Φορουμ για τον υποψήφιο ή αναποφάσιστο αγοραστή, καινούριου ή μεταχειρισμένου
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#658285
nass έγραψε: αλλά η συμβουλή του ευθυγραμμισά, την οποία ακολούθησα, ήταν, βλέποντας την κατάσταση των ελαστικών μετά από 500 χλμ. "πλάκωμα" σε ορεινούς δρόμους (βλ. παρακάτω), να μην το μειώσω διότι αν το κάνω, λόγω μεγάλου sidewall, σε γρήγορη οδήγηση θα "τρώει" το πλαϊνό των ελαστικών.


πολυ σωστα σου ειπε.Εαν παρατηρησεις,σε πολλα μεγαλα suv,εαν προσεξεις τα εμπρος ελαστικα τους στους ωμους,ειναι παραλογα αρκετα φαγωμενα,μεχρι που ο ωμος γινεται εντελως στρογγυλος.
Για πες και για το σκαλισμα στον κινητηρα.
Άβαταρ μέλους
By nass
#658291 Αυτό το ταξίδι των 700 χλμ. που λέω ήταν προ ενός μηνός στην ορεινή Ελλάδα, από Μέτσοβο - Καρπενήσι κατά μήκος αρχικά της ΕΟ Τρικάλων-Αρτας, που δεν την είχα πάει ποτέ και το είχα μαράζι :lol: στη συνέχεια κατά μήκος της κοιλάδας του Αχελώου ως τη λίμνη των Κρεμαστών, μετά από τη γέφυρα της Τατάρνας έως το Καρπενήσι και την άλλη μέρα διαμέσου παλιών ειδικών του Ακρόπολις νότια Καρπενήσι-Κρίκελλο-Δομνίστα-Αράχωβα-Λίμνη Ευήνου-Αμπελακιώτισσα-Ανω Χώρα-Ευπάλιο και από εκεί αγαπημένη διαδρομή προς Ιτέα και μετά την :inlove: :inlove: ανηφόρα για Δεσφίνα και τέλος Δίστομο, όπου Module OFF, Sport Plus OFF και χαλαρά μέσω Αλιάρτου για Αθήνα.

Μέρος 1 ~230 Km: Μέτσοβο-Ανήλιο-Χαλίκι-Ασπροπόταμος-Περτούλι-Ελάτη-Μεσοχώρα-Ανω Καλεντίνη

Μέρος 2 ~170 Km: Ανω Καλεντίνη-Μεσόπυργος-παράκαμψη Μηλιανά από ένα φοβερό καινούργιο δρόμο :superman: :s_gamer -Γέφυρα Τέμπλας-Γέφυρα Τατάρνας-Κρέντης-Καρπενήσι

Στο κομμάτι από Μεσόπυργο έως Καρπενήσι συνάντησα και μια παρέα μοτοσυκλετιστών με Ducati-BMW-Honda και πήγαμε πρακτικά παρέα αλλά σε κάθε στάση (γέφυρα) τους περίμενα :metalo: :whistlink: πολύ δύσκολα σε στριφτερό δρόμο ένας με μηχανή και το μυαλό του μέσα στο κεφάλι του να πάει γρηγορότερα από ένα αποφασισμένο γρήγορο (όχι στα 10/10 προφανώς, αυτά είναι μόνο για πίστα) αυτοκίνητο :whistlink:

Μέρος 3 ~280 Km χωρίς το τελευταίο βαρετό κομμάτι Λειβαδιά-Αθήνα: Καρπενήσι-Κρίκελλο-Δομνίστα-Λίμνη Ευήνου-Αμπελακιώτισσα-Ανω Χώρα-Ευπάλιο-Ιτέα-Δεσφίνα-Λειβαδιά

Δεν είμαι βέβαια JimClark :inlove: οπότε ιδού λίγες φωτο χωρίς πολλές απαιτήσεις:

Γέφυρα Εγνατίας Ανήλιο (τι απίθανο τεχνικό έργο η Εγνατία :inlove: )
Εικόνα

Επαρχική οδός Ανήλιο-Χαλίκι:
Εικόνα

Στον αυχένα πάνω από το Χαλίκι (από τη μία Μέτσοβο-λεκάνη απορροής Αράχθου, από την άλλη Χαλίκι-λεκάνη απορροής Αχελώου) ένα παράξενο πράγμα, είχε δάσος που σταμάταγε απότομα, δε νομίζω να ήταν από φωτιά αλλά δεν το καταλαβαίνω:
Εικόνα

