Τεχνικά θέματα. Προβλήματα, προτάσεις, λύσεις, βελτιώσεις.
Άβαταρ μέλους
By alex
#693203 φιλε dimik αν ψαξεις στο ιντερνετ ειναι πολλοι ειδικα στην ευρωπη που εειχαν προβλημα στις καδενες.2 ειναι οι λογοι που και οι 2 εχουν να κανουν επειδη ακουμε τους ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ ,ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΕΧΟΥΜΕ ΘΕΟΠΟΙΗΣΕΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΑΣΚΟΥΜΕ ΚΑΜΜΙΑ ΚΡΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΑΜΦΙΣΒΗΤΟΥΜΕ...
ο 1ος ειναι τα μεγαλα διαστηματα αλλαγων λαδιου πανω απο 15.000 χιλ.

και ο

2ος ειναι τα ρημαδι το 30αρι.ειναι πολυ λεπτο και καιγεται γρηγορα και δεν εχει και καλα προσθετα αντοχης .

ο συνδυασμος των 2 ειναι καταστροφη για ορισμενα αυτοκινητα.

επειδη δεν ηθελες να διαβασεις τα σεντονια,ΚΑΚΩΣ,πανε πισω σε παρακαλω γιατι εχουμε και κοινη μαρκα αμαξι και κατσε να διαβασεις αυτα που εγραψα στα οποια εχω και λινκ που δινω για την καδενα ειδικα
Άβαταρ μέλους
By NickTG
#693239 Ο λόγος είναι πως δεν ξέρουν να φτιάχνουν κινητήρες.
Έχουμε και άλλοι αυτοκίνητα με καδένες, με 30αρια λάδια και αλλαγές στα προτεινόμενα διαστήματα και μια χαρά πάνε ακόμα.
Άβαταρ μέλους
By mousatos
#693273
mousatos έγραψε:base-oil viscosity είναι ο αριθμός αριστερά του W

Αυτό σε γενικές γραμμές και σε συνδυασμό με το νούμερο δεξιά. Ένα 10W30 θα έχει λεπτότερο βασικό λάδι από ένα 10W60 .
Άβαταρ μέλους
By dimik
#693281 Κατανοητό αυτό, το ερώτημα είναι οι συνθήκες κίνησης του αυτοκινήτου.

Όταν το μεγαλύτερο διάστημα το περνάει ουσιαστικά ακινητοποιημενο και με υψηλές εξωτερικές θερμοκρασίες.
Πώς αυτό επηρεάζει το λάδι;

Γιατί άλλο 3 ώρες λειτουργίας την ημέρα με 100χλμ απόστασης κι άλλο 3 ώρες με 20 χλμ. Σε αυτό βάλε και τον παράγοντα εξωτερική θερμοκρασία.

< >
Άβαταρ μέλους
By mousatos
#693290 15w40 και αλλαγές στα 7500 χλμ / έτος ή συνθετικό Mobil Delvac 1 5W-40 και ας πάνε στον κάλαθο των αχρήστων τα μανουάλια με τα low saps και mid saps . Εκτός κι αν μιλάμε για τις νεες μηχανές toyota και άλλων παρόμοιων.
Τελευταία επεξεργασία από mousatos και 21 Φεβ 2021, 11:49, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
Άβαταρ μέλους
By mousatos
#693297 Mobil Delvac 1 5W-40 is recommended for use in a wide range of heavy-duty applications and operating environments found in the on-road transport and off-road mining, construction, and agricultural industries.
mixed fleet λάδι σχεδιασμένο να αντέχει στα ορυχεία και τα λατομία σαν του Μάρκου. κι άντε γειά.
πρακτικά 15w40 που ως συνθετικό δεν παγώνει εύκολα και παίρνει τη σφραγίδα του 5αριού . και μετά ας τολμήσει κάποιος να πει οτι φταίει το λάδι, του το φέρνεις στο κεφάλι.
https://www.mobil.com/en-us/commercial- ... vac-1-5w40

εδώ delvac σε porsche:
https://rennlist.com/forums/928-forum/1 ... b8k1bc9pEs
Άβαταρ μέλους
By alex
#693309
NickTG έγραψε:Ο λόγος είναι πως δεν ξέρουν να φτιάχνουν κινητήρες.
Έχουμε και άλλοι αυτοκίνητα με καδένες, με 30αρια λάδια και αλλαγές στα προτεινόμενα διαστήματα και μια χαρά πάνε ακόμα.


