Για θέματα γενικού ενδιαφέροντος, εκτός μηχανοκίνητων...
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#694589 0. Νομίζω το καλύτερο ποδήλατο είναι κάποιο του harpymonk. Για δρόμου εννοώ.
harpymonk έγραψε:4 ερωτησεις:
1. Πως μπορεις να συγκρινεις τα 170 χλστ. με τα 172,5 χλστ. οταν εχεις μονο 172,5 χλστ. και να λες οτι καταλαβαινεις τη διαφορα;
2. Πως μπορεις να λες οτι εχεις κοντινες σχεσεις με 11/32 (πηδαει 3 και 4 δοντια);
3. Δοκιμασες να πας στο ισιο με 34/32; Εκανες πανω απο 3 μετρα;
4. Το βαρος πως προκυπτει, πως το μετρησες;
Ατελείωτε harpymonk
1. Όπως έχω αναφέρει (κατά την ιδιαίτερα εκτεταμένη περίοδο ποδηλατικής αναζήτησης και μελέτης αγοράς που έχεις υποστεί) έχω δοκιμάσει το ποδήλατο της συζύγου που είναι 170. Ναι υπήρχαν κι άλλες διαφορές αλλά το ένιωθα ότι το πόδια γυρίζαν διαφορετικά. Όπως είπα ίσως να είμαι οριακός και αυτά τα 2,5+2,5=5mm διαμέτρου του κύκλου περιστροφής να κάνουν διαφορά σε κάτι. Ή απλά είμαι ευαίσθητος σε αυτό. Άλλοι θέλουν τη σέλα με ακρίβεια 2-3 χιλιοστών, εγώ +/- 5-10 χλιοστά είμαι οκ, το σώμα του καθενός είναι διαφορετικό.
2. Φυσικά υπερβάλλεις ξανά, η κασέτα 11-32 είναι 11-12-13-14-16-18-20-22-25-28-32 οπότε πηδάει 1 δόντι 3 φορές, 2 δόντια 4 φορές, 3 δόντια 2 φορές και 4 μία φορά. Από τα 10 πηδήματα μόνο τα 3 είναι 3-4 δόντια. Ναι σχετικά με 11άρα κασέτα 11-28 ή 12-25 έχω λιγότερο πηδήματα 1 δοντιού αλλά σχετικά με τις 6 ταχύτητες 14-28 που είχα δηλαδή 14-16-18-21-24-28 με 2-2-3-3-4 δόντια πηδήματα η διαφορά είναι μεγάλη. Άσε που υποπτεύομαι ότι κάποια από τις μεσαίες σχέσεις μερικές φορές χάνεται και κατεβάζω 2 σχέσεις οπότε μετά ανεβάζω να βρω την χαμένη... Πιστέψτε με δεν είναι υποκειμενική η διαφορά που αναφέρω, είχα πάντα σχέση που μου επέτρεπε να διατηρώ βολικό cadence και αυτό ήταν πρωτόγνωρο.
3. Αφού το ζητάει ο οργανισμός σου θα στο ξαναπώ, είπα ότι κάνουμε κόντρες με την κόρη με πρώτες και έχω 28/28 και 26άρες ρόδες... 34/32 με 700c είναι μακριά σχέση! :lol: Εντάξει το πιθανότερο είναι να χρησιμοποιηθεί ελάχιστες φορές αλλά τότε θα είναι απαραίτητη. Για μένα, γιατί εσύ κατά δήλωσή σου κάνεις αθλητισμό οπότε ίσως ακόμα κι αν σου φορτώσω τα 20 παραπανίσια κιλά που κουβαλάω να μπορείς να ανεβείς τις ανηφόρες που συχνάζεις με 39/25...
4. Το βάρος είναι το επίσημο και νοητά αφαιρώ κάτι για το πιο ελαφρύ παλουκόσελο, stem, τιμόνι, ζάντα, λάστιχο και προσθέτω τις 2 ποτηροθήκες και τα φτερά. Δεν το ζύγισα, μπορεί και να το κάνω αλλά είναι πολύ πιο ελαφρύ από το παλιό μου, σαφώς ελαφρύτερο της συζύγου 13,7 (όπως είπε και αυτή) και κάπως βαρύτερο από της κόρης 8,8.

Ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια. Ρίξτε και καμιά προσευχή να μην σκοτωθώ το πρωί με τα cleats.

