπίεσης και επαναφοράς τους. Αυτά προσφέρουν άνεση. Τα πιο χαμηλά ελατήρια που φοράει συμπληρώνουν το σετάπ. Το αμάξι προσφέρεται για καθαρή οδήγηση, οδήγηση με γραμμές δηλαδή. Θα πας σε έναν Εθνικό δρόμο, θα πιάσεις μια λωρίδα και θα μείνεις σε αυτήν άνετα και με πολλά χλμ/ώρα στο κοντέρ. Θα γύρει ελαφρά αλλά όχι τρομακτικά στο εν λόγω περιβάλλον οδήγησης, πάνω στο βάρος του και θα κάτσει εκεί. Τα θέματα για τους περίεργους σαν εμένα, αρχίζουν όταν θες να κάνεις "τσαλιμάκια". Όταν θέλεις να αρχίσει τις αλλαγές κατεύθυνσης, όταν θες να μπαίνεις σε Εσάκια. Τότε η ανάρτηση αποδεικνύεται κατώτερη των προσδοκιών μου, οι οποίες όμως είναι αρκετά ψηλά και μπορεί να είμαι υπερβολικά αυστηρός κριτής. Έχει να κάνει και με την τυπολογία της πιστεύω. Προερχόμενος από τα διπλά ψαλίδια της Alfa Romeo, που εκεί έστριβες με χαρακτηριστική ακρίβεια παρόλο την ύπαρξη πολύ μαλακών αμορτισέρ/ελατηρίων αλλά και μεγάλη διαδρομή ανάρτησης, εκεί έπαιζες μπάλα άλλου επιπέδου με γκολ από τα αποδυτήρια. Εδώ έχουμε ΜακΦέρσον εμπρός και θέλεις σκληρότητα για να αρχίσεις να κάνεις τα κόλπα σου. Αισθάνομαι σαν να μην έχει ικανοποιητική κάμπερ ενώ σύμμαχός σου σίγουρα δεν είναι τα αμορτισέρ που έχουν τον τζόγο του βυθίσματος που έγραψα στην οδήγηση ανοιχτού δρόμου. Θέλει προσοχή, σε κακή άσφαλτο, τόσο εννοώντας την άτσαλη άσφαλτο όσο και την όχι καλής ποιότητας. Αν δεν έχεις ζεστάνει καλά τα ελαστικά, το αμάξι μπορεί να σε πουλήσει και να βγάλει άσχημα μούτρα. Είναι τα χαρακτηριστικά των μεγάλων πελμάτων αυτά, ειδικά για αμάξια που δεν έχουν ούτε όγκο, ούτε βάρος, όπως το Leon.
Και αν έβγαλα μια πρώτη "ξινίλα" για το εμπρός μέρος, το πίσω είναι χειρότερο τηρουμένων των αναλογιών. Είναι πιο μαλακό και μπορεί να δώσει χαστούκι και να αναγκάσει τα ηλεκτρονικά, τα ήδη παρεμβατικά ηλεκτρονικά, να επέμβουν νωρίτερα για να σώσουν την κατάσταση. Όντας αρκετά μυημένος από off-balance καταστάσεις, όπως διαπίστωσε πρόσφατα και ο Θανάσης με το ίδιο αμάξι, από το σχολείο που λέγεται AR 147. Γενικά το αμάξι δεν θα προβληματίσει για να πας γρήγορα στο 90%. Αυτά που περιγράφω είναι καταστάσεις για από το 90 ---> στο 100%.
Βέβαια υπάρχει λογική πίσω από αυτό και λέγεται Cupra. Πως αλλιώς θα άφηνε το κενό για την πιο σκληροπυρηνική έκδοση.
Στο κομμάτι της ευθείας η δύναμη μπαίνει κάτω υποδειγματικά. Ναι, υπάρχουν κραδασμοί και torque steer αλλά όχι παλαβά πράγματα όπως κατασκευές τύπου Opel Astra H OPC.
Τα ηλεκτρονικά είναι ρυθμισμένα υποδειγματικά. Ακόμη και στην πλήρως ενεργοποιημένη ρύθμισή τους, αν κινείσαι στρωτά, δεν θα παρέμβουν και αν το κάνουν, δεν θα ενοχλήσουν. Είναι ρυθμισμένα για να πας γρήγορα συνεπικουρικά με αυτά. Η συχνή εμφάνισή τους συμβαίνει όταν θες να οδηγήσεις άτσαλα αλλά εν τέλει καταλήγεις ότι ούτε είναι τέτοια κατασκευή το Leon, ούτε προσπαθεί να γίνει. Υπάρχει μόνιμα ενεργοποιημένο το λεγόμενο ηλεκτρομπλοκέ. Ένα ηλεκτρονικό σύστημα ενός εξελιγμένου ESP που προσομοιώνει τη λειτουργία ενός μπλοκέ διαφορικού, φρενάροντας τον εσωτερικό τροχό που τείνει να ελαφρώσει, διαταράσσοντας έτσι την κατάσταση ισορροπίας του οχήματος. Κάνει τη δουλειά του αξιοπρεπώς και σίγουρα είναι καλύτερο από το τίποτα. Για να το εκμεταλλευτείς στο έπακρο, θα πρέπει να χώνεις με γκάζι το αυτοκίνητο στις στροφές.
Αν πάντως έκανα μια σοβαρή επένδυση αναβάθμισης στο αμάξι, αυτή θα ήταν με μια επώνυμη coilover και πιστεύω ότι δεν θα με απασχολούσε ξανά ο τομέας αυτός. Και πραγματικά το σκέφτομαι, αφού αποφάσισα να το κρατήσω το αμάξι. Οψόμεθα.