τωρα φιλε να μην ξερει η vw και η bmw να φτιαχνει κινητηρες που βραβευεται καθε χρονο ειναι πολυ λαθος να το λες..εχει γραψει ιστορια με τους κινητηρες της και ειδικα τους ντιζελ.
να παραδεχθω ομως οτι ειχαν αστοχιες ,ΝΑΙ, συμφωνω και εγω ..γιαυτο και μιλαω για ΟΡΙΣΜΕΝΑ αυτοκινητα πιο πριν στην απαντηση μου στον αλλο φιλο.
Άβαταρ μέλους
By alex
#693312
dimik έγραψε:Κατανοητό αυτό, το ερώτημα είναι οι συνθήκες κίνησης του αυτοκινήτου.

Όταν το μεγαλύτερο διάστημα το περνάει ουσιαστικά ακινητοποιημενο και με υψηλές εξωτερικές θερμοκρασίες.
Πώς αυτό επηρεάζει το λάδι;

Γιατί άλλο 3 ώρες λειτουργίας την ημέρα με 100χλμ απόστασης κι άλλο 3 ώρες με 20 χλμ. Σε αυτό βάλε και τον παράγοντα εξωτερική θερμοκρασία.

< >


χρησιμοποιησες την απαγορευμενη λεξη,μαλλον 2 λεξεις απαγορευμενες :lol: :lol:
Άβαταρ μέλους
By alex
#693317
mousatos έγραψε:15w40 και αλλαγές στα 7500 χλμ / έτος ή συνθετικό Mobil Delvac 1 5W-40 και ας πάνε στον κάλαθο των αχρήστων τα μανουάλια με τα low saps και mid saps . Εκτός κι αν μιλάμε για τις νεες μηχανές toyota και άλλων παρόμοιων.


ετσιιιιι !! το καλυτερο που ειπωθηκε..εισαι και εσυ φιλε πολυ καλος ερευνητης στο ιντερνετ..εγω αυτο το λαδι δεν το ηξερα ,μαλλον γιατι δεν ερχεται ευρωπη..αλλα ψαχνοντας αναλυσεις του σε blackstone ,οπως λες θελει αλλαγη πιο νωρις γιατι χανει τις ιδιοτητες του πολυ γρηγοροτερα αποτι θα επρεπε για ενα πραγματικα συνθετικο.ξεκιναει απο ενα TBN πολυ ψηλο κοντα 12 και στα 12.000 εχει φτασει στα ορια του σχδον,οπως και ολα τα αντιτριβικα του.θα επρεπε να εχει αυτην την μειωση μετα τις 16.000 χι,. αν ηταν πραγματικα συνθετικο...
αν θες πανυως να βαζεις πραγματικα συνθετικο τοτε 4 ειναι οι λυσεις για αλλγες κοντα στα 16.000 χιλ.
amsoil
torco
redline
repsol

ολα 5-40.τσεκαρισμενα και απο. blackstone και εχεις το κεφαλι σου ησυχο αν πας για μακριες αλλαγες.δυστυχως τα mobil 1 μετα το 2018 αλλαξαν πλωρη και πλεον κανουν συνθετικα οπως ολες οι αλλες εταιρειες δλδ. ειναι ημισυνθετικα .

και να ξαναπω κατι ,μιας και διαγραφηκε το ποστ μου,.τα σημαντικα στοιχεια που ψαχνουμε σε ενα λαδι ειναι:
VISCOSITY INDEX
FLASH POINT

τα TBN,HTHS ειναι σημαντικα αλλα ειναι στανταρ τιμες.. για το πρωτο κοντα στο 7,5-8 για τα 30αρια και κοντα στα 10-12 για τα 40αρια. και για το δευτερο κοντα στο 3.5-3.8 για 30αρια και 40 αρια.

αρα το HTHS ΔΕΝ ΠΑΙΖΕΙ ΜΕΓΑΛΟ ΡΟΛΛΟ ΣΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΜΑΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΟ ΚΟΙΤΑΜΕ ΚΑΝ.