Για το ποια μεριά να βάλω το τηλέφωνο και το φως δεν είπατε κάτι. Σκέφτομαι ότι το φως ρυθμίζεται και μπορώ να το γυρίσω λίγο δεξιά αριστερά οπότε προτεραιότητα πρέπει να δώσω στο τηλέφωνο και αφού είμαι δεξιόχειρας (όχι τελείως αλλά για οθόνη ναι) καλύτερα να πάει δεξιά. Και όσο πιο μπροστά μπορεί ώστε να μην εμποδίζει το stem. Υπάρχει και επιλογή να βιδωθεί στον άξονα του τιμονιού αλλά τότε αχρηστεύεται το στεμ που βολεύει για να κρατάς και καθοδηγείς το ποδήλατο αν το περπατάς σε πεζοδρόμιο.
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#694592
g8777 έγραψε:Κοιτα τωρα να πεταξεις αυτες τις αδελφιστικες λασπωτηρες που χουν τραβελιασει το ποδηλατο και βγες εξω για καμια βολτα, οχι στα βαθια παιδι μου ομως ναι; :inlove:
Στο υγρό αδελφίστικο νησί που κατοικοεδρεύω οι λασπωτήρες κάνουν μεγάλη διαφορά στο πόσο λασπόνερο θα έχεις σε κάλτσες, κνήμη+γάμπες, μέση. Και το θέλω για το καθημερινό commuting. Στην Ελλάδα δεν το συζητώ, δεν θα έβαζα.

PeterPan έγραψε:Για την αλυσίδα, αν είναι από αυτές που έχουν και θήκη, βιδωσέ εκεί που είναι η δεύτερη παγουροθήκη.
Αυτό που λες ισχύει αν έχεις διπλωτή-σπαστή κλειδαριά, έχει ο διπλανός μου στο ποδηλατοπάρκινγκ. Εγώ όμως έχω D-lock και δεν νομίζω να χωράει στο τρίγωνο με έστω ένα μπουκαλάκι.
Άβαταρ μέλους
By harpymonk
#694621
sknipper έγραψε:0. Νομίζω το καλύτερο ποδήλατο είναι κάποιο του harpymonk. Για δρόμου εννοώ.
harpymonk έγραψε:4 ερωτησεις:
1. Πως μπορεις να συγκρινεις τα 170 χλστ. με τα 172,5 χλστ. οταν εχεις μονο 172,5 χλστ. και να λες οτι καταλαβαινεις τη διαφορα;
2. Πως μπορεις να λες οτι εχεις κοντινες σχεσεις με 11/32 (πηδαει 3 και 4 δοντια);
3. Δοκιμασες να πας στο ισιο με 34/32; Εκανες πανω απο 3 μετρα;
4. Το βαρος πως προκυπτει, πως το μετρησες;
Ατελείωτε harpymonk
1. Όπως έχω αναφέρει (κατά την ιδιαίτερα εκτεταμένη περίοδο ποδηλατικής αναζήτησης και μελέτης αγοράς που έχεις υποστεί) έχω δοκιμάσει το ποδήλατο της συζύγου που είναι 170. Ναι υπήρχαν κι άλλες διαφορές αλλά το ένιωθα ότι το πόδια γυρίζαν διαφορετικά. Όπως είπα ίσως να είμαι οριακός και αυτά τα 2,5+2,5=5mm διαμέτρου του κύκλου περιστροφής να κάνουν διαφορά σε κάτι. Ή απλά είμαι ευαίσθητος σε αυτό. Άλλοι θέλουν τη σέλα με ακρίβεια 2-3 χιλιοστών, εγώ +/- 5-10 χλιοστά είμαι οκ, το σώμα του καθενός είναι διαφορετικό.
2. Φυσικά υπερβάλλεις ξανά, η κασέτα 11-32 είναι 11-12-13-14-16-18-20-22-25-28-32 οπότε πηδάει 1 δόντι 3 φορές, 2 δόντια 4 φορές, 3 δόντια 2 φορές και 4 μία φορά. Από τα 10 πηδήματα μόνο τα 3 είναι 3-4 δόντια. Ναι σχετικά με 11άρα κασέτα 11-28 ή 12-25 έχω λιγότερο πηδήματα 1 δοντιού αλλά σχετικά με τις 6 ταχύτητες 14-28 που είχα δηλαδή 14-16-18-21-24-28 με 2-2-3-3-4 δόντια πηδήματα η διαφορά είναι μεγάλη. Άσε που υποπτεύομαι ότι κάποια από τις μεσαίες σχέσεις μερικές φορές χάνεται και κατεβάζω 2 σχέσεις οπότε μετά ανεβάζω να βρω την χαμένη... Πιστέψτε με δεν είναι υποκειμενική η διαφορά που αναφέρω, είχα πάντα σχέση που μου επέτρεπε να διατηρώ βολικό cadence και αυτό ήταν πρωτόγνωρο.
3. Αφού το ζητάει ο οργανισμός σου θα στο ξαναπώ, είπα ότι κάνουμε κόντρες με την κόρη με πρώτες και έχω 28/28 και 26άρες ρόδες... 34/32 με 700c είναι μακριά σχέση! :lol: Εντάξει το πιθανότερο είναι να χρησιμοποιηθεί ελάχιστες φορές αλλά τότε θα είναι απαραίτητη. Για μένα, γιατί εσύ κατά δήλωσή σου κάνεις αθλητισμό οπότε ίσως ακόμα κι αν σου φορτώσω τα 20 παραπανίσια κιλά που κουβαλάω να μπορείς να ανεβείς τις ανηφόρες που συχνάζεις με 39/25...
4. Το βάρος είναι το επίσημο και νοητά αφαιρώ κάτι για το πιο ελαφρύ παλουκόσελο, stem, τιμόνι, ζάντα, λάστιχο και προσθέτω τις 2 ποτηροθήκες και τα φτερά. Δεν το ζύγισα, μπορεί και να το κάνω αλλά είναι πολύ πιο ελαφρύ από το παλιό μου, σαφώς ελαφρύτερο της συζύγου 13,7 (όπως είπε και αυτή) και κάπως βαρύτερο από της κόρης 8,8.

Ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια. Ρίξτε και καμιά προσευχή να μην σκοτωθώ το πρωί με τα cleats.

Για το ποια μεριά να βάλω το τηλέφωνο και το φως δεν είπατε κάτι. Σκέφτομαι ότι το φως ρυθμίζεται και μπορώ να το γυρίσω λίγο δεξιά αριστερά οπότε προτεραιότητα πρέπει να δώσω στο τηλέφωνο και αφού είμαι δεξιόχειρας (όχι τελείως αλλά για οθόνη ναι) καλύτερα να πάει δεξιά. Και όσο πιο μπροστά μπορεί ώστε να μην εμποδίζει το stem. Υπάρχει και επιλογή να βιδωθεί στον άξονα του τιμονιού αλλά τότε αχρηστεύεται το στεμ που βολεύει για να κρατάς και καθοδηγείς το ποδήλατο αν το περπατάς σε πεζοδρόμιο.


Ατελείωτε Sknipper, αρα εχουμε:
1. Δεν ξερεις γιατι σε αλλη γεωμετρία με αλλες ρυθμίσεις καμμια σχεση
2. Οπως βλεπεις η λογικη σου δεν παιζει (πηδαμε 3 και 4 δοντια) αλλα γι'αυτο που κανεις δεν χρειάζονται ταχυτητες ετσι κι'αλλιως
3. Σοβαρα ο ανταγωνισμός σου ειναι ενα κοριτσακι στη εφηβεία, μαλλον πρεπει να προσαρμοσεις τους στοχους σου αλλα στην ερωτηση μου η απαντηση ειναι οτι η σχεση 34/32 δεν χρειάζεται ποτέ
4. Η μετρας η λες αρλουμπες. Μου φαινεται πιο ελαφρυ η πιο βαρυ απο το αλλο δεν λεει απολύτως τιποτα

Τελος δεν καταλαβα εκανες ποδηλατο με το καινούργιο χθες η οχι; Η σέλα ειναι ρυθμισμενη στις φωτο; Χρησιμοποιησες clipless πεταλια οπως στις φωτο η οχι;
Άβαταρ μέλους
By PeterPan
#694658 Τόσους μήνες δε βρίσκω σε διαθεσιμότητα το cube nuroad race πουθενά. Αλλά και τα καταστήματα που έχουν cube, δεν το έχουν στην παλέτα τους. Ίσως δε θα ξαναβγεί??? :hmmm:

Θα στείλω ένα email στην εταιρία.

Προσανατολίζομαι στο αμέσως επόμενο με μονό δίσκο μπροστά, cube nuroad ex.

Βλέποντας τα specs τί λέτε? Όπως το υπολόγισα θα είχε περίπου +15% μεγαλύτερο βήμα το race σε σχέση με το ex.

https://www.cube.eu/nc/en/bike-comparison/
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#694660
harpymonk έγραψε:Ατελείωτε Sknipper, αρα εχουμε:
1. Δεν ξερεις γιατι σε αλλη γεωμετρία με αλλες ρυθμίσεις καμμια σχεση
2. Οπως βλεπεις η λογικη σου δεν παιζει (πηδαμε 3 και 4 δοντια) αλλα γι'αυτο που κανεις δεν χρειάζονται ταχυτητες ετσι κι'αλλιως
3. Σοβαρα ο ανταγωνισμός σου ειναι ενα κοριτσακι στη εφηβεία, μαλλον πρεπει να προσαρμοσεις τους στοχους σου αλλα στην ερωτηση μου η απαντηση ειναι οτι η σχεση 34/32 δεν χρειάζεται ποτέ
4. Η μετρας η λες αρλουμπες. Μου φαινεται πιο ελαφρυ η πιο βαρυ απο το αλλο δεν λεει απολύτως τιποτα

