Για θέματα γενικού ενδιαφέροντος, εκτός μηχανοκίνητων...
Άβαταρ μέλους
By nass
#677596 Σε συνέχεια των παραπάνω προσανατολίζομαι σε αλουμινένιο Fitness αλλά με κάρμπον πιρούνι, όσο έχω διαβάσει δίνουν μαλακότερη αίσθηση σε λακούβες κτλ. από το (άκαμπτο) αλουμίνιο (που είναι παράξενο επειδή συνήθως το κάρμπον είναι πιο άκαμπτο από το αλουμίνιο αλλά διάβασα ότι τη διαφορά την κάνει ο τρόπος πλέξης των ινών, που σαν τελικό αποτέλεσμα δίνουν μεγαλύτερη αντοχή αλλά και λιγότερο άκαμπτο πιρούνι από το αλουμινένιο). Ατσάλινα πιρούνια (ατσάλι = λιγότερο άκαμπτο από αλουμίνιο και μάλλον και από κάρμπον) μάλλον δεν πολυκυκλοφορούν πια. Και με τουλάχιστον 20 ταχύτητες (2x10, 3x7 κτλ.)

Κάτι σαν:





Βλέπω και αντίστοιχο Specialized να κοστίζει ~50% παραπάνω και δεν καταλαβαίνω γιατί.

Σε κάθε περίπτωση, όταν ανοίξουν τα καταστήματα για να υπάρχει δυνατότητα κάποιας δοκιμής. Και από διαθεσιμότητα βλέπουμε...

Αλλες ιδέες ?

Με τα λάστιχα τι παίζει ? Βλέπω όλα αυτά πάνε με "ασφάλτινα" λάστιχα αλλά σε αυξημένα πλάτη, από 32 έως 42, είναι όπως (δεν πρέπει να... :) ) πάμε στα αυτοκίνητα σε 19αρες ζάντες με 35άρι προφίλ ?

@sknipper
Αναβάτης 40 Kg + Ποδήλατο 12 Kg (ποδήλατο 23% ολικού βάρους) vs. Αναβάτης 40 Kg + Ποδήλατο 14 Kg (ποδήλατο 26%) δε νομίζω ότι αυτά τα 2 Kg / 3% κάνουν τόση διαφορά, στην περίπτωση των παιδιών μου δε μιλάμε πια για παιδάκια 20-25 κιλά... Απ΄όσο αντιλαμβάνομαι στα ποδήλατα τη μεγαλύτερη διαφορά στο βάρος την κάνουν τα μη αναρτώμενα μέρη (που λέμε στα αυτοκίνητα) ή τα περιστρεφόμενα: τροχοί + γρανάζια, πιρούνι.
Άβαταρ μέλους
By harpymonk
#677627 Ωραιότατα και τα 3 το Specialized πιο μοντέρνο (dropped seatstays).
Χωρις να κολλαμε στις λεπτομερειες (αργα τιμονια, κλπ.) αν αλλαξεις λαστιχα για κατι πιο μοντερνο (non-wire bead) θα πετάνε.
Οποιο σου αρεσει πιο πολυ παιρνεις και χωρις δοκιμη.
Άβαταρ μέλους
By nass
#678621 Καλά sknipper ότι τα υπεραναλύεις είναι γνωστό αλλά το τερμάτισες :lol: εδώ σου λέω ότι δεν βρίσκω ποδήλατο να δοκιμάσω γιατί έχει "στεγνώσει" η αγορά χώρια την καραντίνα και συ μου λες να βάλω στα κριτήρια πόσες τρύπες έχει για μπουκάλια ? :yahoo: Σίγουρα πάντως μόλις ανοίξουν τα καταστήματα θα ξεκινήσω ουσιαστικά το project και πριν την άνοιξη θα έχω αγοράσει, αποκλείεται να το ξανασυζητάμε σε 1 χρόνο :rtfm:

Για τα Specialized είδα ότι υπάρχουν και μοντέλα με Carbon πιρούνι από τα απλά Sirrus, όχι απαραίτητα τα ακριβότερα "Χ". Στα υπόψην. Πάντως κανένα Sirrus δεν έχει ανάρτηση, είναι όλα Fitness.