αυτο που σιγουρα πρεπει να κοιταμε μετα το VISCOSITY INDEX,FLASH POINT ειναι τα προσθετα απο αναλυση που βρισκουμε στο ιντερνετ απο χρηστες που εστειλαν στην blackstone και αναρτουν .και αυτο που κοιταμε ειναι ποσο TBN, εχουν αλλα και ποση ποσοστητα απο φωσφορο ,ψευδαργυρο,ασβεστιο κ.α εχουν και παρθενα,αχρησιμοποιητα δλδ. αν βρουμε τετοια αναλυση αλλα και στο οριο των 10.000 χιλ/μιλιων καθοτι μπορει να ειναι απο αμερικανους.ΤΙΠΟΤΑ ΑΛΛΟ.τα 40αρια εχουν μεγαλη ποσοτητα απο αυτα γιαυτο και το υψηλο TBN που σημαινει μεγαλυτερη προστασια αντιτριβωκ για τον κινητηρα.

και οτι και να λενε καποιοι τα λαδια ΕΠΗΡΕΑΖΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΖΕΣΤΗ ΚΑΙ ΣΤΟ ΚΡΥΟ και στον πρωτο δεικτη και στον δευτερο οσο και αν δεν συμφωνουν και οσο και αν δεν πιστευουν η΄διαγραφουν τις επιστημονικες αποψεις απο λινκ που παραθετω.

οποτε φιλε dimik εχεις μια πληρη απαντηση.δες το μανιουαλ του αυτοκινητου σου η' ρωτα την αντιπροσπωεια σου ποια ιξωδη επιτρεπεται να βαλεις και μετα διαλεξε το πιο παχυ .αν εχεις 5-40 και 10-40 ξεκινα με το 5-40 και αν σου καψει πας 10-40.αν ξεκιναει με 30αρια πανε κατευθειαν στο 40αρι και ξενοιασες.
Άβαταρ μέλους
By mousatos
#693335 και Ευρώπη έρχεται και Ελλάδα , και σε ESP είναι πιο φιλικό με λιγότερα ντιζελο-πρόσθετα αλλά πολύ πιθανό να μην έχει την ίδια αντοχή.
https://www.skroutz.gr/search?keyphrase ... r_ids=8405
Άβαταρ μέλους
By boomer
#693357
g47 έγραψε:Δεν ειχα ιδεα τι εστι μεχρι τωρα. Θα δουμε ποσο θα καιει.
Παντως για λογο που δεν μπορω να δωσω σαφη απαντηση αλλα δεν γινεται να μην εχει σχεση με το premix και τις συντομες διαδρομες, εχω ΑΥΞΗΣΗ της σταθμης του λαδιου, τοσο που ισως χρειαστει να ρουφηξω καποια στιγμη.
Μην το αφήνεις, θα προχωρούσα άμεσα σε έλεγχο omp και μπεκ λαδιού.

< Note >
Άβαταρ μέλους
By alex
#693479
mousatos έγραψε:και Ευρώπη έρχεται και Ελλάδα , και σε ESP είναι πιο φιλικό με λιγότερα ντιζελο-πρόσθετα αλλά πολύ πιθανό να μην έχει την ίδια αντοχή.
https://www.skroutz.gr/search?keyphrase ... r_ids=8405


δεν το ηξερα και δεν το εψαξα..παντως σε μια αναλυση ,ο αποστολεας ειχε ρωτησει για το τι λαδι να βαζει και η blackstone του απαντησε οτι και αυτοι ημισυνθετικα βαζουν οπως ο περισοτερος κοσμος.απλα τα αλλαζεις απο 7.000 μεχρι 10.000 και εχεις το κεφαλι σου ησυχο.σκοπος ειναι να βρεις την χρηση που θες και αυτο που καθεται καλα στο αυτοκινητο σου.οι 2 αυτοι παραμετροι σου δινουν την τελεια λειτουργια.τωρα τι θα σου κατσει καλυτερα θελει δοκιμη.ως προς την μαρκα ...,ιξωδες ειπαμε..

τα 4 πιο πανω που εγραψα στο αλλο ποστ ,συνηθως τα προτιμουν οδηγοι με πειραγμενα αυτοκινητα,με μεγαλες ιπποδυναμεις η΄χρηση πιστας..οι απλοι οδηγοι σαν εμας δεν παμε σε τοσο συνθετικα,δεν κανει κακο αλλα μας ειναι αχρηστα για την χρηση που κανουμε,ειναι περισοτερο αγωνιστικου τυπου.

ηθελα να μοιραστω και κατι αλλο..πλεον τα συνθετικα απο παραγωγη HC εχουν πλησιασει τα πληρη συνθετικα απο ΡΑΟ που ειναι τα αμερικανικα και το ισπανικο,τα 4 πιο πανω που εγραψα στο αλλο ποστ,σε ιδιοτητες ,απλα δεν εχουν την αντοχη τους σε διαρκεια.ομως πλεον ειναι πολυ δυσκολο για καποιον που δεν γνωριζει να διακρινει ποιο ειναι συνθετικο απο ΡΑΟ,γιατι ολα συνθετικα πλεον οπως ειπαμε ονομαζονται και τα HC που ειναι ημισυνθετικα.

ενας τροπος ειναι να κοιταμε οπως ειπαμε τα 3 στοιχεια που παρεθεσα.ομως δεν ειναι παντα βασιμα.αν εχουν
VISCOSITY INDEX κοντα στο 155 και FLASH POINT αναμεσα στο 200-210 τοτε σιγουρα ειναι HC.τα ΡΑΟ εχουν αντιστοιχα πανω απο 160 και πανω απο 230 στα ιδια πεδια.ομως και παλι δεν ειμαστε σιγουροι αν ενα με τετοιους μεγαλους διεκτες ειναι ΡΑΟ η΄οχι.γιατι οπως ειπαμε και τα συνθετικα τυπου HC εχουν πλησιασει τα ΡΑΟ.

ενα δευτερο κριτηριο ειναι η τιμη ,πιο σιγουρο,οσο πιο ακριβα ειναι τοσο πιο μεγαλη πιαθνοτητα εχουν να περιεχουν περισοτερη ποσοστητα ΡΑΟ η ΄εστερες που κοστιζουν πολυ.

και τελος να βλεπουμε το SAFETY DATA SHEET.π.χ.

http://www.worldpac.com/tagged/Motor_Oi ... 233888.pdf

οπου βλεπουμε την λεξη petroleum,parafinic,base oil HYDROTREATED τοτε ειναι το απλο ημισυνθετικο και ασε του γαλλους να λενε απεξω 100% συνθετικο.το 100% το μεταφραζουν οτι το συνθετικο μερος ειναι 100% δλδ. το ποσοστο που αντιστοιχει στο συνολο του λαδιου που ειναι μυστικο συνηθως ποσο ειναι ,μπορει να ειναι 50% η 60,κανεις δεν ξερει γιατι εχει δικαιωμα να μην πει ...

και μια πολυ καλη αναλυση απο εναν ειδικο:

https://www.liqui-moly.com/el/gr/etaire ... -6197.html
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#693981 Τα τελευταία κάμποσα χρόνια έχει γίνει μπέρδεμα με το τί είναι συνθετικό και πόσο. Και αυτό γιατί με τεχνολογική πρόοδο έχουν καταφέρει να φτιάχνουν καλά λάδια από ορυκτέλαια. Που είναι πολύ καλά σε ιδιότητες, καμία σχέση με τα κοινά ορυκτέλαια αλλά 100% συνθετικά δεν είναι. Το πρόβλημα είναι ότι η ορολογία και το μάρκετινγκ δεν διευκολύνουν. Θέλεις να λένε 100% συνθετικό ή να λένε για PAO και άλλα. Και καμιά φορά 5-40 που ήταν συνθετικά στην επόμενη χρονιά/έκδοση έπαψαν να είναι. Πρέπει να μελετήσεις τα MSDS τους για να πάρεις πρέφα τι παίζει.

Βραβευμένος κινητήρας δεν έχει να κάνει με αξιοπιστία και αντοχή στο χρόνο ή ευκολία αντικατάστασης ανταλλακτικού αλλά με οικονομία-βαθμό απόδοσης, βάρος και άλλα τέτοια.
Επίσης μερικοί κινητήρες εκτός από τις λοιπές προδιαγραφές μπορεί να θέλουν κάποιο ιξώδες για συγκεκριμένο λόγο πχ κάποια Smart ή RX8 θέλουν 40 (ημι και όχι πλήρως συνθετικό για πιο μαλακές επικαθίσεις) ή κάποιες BMW με VANOS προτιμούν 30 άρι κλπ.