Τελος δεν καταλαβα εκανες ποδηλατο με το καινούργιο χθες η οχι; Η σέλα ειναι ρυθμισμενη στις φωτο; Χρησιμοποιησες clipless πεταλια οπως στις φωτο η οχι;
1. Έχει να κάνει με μένα και όχι με το ποδήλατο. Μπορείς καταστρέφοντας τη στάση (ύψος, θέση σέλλας) να αλλάξεις την αίσθηση και να καλύψεις κάποιο πρόβλημα πχ ανεβάζεις σέλλα και την πας εμπρός για να μειώσεις γωνία ισχίου που όμως θα έχει επιπτώσεις στο βάρος στα χέρια κλπ. Αλλά ούτε η γεωμετρία ισχίου-γονάτων-ποδιού μου αλλάζει ούτε η διάμετρος του κύκλου που κάνουν τα πόδια μου (34,5εκμ ή 34εκμ) θα αλλάξει ό,τι ρυθμίσεις και να κάνεις.
2. Δεν είναι δική μου η λογική, η δική σου είναι εσύ είπες για 3-4 δόντια και σου έδειξα ότι δεν είναι έτσι, τι λες τώρα;;; Εσύ που είσαι αθλητής να σουτάρεις το Bianchi και τα άλλα και να πάρεις fixie. Εγώ που είμαι κοινός θνητός θέλω ταχύτητες, πολλές, CVT θα είναι ιδανικό για ποδήλατο.
3. Εσένα μπορεί να μην σου χρειάζεται ποτέ εμένα που είμαι 20 κιλά παραπάνω μπορεί και να χρειαστεί και δέχομαι να θυσιάσω από 1 δόντι σε 2 αλλαγές. Υπάρχει λόγος που ο κατασκευαστής την προσφέρει και βέβαια υπάρχει λόγος που εσύ δεν την θέλεις ενώ άλλοι την θέλουν. Εγώ είμαι στους άλλους. Βέβαια έχει πια γίνει σαφές σε όλους πόσο δύσκολο είναι για σένα να αποδεχτείς ότι υπάρχουν κι άλλοι άνθρωποι που κάνουν ποδήλατο στον κόσμο τούτο που έχουν διαφορετικές ανάγκες γούστα απόψεις και δυνατότητες.
4. Έχει σημασία αν είναι 10,8 ή 11,2 ή 11,5 (ξέχασα να προσθέσω και τα πεντάλια); Για μένα καθόλου, μου αρκεί που σε σχέση με τον ανταγωνισμό (αλουμινένια gravel-class ΙΙ παραμφερούς τιμής) δεν υστερεί ιδιαίτερα. Ούτε για σένα έχει την παραμικρή σημασία αφού ούτε καβαλάς το δικό μου ποδήλατο ούτε γενικά κυκλοφορείς με τέτοια ποδήλατα. Τα δικά σου ποδήλατα μέτρα τα με ζυγαριά ακριβείας, μέρα χωρίς υγρασία να μην έχουν σταγονίδια. Για να προλάβω τυχόν άλλα σχόλια ενημέρωσα garmin connect και strava για το βάρος του ποδηλάτου. Του είπα 11. Κι αν είναι παραπάνω θα λέει ότι βγάζω λιγότερα βατ από τα πραγματικά, κανένα πρόβλημα για μένα, χαρά για σένα.

Με βάζεις να λέω τα ίδια επειδή δεν προσέχεις τι διαβάζεις.
Η φωτό είναι μόλις έβγαλα το ποδήλατο έξω στο φως και πριν το κυκλοφορήσω. Μόλις έκανα 100 μέτρα κατάλαβα ότι δεν κάνει, σταμάτησα και ανέβασα σέλλα. Ίσως βάλω κι άλλη φωτό στο strava σήμερα με τη σέλλα πιο ψηλά. Μάλλον θα την ανεβάσω κι άλλο λίγο σήμερα αλλά το πού θα πάει η σέλλα έχει να κάνει με τα πόδια μου και όχι με τα γούστα σου ή την αισθητική του παλουκόσελλου...
Τα clipless δοκιμάστηκαν στον διάδρομο του σπιτού, τοίχος δεξιά τοίχος αριστερά, με τη σέλλα όπως ήταν πριν βγει από το σπίτι και σήμερα θα δοκιμαστούν έξω. Δυστυχώς δεν μπόρεσα να βγω πρωί πρωί για μεγάλη βόλτα. Μετά το μεσημεριανό θα τοποθετήσω τη βάση για τηλέφωνο και φως, κόρνα και μετά θα συναντήσω φιλική οικογένεια στις 15:45 ώρα Αγγλίας και θα ποδηλατούμε χαζά για καμιά ώρα. Λυπάμαι αν η διαδρομή, τα υψομετρικά και οι ταχύτητες δεν είναι της απολύτου αρεσκείας σου και ξέρω ότι δεν θα προσφέρουν ιδιαίτερα στην ποδηλατική μου βελτίωση. Πάντως τη βόλτα μου εγώ θα την ευχαριστηθώ. Ξεκόλλα, άλλο τίποτα; :s_wink
Άβαταρ μέλους
By harpymonk
#694670 Συγνωμη δηαλδη τη σελα με το ματι την στηνεις, δεν μετρας; Κανεις 100 μετρα και τη βαζεις πιο ψηλα κια μετα κι'αλλο πιο ψηλα; Εσυ που υποτιθεται ψηριζεις τα παντα μας λες οτι ζυγιζεις το ποδηλατο με το χερι και τοποθετεις τη σελα με το ματι; Και εκανες ποδηλατο χωρις καν να φουσκωσεις τα λαστιχα;
Και αν εκανες ποδηλατο με το καινουργιο χθες πως εκανες; Με τι πεταλια; Εβαλες αλλα και μετα εβαλες τα clipless για να βγαλεις φωτογραφιες;
Ρε συ μας δουλευεις;