Τι εννοείς "μετάδοση και σχέσεις δρόμου" ? ΟΚ για τις σχέσεις το καταλαβαίνω, θα είναι μακρύτερες, αλλά η ίδια η μετάδοση (τα derailleur ή κάτι άλλο) πως είναι "δρόμου" τι διαφορές έχουν με τα ας πούμε "χώματος" ?

Νομίζω οι QR άξονες διευκολύνουν σημαντικά τη μεταφορά των ποδηλάτων, τους θεωρώ πρακτικά απαραίτητους και επιπλέον δε νομίζω στην κατηγορία τιμών που λέμε (με κάρμπον πιρούνι) να υπάρχουν ποδήλατα χωρίς QR.
Άβαταρ μέλους
By mousatos
#680096 Επειδή μ' αρέσει να κάνω ελιγμούς και κύκλους σε χώρους περιορισμένης επιφάνειας π.χ μικρές πλατείες , πάρκα , χώρους στάθμευσης και κίνηση σε πόλη με κυκλοφορία δίπλα σε πεζούς και οχήματα που απαιτούν άμεση αλλαγή κατεύθυνσης πολλές φορές. Οι πεζοί εννοείται κινούνται πάνω στους ποδηλατόδρομους, γιατί έτσι τους αρέσει , έχουν πιο επίπεδη επιφάνεια και βολεύονται να περπατούν 4 δίπλα-δίπλα και να γράφουν στα παλιά τους υποδήματα τους ποδηλάτες χωρίς να κάνουν στην άκρη.
https://www.montaguebikes.com/2019/06/b ... explained/
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#680318 Με την ευκαιρία ρυθμίσεων στο ποδήλατο της κόρης το έχω ρίξει στο ψάξιμο. Και πόσα μαθαίνει κανείς μελετώντας. Που μπορεί μερικοί από εσάς να τα ξέρετε αλλά τα κρατάτε μυστικό. :shifty:

Κατεύθυνση κύλισης ελαστικών ποδηλάτων
Μερικά λάστιχα έχουν σαφή κατεύθυντικότητα στο πως είναι σχεδιασμένα τα τακούνια τους κλπ. Φαίνεται όμως ότι ανάλογα με το λάστιχο δεν τοποθετούνται όλα ίδια.
Για χρήση δρόμου τα βάζεις όπως σε αυτοκίνητο, το >>> να κοιτάει προς τα εμπρός (βλέποντας το λάστιχο από πάνω). Συνήθως έχει και βελάκι στο πλαϊνό του ελαστικού και λέει ROTATION>>, DIRECTION>> ή κάτι τέτοιο.
Για λάστιχο με προβλεπόμενη χρήση και εκτός δρόμου το πλαινό μπορεί να λέει <<REAR-FRONT>>. Και αυτό δεν είναι το ίδιο. Το λάστιχο φοριέται <<REAR-FRONT>> μπροστά αλλά <<FRONT-REAR>> πίσω. Δηλαδή η ένδειξη δεν υποδεικνύει φορά περιστροφής αλλά κατεύθυνση ανάλογα με το αν το λάστιχο μπει μπροστά ή πίσω. Έτσι το εμπρός λάστιχο είναι πιο κατευθυντικό ενώ το πίσω προσφέρει βελτιωμένη ελκτική πρόσφυση.
Οπότε σωστά το είχαν τοποθετημένο το CX ελαστικό στην πίσω ρόδα στης κόρης μου το ποδήλατο που εγώ θεώρησα ότι είχαν βάλει ανάποδα.


