- 25 Ιαν 2020, 00:42
#624321
Σήμερα το πρόγραμμα είχε οδήγηση Fiat Panda Cross 4x4 1,3d, εταιρικό και αυτό, μοντέλο του 2018 βιασμένο από τον συνηθισμένο οδηγό του, με 75Κ χλμ περίπου (σε 1,5 χρόνο
). Το "test drive" ήταν μία "βόλτα" μέχρι τη Θεσσαλονίκη για 2-3 δουλειές - συναντήσεις (που τελικά η βασική μας δουλειά δεν έγινε, αλλά αυτό είναι άλλη πονεμένη ιστορία).
Αρχικά οι πρώτες εντυπώσεις είναι κάπως, για έναν που έχει μάθει τελευταίως σε χαμηλό και φαρδύ αμάξι. Κάθεσαι ψηλά, αρχικά αισθάνθηκα λες και κάθομαι σε αυτά τα ψηλά σκαμπό σε μπαρ
και το αμάξι είναι στενό. ΟΚ, μικρό αμαξάκι είναι. Βάζεις μπρος, το μοτέρ ακούγεται, ο συμπλέκτης μαλακός, το τιμόνι πανάλαφρο και στο περίπου, αλλά με κάποιον περίεργο τρόπο σε πιο σβέλτο ρυθμό έχει αξιοπρεπή αίσθηση. Πας να βάλεις πρώτη και καταλαβαίνεις τι ξύλο έχει φάει το συγκεκριμένο αμάξι, καθώς η πρώτη (και όλες οι ταχύτητες εκτός της πέμπτης - δεν έχει έκτη) μπαίνουν μετά από μπουνιές, σπρωξίματα, κούνημα πέρα δώθε, επίκληση των θείων (με την κακή έννοια), κτλ... Ο μηχανικός στο κάθισμα του συνοδηγού λέει "τώρα καλά είναι, πριν το πιάσουμε δεν έμπαιναν καν..."
Τις επόμενες μέρες θα ξαναμπεί στο συνεργείο για το κιβώτιό του, γιατί συν τοις άλλοις δεν λειτουργεί και το ελατήριο που επαναφέρει τον λεβιέ στη νεκρά...
Ιδίως τα κατεβάσματα σε 4η και 3η, συχνά και σε 2η ταχύτητα απαιτούν άφθονη δύναμη και γαμωσταυρίδια...
Είσαι πχ με 90 και 5η και πας να βάλεις 4η για προσπέραση και το αμάξι επιβραδύνει μέχρι τα 70 μέχρι να μπει η κωλοταχύτητα...
Προσπερνάμε το κιβώτιο και το αμάξι έχει ένα πολύ δυνατό σημείο: Την ανάρτηση. Περνάει αφρός από ανωμαλίες, παίζει μέχρι τα 100-110 να είναι πιο άνετο από την μπεμπέκα μου, που έχει περίπου 2χλμ μεγαλύτερο μεταξόνιο. Και χωρίς να είναι βάρκα το αμάξι, μιας και στις ελάχιστες πιο σβέλτες στροφές κρατάει μια χαρά. Πάντα για τα δεδομένα του συγκεκριμένου αυτοκινήτου, ένα μινι πόλης. Τα φρένα αξιοπρεπή, το συγκεκριμένο φορούσε κάτι χειμερινά Nokian λάστιχα που μου άφησαν πολύ καλές εντυπώσεις.
Το μοτέρ ακούγεται στο ρελαντί, αλλά το επίπεδο θορύβου είναι πάνω κάτω σταθερό μέχρι 120, με μία εξαίρεση από τα λάστιχα που ακούγονται λίγο παραπάνω (δεν ξέρω αν είναι έλλειμμα ηχομόνωσης ή τα χειμερινά ή συνδυασμός των δύο) και έναν αεροδυναμικό θόρυβο από το παράθυρο του οδηγού μετά τα 100 περίπου. Αλλά, πάντα δεδομένου του τι οδηγείς, δεν γίνεται ενοχλητικό. Καμία σχέση με την μπεμπέκα προφανώς, αλλά παραπάνω από ανεκτό. Στον αυτοκινητόδρομο, μετά τα 120 το αμάξι σου λέει πως δεν είναι φτιαγμένο για τέτοιες ταχύτητες. Πολύς θόρυβος από το μοτέρ (3000κάτι σαλ στα 120, δεν υπάρχει 6η) και γενικά δεν αισθάνεται ιδιαίτερα άνετα. Δεν είναι ανασφαλές, καμία σχέση, απλά έξω από τα νερά του. Λογικό. Μέχρι τα 140 έφτασα, μετά το λυπήθηκα...
Ένα άλλο μειονέκτημα είναι το ρεζερβουάρ των μόλις 35 λίτρων, που σε συνδυασμό με την αεροδυναμική τούβλου, σε κάνουν να νομίζεις πως κάπου έχει τρύπα από το πως αδειάζει σε ταχύτητες άνω των 120χαω...