Περνάμε τώρα στο εργαλείο που κάνεις όλους αυτούς τους χειρισμούς και ελιγμούς, που λέγεται τιμόνι. Το τιμόνι έχει flat bottom σχεδίαση. Εμένα μου πήρε λίγες μέρες να συνηθίσω τον σχεδιασμό του, αλλά τώρα δεν το αλλάζω με τίποτα. Αυτός μάλιστα μαρτυρά ότι πρόκειται για κατασκευή που προτιμά την οδήγηση με γραμμές αφού τοποθετείς τα χέρια στις ανάλογες θέσεις και δεν τα κουνάς ξανά. Έχει 2.5-2.7 στροφές από άκρη σε άκρη περίπου. Δεν είναι το πιο αργό, δεν είναι το πιο γρήγορο. Δεν είναι κοφτερό, δεν είναι υδραυλικό, δεν είναι σαν Alfa Romeo αλλά δεν είναι και για τα μπάζα. Έχει καλό κύκλο στροφής, συγκριτικά με τον απαράδεκτο της 147. Μέσω των προγραμμάτων αλλάζει και το βάρος και η αίσθησή του. Καθημερινά το έχω στην πιο μαλακή ρύθμιση ενώ όταν βγαίνω σε ανοιχτό δρόμο ή θέλω να πάω γρήγορα, παρακάμπτω τη normal ρύθμιση και πάω κατευθείαν στην πιο σπορ. Βαραίνει όπως πρέπει αλλά δεν είναι τόσο συνθετικό. Σίγουρα 4 χρόνια μετά, έχω ξεχάσει και τις αναμνήσεις του κορυφαίου ιταλικού τιμονιού και έχω βολευτεί στον Ισπανό. Να τα λέμε όλα.

Τι γίνεται όταν αποφασίσεις να πατήσεις το μεσαίο πεντάλ; δηλαδή το φρένο.
Πετυχαίνει επίδοση 100Km/h σε πλήρη ακινητοποίηση σε μόλις 34.8 μέτρα. Μια εξαιρετική επίδοση. Τα φρένα έχουν και σούπερ απόδοση για εργοστασιακό αμάξι αλλά έχουν και διάρκεια στη γρήγορη οδήγηση. Αν δε πετύχεις καλή άσφαλτο και έχεις ζεστό λάστιχο και τσαρουχώσεις, τότε νιώθεις τα μάτια σου να θέλουν να κολλήσουν στο παρμπίζ. Η αίσθηση του πεντάλ δεν είναι ούτε πολύ μαλακή, ούτε πολύ σκληρή. Είναι όσο θέλω. Και το κυριότερο είναι πως η πίεση είναι ρυθμισμένη για αναλογική χρήση. Όσο πατάς, τόσο καλύτερα θα φρενάρει. Σπάνια θα δεις το ABS και αυτό κυρίως θα συμβεί μόνο σε άσφαλτο σαπούνι.

