Τεχνικά θέματα. Προβλήματα, προτάσεις, λύσεις, βελτιώσεις.
Άβαταρ μέλους
By georgetz
#693607 στο γκαράζ είχαν υποδειγματική συμπεριφορά, έξω απο αυτό ξεκινούσαν τα προβλήματα :lol:

ΥΓ αλλά απίστευτο βρεγμένο, απίστευτο :metalo:
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#693989 Δεν θα έλεγα ότι υπάρχουν κακά λάστιχα αν μιλάμε για τα γνωστά μέση και πάνω μοντέλα από τις γνωστές 4-5 επώνυμες μάρκες. Είναι όμως το θέμα τι ταιριάζει στον καθένα. Και επειδή είναι κάτι που το ανανεώνουμε κάθε 3-5 χρόνια οι όποιες συγκρίσεις βάζουν νερό. Και τα μοντέλα μπορεί να έχουν αλλάξει και το αυτοκίνητο και εμείς. Στο πόσο καλά κάθονται-κρατάνε τα λάστιχα μέτράνε και τα αμορτισέρ, πολύ. Και οι ζάντες.
Θα ήταν πιο εύκολο να κάνει κάποιος σύγκριση αν κάνει πολλά χλμ και αλλάζει συχνά. Κάποτε άλλαζα λάστιχα στους 12-15 μήνες. Αυτό βοήθησε να καταλάβω καλύτερα τι ζητάει ο οργανισμός μου. Εκεί νομίζω είναι το ζουμί, να καταλάβουμε τι χρειαζόμαστε περισσότερο. Γιατί όλοι θέλουμε κράτημα, τιμόνι, φρένο, ζέστη κρύο σεγνό βρεγμένο, αντοχή, ζέσταμα, ησυχία και διάρκεια. Αλλά αφού δεν μπορείς να τα έχεις όλα πόσο από το καθετί;;;


Παρακάτω παραθέτω τον δικό μου τρόπο σκέψης για επιλογή ελαστικών. Λόγω σπανιότατης διάστασης 225/60-15 συνήθως είναι ό,τι βρω αλλά αν έχω επιλογή πάω ως εξής. Αυτό που με είχε καλύψει σωστά δεν υπάρχει πιά, αν υπήρχε θα το ξαναέβαζα (Avon ZZ3, δεν λέω ότι είναι καλύτερο από τα καλά αλλά ότι εμένα μου ταίριαξε).
Ρωτάω-κοιτάω να δω τι διατίθεται, απορρίπτω τον κατιμά (τις κινεζιές και κρατάω πρώτα και δευτερoτρίτα ονόματα πχ Yokohama, Toyo, Kumho, Fulda, BFGoodrich, Marangoni, Avon), κρατάω τελευταία στο μυαλό μου όσα μοντέλα περιέχουν την λέξη ECO. Μαθαίνω τιμές και κρατάω πίσω τα πιο ακριβά (συνήθως Michelin, Continental, η διαφορά είναι της τάξης του +50%). Βλέπω δοκιμές+σχόλια και προσπαθώ να καταλάβω τον χαρακτήρα του ελαστικού. Οι κατατάξεις σε ABCDE κι αυτές βοηθάνε. Ρωτάω στο φόρουμ για να ακούσω άποψη από χρήστη στην Ελλάδα σε ελληνικό δρόμο. Φυσικά και δεν μπορώ να εμπιστευτώ τον υπεύθυνο πωλήσεων μιας μάρκας που προωθεί την μάρκα του ούτε τον έμπορο που προωθεί ό,τι του δίνει καλύτερη προμήθεια ή πιο εύκολη πώληση. Θα λάμβανα βέβαια υπόψη μου το αν ο Michelinάκια έλεγα καλό λόγο για κάποιο αντίπαλο.