Ρύθμιση τιμονιού
Με τα γυριστά τιμόνια δεν έχεις μόνο το θέμα ρύθμισης ύψους (ή αλλαγής stem). Επιπλέον ρυθμίσεις είναι η περιστροφή του τιμονιού και η θέση των μοχλών. Η περιστροφή τιμονιού σε ίσιο τιμόνι δεν κάνει τίποτα, σε riser τιμόνι κάνει μια μικρή διαφορά αλλά σε γυριστό κάνει πολύ μεγάλη διαφορά.
Ανάλογα με το σχήμα της κούρμπας μπορεί να βολεύει είτε το κάτω μέρος να είναι παράλληλο με το έδαφος είτε να έρχεται σε γωνία (στης κόρης μου συνιστάται 25°).
Γυρίζοντας το εμπρός μέρος προς τα επάνω μπορεί μεν να έρχονται οι μοχλοί πιο κοντά ή πιο βολικά αλλά απομακρύνεται το κάτω μέρος και αντιστρόφως.
Συνιστάται πρώτα να ρυθμίσεις έτσι ώστε να είσαι καλά όταν κρατάς το κάτω μέρος (δηλαδή να ασκείται ομοιόμορφη πίεση στο χέρι και να μη σε ¨χτυπάει¨ κάπου) και μετά να τοποθετήσεις τη βάση των μοχλών (hoods) ώστε να είναι στην ίδια ευθεία με το πάνω μέρος του τιμονιού ή λίγο, 5° προς τα επάνω. Και αν το τιμόνι είναι κατάλληλο θα μπορείς να φτάνεις το μοχλό όταν είσαι κάτω (drops). Και ναι μπορεί κάποια τιμόνια να μην σε βολέψουν ό,τι και να κάνεις. Για αυτό υπάρχουν τόσα διαφορετικά σχέδια.
Τα βασικά χαρακτηριστικά των γυριστών τιμονιών είναι το πλάτος τους (περίπου όσο είσαι από ώμο σε ώμο, τα χέρια σου να είναι παράλληλα, πχ 420mm), το reach του τιμονιού (πόσο πιο εμπρός σε σχέση με το οριζόντιο τμήμα είναι η κορφή της κούμπας πχ 75mm), drop (πόσο χαμηλά σε σχέση με το οριζόντιο τμήμα φτάνει η κούρμπα πx 125mm). Αυτό που δεν είναι εύκολο να περιγραφεί είναι η κούρμπα, παλιά ήταν σταθερής ακτίνας (και μεγάλου drop), τώρα όμως όχι. Μετά όμως έχουμε τα πιο ψαγμένα, το flare (το γυριστό απομακρύνεται από τη μέση γραμμή ώστε να έχεις πιο φαρδύ τιμόνι όταν είσαι στα drops για καλύτερο έλεγχο εκτός δρόμου, στροφή (εκτός από flare μπορεί να στρίβει και λίγο προς τα έξω στο πίσω μέρος), sweep (το οριζόντιο τμήμα του τιμονιού, πρίν φτάσεις στην κούρμπα μπορεί να μην είναι τελείως ευθύ αλλά να κάνει λίγο προς τα πίσω, ή προς τα εμπρός), μπορεί να έχεις και λίγο riser (το οριζόντιο να σηκώνεται λίγο πιο ψηλά από το κεντρικό σημείο), το ευθύ μέρος να είναι λίγο πλακέ για άνεση ή πολύ πλακέ για αεροδυναμικό πλεονέκτημα. Και υπάρχει και η Canyon που εμφάνισε το διώροφο τιμόνι....
Και τώρα όποιος τολμά ας πάει να διαλέξει τιμόνι....
Άβαταρ μέλους
By harpymonk
#680324 Δεν ξερω τι ειναι ολα αυτα που λες και τι τρικυμία επικρατεί μεταξύ των ωτων σου αλλα 42 χλστ πλατος αν θες να πας γρηγορα δεν παιρνεις. Δεν εχει σχεση με τους ωμους και συνηθιζεις τα παντα σε λιγοτερο απο 10 λεπτα (γεωμετριες, τιμονια, κοκ.).
Στα τιμονια (οπως και στα γραναζια) υπαρχουν standard, compact και semi-compact. Αντίθετα με τα γραναζια ομως κανεις δεν βαζει standard τη σήμερον ημερα. Ασε που πολλα τιμονια εινα integrated (μονοκόμματο stem-τιμονι) και αρα δεν ρυθμίζονται (θα σου κανουν τη ζωη πιο ευκολη ισως απο τις σπαζοκεφαλιες που σου βαζεις).
Οσο για λαστιχα δεν νομίζω οτι ανακάλυψες τον τροχό (pun intended) π.χ. πολλα χρονια τωρα τα Conti 4000, 5000, 4season, ..., ειναι directional. Πολλα αλλα επίσης.

Υ.Γ.
Το ποδηλατο της κορης εχει steel beaded λαστιχα (κριμα) και square tapered BB (κριμα). Καλες βολτες να της πεις.

Υ.Υ.Γ.
Το βασικο ειναι να κανεις ποδηλατο, τα νουμερα και οι επιστημες ειναι για να περνάει η ωρα η να βλεπεις τους αλλους να κανουν....