Εδώ θα κάνω έναν πρώτο επίλογο αναφερόμενος στα μηχανικά μέρη. Έχεις έναν πολύ δυνατό, για την κατηγορία, κινητήρα που κινείται οικονομικά. Σε αυτό βοηθά και η κλιμάκωση του κιβωτίου. Σίγουρα με πιο κοντό κιβώτιο η κατανάλωση καυσίμου θα ήταν +1λτ/100χλμ. Είναι βέβαια εμφανώς κρατημένος στα χαμηλά, ας τον χαρακτηρίσουμε downgraded, για να μην κανιβαλίσει άλλες εκδόσεις του ομίλου. Αρνητικό είναι ο ανέμπνευστος ήχος που περνά στην καμπίνα. Πραγματικά ντεκαυλέ. Το απολαμβάνεις όμως σε ξεκούραστο ταξίδι, αφού δεν σου παίρνει τα αυτιά. Έχεις ένα κιβώτιο που όταν θες να πας στις υψηλές RPM, θα είσαι μεταξύ 2ης & 3ης σχέσης και το πολύ 4ης μιας τα νούμερα που πιάνει με αυτές, είναι πολύ απαγορευτικά. Στον ανοιχτό δρόμο παίζεις με 3η και 4η και είσαι ο πιο γρήγορος του δρόμου. Πολύ μεγάλο βάθος το μοτέρ μέχρι τον κόφτη των 6900σαλ.
Έχεις ένα σετάπ που είναι περισσότερο GT παρά σπορ κατασκευής και όλα αυτά με ένα φρένο που δεν θα σε προδώσει. Από τα παραπάνω, ας βγάλει ο καθένας τα συμπεράσματά του με βάσει τα γούστα του.

Πάμε τώρα στον τομέα της συνολικής κατασκευής σαν αμάξωμα.

Καταρχάς η έκδοση του δικού μου αμαξιού ήταν πλούσια σε έξτρα αλλά φυσικά δεν είχε τα πάντα. Απουσιάζουν αρκετά νέα συστήματα ασφάλειας όπως το σύστημα τυφλής γωνίας μέσω των εξωτερικών καθρεπτών, δεν έχει active cruise control αλλά έχει το βασικό (κάτι είναι κι αυτό), δεν έχει σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, δεν έχει αυτόματο φρενάρισμα εντός πόλης. Έχει κάμερα οπισθοπορείας που είναι πιο βολικό από τα "σπαστικά" μπιπ-μπιπ των αισθητήρων, έχει πανέμορφα φώτα LED (και γενικά οποιοδήποτε λαμπάκι στο αμάξι, είναι LED), έχει λεντοταινίες στις πόρτες που αλλαζουν χρώματα κατ'επιλογή σου, έχω πανοραμική ηλιοροφή, πανέμορφες 18άρες, σπορ καθίσματα με κόκκινες-μαύρες μικρού καρό λεπτομέρειες. Έχει συνδεσιμότητα με Apple Carplay & Android Auto που το έβαλα έξτρα. Έχει αισθητήρα βροχής και φώτων που τα έβαλα εγώ με retrofit.

