Γενικά αυτοκινητιστικά θέματα
Άβαταρ μέλους
By gto250swb
#718481 Και όχι μόνο...αλλά αυτό ενισχύει το επιχείρημα αν μη τι άλλο.Εικόνα

Sent from my Pixel 4 XL using Tapatalk
Άβαταρ μέλους
By rocsta
#718485
gto250swb έγραψε:Το μοντέλο ανάπτυξης που βασίζεται στη καθημερινή χρήση του αυτοκινήτου είναι καταστροφικό όπως βλέπουμε στις ΗΠΑ.

Δηλαδή;
Άβαταρ μέλους
By markvag
#718490
panos2171 έγραψε:
Έχω κουραστεί ήδη σε αυτή την ιδέα με τις φορτίσεις. Επίσης καλά όλα αυτά με τους δημόσιους φορτιστές αλλά από τη στιγμή που δε μπορούμε να γνωρίζουμε ποιο θα είναι το κόστος σε κάτι ήδη που δε σου προσφέρει πρακτικότητα δεν έχει και τόσο νόημα. Δηλαδή για να μπεις σε αυτή την ταλαιπωρία θα πρέπει αν όχι να σου χαρίζουν το ρεύμα τουλάχιστον το κόστος να είναι αμελητέο.
Η τέλεια λύση είναι το υβριδικό plug in. Να έχεις μια αυτονομία εντός πόλης με χαμηλές ταχύτητες 200-300 χλμ και την καβάτζα του καυσίμου για να μην είσαι μονίμως με ένα καλώδιο στο χέρι συν ότι θα σου παρέχει πολύ περισσότερη συνολική αυτονομία.
Βέβαια όταν σε μια χώρα σα την Ελλάδα δεν έχουμε λύσει ακόμα το πρόβλημα με το παρκινγκ είναι κάπως ανούσιο να μιλάμε για θέσεις με φορτιστές.



Γιατί έχεις κουραστεί δεν κατάλαβα... :hmmm: Όπως κλειδώνεις το αμάξι, απλά τραβάς και ένα καλώδιο. Απλό. Μιλάμε για λύση του στυλ παρκόμετρο ανά 5 μέτρα στο πεζοδρόμιο, δεν βλέπω κάτι κουραστικό... :s_dunno Και αν δεν το θέλεις, φόρτισέ το στη δουλειά, που πάλι θα κάθεται το αυτοκίνητο για τουλάχιστον 8 ώρες.


Σε ότι αφορά το κόστος, έχεις ένα point, δεν ξέρω πως θα πάει. :s_dunno


Ο βασικός λόγος βέβαια για την αλλαγή σε ηλεκτρικά δεν είναι το κόστος χρήσης, αλλά το περιβάλλον. Θα πρέπει να συνδυαστεί και με παραγωγή από ανανεώσιμες πηγές φυσικά, που και εκεί πηγαίνουμε...

Θεωρώ πως στο μέλλον (κάπου 10ετία), το κόστος κίνησης ενός ηλεκτρικού δεν θα είναι στα ίδια επίπεδα μεν, αλλά ένα κλικ πιο κάτω σε σχέση με ένα με ΜΕΚ (πχ diesel), με την εισαγωγή σημαντικών αντικινήτρων σε οχήματα με ΜΕΚ εντός πόλεων.
Άβαταρ μέλους
By gto250swb
#718491
rocsta έγραψε:
gto250swb έγραψε:Το μοντέλο ανάπτυξης που βασίζεται στη καθημερινή χρήση του αυτοκινήτου είναι καταστροφικό όπως βλέπουμε στις ΗΠΑ.

Δηλαδή;


Νομίζω ότι θα βγούμε οφ τοπικ αλλά μάλλον αξίζει τον κόπο μιας και η ηλεκτροκίνηση γίνεται καταλύτης εξελίξεων.

Όλες οι αμερικανικές πόλεις υποφέρουν από την ανάπτυξη υποδομών στην υπηρεσία του ΙΧ, οι υπερμεγέθεις αυτοκινητόδρομοι, ο συναγωνισμός υψηλών κτιρίων με χώρους στάθμευσης , η χρόνια αποεπενδυση στα ΜΜΜ. Δες για παράδειγμα φωτογραφία από το κέντρο του Austin και το κέντρο της Κοπεγχάγης πχ.

