Γενικά αυτοκινητιστικά θέματα
Άβαταρ μέλους
By markvag
#718490
Άβαταρ μέλους
By axel12p
#718605

Και ένα αστείο και ενδιαφέρον ταυτόχρονα συγκριτικό ηλεκτρικών μοντέλων
Άβαταρ μέλους
By axel12p
#718737

Ωραίο αυτοκίνητο! Θα ήθελα να ήξερα ποια είναι η πραγματική του αυτονομία, γιατί η θεωρητική είναι εξαιρετική.
Θα περιμένω και εγώ 4-5 χρόνια σαν τον Dimsabas να το πάρω με 15 χιλιάρικα :lol:
Άβαταρ μέλους
By markvag
#720685 Πολύ δυνατή περίπτωση αυτή η Blade Battery! Και η BYD είναι πολύ σοβαρός παίκτης!
Άβαταρ μέλους
By Dimsabas
#721202 Διαβάζω με ενδιαφέρον τη δοκιμή του ηλεκτρικού Lexus UX300 στους 4Τ και απορώ με τα γραφόμενα. Θέλω να πιστεύω ότι τα ατοπήματα είναι αποτέλεσμα ανικανότητας κι όχι ηθελημένα και με δόλο. Διερωτώμαι βέβαια ποιο από τα δύο είναι χειρότερο αλλά δεν έχω απάντηση. Το ένα δείχνει κατευθυνόμενη γραφίδα, το άλλο ασχετοσύνη.

Στο άρθρο, η "πρώτη προσπάθεια της Lexus στα ηλεκτρικά μοντέλα αξιολογείται ως άκρως επιτυχημένη". Τι δεν ανέφερε ο αρθρογράφος; Ότι στην πρεμούρα της Toyota να πουλήσει μούρη και να προσφέρει πρώτη μια τερατώδη εγγύηση μπαταρίας (ένα εκατομμύριο χιλιόμετρα!!!), προσέδωσε στο UX χαρακτηριστικά φόρτισης που θυμίζουν το πρώτο Nissan Leaf, ένα μοντέλο που  σήμερα θεωρείται άκρως παρωχημένο. Πάμε να τα δούμε αναλυτικά: 

-φόρτιση σε εναλλασσόμενο ρεύμα (AC): 6,6 kWh, όταν τα ανταγωνιστικά μοντέλα δίνουν από 11 ως 22, ενώ υπάρχουν και κάποια που φορτίζουν με 43. Δηλαδή όλοι οι φορτιστές ΔΕΗ που ξεφυτρώνουν παντού, αλλά κι οι φορτιστές σε πολλά ιδιωτικά σημεία (σούπερ μάρκετ, καταστήματα) είναι άχρηστοι για το UX, αφού φορτίζει με πολύ αργό ρυθμό.

- φόρτιση σε συνεχές ρεύμα (DC): 35 kWh! Θα πηγαίνεις δηλαδή ένα ταξίδι, θα κάνεις στάση σε 250άρη φορτιστή (ας πούμε της Tesla, σε κάποιο κομβικό σημείο στον αυτοκινητόδρομο) κι εσύ θα φορτίζεις με 35 αντί για 250! Δηλαδή ο διπλανός σου θα φορτίζει με σχεδόν οκταπλάσια ταχύτητα κι εσύ θα τον κοιτάς.
(Τα στοιχεία έχουν παρθεί από εδώ:
https://ev-database.org/car/1251/Lexus-UX-300e)

-αερόψυκτη κι όχι υδρόψυκτη μπαταρία! Προφανώς για λόγους κόστους. Με όλα τα συμπαραμαρτυρούντα σε θέματα πτώσης αυτονομίας. Και μετά, για να μη ζοριστεί η μπαταρία, της ρίχνουν το ρυθμό φόρτισης ώστε να μην πάθει ζημιά και να βγάλει 1.000.000 χιλιόμετρα. Απορώ ποιος είναι τόσο ήρωας ώστε να χρησιμοποιήσει αυτό το όχημα για τέτοια απόσταση, όταν γύρω του όλοι θα οδηγούν διαστημόπλοια... Γιατί μόνο ως τέτοια μπορούν να θεωρηθούν τα σημερινά (πόσω μάλλον τα αυριανά) μοντέλα της Tesla σε σχέση με ένα UX. Αλλά όχι, ο κάτοχος UX θα συνεχίζει να γράφει χιλιόμετρα για να πιάσει το ένα εκατομμύριο.

Εν ολίγοις, το άρθρο δεν κάνει την παραμικρή αναφορά στα παραπάνω νούμερα. Και δεν είναι μόνο θέμα αριθμολαγνείας, αλλά ουσίας: κάποιος θα δώσει 50 χιλιάρικα για ένα μοντέλο που ΔΕΝ μπορεί να ταξιδέψει. Όχι τόσο λόγω αυτονομίας (προφανώς είναι ΚΑΙ αυτό, πού πας με 250 χιλιόμετρα στο ταξίδι όταν οι ανταγωνιστές σου δίνουν 450+...) αλλά κυρίως φόρτισης. Μιλάμε λοιπόν για 50 χιλιάρικα για ΑΣΤΙΚΟ μοντέλο, αλλά αυτό δεν αναφέρεται ΠΟΥΘΕΝΑ.

Όπως δεν αναφέρεται πουθενά ο παραμικρός υπαινιγμός ότι το UX υποφέρει από τα μειονεκτήματα των μοντέλων που ΔΕ σχεδιάστηκαν εξαρχής ως ηλεκτρικά αλλά βασίζονται σε προϋπάρχουσες πλατφόρμες: είναι προσθιοκίνητο. Ναι, πρέπει να είναι υπέροχο ένα προσθιοκίνητο με 30 κιλά ροπής στο ελληνικό οδόστρωμα... Όχι, δεν αναφέρεται στο άρθρο ως πρόβλημα.

Κερασάκι στην τούρτα ο έπαινος για τον αεροδυναμικό συντελεστή: 0,31 όταν το τετραγωνισμένο Skoda Enyaq είναι στα 0,26! Δε μιλάω για τα σεντάν ηλεκτρικά, εκεί είμαστε στα 0,23 (Model 3) αλλά θα πει κάποιος ότι είναι άλλη κατηγορία. 

 

Τα συμπεράσματα δικά σας!
Άβαταρ μέλους
By GTS
#721212 Λογικα θα υπαρξει κοινο και για αυτο ειδικα αν βγει αξιοπιστο. Δεν μπορει να μην εχει και καποια πλεονεκτηματα αυτο που προσφερουν.