Δεν διεκδικεί καμία ποιοτική δάφνη αφού σε οποιονδήποτε τομέα ποιότητας, όσο αφορά την επιλογή υλικών, είναι μάλλον στο κάτω μέρος της κατηγορίας. Είναι και πάλι λογικό. Όποιος θέλει καλύτερα πλαστικά, θα πληρώσει για Golf ή ακόμη καλύτερα για Α3. Είναι όμως καλά συναρμολογημένα. Θα ακούσεις μικροτριγμούς από την ηλιοροφή. Αυτοί δεν έχουν να κάνουν τόσο με την συναρμογή αλλά με τις σκόνες που εφάπτονται μεταξύ των λάστιχων που εφάπτονται στον ουρανό του αμαξιού. Φανερή δε από τα πρώτα μέτρα είναι και η απουσία προσοχής στην ηχομόνωση. Κάτι τα σπορ θορυβώδη ελαστικά, κάτι το ανύπαρκτο βάρος που δόθηκε στο NVH, φέρνουν στην καμπίνα ένα βουητό από τις περιοχές των θόλων. Τουλάχιστον το αμάξι έχει εξαιρετική αεροδυναμική και δεν ακούγεται κανένας εξωτερικός αεροδυναμικός ήχος. Αυτό είναι μομφή προς τις ακριβότερες κατασκευές της κατηγορίας, λέγε με BMW 1-series.

Τα καθίσματα είναι σκληρά με καλή πλευρική στήριξη, αλλά δεν είναι καθόλου ανατομικά. Σίγουρα δεν έχουν και τον καλύτερο αερισμό. Είναι φορές που με ζέστη έβγαινα ιδρωμένος σε πωπό και πλάτη. Έχω γράψει και παλιά ότι το καλύτερο εργοστασιακό κάθισμα ήταν του προηγούμενου Α3 ενώ σαν έξτρα επιλογή ήταν το κάθισμα του M-pack της BMW 1.
Για να είμαι ειλικρινής, 4 χρόνια μετά και δεν μπορώ να πω ότι έχω βολευτεί απόλυτα σε αυτό το κάθισμα. Μου το υπενθυμίζει κάθε φορά η οποιαδήποτε επίσκεψή μου σε ένα άλλο καινούριο αμάξι. Ακόμη και ένα premium καινούριο Peugeot 208 έχει πιο αναπαυτικό κάθισμα.

Ένα άλλο αρνητικό που θέλω να αναφέρω, είναι η άκυρη ρύθμιση που έχουν οι 2 εμπρόσθιες πόρτες όσο αφορά το άνοιγμά τους. Είναι 2 σταδίων φυσικά και ενώ το πρώτο στάδιο είναι οκ, το δεύτερο στάδιο είναι τόσο μακριά που δεν φτάνει το χέρι σου για να πιάσεις την πόρτα. Θα δείτε στις φωτογραφίες.

Από τη θέση του οδηγού, όλα είναι εκεί που θες. Τα όργανα είναι στο σωστό ύψος για τα μάτια σου και έχεις πλήρη ορατότητα του πίνακα από άκρη σε άκρη, δίχως το τιμόνι να σου αποκρύπτει το παραμικρό. Βέβαια έχεις ένα τιμόνι σχετικά μεγάλης διαμέτρου. Πολύ ωραία αναλογικά όργανα και λευκό χρωματισμό φωτισμού. Στα τελευταία του το μοντέλο βγήκε και με ψηφιακό πίνακα οργάνων.

Η κεντρική οθόνη των 8 ιντσών είναι καλή. Δεν έχει ούτε την καλύτερη ανάλυση όμως, ούτε τον ταχύτερο επεξεργαστή. Είναι όσο πρέπει σαν μέγεθος, έχεις όλες τις λειτουργίες και πληροφορίες που θες και είναι χωνευτή στο ταμπλό, σε ιδανικό σημείο. Ούτε χαμηλά, ούτε ψηλά να ενοχλεί. Οι υπόλοιποι διακόπτες είναι στο καθωσπρέπει σημείο, υπάρχουν φυσικά κουμπιά για τον κλιματισμό και τα τοιαύτα, προσωπικά τα λατρεύω, και γενικά έχεις μια υψηλού επιπέδου γερμανική εργονομία. Δεν θα σε προβληματίσει καθόλου στο να βρεις αυτό που θες. Η οδηγοκεντρική νότα έχει δοθεί από την κλίση του ταμπλό προς τον οδηγό. Αυτό είναι πολύ θετικό γιατί σαν σχεδίαση το εσωτερικό δεν διεκδικεί βραβείο ομορφιάς. Ήταν εξάλλου και ο τομέας που με προβλημάτιζε πριν την αγορά. Δεν με έλκυε. Τελικά το ξεπέρασα.

