- 30 Οκτ 2020, 10:41
#671986
Αν είχα τον τιράντα π.χ. ή δεν είχα ποντάρω οτι θα δοκίμαζα τις διαδρομές αυτές με ένα ικανό mtb με μπαταρία.
Λοιπόν. Δεν είναι μόνο φωτογραφίες χιόνια βουνά και όμορφα τοπία.
Σύνοψη
100.000 χλμ με το Fiat Panda Cross.Σε γενικές γραμμές ήδη έχω αναφερθεί στις εντυπώσεις εντός και εκτός δρόμου, στα όσα από αυτά συμβαίνουν.
Στα περί βλαβών:ένα ελαττωματικό αμορτισέρ παρέδωσε το πνεύμα και αλλάχτηκε εντός εγγύησης στα ~10.000χλμ, και λόγω των εκτός δρόμου, μια φυσική φθορά από ντιζάκια ζυγαριάς (ο αναρτησάς μου είπε ότι ένα ακόμα ζευγάρι ντιζάκια είναι να αλλαχτεί σύντομα).
Επίσης, μια τυχαία φορά (7 Ιουλίου εκλογών που βγήκε ο Κούλης
και με δάγκωσε ελ. ποιμενικός στις Φλέγγες
) μου άναψε σε τυχαίο σημείο check engine και απενεργοποίησε το start/stop του μοτέρ. Με το που πάρκαρα έσβησα και μπήκα λίγο μετά δεν εμφάνισε κάτι περαιτέρω.
Από άποψη στιβαρότητας / τριξιμάτωνδηλώνω ευχαριστημένος. Μου αρέσει η χαρακτηριστική anytime καθηλωτική ησυχία μετά από πολλά χιλιόμετρα χωματόδρομων, όταν περνάω σε άσφαλτο. Ακόμα και στο συμβάν της μεγάλης λακούβας στο Παγγαίο που έβγαλε off 2 λάστιχα δεν υπήρξε κάποιο σοβαρό πρόβλημα. Πλαστικά που δεν τρίζουν, ταπετσαρίες όλα στη θέση τους.
Από τριξίματα, το μεγαλύτερο από αυτά αντιμετωπίστηκε με μια "υποστήλωση" του ταμπλώ (μετά τη μεγάλη λακούβα το ταμπλώ ας το πώ "κρέμασε" για μερικά δέκατα χιλιοστού με αποτέλεσμα να ακούγονται κάποια τριξίματα στην περιοχή του ταμπλώ στο συνοδηγό. Μόλις ήρθε στο σωστό ύψος, σταματήσαν όλα). Ένα ακόμα που το θυμάμαι και απο το mk2 panda του πατέρα, το πίσω τζάμι συντονίζει μερικές φορές. Το πρόβλημα λύνεται με "μπούκωμα" του κενού της 5ης πόρτας και της επένδυσης (τσόχα) που κρύβει τους μηχανισμούς πίσω υαλοκαθαριστήρα και φωτισμού. Ένας κετσές κάνει τη δουλειά υπέροχα, ακόμα και ένα παλιό κομμάτι ύφασμα να μπουκώσει το διάκενο.
Επίσης, ιδίως σε σκονισμένους χωματόδρομους όταν μετά από πολλά χιλιόμετρα οι μεντεσέδες πόρτας μαζέψουν μπίχλα, εκεί ναι ακούγονται τριξίματα στην ασφάλιση της πόρτας (ιδίως στις μπροστινές). Με καθάρισμα στο γλωσσίδι, και στην αγκράφα και ψέκασμα με σπρέι λιθίου επανέρχεται η ησυχία. Το ίδιο ισχύει και στα μαύρα γλωσσίδια στις πόρτες εκεί που ανοίγουν (στο μπροστινό κομμάτι που μένει δεμένη η πόρτα). Εκεί μια φορά το χρόνο (συνήθως μετά από τα καλοκαιρινά δρώμενα) θέλει καθάρισμα και γράσσο λιθίου.
