- Προηγούμενη
- 174 Δημοσιεύσεις
- Σελίδα 5 από 12
- 1 ,
- 2 ,
- 3 ,
- 4 ,
- 5 ,
- 6 ,
- 7 ,
- 8
- ...
- 12
- Επόμενο
Yugo_para_siempre έγραψε:Απο τα καλυτερα βιντεο στο νετ...
Οντως τώρα το είδα (το τελευταίο) μιλάμε Meeke και Ogier περνάνε χωρίς αύριο
(Μου κάνει εντύπωση όμως που ο Ogier κρατάει το μοτέρ ένα τσικ πριν τον κόφτη ενώ ο Meeke του δίνει και καταλαβαίνει)
Ο τύπος με τον πράσινο σκούφο πρέπει να 'ναι ο scn θυμάμαι αυτά που έλεγε για ποιά σημεία πρέπει να κάθεται κανείς και πόσο ανούσιες είναι οι φουρκέτες...
Κάτι άλλο: προσέξατε αναρτήσεις ? Κρατς-κρουτς οι ποδιές κάτω αλλά οι τροχοί κολλημένοι στο έδαφος Μαλακές ακόμα και στην άσφαλτο (αλλά δε γέρνουν, μάλλον χοντρές αντιστρεπτικές ?) Να τα βλέπουν κάτι έλληνες αγωνιζόμενοι με αυτοκίνητα-τραπέζια
nass έγραψε:Οντως τώρα το είδα (το τελευταίο) μιλάμε Meeke και Ogier περνάνε χωρίς αύριο
(Μου κάνει εντύπωση όμως που ο Ogier κρατάει το μοτέρ ένα τσικ πριν τον κόφτη ενώ ο Meeke του δίνει και καταλαβαίνει)
δεν ειμαστε σιγουροι οτι εχουν και ακριβως την ιδια τελικη.
nass έγραψε:Ο τύπος με τον πράσινο σκούφο πρέπει να 'ναι ο scn
ειχε παει?
nass έγραψε:Κάτι άλλο: προσέξατε αναρτήσεις ? Κρατς-κρουτς οι ποδιές κάτω αλλά οι τροχοί κολλημένοι στο έδαφος Μαλακές ακόμα και στην άσφαλτο (αλλά δε γέρνουν, μάλλον χοντρές αντιστρεπτικές ?) Να τα βλέπουν κάτι έλληνες αγωνιζόμενοι με αυτοκίνητα-τραπέζια
αυτα ειναι wrc ρε Ναςς,δεν εχουν σχεση με προδιαγραφων Ν εβο-σκουμπι 10 ετων+
οντως εντυπωσιακη η διαδρομη της αναρτησης,ακομα και σε ασφαλτινο σεταπ.
Μια καλή ανάρτηση "Ν" (Ohlins, Proflex κτλ.) μπορείς (με κατάλληλα ελατήρια και βαλβίδωμα) να την κάνεις να συμπεριφέρεται κάπως έτσι (ΟΚ πλην διαδρομής αυτό δεν παλεύεται) το θέμα είναι ότι αυτή η μοντέρνα τάση των "μαλακών - σούπερ απορροφητικών" (σα μωρομάντηλα ένα πράμα ) αναρτήσεων ακόμα και στην άσφαλτο δε φαίνεται να έχει περάσει στις χαμηλότερες κατηγορίες.
Οπως όμως είπε σωστά ο dimviii μπορεί τα Citroen να έχουν πιο κοντό βήμα (τελική σχέση) και άρα μικρότερη τελική. Εχουν αναγνωρισμένα 2 σετ σχέσεων κιβωτίου (ένα χωμάτινο κοντύτερο και ένα ασφάλτινο μακρύτερο) και 3 σετ τελικών σχέσεων.
Έτσι έχει εξήγηση.
Ναςς εσυ που το κατεχεις καλυτερα στο ψαξιμο στις ομολογκασιον μπορεις να βρεις τις τελικες σχεσεις μεταδοσης και σχεσεις σαζμαν μεταξυ πολο και δσ3 wrc?