Έχω καταλάβει ότι θέλω σφιχτό σκελετό (δεν μπορώ την πλαδαρότητα-γονάτισμα και ασάφεια αλλά έχω νοιώσει και νευρικότητα που είναι το άλλο άκρο με το πολύ καλό τιμόνι της Ε39). Βέβαια αν άλλαζα ζάντα και χαμήλωνα προφίλ σε κάτι λιγότερο μπαλονέ ίσως να είχα πολύ νευρικότητα και να άλλαζα γούστα. Απαιτείται προσαρμοστικότητα καθώς αλλάζουν οι συνθήκες.
Θέλω μαλακό πέλμα για μέγιστη πρόσφυση κι ας χάσω σε διάρκεια μια και δεν κάνω πια πολλά χλμ και στα 3-4 χρόνια το πολύ θα θέλουν άλλαγμα*. Γενικά θα προτιμήσω σπορ ελαστικό και όχι ταξιδιάρικο.
Δεν φοβάμαι να βάλω W-Υ-Ζ και βάλε, βαρύ αυτοκίνητο και καλά ζυγισμένο και δεν έχω δυσκολία να το ζεστάνω προσφέρει αντοχή σε κωλόδρομους-πεζοδρόμια και μικρότερη παραμόρφωση για καλύτερο φρενάρισμα.
Δεν με νοιάζει ο θόρυβος (στην Ελλάδα οι δρόμοι είναι πολύ λείοι και η BMW έχει καλή ηχομόνωση) αλλά ίσως να με ένοιαζε με άλλο αυτοκίνητο ή σε άλλη χώρα.
Δεν με νοιάζει η κατανάλωση, η διαφορά είναι πολύ μικρή (περί το 3-5% στα χέρια μου) και θα μετρήσει μόνο αν δεν χάνει σε πρόσφυση.
Δεν με νοιάζει τι κάνει στο βρεγμένο, βρεγμένος ελληνικός δρόμος είναι επικίνδυνος και πάω σαν χεσμένος έτσι κι αλλιώς. Αλλά έχω εντυπωσιαστεί από κάποια λάστιχα με χάραξη σχήματος V σε βρεγμένο.
Στη διάσταση αυτή υπάρχουν ημισλίκ και ευχαρίστως να τα έβαζα αλλά δεν τα πληρώνω.
Δεν με νοιάζει τι κάνει στο κρύο. Ναι έχω δει σημαντική διαφορά, κάποια ελαστικά είναι μια χαρά στους κάτω από 5 και άλλα γίνονται τελείως ξύλινα αλλά στην μη ορεινή Ελλάδα που συχνάζω δεν με απασχολεί.
Όψη: θέλω να βλέπω πολύ λάστιχο (πρόσφυση), λίγα αυλάκια (είπαμε βροχή χεσμεντέν). Προτιμώ να έχω κοφτερές γωνίες και όχι στρογγυλεμένες. Αλλά αυτό δεν ξέρω αν έχει σημασία σε κάτι.

* και έτσι θυμήθηκα ότι τα λάστιχά μου είναι αρκετά παλιά κι αν και είναι σε δροσερό σκοτεινό γκαράζ και μάλλον έχουν κάτω από 10Κ χλμ θα πρέπει όταν μου δοθεί ευκαιρία να τα δοκιμάσω σοβαρά και αν μου φανούνε λίγα να τα πιέσω λίγο μόνος μου σε καμιά καλή άσφαλτο να τριφτούν κι αν δεν πάρουν τα πάνω τους να μπω σε mode αλλαγής ελαστικών.
Άβαταρ μέλους
By dimik
#694608 Καλός πελάτης για μένα είναι αυτός που δεν σε πρήζει άσκοπα και ξέρει έστω στο περίπου τι θέλει.

Για ευγένεια κλπ δεν το συζητάμε.

Το ότι θα πληρώσει και δεν θα χρωστάει είναι δεδομένο.

Αυτά τουλάχιστον κατάλαβα τον 1 χρόνο που έκανα μεταξύ άλλων και τον πωλητή.