Κατά μήκος του ταμπλό έχει μαλακό ζουληχτό πλαστικό. Είναι και το μόνο μαλακό που υπάρχει μέσα στο αμάξι. Άντε να βάλουν και τα υποβραχιόνια που έχουν οι πόρτες. Είναι μεν πιο σκληρά αλλά παραμένουν μαλακά. Όλα τα υπόλοιπα πλαστικά στην καμπίνα είναι σκληρά. Είτε επιλογές σκληρού σαγρέ πλαστικού, είτε ματ πλαστικού, είτε piano black πλαστικού και κάποιες λεπτομέρειες με πλαστικά νίκελ βαμμένα σιρίτια.
Έχεις βέβαια ωραίο δέρμα στο τιμόνι, που είναι μιξ κλασικού και τρυπητού δέρματος για τον αερισμό των χεριών, δέρμα στο λεβιέ και θα έγραφα και δέρμα στο χειρόφρενο, αλλά δεν έχει. Έχει ηλεκτρικό χειρόφρενο με Autohold που πραγματικά μου έχει λύσει τα χέρια. Ναι, κάποιες φορές μου λείπει το κάνω κάνα καγκουριλίκι με χειροφρενάκι, αλλά στο 99% των περιπτώσεων, εκτιμάς τη βολικότητα. Μια που το αγόρασα, μια που πάτησα το Autohold και μια που δεν ασχολήθηκα ξανά με αυτό.

Για τον κλιματισμό έχουμε διπλής ζώνης και δουλεύει μόνιμα χειμώνα-καλοκαίρι στους 22-23 βαθμούς περίπου. Είναι εξαιρετικός τόσο σε απόδοση, τόσο σε δύναμη και στον χρόνο που πιάνει αυτήν αλλά τόσο και στις γρίλιες που τον κατευθύνουν κυριολεκτικά παντού. Είπαμε, δεν έχουμε τα σκήπτρα στην ποιότητα υλικών αλλά στην εργονομία παίρνουμε άριστα. Ένα αρνητικό είναι ότι στη ρύθμιση Auto του Clima, δυστυχώς περνούν στην καμπίνα οσμές από τα diesel αυτοκίνητα. Εκεί αναγκάζομαι να παίζω με την ανακύκλωση αέρα κάθε φορά που θα δω ταξί, λεωφορείο ή φορτηγό. Θα ήθελα να δουλεύει στο Auto και η ανακύκλωση.

Οι μπροστά πόρτες έχουν καλό κλείσιμο. Οι πίσω μέτριο. Κάτι που βελτίωσαν στο Leon 4ης γενιάς γιατί έβαλαν διπλά λάστιχα περιμετρικά σε αυτές. Στο δικό μου έχει περιμετρικά λάστιχα στο πλαίσιο του αμαξιού, αλλά στις πόρτες όχι. Έχει μόνο σε συγκεκριμένα σημεία. Στο νέο Leon έχει περιμετρικά και στα κάδρα όλων των πορτών.

Η απόδοση των LED φώτων είναι πάρα πολύ καλή. Θα ήθελα η βασική σκάλα των φώτων πορείας να είναι μερικές μοίρες πιο μεγάλης δέσμης. Βέβαια σε επαρχιακό δρόμο ανοίγεις τη μεγάλη σκάλα και η νύχτα γίνεται μέρα. Αν ανοίξεις δε και τα προβολάκια, φωτίζει από άκρη σε άκρη ο δρόμος και από πάνω μέχρι κάτω. Έχει ένα έξυπνο σύστημα ανύψωσης της βασικής σκάλας φώτων. Αν πηγαίνεις με συνεχόμενη ταχύτητα πάνω από 110km/h, τότε ανυψώνει λίγο τη δέσμη φώτων.
Και μιας ανέφερα για έξυπνο σύστημα, υπάρχει άλλο ένα που έχει να κάνει με τα φρένα. Όταν βρέχει και δουλεύουν οι καθαριστήρες, αναγνωρίζει ότι ενδεχομένως θα χρειαστείς καλό φρένο. Έτσι φέρνει τις δαγκάνες πιο κοντά σε βαθμό που σχεδόν να γλείφουν τις δισκόπλακες. Σαν να τις προφορτίζει διώχνοντας τυχόν νερό.