Ασπροπόταμος:
Εικόνα

(Αδειο :help: ) Φράγμα Μεσοχώρας (ιστορία Ελληνικής τρέλλας, Google-άρετε για "εκτροπή Αχελώου")
Εικόνα

Η Macan δίπλα στον Αχελώο κάπου κάτω από το Μεσόπυργο (κοντά στη Μεσούντα, Google-άρετε τι έγινε κι εκεί :whistlink: )
Εικόνα

Μάλιστα παρέλειψα να πατήσω τα κατάλληλα κουμπιά, "ΟΚ περνάω" :svivhaha: και βρήκα κάτω πηγαίνοντας το χωματόδρομο προς τα εκεί :vava:

Γεφύρι Τέμπλας (προ αμνημονεύτων ετών είχα κάνει ένα rafting έως εκεί):
Εικόνα

Η λίμνη των Κρεμαστών κοιτώντας βόρεια από τη γέφυρα της Τατάρνας προς το γεφύρι της Τέμπλας:
Εικόνα

Η κλασσική γέφυρα του Ταυρωπού:
Εικόνα

Η λίμνη του Εύηνου ψηλά πάνω από τον αυχένα μετά τη Δομνίστα προς Αράχωβα (είχα κάνει αυτή την ειδική χωμάτινη τότε ως κριτής προ 20+ ετών) τότε βέβαια δεν υπήρχε λίμνη:
Εικόνα

Η λίμνη του Ευήνου είναι σαν φιόρδ και με απίστευτο πράσινο χρώμα:
Εικόνα

Προσοχή στους ορεινούς δρόμους! (λίγο πριν την Αμπελακιώτισσα):
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
By nass
#658293
dimviii έγραψε:
nass έγραψε: αλλά η συμβουλή του ευθυγραμμισά, την οποία ακολούθησα, ήταν, βλέποντας την κατάσταση των ελαστικών μετά από 500 χλμ. "πλάκωμα" σε ορεινούς δρόμους (βλ. παρακάτω), να μην το μειώσω διότι αν το κάνω, λόγω μεγάλου sidewall, σε γρήγορη οδήγηση θα "τρώει" το πλαϊνό των ελαστικών.


πολυ σωστα σου ειπε.Εαν παρατηρησεις,σε πολλα μεγαλα suv,εαν προσεξεις τα εμπρος ελαστικα τους στους ωμους,ειναι παραλογα αρκετα φαγωμενα,μεχρι που ο ωμος γινεται εντελως στρογγυλος.
Για πες και για το σκαλισμα στον κινητηρα.


E προφανώς, ειδικός είναι και άκουσα τη συμβουλή του. Φαινόταν εξάλλου αν παρατηρούσες το φάγωμα στους ώμους.
Βέβαια δε νομίζω πολλά από αυτά τα μεγάλα SUV να πηγαίνουν με τους ρυθμούς που κινούμαι στα βουνά :innocent:
Για το σκάλισμα στον κινητήρα όταν μαζέψω όλα τα δεδομένα για να σας κρατάω σε αγωνία :s_whiteflag ας πούμε 400+ άλογα. :s_yummy
Άβαταρ μέλους
By drdino
#658402 +οο
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#658464
nass έγραψε:Βέβαια δε νομίζω πολλά από αυτά τα μεγάλα SUV να πηγαίνουν με τους ρυθμούς που κινούμαι στα βουνά :innocent:


αποκλειεται ολοι αυτοι με τα suv να πιεζουν τετοια αυτοκινητα σε στροφες ωστε να τρωνε τα ελαστικα στους ωμους.
Προφανως εχει να κανει με την γεωμετρια/βαρος κλπ αυτων των ψηλων βαριων οχηματων.
Άβαταρ μέλους
By JimClark
#676674 Πώς μου ξέφυγε και αυτό :eat:

Το νέο κομμάτι του Μεσόπυργου μου το "μετέφερε" και φίλος οτι είναι :s_gamer
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#677236
dimviii έγραψε:
nass έγραψε: αλλά η συμβουλή του ευθυγραμμισά, την οποία ακολούθησα, ήταν, βλέποντας την κατάσταση των ελαστικών μετά από 500 χλμ. "πλάκωμα" σε ορεινούς δρόμους (βλ. παρακάτω), να μην το μειώσω διότι αν το κάνω, λόγω μεγάλου sidewall, σε γρήγορη οδήγηση θα "τρώει" το πλαϊνό των ελαστικών.