To downtown Austin, είναι σα το Βερολίνο το 46, οικόπεδο (πάρκινγκ)-ουρανοξύστης-οικοπεδο-κτιριο γραφείων,γιατί η γενικευμένη χρήση ΙΧ δεν αφήνει περιθώρια για κάτι άλλο, στο μοντέλο αυτό ανάπτυξης ο μέσος Αμερικανός ζει στα προάστια και δουλεύει στο κέντρο αποκλειστικά, με πολύ λίγες εξαιρέσεις (ΝΥ).

Το πιο αντιπροσωπευτικό παράδειγμα η Ατλαντα ή το Μαϊάμι έχουν έκταση τεράστια σε σχέση με το πλυθησμό τους με αποτέλεσμα τα ΜΜΜ να μην είναι αποδοτικά αλλά ούτε η λειτουργία της πόλης. Το δε οικολογικό αποτύπωμα αυτών των πόλεων είναι καταστροφικό. Στην Ευρώπη η πυκνότητα πληθυσμού και χρήσεων γης και οι εκ των πραγμάτων περιορισμοί στην επέκταση της χρήσης του αυτοκινήτου στο ιστορικό κέντρο όπως και η επένδυση στα τρένα δημιούργησαν ένα πιο ανθεκτικό περιβάλλον, ένας εργαζόμενος στη Μπολώνια για να πάει στο Τορίνο έχει απείρως καλύτερες ( και πιο οικολογικές) εναλλακτικές λύσεις μετακινήσεις από έναν που πρέπει να πάει από την Ατλάντα στο Ρίτσμοντ. Η ηλεκτροκίνηση δεν θα φέρει χωροταξική λύση στο πρόβλημα (ίσως το επιδεινώσει) αλλά ίσως βοηθήσει στον εξορθολογισμό της χρήσης του αυτοκινήτου.

Παράδειγμα life-style mall στην Αμερική ( και όχι μόνο) πόσο χώρο καταναλώνει η χρήση ΙΧ στην παραπάνω φωτογραφία?ΕικόναΕικόναΕικόνα

Sent from my Pixel 4 XL using Tapatalk
Άβαταρ μέλους
By axel12p
#718605

Και ένα αστείο και ενδιαφέρον ταυτόχρονα συγκριτικό ηλεκτρικών μοντέλων
Άβαταρ μέλους
By Ove20
#718643
Το ηλεκτρικό «τσέπης» των 3.500 ευρώ έτοιμο να κατακτήσει την Ευρώπη

Εικόνα


η αυτονομία του θα αγγίζει τα 200 χιλιόμετρα και η χωρητικότητα των μπαταριών του τα 13,8 kWh.

Λες ουάου!

Ομως:
Εξαιτίας όλων αυτών των αναβαθμίσεων για την προσαρμογή του στις αυστηρότερες προδιαγραφές της Ευρώπης, σημαντικά αυξημένη αναμένεται και η τιμή του, η οποία εκτιμάται ότι θα αγγίζει τα 10.000 ευρώ.


τι διάολο θα του αναβαθμίσουν που θα φτάσει εκεί πάνω η τιμή?
:ninja:
Άβαταρ μέλους
By axel12p
#718737

Ωραίο αυτοκίνητο! Θα ήθελα να ήξερα ποια είναι η πραγματική του αυτονομία, γιατί η θεωρητική είναι εξαιρετική.
Θα περιμένω και εγώ 4-5 χρόνια σαν τον Dimsabas να το πάρω με 15 χιλιάρικα :lol:
Άβαταρ μέλους
By taxidiwtis
#719344
Άβαταρ μέλους
By GTS
#719364
gto250swb έγραψε:
rocsta έγραψε:
gto250swb έγραψε:Το μοντέλο ανάπτυξης που βασίζεται στη καθημερινή χρήση του αυτοκινήτου είναι καταστροφικό όπως βλέπουμε στις ΗΠΑ.

Δηλαδή;


Νομίζω ότι θα βγούμε οφ τοπικ αλλά μάλλον αξίζει τον κόπο μιας και η ηλεκτροκίνηση γίνεται καταλύτης εξελίξεων.