Σωστό το ότι το HTHS δεν το πολυκοιτάμε όχι όμως επειδή δεν είναι σημαντικό, είναι πάρα πολύ σημαντικό, αλλά επειδή είναι κριτήριο κατάταξης λαδιού. Αν τηρήσεις τις απαιτήσεις του κατασκευαστή (πχ Α3 Α5) θα έχει το σωστό HTHS.
Όλα τα λάδια έχουν πρόσθετα που εκτελούν διάφορα (πχ δεν θέλεις να αφρίζουν γιατί αν έχουν αέρα δεν θα τα σπρώχνει καλά η αντλία, δεν θέλεις να παγώνουν κοκ). Από τα πιο σημαντικά είναι αυτά που επιτρέπουν στα λάδια να είναι πολύτυπα δηλαδή να είναι 5 κρύα και 40 στη ζέστη και αποτελούν μεγάλο μέρος. Θέλεις όσο το δυνατόν λιγότερα πρόσθετα γιατί αυτά και κατακάθια κάνουν και λίπανση δεν κάνουν. Άρα θέλεις μικρό εύρος, 10W-30 ή 15W-40.
Τα αντιτριβικά πρόσθετα είναι ολόκληρη ιστορία από μόνα τους. Μερικά καλά πχ μπορεί να έχουν απαγορευτεί ως κακά για το περιβάλλον ή να τα βρίσκεις μόνο σε παλιές προδιαγραφές (πχ G ενώ τώρα είμαστε στην Ν ή παραπέρα).
Το ΤΒΝ δεν έχει να κάνει με τα αντιτριβικά, έχουν να κάνουν με την αντοχή στα οξέα που καταστρέφουν το λάδι, άρα προστατεύουν το λάδι=διάρκεια ζωής. Τα οξέα (θειικό οξύ αν θυμάμα καλά) σχηματίζονται όταν έχεις υγρασία (συχνές κρύες εκκινήσεις) και άκαυτη βενζίνη στο σύστημα (πλούσια μίγματα, πειραγμένος εγκέφαλος).
Το ΤΒΝ το κοιτάμε, υπάρχουν σημαντικές διαφορές ειδικά αν ψάχνεσαι με λίγο πιο ειδικά-σπορ λάδια που προτιμάνε να βάλουν άλλα πρόσθετα που ισχυροποιούν το φίλμ και μειώνουν τις τριβές σε βάρος διάρκειας ζωής. Δηλαδή τα ημιαγωνιστικά λάδια (πχ κάποια Motul V300). Πολύ καλά αλλά όχι για 15+Κ χλμ.
Είναι τόσα πολλά άλλα πράματα που κάνουν ένα λάδι καλό ή καλύτερο ή πιο σωστά καταλληλότερο* για τη χρήση που θέλουμε που επειδή είναι δύσκολο να τα βρούμε ή καταλάβουμε εξαντλούμαστε με το ιξώδες. :lol:

* Καταληλότητα: Ακόμα δεν υπάρχει το λάδι που να ζεσταίνεται γρήγορα το πρωί, να μην χαμπαριάζει στους 140 και να μην κάνει κατακάθια, να αγαπά το περιβάλλον, να κρατάει για 30Κ χλμ οδήγησης με την ταυτότητα στο στόμα ενώ μας κάνει οικονομία 0,5λίτρο και μας δίνει και 5% άλογα.... Κάπου κερδίζεις, κάπου χάνεις και πρέπει να διαλέξεις ανάλογα με τη χρήση που κάνεις εσύ.