πολυ σωστα σου ειπε.Εαν παρατηρησεις,σε πολλα μεγαλα suv,εαν προσεξεις τα εμπρος ελαστικα τους στους ωμους,ειναι παραλογα αρκετα φαγωμενα,μεχρι που ο ωμος γινεται εντελως στρογγυλος.
Για πες και για το σκαλισμα στον κινητηρα.
Αν όμως έχεις τέτοια συμπεριφορά που δημιουργεί τέτοια φθορά μήπως να κοιτάξεις αν επιτρέπει το όχημα πείραγμα γεωμετρίας ώστε να αυξηθεί λίγο το αρνητικό κάμπερ;

Το αγαπημένο κομμάτι Ιτέα Δεσφίνα εγώ το αγαπώ σαν κάθοδο. Αφενός δεν έχω ισχύ για να χαρώ την ανηφόρα και αφετέρου στην κατηφόρα κερδίζεις την φανταστική θέα.
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#677245
sknipper έγραψε:
dimviii έγραψε:
nass έγραψε: αλλά η συμβουλή του ευθυγραμμισά, την οποία ακολούθησα, ήταν, βλέποντας την κατάσταση των ελαστικών μετά από 500 χλμ. "πλάκωμα" σε ορεινούς δρόμους (βλ. παρακάτω), να μην το μειώσω διότι αν το κάνω, λόγω μεγάλου sidewall, σε γρήγορη οδήγηση θα "τρώει" το πλαϊνό των ελαστικών.


πολυ σωστα σου ειπε.Εαν παρατηρησεις,σε πολλα μεγαλα suv,εαν προσεξεις τα εμπρος ελαστικα τους στους ωμους,ειναι παραλογα αρκετα φαγωμενα,μεχρι που ο ωμος γινεται εντελως στρογγυλος.
Για πες και για το σκαλισμα στον κινητηρα.
Αν όμως έχεις τέτοια συμπεριφορά που δημιουργεί τέτοια φθορά μήπως να κοιτάξεις αν επιτρέπει το όχημα πείραγμα γεωμετρίας ώστε να αυξηθεί λίγο το αρνητικό κάμπερ;

Το αγαπημένο κομμάτι Ιτέα Δεσφίνα εγώ το αγαπώ σαν κάθοδο. Αφενός δεν έχω ισχύ για να χαρώ την ανηφόρα και αφετέρου στην κατηφόρα κερδίζεις την φανταστική θέα.


προφανως θα ειναι γριφος χωρις ευκολη λυση.
Πολυ μεγαλο βαρος,μεγαλο προφιλ ελαστικου,αυξημενη διαδρομη αναρτησης,μαλακο σχετικα σεταπ λογω σουβ,δεν μπορεις να φτιαξεις αναρτηση που να κραταει παντα αρνητικο καμπερ.
Άβαταρ μέλους
By nass
#677603 Ετσι είναι... δεδομένου μάλιστα ότι το κάμπερ μπροστά δεν ρυθμίζεται παρά μόνο ελάχιστα και "μη εγκεκριμένα" παίζοντας με τις ανοχές των βιδών των ψαλιδιών πάνω στη γέφυρα...
Ομως υπενθυμίζω:

nass έγραψε:Module OFF Off-road: Εμπρός Σύγκλιση +5 Κάμπερ: -0.25 ----- Πίσω Σύγκλιση: +3 Κάμπερ: -1.5
Module OFF Normal: Εμπρός +2.1 Κάμπερ: -0.5 ---- Πίσω Σύγκλιση: +2.1 Κάμπερ: -1.75
Module ON Normal: Εμπρός 0.2 Κάμπερ: -1.5 ---- Πίσω Σύγκλιση: +3 Κάμπερ: -2
Module ON Low: Εμπρός -1.1 Κάμπερ: -1.6 ---- Πίσω Σύγκλιση: +3 Κάμπερ: -2.2