Εχω μεγαλη περιεργεια να δω ποσο μεγαλυτερη τελικη εχει το πολο,εαν εχει.
εντιτ αλλα δεν θα ειμαστε σιγουροι για το ποια τελικη σχεση φοραγε στον συγκεκριμενο αγωνα.Σαφως τις μεγαλυτερες πιθανοτητες τις εχει η μακρυτερη για Μοντε,αλλα εαν η αμεσως πιο κοντη εχει μικρη διαφορα δεν θα ειμαστε σιγουροι.
Citroen 5η 1.318 6η 1.120 constant 1.6 και τελική σχέση (μία έχουν ομολογκάρει φέτος, τη δεύτερη την άφησαν προς το παρόν) 2.778 --> 5η 5.85 6η 4.98
Volkswagen 5η 1.278 6η 1.10 constant 1.6 και τελική σχέση (ομοίως μία μέχρι στιγμής) 2.857 --> 5η 5.84 6η 5.02
δηλ. η 5η ισοπαλία και η 6η της Citroen λίιιιιιγο μακρύτερη άρα μεγαλύτερη τελική (για ίδια ισχύ κινητήρα, που μάλλον δεν ισχύει) άρα ο κόφτης του Meeke ήταν πιο εντυπωσιακός, μάλλον ο Ogier δεν πίεζε τόσο ή (λόγω ισχύος) πήγαινε ίδια χιλιόμετρα με άλλες 100-200 (πχ.) σαλ. για περίσσεμα ενώ ο Meeke πήγαινε ΤΕΡΜΑ.
Για το πιο δυνατο μοτερ στο πολο σε συγκριση με το δσ3 δεν θα στοιχηματιζα παντως.
Γιατι τοτε ο Μικ με πιο αδυνατο μοτερ καταφερε και γεμισε μεχρι κοφτη με πιο μακρια τελικη,ειναι πολυ για να ειναι αληθινο.
Ευχαριστω Ναςς
εντιτ
εδω κατι λαθος κανεις Ναςς
nass έγραψε:
δηλ. η 5η ισοπαλία και η 6η της Citroen λίιιιιιγο μακρύτερη άρα μεγαλύτερη τελική (για ίδια ισχύ κινητήρα, που μάλλον δεν ισχύει) άρα ο κόφτης του Meeke ήταν πιο εντυπωσιακός, μάλλον ο Ogier δεν πίεζε τόσο ή (λόγω ισχύος) πήγαινε ίδια χιλιόμετρα με άλλες 100-200 (πχ.) σαλ. για περίσσεμα ενώ ο Meeke πήγαινε ΤΕΡΜΑ.
δεν γινεται με μακρυτερη 6η το δσ3 το πολο να πηγαινε ιδια χλμ/ωρα και με αβατζο 100-200 στροφων.
Κοίτα μιλάμε για διαφορές της τάξης του 0.08% οπότε αν ο Meeke πήγαινε 8520 σαλ και ο Ogier 8470 σαλ επί της ουσίας δεν κάνει διαφορά.
Λοιπον μιας που εχουμε τις διαστασεις των ελαστικων, 235/40 R18 τα ασφαλτινα και 215/45 R18 του χιονιου (με ή χωρις καρφια, δεν εννοω βεβαια τα στενα της Σουηδιας), ας δουμε λιγο και τα χλμ/1000 σαλ με 6η.
Περιμετρος 235/40 R18: 2.027 μ. * 0.97= 1.966 μ.
Περιμετρος 215/45 R18: 2.044 μ. * 0.97= 1.983 μ.
Οπως εχω δει στα περισσοτερα περιοδικα ειδικου τυπου βαζουν μικροτερη περιμετρο στον τυπο του υπολογισμου λογω του βαρους που πιεζει το ελαστικο. Αφαιρουν συνηθως 3%-4%, αφαιρεσα 3% γιατι εχουν σκληρα πλαϊνα.