< >
Άβαταρ μέλους
By MIXOStsi
#694634 Επειδή δεν έχω ιδέα τι γίνεται από ελαστικά για το Jimny, τι επιλογές έχω? :help:

Η πλειοψηφία της χρήσης είναι σε άσφαλτο και μία στο τόσο θα με πιάσει η μλκια να ανέβω σε χιόνια και λάσπες, οπότε 90/10 η χρήση του.
Παλιά είχα Bridgistone Dueler και τώρα Toyo Open Country, τα οποία Toyo ήταν πέτρα από την αρχή που το πήρα και δεν έχω άποψη.
Τα λάστιχα αλλάζονται παντα με αρκετό πέλμα, αφού το αυτοκίνητο κάνει 6-7kχλμ το χρόνο!
205/70R15

Τα φώτα σας! :s_howdy
Άβαταρ μέλους
By MIXOStsi
#694714 Η αλήθεια είναι ότι εσένα περίμενα rocsta!
Τα Yoko τα θεωρώ "άγρια" για τη χρήση του αυτοκινήτου... :hmmm:
Για τα Michelin έχω δει να γράφονται καλά πράγματα όποτε μάλλον αυτή θα είναι η επιλογή...
Άβαταρ μέλους
By rocsta
#694731 Tο θέμα είναι ότι αν θα πας στο βουνό, είτε είναι μία μέρα το χρόνο, είτε 365 θα το χρειαστείς το λάστιχο. Το michelin είναι το καλύτερο a/t σε χιόνι πάντως, χωρίς να έχει το πιο άγριο πέλμα του yoko, οπότε μάλλον όντως σου ταιριάζει καλύτερα. Nομίζω είναι ελαφρώς ακριβότερο.
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#694738 Τους πωλητές δεν τους ταλαιπωρώ. Αυτοί με ταλαιπωρούν και τους αποφεύγω. Στις περισσότερες περιπτώσεις όταν φτάσω να τους μιλήσω έχω ήδη κάνει τη μελέτη μου και συνήθως ξέρω περισσότερα από αυτούς. Και τότε δε ζητάω την άποψή τους αλλά αν το έχουν, πόσο κάνει και πότε θα το έχουν.

Ιταλάκια δεν διάβασες καλά.
Τι εννοείς δεν με ενδιαφέρει η απόδοση, πού το είδες αυτό; Δεν με ενδιαφέρει η διάρκεια, άλλο πράγμα. Με ενδιαφέρει η πρόσφυση στο στεγνό πάνω από όλα. Αν αυτό δεν είναι απόδοση τι είναι;
Το συγκεκριμένο Avon (στην ίδια διάσταση το φορούσαν σε κάποια Subaru Impreza) αν και πολύ σπορ ελαστικό εκτός από την πρόσφυση σε στεγνό και βρεγμένο αποδείχτηκε παλικάρι και σε απίστευτους δρόμους με φυτευτές πέτρες σε διάφορα νησιά. Οπότε από την δική μου εμπειρία αυτό που λες δεν ισχύει, ήμουν τυχερός, ίσως, αλλά αφού δεν μου συνέβη τι να πω, ψέμματα;
Με ενδιαφέρει πού είναι φτιαγμένο ή πότε αλλά είναι τόσο σπάνιο το μέγεθος που θα πάρω σχεδόν ό,τι βρω.
Το βασικό είναι να αποφασίσω (με τα δικά μου κριτήρια) ποιο από τα δεύτερα σε τιμή μου κάνει πιο πολύ (με τα δικά μου κριτήρια πάλι) χωρίς να υστερεί σε σχέση με τα πρώτα σε τιμή.
Για τιμή δεν καταπίνω αμάσητα αλλά δεν ρίχνω παζάρι, έχω κάνει τη μελέτη μου. Και δεν θα πάω όπου νά'ναι για 2 δεκάρες λιγότερο, ή Κυριαζή ή Φωκά που εμπιστεύομαι. Και οι τιμές τους είναι ανταγωνιστικές.