There is something rotten in the state of Denmark.
Μυθομανια μυριζει η ολη ιστορια,,,, :hmmm:
Άβαταρ μέλους
By JimClark
#694684 Σε σχέση με τη σέλλα ο δικός μου ποδηλατάς είπε, οτι η σωστή στάση σέλας => και σώματος πρέπει να εξαφανίζει οπτικά τον μπροστά άξονα. Παρά το αν φαίνεται παράταιρο για το ύψος όσο αφορά τη γεωμετρία / αρχικό βόλεμα των ποδιών. Το σωστό είναι εκεί, αν έχει διαστασιολογηθεί σωστά το ποδήλατο ως μέγεθος αναβάτη - μέγεθος ποδηλάτου.

Το άκουσα, μου πήρε κάπου 200 300 χλμ να το συνηθίσω, αλλά έκτοτε δεν υπάρχει "μη βολική σέλλα κτλ", "πιάσιμο στα γόνατα" στους μηρούς ή οτιδήποτε άλλο.

Το μόνο που με βολεύει ως σαπιοκοιλιάς είναι σε έντονες ανηφόρες να πατάω το πετάλ με το μέσο του ποδιού περισσότερο
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#694730 harpymonk
Το ψείρισμα ολοκληρώθηκε, η επιλογή έγινε και η αγορά επετεύχθη. Η όλη διαδικασία με ικανοποιεί και με κάνει να αποκτήσω εμπιστοσύνη στο αντικείμενο. Από εδώ και πέρα θα ψειρίσω επόμενα προϊόντα, αξεσουάρ κλπ.

Έχω μετρήσει το που είχα τη σέλα πριν που είχα φτάσει να με ικανοποιεί πολύ.
Αλλά λόγω clipless προτιμώ να είμαι λίγο χαμηλά μέχρι να νιώσω άνετα στο ξεκλιπ. Οπότε θα την ανεβάζω σιγά σιγά. Σήμερα μετά το πρώτο χλμ ανέβασα λίγο ακόμα (το βλέπεις στη φωτό στο strava), υποθέτω θα φτάσει εκεί που είχα και την προηγούμενη. Εκτός αν τα clipless κάνουν τον αστράγαλό μου να λυγίζει διαφορετικά και να τεντώνει οπότε ίσως χρειαστεί λίγο παραπάνω σήκωμα.
Το εμπρός πίσω που είναι επίσης πολύ σημαντικό θα το τσεκάρω κι αυτό καθώς προχωράω. Θεωρώ πιθανό να είναι διαφορετικό από ότι στο παλιό ποδήλατο, εκεί έκανα συμβιβασμούς (μπροστά για να φτάνω αλλά όχι πολύ για να μην μειώνω το βάρος στα χέρια) που νομίζω δεν θα χρειαστεί να κάνω σε αυτό που είναι στο μέγεθός μου (τα χέρια μου είναι λυγισμένα στους αγκώνες όταν είμαι στα hoods).

Πολλά λες. Δύσπιστε Θωμά, εεε, Τρύφωνα.
Χθες έκανα με τα clipless πεντάλια φορώντας κανονικά αθλητικά παπούτσια, δεν είχα πρόβλημα. Τα πεντάλια εκτός από το κλείδωμα έχουν και πλαίσιο γύρω γύρω οπότε δεν ενοχλεί και δεν γλυστράει το παπούτσι.

jimclark, την έχω ξανακούσει την παρατήρηση αυτή, φαντάζομαι βοηθάει στο να ξέρεις αν είσαι κοντά στη σωστή θέση αλλά δεν θα τη δεχόμουνα σαν απόλυτη αλήθεια. Σε μένα όντως ο εμπρός άξονας κρύβεται από τον άξονα του τιμονιού.
Το μέγεθος είναι το πιο σημαντικό. Ξαφνικά όλα μου φαίνονται βολικά.
Μετά τό μέγεθος του ποδηλάτου είναι η σέλα, όχι μόνο ύψος αλλά και εμπρός πίσω. Αυτά είναι τα βασικά και κανονικά ρυθμίζονται ανεξάρτητα από το τιμόνι. Αν το μέγεθος του ποδηλάτου είναι το σωστό τότε ελάχιστα θα χρειαστεί να ασχοληθείς με το τιμόνι. Αν παιδεύεσαι με το τιμόνι και αρχίζει να πρέπει να αλλάξεις stem ή να σκέφτεσαι να μετακινήσεις σέλα πιο εμπρός τότε είναι λάθος μέγεθος το ποδήλατο (όπως μάλλον συμβαίνει με το παλιό μου).