Από χώρους έχουμε να κάνουμε με ένα πολύ άνετο αμάξι, σε πολύ λογικό μήκος. Είναι όμως ένα φαρδύ αμάξι.
Θα φιλοξενήσει άνετα 4 ενήλικες με τις αποσκευές τους μιας και διαθέτει 380 λίτρα πορτ μπαγκάζ. Θα δείτε και στις φωτογραφίες να κάθομαι πίσω από τον εαυτό μου έχοντας ύψος 185εκ.
Κατά τη γνώμη μου, ο μετρ του είδους λέγε με VW, έχει καταφέρει την τέλεια εκμετάλλευση χώρων στις MQB πλατφόρμες. Αμάξι με μήκος 4.28μ και να έχει τέτοια καμπίνα και τέτοιο πορτ μπαγκάζ; Που τα είδατε αυτά; Για να πας σε BMW ας πούμε και να νιώσεις έτσι, πρέπει να πας στην 3άρα.

Και νομίζω έφτασε η ώρα να κάνω έναν τελικό επίλογο, έχοντας κάνει αναλυτικό όσο μπορώ το review 4ετίας.

Γυρίζω το χρόνο πίσω και αναρωτιέμαι τι άλλο θα έπαιρνα με αυτά τα 23 συνολικά χιλιάρικα που κοστίζει το αμάξι. Μάλλον τίποτα. Με τι θα μπορούσα επίσης να το αντικαταστήσω τώρα, χωρίς να χρεωκοπήσω τον τραπεζικό μου λογαριασμό, σύμφωνα και με την κρίση αλλαγής που έπιασε προσφατα; Μάλλον με κανένα. Βέβαια κάποια στιγμή θα έρθει το πλήρωμα του χρόνου αλλά δεν είναι τώρα αυτή η ώρα.

Ο τίτλος που θα έδινα στο αμάξι είναι: Η ΧΡΥΣΗ ΜΕΤΡΙΟΤΗΤΑ
Είναι σχήμα οξύμωρο αλλά έχω στα χέρια μου έναν Δεκαθλητή 1800 κυβικών εκατοστών.
- Είναι το πιο πορωτικό στην οδήγηση; δεν είναι αλλά είναι ένα σοβαρό μοτέρ
- Είναι το πιο ποιοτικό; δεν είναι αλλά είναι καλοφτιαγμένο
- Είναι το πιο στριφτερό; δεν είναι αλλά είναι αποτελεσματικό και ασφαλές
- Είναι το πιο εύηχο μοτέρ; δεν είναι πέρα από κάποια σκασίματα της σκάστρας
- Έχει brand awareness; όχι δεν έχει αλλά είναι μια έκδοση FR με το καλό μοτέρ

Δεν τα έχει όλα αυτά. Αλλά δεν υπάρχει τομέας που να μην δηλώνει παρόν. Είναι ο παίχτης που υπάρχει στον πάγκο, και είναι η πρώτη σκέψη του προπονητή γιατί παίζει όλες τις θέσεις. Είναι ο πολυθεσίτης. Δεν είναι ο Κριστιάνο Ρονάλντο, δεν είναι ο Μέσι. Είναι όμως λίρα 100 και από τα αμάξια που εξαιτίας συγκυριών ευνόησε όσους το αγόρασαν. Χαμηλά λειτουργικά έξοδα έχει, φόρο πολυτέλειας δεν έχει, νορμάλ κατανάλωση έχει, τεχνολογίες έχει, σχετικά μπάνικη εμφάνιση έχει, έξτρα έχει και το κυριότερο, είχε τιμή κτήσης δέλεαρ.