Πάντως δεν επηρεάζεται ιδιαίτερα από νταλίκες σε αυτές τις ταχύτητες... Α, ξέχασα να αναφέρω πως ο καθρέφτης του οδηγού τρέμει λίγο στο ρελαντί και σε ταχύτητες πάνω από 90-100, του συνοδηγού όχι, μάλλον έχει φάει κανένα χτύπημα κάποια στιγμή...
Σε πιο λογικές για τον χαρακτήρα του ταχύτητες (100-110 χαω) η κατανάλωση είναι πιο λογική, το ίδιο και ο θόρυβος. Στον αγαπημένο περιφερειακό της Θεσσαλονίκης (που παραδόξως δεν είχε πολύ κίνηση) λοιπόν το αμάξι είναι ακριβώς στο ιδανικό του κλίμα. Οι ανωμαλίες περνάνε χωρίς να τις καταλαβαίνεις και το τουρμπάκι δίνει ωραία επιτάχυνση. Βάζεις μία 5η στα 80-85χαω και δεν τη βγάζεις (σημαντικό αν το κιβώτιο έχει υποστεί πολλαπλούς παρά φύση βιασμούς). Στην κίνηση το αμάξι είναι επίσης στο στοιχείο του, αν και όχι το συγκεκριμένο κιβώτιο
. Επειδή πήγα και σε κάτι κρατήρες που θα κατάπιναν 2-3 ζάντες της BMW, έχω να πω πως το φιατάκι δεν χαμπάριασε...
Τελειώνοντας (NOT) τη βασική μας δουλειά (
) και 2-3 άλλες που είχα και έχοντας αφήσει τους άλλους δύο που είχαμε κατέβει μαζί, ο γυρισμός ήταν σε άλλη φάση, μιας και ήμουν μόνος και δεν κυνηγούσα το ρολόι. Μία 5η, το κοντέρ μάξιμουμ στα 110, για να μην φωνάζει, η μουσική να παίζει από το Playlist μου και πραγματικά το απόλαυσα. Από τα πιο αργά και πιο απολαυστικά ταξιδάκια που έκανα.
Συμπέρασμα; Ωραίο αμαξάκι, γνωρίζω από πρώτο χέρι, ως συνοδηγός, πως έχει εξαιρετικές ικανότητες εκτός δρόμου (σκαρφαλώναμε με ένα άλλο τέτοιο σε κάτι λασπουριές που δεν πήγαινα ούτε με τα πόδια χωρίς να πέφτω σε κάθε μέτρο και ο οδηγός έλεγε πόσο μέτριο είναι εκτός δρόμου...
Εντάξει, είχε μάθει σε Caterpillar αυτός...
), πολύ καλή ανάρτηση, αλλά φυσικά με τους περιορισμούς του μεγέθους του. Θεωρώ πως η τιμή του είναι υπερβολική γι' αυτά που δίνει (18Κ;;;
), αλλά αν κόστιζε 13, το μέγιστο 14 χιλιάρικα (αυτή η έκδοση, με την τετρακίνηση και τον εξοπλισμό) θα ήταν πολύ καλή επιλογή για δεύτερο αμάξι. Και φυσικά ενισχύθηκε η εικόνα που έχω για το απλό Panda των 11,5Κ πως είναι ένα εξαιρετικό αμαξάκι πόλης. Κερασάκι η κατανάλωση που για το ταξίδι, βάση του trip computer, την υπολογίζω ελαφρώς κάτω από 5lt/100χλμ, μια χαρά νομίζω. Εντάξει, θα ακουστεί και κανένας τριγμός καπ' καπ', αλλά ας μην ξεχνάμε πως αυτά που έχουμε εμείς κάνουν πολύ συχνά σκληρό off roading και με οδηγούς που δεν τα προσέχουν καθόλου... Εδώ καταφέρνουν να διαλύουν HiLux, τα Pandaκια θα τους γλίτωναν;;;
Το ότι το συγκεκριμένο με 75Κ χλμ έχει μόνο το κιβώτιο και μερικούς τριγμούς και δεν έχει αφήσει το μοτέρ μαζί με κανένα διαφορικό για παρέα σε κανένα λατομείο, το λες και κατόρθωμα...
Μετά μπήκα στην μπεμπέκα για να πάω σπίτι και αισθάνθηκα πως κάθομαι στην άσφαλτο και μου έκανε μεγάλη εντύπωση που έμπαιναν οι ταχύτητες χωρίς να βάλω όση δύναμη είχα και χωρίς μπουνιές...
Peugeot 206 1.6 110ps => not any more... bye bye...
Citroen C4 Picasso 1,8 => Η (Γουρου)Νίτσα => Πωλήθηκε!
MWB 320i Ε90 => Η μπεμπέκα