Όλες οι αμερικανικές πόλεις υποφέρουν από την ανάπτυξη υποδομών στην υπηρεσία του ΙΧ, οι υπερμεγέθεις αυτοκινητόδρομοι, ο συναγωνισμός υψηλών κτιρίων με χώρους στάθμευσης , η χρόνια αποεπενδυση στα ΜΜΜ. Δες για παράδειγμα φωτογραφία από το κέντρο του Austin και το κέντρο της Κοπεγχάγης πχ.

To downtown Austin, είναι σα το Βερολίνο το 46, οικόπεδο (πάρκινγκ)-ουρανοξύστης-οικοπεδο-κτιριο γραφείων,γιατί η γενικευμένη χρήση ΙΧ δεν αφήνει περιθώρια για κάτι άλλο, στο μοντέλο αυτό ανάπτυξης ο μέσος Αμερικανός ζει στα προάστια και δουλεύει στο κέντρο αποκλειστικά, με πολύ λίγες εξαιρέσεις (ΝΥ).

Το πιο αντιπροσωπευτικό παράδειγμα η Ατλαντα ή το Μαϊάμι έχουν έκταση τεράστια σε σχέση με το πλυθησμό τους με αποτέλεσμα τα ΜΜΜ να μην είναι αποδοτικά αλλά ούτε η λειτουργία της πόλης. Το δε οικολογικό αποτύπωμα αυτών των πόλεων είναι καταστροφικό. Στην Ευρώπη η πυκνότητα πληθυσμού και χρήσεων γης και οι εκ των πραγμάτων περιορισμοί στην επέκταση της χρήσης του αυτοκινήτου στο ιστορικό κέντρο όπως και η επένδυση στα τρένα δημιούργησαν ένα πιο ανθεκτικό περιβάλλον, ένας εργαζόμενος στη Μπολώνια για να πάει στο Τορίνο έχει απείρως καλύτερες ( και πιο οικολογικές) εναλλακτικές λύσεις μετακινήσεις από έναν που πρέπει να πάει από την Ατλάντα στο Ρίτσμοντ. Η ηλεκτροκίνηση δεν θα φέρει χωροταξική λύση στο πρόβλημα (ίσως το επιδεινώσει) αλλά ίσως βοηθήσει στον εξορθολογισμό της χρήσης του αυτοκινήτου.

Παράδειγμα life-style mall στην Αμερική ( και όχι μόνο) πόσο χώρο καταναλώνει η χρήση ΙΧ στην παραπάνω φωτογραφία?ΕικόναΕικόναΕικόνα

Sent from my Pixel 4 XL using Tapatalk

Ειναι θεμα κουλτουρας η αναπτυξη αυτη στην Αμερικη. Δες το Μοντρεαλ πχ που δεν ειναι ακριβως το ιδιο. Δεν μπορεις να συγκρινεις με Ευρωπη γιατι περα οτι ο χωρος ειναι περιορισμενος υπαρχει μεγαλη αποσταση στην κουλτουρα. Η ζωη παντως στην Αμερικη ειναι πολυ ποιο ανετη απο την Ευρωπη γιατι το ΙΧ ειναι πολυ ποιο ανετο απο τα ΜΜΜ.
Άβαταρ μέλους
By HighFidelity
#720683 Έχω ξαναγράψει νομίζω εδώ μέσα πως βασικός μέτοχος στην κινέζικη BYD είναι ο γνωστός Warren Buffett. H BYD έχει τις δικές της μπαταρίες, που φαίνεται πως τις δοκιμάζει και η Tesla, ενώ αυτή την στιγμή οι πωλήσεις της στην Κίνα πάνε εξαιρετικά. Στον υπόλοιπο κόσμο είναι γνωστή με τα ηλεκτρικά της λεωφορεία.