Ποδηλασία με clipless πεντάλια.
Μετά το γυριστό τιμόνι απομυθοποίηση νο 2. Τελικά είναι εύκολο και να μπούνε και να βγούνε. Και κάνεις ικανοποιητικά και ξεκούμπωτος μέχρι να τα καταφέρεις.
Δεν έπεσα, δεν πανικοβλήθηκα. Σε ένα σταμάτημα έχασα 2 δέκατα του δευτερολέπτου μέχρι να θυμηθώ να στρίψω τη φτέρνα αλλά χωρίς να τρομάξω.
Το βασικό είναι να ξεκλειδώνεις εγκαίρως και όταν βγάζεις το ένα πόδι να γείρεις αρκετά προς αυτήν την πλευρά ώστε να μην υπάρχει περιπτωση να πέσεις προς την απέναντι.
Τα πεντάλια τα έχω στο τέρμα χαλαρό οπότε έχω άφθονο float και βγαίνουν εύκολα. Αλλά μου φάνηκε ότι το δεξί πόδι ήταν πολύ μπροστά οπότε θα μετακινήσω το cleat 2-3 χιλιοστά εμπρός.
Βολικό όταν είσαι σταματημένος και έχεις το ένα πόδι κλειδωμένο στο πεντάλι ότι το γυρίζεις προς τα πίσω ώστε να είσαι έτοιμος για αναχώρηση χωρίς να πρέπει να πας το πόδι κάτω από το πεντάλι για να το σηκώσεις και μετά να ξαναβάλεις το πόδι από πάνω (έτσι λερώνεις το πάνω των παπουτσιών).
Στη χρήση σου δίνει μια άλλη άνεση στο να πατήσεις ίσως και τεντώνοντας το πόδι ξέροντας ότι δεν θα γλυστρήσεις. Θα δούμε τι γίνεται. Δεν νομίζω να ένιωσα ακόμα τη συμμετοχή των μυών στο ανέβασμα αλλά δεν την αμφισβητώ, σίγουρα υπάρχει.
Αν καταφέρω αύριο πρωί να πάω μόνος μου βόλτα να σχηματίσω καλύτερη άποψη.

Ερώτηση
Πώς κρατάτε το τιμόνι στα hoods; Πόσα δάχτυλα στο λεβιέ. Εμένα μάλλον με βολεύει 2 δάχτυλα (δείκτης και μέσος) στο λεβιέ και τα άλλα δύο μαζί με τον αντίχειρα αγκαλιάζουν τα hoods. Είδα ότι φρενάροντας δεν υπάρχει φόβος να εμποδίσουν το λεβιέ να πάει πίσω. Υπάρχει κάποιο στάνταρ, κάποιος προτεινόμενος τρόπος ή είναι όπως βολεύει;
Άβαταρ μέλους
By harpymonk
#694736 Συνεχιζεις να μας δουλευεις γιατι λες οτι εκανες με κανονικα παπουτσια αλλα η σελα ηταν τερμα κατω γιατι φοβασαι με τα cleats.
Βαριεμαι πραγματικα.
Θα εχει ενδιαφερον για πιθανους αγοραστες να μετρησεις το βαρος.
Η αλυσιδα σου ειναι τεραστια πρεπει να φυγουν τοιυλαχιστον 4-5 links, μπραβο Ribble....
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#694741
harpymonk έγραψε:Συνεχιζεις να μας δουλευεις γιατι λες οτι εκανες με κανονικα παπουτσια αλλα η σελα ηταν τερμα κατω γιατι φοβασαι με τα cleats.
Βαριεμαι πραγματικα.
Θα εχει ενδιαφερον για πιθανους αγοραστες να μετρησεις το βαρος.
Η αλυσιδα σου ειναι τεραστια πρεπει να φυγουν τοιυλαχιστον 4-5 links, μπραβο Ribble....
Εγώ κανέναν δεν δουλεύω εσύ συνεχίζεις να προκαλείς αντίδραση χωρίς λόγο.

Σχετικά με το βάρος, αφού σε κόφτει τόσο, περισσότερο κι από μένα που το πήρα, θα σου κάνω τη χάρη να το ζυγίσω και θα αναφέρω. Αλλά έριξα και μια ματιά και αναφέρω τιμές βάρους από τη Ribble για διάφορες εκδόσεις και από 2 δοκιμές του δικού μου του 105.
Ribble όλα σε medium
Tiagra 10,5 (με 10 ταχύτητες, πιο βαριά λάστιχα και μηχανικούς δίσκους)
105 10,6
Ultegra 9,8 (πιο ελαφριές ζάντες, stem+bar, άλλη σέλα fizik)
SL με carbon σκελετό και 105 9,4
SL με carbon σκελετό και Ultegra 9,2

Bikeradar 10,08 medium αλλά με πιο ελαφριά λάστιχα και ζάντες και φτερά
Cycling weekly 9,72 large (με αλουμινένιο παλουκόσελο, το στάνταρ είναι το ημικάρμπον)

Συμπέρασμα: στη Ribble σαφώς έχουν κάνει λάθος στο 105, νομίζω παλιότερα έλεγε 10,2 που μοιάζει λογικότατο σε σχέση με Tiagra και Ultegra κλπ.
To bikeradar μοιάζει λογικό, ίσως χωρίς φτερά
Το cycling weekly πρέπει να τους έχει ξεφύγει κάτι, παραείναι χαμηλά.