ΥΓ: Από ζημιές είχε βρεθεί μια διαρροή στην αντλία νερού που αλλάχτηκε εντός εγγύησης. Επίσης αλλάχτηκε ο ουρανός στο αμάξι γιατί είχα βρει ένα ψήγμα φουσκώματος στο A-pillar του οδηγού. Δεν ήταν κάτι ορατό εύκολα, αλλά προτίμησα να το κάνω για καλό και για κακό παρά να το αφήσω. Επίσης ρουφάει 100-200ml λάδι κάθε 1000χλμ, αναλόγως τη χρήση μου. Χρήση εννοώ κόφτες.


Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα
Άβαταρ μέλους
By edmond
#731662 Καταλάβαμε μπούσσε.
Πόσο το έχεις συμφωνήσει για ανταλλαγή με τον άσσο? Είναι γαλαντόμοι εκεί στην μπεμβεδοαντιπροσωπεία ή το σκοτώνουν?
:iconcool: :iconcool:
Άβαταρ μέλους
By KiloMeater
#731663 Θυμίζει φάση , όμορφη δεν είναι , τσαχπίνα δεν είναι , μικρή δεν είναι , πλούσια δεν είναι, παστίτσιο δε φτιάχνει ….. αλλά είναι καλή κοπέλα για σπίτι .

Ετοίμαζε την προκαταβολή για το επόμενο
Άβαταρ μέλους
By mousatos
#731665 Μα έτοιμος είναι , τα προσόντα εκθέτει και σύντομα θα έχουμε αγγελία πώλησης.
Άβαταρ μέλους
By g8777
#731666 Μπουσσε παιδί μου, ο BEAMS κάποια στιγμή μου είχε πει
"Τζι, 2 πράγματα είναι τζάμπα σε αυτή τη ζωή. Η μαγκιά των νεόπλουτων και η τσέπη τών άλλων" :iconcool:

Μπουσσε εγώ δεν είμαι BEAMS , τρέφω αμέτρητο σεβασμό για τους συνανθρώπους μου. Θα σου πω λοιπόν με ποια φιλοσοφία πο ρευομαι μέσα στον ωκεανό του ίντερνετς.


Μα είναι να γελάει κανείς.


:s_yes
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#731670 Εγώ έχω να πω πως αν σε περιοδικά διαβάζαμε τόσο αναλυτικά και to the point κείμενα, ίσως δεν είχαν χάσει κάθε αξιοπιστία.
Από εκεί και μετά, εγώ δεν συμφωνώ με το συμπέρασμα-τίτλο. Γιατί έτσι θα χαρακτήριζα σχεδόν όλο τον ανταγωνισμό, αφού κάνεις δεν ξεχωρίζει (τότε, όταν αγόρασε υπήρχε τουλάχιστον η F20, αλλά ήταν και πανάκριβη).
Θα ξαναπώ λοιπόν πως το αυτοκίνητο είναι μια χαρά, αλλά από την πρώτη στιγμή, ο GB ήθελε κάτι παραπάνω. Χαίρω πολύ, όλοι μας το ίδιο. Με 23Κ ούτε μεταχειρισμένο δεν έβρισκες τότε κάτι καλύτερο.
Άρα, πήρες το καλύτερο που μπορούσες. Και ειλικρινά, αν πας να πάρεις κάνα ψοφίμι με μαλακά πλαστικά και βάλεις και δόσεις, θα στενοχωρηθώ, γιατί απλούστατα δεν το έχεις ανάγκη.
Όταν το αλλάξεις, πάρε κάτι με πίσω κίνηση ή τετρακίνητο, και πολλά άλογα. Όταν βρεις τα λεφτά. Μέχρι τότε, δεν υπάρχει κανένας λόγος ν'αλλαξεις. Το λέω γιατί κάποιοι σπέρνουν ζιζάνια...