Πώς ο Buffett πόνταρε στο σωστό "άλογο" στην Κίνα
https://www.capital.gr/bloomberg-view/3 ... -stin-kina
Η BYD έχει διπλασιάσει την παραγωγή προσιτών μπαταριών - και έχει ποντάρει στην τεχνολογία της για την επίτευξη αυτού του στόχου. Στα ετήσια αποτελέσματα της για το 2020, η εταιρεία δήλωσε ότι θα σταματήσει τα σχέδια για υιοθέτηση μπαταριών νικελίου-κοβαλτίου-μαγγανίου, επάνω στις οποίες έχουν στηρίξει τα σχέδιά τους οι περισσότεροι κατασκευαστές αυτοκινήτων και μπαταριών. Αντ' αυτών, η BYD έστρεψε όλη την προσοχή της στο λεγόμενο φωσφορικό σίδηρο λιθίου ή LFP για την μπαταρία της που είναι γνωστή ως Blade, η οποία κυκλοφόρησε στις αρχές του περασμένου έτους.

Η BYD καταλαμβάνει σχεδόν το 15% της αγοράς μπαταριών στην Κίνα, πίσω από την Contemporary Amperex Technology. Σε παγκόσμιο επίπεδο, θα μπορούσε να βρεθεί με μερίδιο 3% στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων έως το 2025, σύμφωνα με εκτίμηση των αναλυτών της Goldman Sachs. Οι παραδόσεις μπαταριών της BYD - για τα δικά της αυτοκίνητα και τις εξωτερικές πωλήσεις - θα μπορούσαν να φτάσουν το 30% της κατανάλωσης του συνόλου του κλάδου, προσθέτει η Goldman.


Και ένα ακόμη άρθρο για τις μπαταρίες Blade της BYD:
BYD Blade Battery set to revolutionise EV market
https://www.automotiveworld.com/news-re ... ev-market/
The Blade Battery’s single-cell design boasts notably compact dimensions of just 96cm long, 9cm wide and 135cm high. These single cells are then placed in an array and inserted into a battery pack in a blade-type arrangement. BYD engineers have also decreased the cubic volume of the battery installation by 50%, thus creating additional space for vehicle stowage or other ancillary equipment.

This compact design, coupled with class-leading safety credentials, offer a marked competitive edge for BYD and, moreover, a step-change for the entire EV industry.

Top performance

Aside from its clear safety advantages, BYD’s Blade Battery also delivers on power output. For longevity, the Blade Battery tops 1.2 million km after 3,000 cycles of charging / discharging, while headline performance figures for the Blade Battery-powered BYD Tang include a single-charge range of 505km (NEDC) and acceleration from 0-100 km/h in just 4.6-seconds. The BYD Tang’s Blade Battery installation recharges from 30% to 80% of full capacity in an impressively short 30-minutes, with DC power output of 110kW.
Άβαταρ μέλους
By markvag
#720685 Πολύ δυνατή περίπτωση αυτή η Blade Battery! Και η BYD είναι πολύ σοβαρός παίκτης!
Άβαταρ μέλους
By Dimsabas
#721202 Διαβάζω με ενδιαφέρον τη δοκιμή του ηλεκτρικού Lexus UX300 στους 4Τ και απορώ με τα γραφόμενα. Θέλω να πιστεύω ότι τα ατοπήματα είναι αποτέλεσμα ανικανότητας κι όχι ηθελημένα και με δόλο. Διερωτώμαι βέβαια ποιο από τα δύο είναι χειρότερο αλλά δεν έχω απάντηση. Το ένα δείχνει κατευθυνόμενη γραφίδα, το άλλο ασχετοσύνη.

Στο άρθρο, η "πρώτη προσπάθεια της Lexus στα ηλεκτρικά μοντέλα αξιολογείται ως άκρως επιτυχημένη". Τι δεν ανέφερε ο αρθρογράφος; Ότι στην πρεμούρα της Toyota να πουλήσει μούρη και να προσφέρει πρώτη μια τερατώδη εγγύηση μπαταρίας (ένα εκατομμύριο χιλιόμετρα!!!), προσέδωσε στο UX χαρακτηριστικά φόρτισης που θυμίζουν το πρώτο Nissan Leaf, ένα μοντέλο που  σήμερα θεωρείται άκρως παρωχημένο. Πάμε να τα δούμε αναλυτικά: 

-φόρτιση σε εναλλασσόμενο ρεύμα (AC): 6,6 kWh, όταν τα ανταγωνιστικά μοντέλα δίνουν από 11 ως 22, ενώ υπάρχουν και κάποια που φορτίζουν με 43. Δηλαδή όλοι οι φορτιστές ΔΕΗ που ξεφυτρώνουν παντού, αλλά κι οι φορτιστές σε πολλά ιδιωτικά σημεία (σούπερ μάρκετ, καταστήματα) είναι άχρηστοι για το UX, αφού φορτίζει με πολύ αργό ρυθμό.