Από όλα τα παραπάνω υπολογίζω ότι για το small που πήρα θα πρέπει να είμαι με φτερά, μπουκαλοθήκες και πεντάλια μείον παλουκόσελο-stem-τιμόνι-ζάντολάστιχο περί τα 10,5. Με νερό ή/και κλειδαριά 11+ ως 13+.
[διαφορά σε γραμμάρια από παλουκόσελο 110, stem 18, τιμόνι 45, ζάντες 15, λάστιχα 25 = 213γρ μείον μπουκαλοθήκες 34χ2=60 =153 γραμμάρια λιγότερο από το στάνταρ +φτερά ~500-600γρ = 350-450 πάνω από το αρχικό +πεντάλια ¬410 = 760-860 πάνω από το αρχικό. Κόρνα, φανάρια, βάση τηλεφώνου δεν ξέρω]

Το ξαναπιάνω από την αρχή.
Παρασκευή απόγευμα: Ήρθε, ξεπακετάρισμα, συναρμολόγηση τιμονιού. Η σέλλα όπου ήταν, δεν πειράχτηκε.
Σάββατο πρωί: Έβαλα πεντάλια clipless και τα δοκίμασα στο διάδρομο μέσα στο σπίτι. Η σέλλα όπου ήταν, έφτανα πάτωμα για να μην ακοτωθώ.
Σάββατο αργότερα: ποδήλατο έξω στο φως, φωτογραφίες που είδατε. Πρώτη βόλτα με clipless πεντάλια και κανονικά παπούτσια κατά την οποία ανέβηκε η σέλλα. Καινούργιο ποδήλατο τελείως διαφορετικής στάσης και γεωμετρίας δεν θα βάλω τη σέλλα τέρμα επάνω αμέσως αλλά λίγο λίγο ξέροντας ότι θα πρέπει να δοκιμάσω τα cleats πρώτα.
Κυριακή απομεσήμερο: τοποθέτηση φώτων και δεύτερη βόλτα, με παπούτσια με cleats αυτή τη φορά (και τον αισθητήρα cadence στην κάλτσα) κατά την οποία η σέλλα ανέβηκε κι άλλο (φωτό στο strava). Μετά έβαλα βάση τηλεφώνου δεξιά και κόρνα* αριστερά κάτω από το φως.
Δευτέρα πρωί: προβλέπεται τρίτη βόλτα κατά την οποία αν κρίνω ότι αξίζει μπορεί να δοκιμάσω να ανεβάσω τη σέλα πιο πάνω. Αλλά πλέον δεν νομίζω να θέλει πολύ. Εκτός αν τεντώσει ο αστράγαλος λόγω cleats.

Εκτός από το να το λες μπορείς να μου εξηγήσεις γιατί θεωρείς ότι η αλυσίδα είναι μακριά; Γιατί γενικά δηλώνεις ότι βαριέσαι αλλά αυτό που γενικά έχω παρατηρήσει είναι ότι πάντα βαριέσαι να εξηγήσεις κάποια πράματα αλλά δεν βαριέσαι καθόλου να ασχολείσαι μέχρι τελικής πτώσης με μή θέματα....

* όταν λέω κόρνα το εννοώ, όχι κουδουνάκι, κόρνα μεταλλική χοάνη με φούσκα. Χάνω λίγο σε αεροδυναμική αλλά η αντίδραση των πεζών είναι πιο άμεση και ταυτόχρονα ο ήχος τους κάνει να χαμογελούν και δεν τους τη σπάει και τόσο ενώ είναι και αρκετά δυνατό για να ακούγεται και από αυτοκίνητα.
Άβαταρ μέλους
By harpymonk
#694767
sknipper έγραψε:....
Εκτός από το να το λες μπορείς να μου εξηγήσεις γιατί θεωρείς ότι η αλυσίδα είναι μακριά;.


Ολα αυτα αντι να ζυγισεις το ποδηλατο; Οχι οτι εχει σημασια για σενα αλλα για οσους το χρησιμοποιούν για ποδηλασια ειναι χρησιμη πληροφορια.