Δεν είχα ποτέ θέμα με πετρέλαια και dpf (πάντα προτιμώ aegean και elin diesel crystal χωρίς κάποιο συγκεκριμένο λόγο) και μια φορά το δίμηνο περίπου βάζω αντιμυκητιακό (π.χ. της wurth).
Μηχανικά δεν έχω κάποιο σφάλμα, κατανοητό είναι νωρίς ακόμα. Τα περισσότερά του χιλιόμετρα άλλωστε είναι ανοιχτωσιά
Στα μεγάλα likes του αμαξιού συγκαταλέγονται:-η σταθερότητα στην κατανάλωσή του. Θα κάψει στο 90% μικτών συνθηκών μου οδήγησης από 4.5 ως 6.8 από γέμισμα σε γέμισμα. Αυτό είναι το εύρος. Δεν μπορεί παραπάνω, λιγότερο γίνεται αλλά επιτυγχάνεται συγκυριακά. (περισσότερα έχω ποστάρει στο τοπικό κατανάλωσης).
-οι συμμαζεμένες του διαστάσεις και το μικρό βάρος. Μπήκες σε θεόστενο χωματόδρομο και βλέπεις ότι δε "βγάζει" ή δε σε παίρνει; επι τούτου κάνεις 2 μανούβρες και έχεις πάρει την άγουσα προς τα πίσω. Στενό πέρασμα; Είσαι από τα πιο compact σε πλάτος αμάξια, θα περάσεις.
Π.χ. 07:50 του εδώ
https://www.youtube.com/watch?v=p2zohdo ... immuClarku και
και 55:45 του εδώ
https://www.youtube.com/watch?v=j5weI_S ... immuClarku-το σύστημα 4κίνησης. Όπως και με όλα τα 4κίνητα, αν δεν υπήρχε αυτό, θα είχα πολλά σημεία που θα δυσκολευόμουνα και ίσως έπρεπε να οδεύσω προς τα πίσω. Ακόμα και σε γλιστερές συνθήκες ασφάλτου, επεμβαίνει άψογα με τρόπο που δικίνητο, απλώς δεν μπορεί.
-η απόδοση των προβολέων ομίχλης. ιδίως για σκοτεινά περάσματα από εκτοσ-δρομίσια ανάγλυφα που δεν έχω ξαναεπισκευτεί είναι ό,τι πρέπει.
Τι θα ήθελα. -3 πόντους clearance παραπάνω. Έχω βρει λύση / υλοποίηση αλλά δεν είμαι πεπεισμένος οτι θα συνεργαστεί με τα υπόλοιπα εργοστασιακά της μετάδοσης
-μια 6η ταχύτητα
-μια ηλιοροφή
-θα ήθελα επίσης το trip computer να μη μου μηδενίζει το range όταν τα υπολειπόμενα χλμ είναι <70 περίπου. Στο φιέστα π.χ. μηδένιζε. Θα το προτιμούσα έτσι.
-να υπήρχε ένα επώνυμο και λιγο πιο σκληροπυρηνικό λάστιχο σε αυτές τις διαστάσεις. Βρίσκω κάτι λάσπουριάς, αλλά είναι αναγομώσιμα κτλ
Αυτά εν ολίγοις.
Σύντομα περνάω σε χειμερινά ελαστικά και πέταμα τα θερινά που είναι πλήρη χιλιομέτρων και γενναίων εκδορών, (σίγουρα θα ξαναμπει η ίδιας μάρκας / μοντέλου 4άδα)
Στο επόμενο σέρβις μάλλον θα κοιτάξουμε για τακάκια φρένων και στην επόμενη 25άδα χιλιάδα χλμ θα δούμε για συντήρηση του συστήματος χρονισμού (πονεμένο κεφάλαιο, η φίατ δίνει εφ όρους ζωής, ο μηχανικός μου λέει εχω δει strada να κόβει καδένα στα 80.000 χλμ έχω doblo που είναι με τη μανίσια στα 400.000χλμ...)
Πάρτε και bonus μια βάλια κάλντα.
Τελευταία επεξεργασία από JimClark και 30 Οκτ 2020, 11:07, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά