Αν ο Μάκης ήταν πχ μαθητής του 17 και ο Σάκης μαθητής του 21, που πήρε καλή θέση στην Ολυμπιάδα Χημείας και αργότερα αρίστευσε σε Ιατρική των ΗΠΑ, γιατί να τού στερήσουμε τη δυνατότητα να αξιοποιήσει την ιδιαίτερη ευφυΐα ή τις ιδιαίτερες διεξιότητές του;
Άλλωστε, η κοινωνία στηρίζεται στην αριστεία, πραγματική ή τυπική (αγορασμένα πτυχία από Χάρβαρντ λ.χ. ).
Και πιο πέρα, όσο φύτουλας θα μπορούσε να είναι κάποιος στο Γενικό Λύκειο, άλλο τόσο θα ήταν και στο Πειραματικό, μόνο που εκεί θα είχε περισσότερα ερεθίσματα για να αξιοποιήσει τις όποιες αυξημένες δυνατότητές του.
Γενικά λοιπόν, το να δίνονται +Χ% εφόδια σε κάποιους, κακό δεν είναι. Κακό είναι σίγουρα το να περιοριστεί αυτός από ένα γενικό ταβάνι, εφόσον θέλει και μπορεί να κάνει κάτι παραπάνω.
Corto Maltese έγραψε:manosky αν βαλουμε τους 100 καλύτερους 12 χρονους της Αθήνας σε ένα σχολείο υπάρχει ο εξής φόβος. Ο 100ος αυτού του σχολείου θα είναι ο μπουμπούνας της ταξης, ο πάτος και θα γελάνε όλοι μαζί του, καταλήγοντας (ενδεχομένως) με κομμένα τα φτερά, ενώ σε οποιοδήποτε άλλο σχολείο και να πήγαινε θα ήταν αν όχι ο καλύτερος, στη χειρότερη ο 2ος. Με τα αντίστοιχα μπόνους σε αυτοπεποίθηση και κίνητρο.
Ναι, υπάρχει αυτός ο φόβος.
Όπως όμως και σ' ένα "κοινό" σχολείο μπορεί να τρώνε όλοι αυτοί χλαπάτσες από τη γαλαρία επειδή "τα ξέρουν όλα" και επειδή είναι "φυτά" και "γλύφτες που σηκώνουν το χέρι τους".
Σίγουρα ισχύει αυτό που γράφεις, γνωρίζω από γνωστό ότι παιδί του 19 τα βρήκε μπαστούνια στο Α' τρίμηνο, αλλά αυτό μέχρι να εγκλιμαστεί. Μετά ήταν ΟΚ.