@ dimik
Οι ψηλές εξωτερικές θερμοκρασίες σημαίνει ότι θα ζεσταθεί πιο γρήγορα, αλλιώς να ξεκινάς με λάδι στους 5 κι αλλιώς στους 30. Μόνο αυτό. Εφόσον το σύστημα ψύξης του αυτοκινήτου είναι επαρκές για τη χρήση του (που πιθανότατα δεν περιλαμβάνει του ρουφάω το αίμα σε πίστες και αναβάσεις σε καύσωνα) και δεν ανάβουν κόκκινα λαμπάκια υπερθέρμανσης τότε το λάδι δεν χαμπαριάζει. Βασικά το λάδι δεν είναι αδιάφορο για το τι καιρό κάνει έξω αλλά αφού ζεσταθεί δεν δίνει δυάρα για την εξωτερική θερμοκρασία. Σκέψου όταν εσύ είσαι στο αυτοκίνητο με κλιματισμό και μεμβράνες στα τζάμια, το ρυθμίζεις στους 22, είτε 22 έχει έξω είτε 45 ναι θα αργήσει λίγο στους 45 αλλά από εκεί και πέρα μέχρι να ανοίξεις την πόρτα δεν αλλάζει κάτι για σένα. Τρόμπες, φρέον, σωληνώσεις, ψυγεία, ανεμιστήρες, εγκέφαλοι, κλαπέτα δουλεύουν για σένα. Αν έχεις την τύχη το αυτοκίνητο να το έχεις σε υπόγειο γκαράζ που ακόμα και σε καύσωνα θα έχει 25-28 τότε δεν θα ξέρεις καν πόσο ζέστη κάνει έξω. Ε, κάπως έτσι είναι και για το λάδι μόνο που αντί να θέλει 22 θα προτιμάει τους 95.
Αυτό όμως που το λάδι το ενδιαφέρει πολύ περισσότερο είναι αν έχει ξηρό κλίμα (σκόνη, κακό ειδικά αν έχεις φορέσει βελτιωτικό φίλτρο) ή υγρό κλίμα (υγρασία, δημιουργία οξέων κακό).
Σχετικά με την ακινητοποίηση (ειδικά αν έχεις startstop). Σε κανονικές θερμοκρασίες λαδιού εφόσον μειώνεται η παραγωγή θερμότητας το λάδι θα δροσιστεί (αν το ψυκτικό αρχίσει να θερμαίνεται θα ανάψουν ανεμιστήρες και δεν τρέχει μία). Βέβαια μπορεί να έχεις μια διαφορά φάσης μέχρι να δροσιστούνε, θα πέσει η ροή και τα μέταλλα θα παραμείνουν ζεστά, υπάρχει κίνδυνος το λάδι να παραζεσταθεί τοπικά (καμία σχέση με την εξωτερική θερμοκρασία). Ο μεγαλύτερος κίνδυνος είναι στα σημεία με τις υψηλότερες θερμοκρασίες πχ τουρμπίνα (στους σύγχρονους κινητήρες έχουν προβλεφτεί μηχανισμοί προστασίας). Αν το λάδι είναι πολύ ζεστό επειδή του ήπιες το αίμα (όχι επειδή κάνει ζέστη έξω) η διαφορά φάσης θα είναι μεγαλύτερη και οι θεμροκρασίες θα ανέβουν ψηλότερα. Για αυτό μετά από ζόρισμα λέμε μερικά λεπτά ήρεμη οδήγηση (όχι ακίνητος) για να δροσίσουν τα μέταλλα πριν σβήσεις. Και αφού σβήσεις μερικές φορές συνεχίζουν να λειτουργούν αντλίες για να δροσίσουν το σύστημα.
Το ακινητοποιημένο σημαίνει και μειωμένη πίεση λαδιού. Αν το λάδι είναι ζεστό θα είναι πιο λεπτό και η πίεση πιο χαμηλή που και αυτό ενδιαφέρει.

Θέλω να καταλήξω στο ότι θέλεις να ξέρεις θερμοκρασία λαδιού, αν είσαι τυχερός μπορεί να την βρείς σε κανένα κρυφό μενού. Αν βρεις και πίεση ακόμα καλύτερα. Θέλεις η πίεση να μην πέφτει κάτω από ένα όριο που δεν θυμαμαι (ίσως όχι κάτω από 0,5 κάποιας μονάδας) στο ρελαντί και η θερμοκρασία λαδιού, όχι ψυκτικού, να ανεβεί πάνω από 80-90 για να πιέσεις αλλά όταν του πίνεις το αίμα να μην πάει ποτέ πάνω από 110 για 30άρι ή 120 για 40άρι.