6η Polo WRC με ασφαλτινα: (60*1.966)/(1.10*1.6*2.857)= 23.46 χλμ/1000 σαλ. Δηλαδη: 23.46*8.5= 199.41 στον κοφτη.
6η DS3 WRC με ασφαλτινα: (60*1.966)/(1.12*1.6*2.778)= 23.70 χλμ/1000 σαλ. Δηλαδη: 23.70*8.5= 201.45 στον κοφτη.
6η Polo WRC με χιονιου: (60*1.983)/(1.10*1.6*2.857)= 23.66 χλμ/1000 σαλ. Δηλαδη: 23.66*8.5= 201.11 στον κοφτη.
6η DS3 WRC με χιονιου: (60*1.983)/(1.12*1.6*2.778)= 23.90 χλμ/1000 σαλ. Δηλαδη: 23.90*8.5= 203.15 στον κοφτη.
Τα παραπανω ειναι μια καλη προσεγγιση της πραγματικοτητας, μη με κατηγορησει κανενας οτι παω να το παιξω Christian Loriaux.
Δεδομενου οτι και τα δυο εχουν πολυ δυναμη και ειναι σε θεση να φτασουν στον κοφτη, η ισχυς (εστω μεγαλυτερη στο Polo) δεν εχει καμια σημασια στην τελικη. Μονο η κλιμακωση του κιβωτιου και οι σαλ καθοριζουν το ποσα χλμ παει το αυτοκινητο αρα ο Meeke που εφτασε στον κοφτη μιας πιο μακριας 6ης πηγαινε περισσοτερο απο τον Ogier ο οποιος ισως να επιασε οριακα τον κοφτη μετα την αριστερη στροφη για ελαχιστο χρονικο διαστημα μιας και μετα ανηφοριζει ο δρομος.
να σημειωσουμε κιολας οτι ο Μικ κοφταρει ηδη απο την ευθεια απο αρκετα μετρα την μακρυτερη 6η,οποτε εχει και αυτο τη σημασια του στο συγκεκριμενο κομματι.
Και σχετίζεται με το πως είναι υλοποιημένο το κιβώτιο, δηλ. αν το ανοίξεις και δεις μπροστά σου και δύο σταθερά γρανάζια στην έξοδο του κιβωτίου, θα πρέπει αυτά να περιλαμβάνονται στο δελτίο αναγνώρισης.
Στην περίπτωση αυτή, παρότι η Citroen φοράει κιβώτιο Sadev και η VW X-Trac, τα έχουν υλοποιήσει με παρόμοιο τρόπο (ένας λόγος ίσως είναι η μείωση του μεγέθους των γραναζιών και άρα του βάρους και μεγέθους του κιβωτίου, αντί δηλ. να είναι όλα τα γρανάζια μεγαλύτερα (για κοντύτερες σχέσεις), έχουν έναν πολλαπλασιαστή (constant) στην έξοδο (ακόμα και αν εξαιτίας του έχουν κάποιες απώλειες). Ενας άλλος λόγος μπορεί να είναι να αλλάξουν τη φορά περιστροφής για λόγους καλύτερης ισορροπίας του αυτοκινήτου ? Σε τέτοιο επίπεδο κάθε μικρή λεπτομέρεια μετράει, δεν είναι Formula 1 αλλά και πάλι...
Και επίσης το ό,τι έχουν πολύ κοντινές σχέσεις εμένα μου λέει ότι έχουν παρόμοια ισχύ και ροπή δεδομένου ότι στα αυτοκίνητα ράλλυ η τελική, που όπως σωστά είπες, δεν σχετίζεται με την ισχύ, δεν έχει τόση σημασία όση η ροπή και το "ξεκόλημα" μετά τις στροφές, που σχετίζονται και το κιβώτιο είναι ένας πολλαπλασιαστής ροπής δηλ. πολύ σημαντικός παράγοντας.