Η αλυσιδα, οταν ειναι σε big-small, ειναι στη σωστη διασταση αν οι ροδες του derailleur ειναι ευθυγραμμισμενες καθετα. Σε σενα αυτο συμβαίνει οταν ειναι σε big-big :iconcool:
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#694796
sknipper έγραψε:....Εκτός από το να το λες μπορείς να μου εξηγήσεις γιατί θεωρείς ότι η αλυσίδα είναι μακριά;.
harpymonk έγραψε:Η αλυσιδα, οταν ειναι σε big-small, ειναι στη σωστη διασταση αν οι ροδες του derailleur ειναι ευθυγραμμισμενες καθετα. Σε σενα αυτο συμβαίνει οταν ειναι σε big-big :iconcool:
Ευχαριστώ, και με την ευκαιρία θα γράψω κάτι παραπάνω για να μαθαίνουμε όλοι.
Αυτό που λες δεν είναι κανόνας αλλά χρήσιμη παρατήρηση. Δεν μπορείς να στηριχτείς σε αυτό για να κόψεις δόντια αλλά είναι μια πολύ καλή ένδειξη ότι το μήκος μπορεί να μην είναι σωστό και καλό είναι να μετρήσεις αν έχεις το σωστό μήκος. Που το θέλεις γιατί αν είναι πολύ μακριά μπορεί να σου φύγει ή να ακουμπάει ενώ αν είναι πολύ κοντή ζορίζεται και μπορεί να μην αλλάζει καλά ή να κάνει ζημιά σε εκτροχιαστήρα κλπ. Μερικούς αθλητές αγώνων σίγουρα θα τους απασχολούν και τα γραμμάρια επιπλέον κρίκων που δεν χρειάζεται να κουβαλάνε.

Υπάρχουν και μαθηματικοί τύποι αλλά ο βασικός κανόνας είναι ότι θέλεις να είναι αρκετά μακριά ώστε:
- στο big-big να μην ευθυγραμμίζονται οριζόντια τα ροδάκια (να διατηρούνται αμβλείες γωνίες)
- αλλά όχι τόσο μακριά που στο small-small να ακουμπάει η ελέυθερη αλυσίδα με αλυσίδα από το πάνω ροδάκι. Μέσα σε αυτά τα όρια είσαι εντάξει.
Για να το πετύχεις το παραπάνω σωστό μήκος οι οδηγίες λένε να βγάλεις αλυσίδα από εκτροχιαστήρες να δεις πόσο χρειάζεσαι για να καλύψεις το big-big και προσθέτεις 2 κρίκους.
Οπότε υποπτεύομαι ότι η παρατήρησή σου θα ισχύει τέλεια σε συγκεκριμένο συνδυασμό δοντιών εμπρός πίσω αλλά όχι πάντα. Γιατί πχ σε σχέση με 50-25 θέλεις 11 δόντια παραπάνω για 50-36, 9 για 50-34, 7 για 50-32 ή 3 παραπάνω για 50-28 για να έχεις τα ροδάκια στην ίδια θέση σε big big. Που είναι όσο αλυσίδα λες ότι περισσεύει. Και αποκλείεται στο big-small οι παραπάνω συνδυασμοί να είναι στην ίδια κάθετη θέση. Το big-small στο οποίο αναφέρεσαι είναι περίπου ένας μέσος όρος που όπως είπα σε καθοδηγεί. Θα δούλευε πάντα αν όσα δόντια προσθέτεις στο μεγάλο πίσω αφαιρείς από το μικρό πίσω που δεν γίνεται, 11 είναι και στο 11-25 και στο 11-36. Και όσο πιο μεγάλο είναι το μεγάλο πίσω τόσο πιο πολύ επιπλέον αλυσίδα θέλεις οπότε τόσο πιο πίσω θα είναι το κάτω ροδάκι στο big-small. Εκτός αν αρχίσεις να βγάζεις δόντια από εμπρός για να βάλεις μικρότερη αλυσίδα. Αν πχ από 50εμπρός-28πίσω πας σε 46-32 τότε τα ροδάκια θα είναι ακριβώς στην ίδια θέση στο big small.
EDIT: ξέχασα να αναφέρω ότι όταν φτάνεις σε πολύ μεγάλα πίσω γρανάζια θα φορέσεις και long cage γραναζάκια οπότε "τρώει" λίγη αλυσίδα και δεν θα φύγει πολύ προς τα πίσω. Αυτό πάντως δεν αναιρεί ότι με ίσιο cage και διαφορετικά μεγάλα πίσω γρανάζια θα αλλάζουν θέση τα γραναζάκια σε big-small και δεν μπορεί να είναι πάντα κάθετα με σωστό μήκος αλυσίδας.

Καλές οδηγίες
https://www.parktool.com/blog/repair-he ... gth-sizing

Εμένα πάντως λέει ότι είναι Shimano HG601 Chain 11spd 114 Links Θα κοιτάξω τι παίζει σε big-big και small-small αλλά το προβλέπω χλωμότατο να χρειαστεί να επέμβω.
Άβαταρ μέλους
By KiloMeater
#694797 Η άγνοια είναι ευλογία καμία φορά , ούτε που είχα σκεφτεί να κοιτάξω την αλυσίδα για τέτοια θέματα !
Αν και τώρα δεν μπορεί να γίνει unseen θα αντισταθώ :-)