δηλαδή έχουμε ήδη "γενναίο" αρνητικό κάμπερ 1.5 - 2 μοίρες, γιατί να θέλουμε παραπάνω ?
Το πρόβλημα-δίλημμα στην περίπτωση αυτή είναι: μεγάλο αρνητικό κάμπερ ώστε να μην ξεφτυλίζονται τα λάστιχα στα ας πούμε 1000 άντε το πολύ 2000 χλμ. το χρόνο με κάπως πιο ζωντανή οδήγηση αλλά από την άλλη τρώγονται μονόπαντα στο εσωτερικό για τα υπόλοιπα ~15000 χλμ. το χρόνο συμβατικής βαρετής οδήγησης στην πόλη και στους αυτοκινητόδρομους
Υπενθυμίζω ότι τα λάστιχα είναι "staggered" (διαφορετικού πλάτους μπρος-πίσω) οπότε δεν παίζει το μπροστά-πίσω, όπως στα συμβατικά ("squared") αυτοκίνητα, άρα πρέπει να αλλάζεις 4 λάστιχα κόστους €1000 κάθε 30000 χλμ.
Τουλάχιστον μπορώ να παίζω με αερανάρτηση και module ώστε σε συμβατική οδήγηση να μειώνεται το κάμπερ 0.5 - 1 μοίρα (πχ. τώρα στην πόλη το έχω OFF - Normal)
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#677610
nass έγραψε:
δηλαδή έχουμε ήδη "γενναίο" αρνητικό κάμπερ 1.5 - 2 μοίρες, γιατί να θέλουμε παραπάνω ?

αυτο ειναι το στατικο καμπερ.Τα αυτοκινητα αυτα ομως με τα μεγαλα πλαινα,το μεγαλο βαρος,και την πολυ μεγαλυτερη διαδρομη αναρτησης σε σχεση με ενα χατς/σενταν,ΔΕΝ μπορει να το κρατησει οταν αρχιζεις και πιεζεις και βυθιζεται η αναρτηση,σε σχεση με ενα μη σουβ αυτοκινητο.
Άβαταρ μέλους
By nass
#677615 Δεν διαφωνώ.
Από την άλλη βέβαια η αερανάρτηση δεν δουλεύει όπως μια συμβατική με γραμμικά ελατήρια (αυξάνεται η ταχύτητα άρα η πλευρική επιτάχυνση ή/και αυξάνεται το βάρος λόγω SUV --> αυξάνεται η συμπίεση/έκταση των ελατηρίων και η κλίση (roll)). H αερανάρτηση δουλεύει κάπως σαν ενεργή, δηλ. η κλίση δεν αυξάνεται γραμμικά, αρχικά γέρνει λίγο αλλά μετά μένει εκεί χωρίς να συνεχίσει να αυξάνεται η κλίση. Προφανώς η ECU αυξάνει την πίεση/ποσότητα του αέρα στις εσωτερικές "φούσκες" αυξάνοντας κατά κάποιο τρόπο τη "σταθερά" του "ελατηρίου" κάτι που δεν μπορεί να κάνει ένα μεταλλικό ελατήριο, δηλ. σκληραίνει όλη η ανάρτηση με την αύξηση της πλευρικής επιτάχυνσης.
Είναι παράξενο και σαν αίσθηση στην οδήγηση αλλά τρομερά αποτελεσματικό. Δεν νικάει τη φυσική (πχ. αν πας να αλλάξεις κατεύθυνση οι 2 τόνοι παραμένουν 2 :lol: ) oύτε μετατρέπεται σε Evo, αλλά είναι αρκετά κοντά :)
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#677617 νταξ το δικο σου λογικα θα εχει πολυ μειωμενα αυτα τα φαινομενα φαγωματος των ελαστικων στους ωμους,αλλα πολλα βαρια σουβ πρωτης- δευτερης γενιας(πρωτα ml x5 etc) ηταν πολυ εντονο το φαγωμα στους ωμους.Ειδικα αυτα που ηταν εισαγωγης με τα χιονολαστιχα ακομα πιο εντονο,ακομα και με γυναικες οδηγους