- φόρτιση σε συνεχές ρεύμα (DC): 35 kWh! Θα πηγαίνεις δηλαδή ένα ταξίδι, θα κάνεις στάση σε 250άρη φορτιστή (ας πούμε της Tesla, σε κάποιο κομβικό σημείο στον αυτοκινητόδρομο) κι εσύ θα φορτίζεις με 35 αντί για 250! Δηλαδή ο διπλανός σου θα φορτίζει με σχεδόν οκταπλάσια ταχύτητα κι εσύ θα τον κοιτάς.
(Τα στοιχεία έχουν παρθεί από εδώ:
https://ev-database.org/car/1251/Lexus-UX-300e)

-αερόψυκτη κι όχι υδρόψυκτη μπαταρία! Προφανώς για λόγους κόστους. Με όλα τα συμπαραμαρτυρούντα σε θέματα πτώσης αυτονομίας. Και μετά, για να μη ζοριστεί η μπαταρία, της ρίχνουν το ρυθμό φόρτισης ώστε να μην πάθει ζημιά και να βγάλει 1.000.000 χιλιόμετρα. Απορώ ποιος είναι τόσο ήρωας ώστε να χρησιμοποιήσει αυτό το όχημα για τέτοια απόσταση, όταν γύρω του όλοι θα οδηγούν διαστημόπλοια... Γιατί μόνο ως τέτοια μπορούν να θεωρηθούν τα σημερινά (πόσω μάλλον τα αυριανά) μοντέλα της Tesla σε σχέση με ένα UX. Αλλά όχι, ο κάτοχος UX θα συνεχίζει να γράφει χιλιόμετρα για να πιάσει το ένα εκατομμύριο.

Εν ολίγοις, το άρθρο δεν κάνει την παραμικρή αναφορά στα παραπάνω νούμερα. Και δεν είναι μόνο θέμα αριθμολαγνείας, αλλά ουσίας: κάποιος θα δώσει 50 χιλιάρικα για ένα μοντέλο που ΔΕΝ μπορεί να ταξιδέψει. Όχι τόσο λόγω αυτονομίας (προφανώς είναι ΚΑΙ αυτό, πού πας με 250 χιλιόμετρα στο ταξίδι όταν οι ανταγωνιστές σου δίνουν 450+...) αλλά κυρίως φόρτισης. Μιλάμε λοιπόν για 50 χιλιάρικα για ΑΣΤΙΚΟ μοντέλο, αλλά αυτό δεν αναφέρεται ΠΟΥΘΕΝΑ.

Όπως δεν αναφέρεται πουθενά ο παραμικρός υπαινιγμός ότι το UX υποφέρει από τα μειονεκτήματα των μοντέλων που ΔΕ σχεδιάστηκαν εξαρχής ως ηλεκτρικά αλλά βασίζονται σε προϋπάρχουσες πλατφόρμες: είναι προσθιοκίνητο. Ναι, πρέπει να είναι υπέροχο ένα προσθιοκίνητο με 30 κιλά ροπής στο ελληνικό οδόστρωμα... Όχι, δεν αναφέρεται στο άρθρο ως πρόβλημα.

Κερασάκι στην τούρτα ο έπαινος για τον αεροδυναμικό συντελεστή: 0,31 όταν το τετραγωνισμένο Skoda Enyaq είναι στα 0,26! Δε μιλάω για τα σεντάν ηλεκτρικά, εκεί είμαστε στα 0,23 (Model 3) αλλά θα πει κάποιος ότι είναι άλλη κατηγορία. 

 

Τα συμπεράσματα δικά σας!
Άβαταρ μέλους
By GTS
#721212 Λογικα θα υπαρξει κοινο και για αυτο ειδικα αν βγει αξιοπιστο. Δεν μπορει να μην εχει και καποια πλεονεκτηματα αυτο που προσφερουν.