- 27 Νοέμ 2020, 16:17
#677034
Νίκος Παππάς έγραψε:@skniper, με γεια της. Καλές βόλτες να έχει και όποτε σε κοιτάζει να σου κανει, νια, νια, νια νια.
Όσο για το αν σε περναει..... δώσε της λίγο χρόνο να το μάθει, πήγαινε την σε ελαφρά ανηφόρα κάντε το δυο-τρεις φορές,και..... κλάψε.
Με τα cyclocross λάστιχα που θα έχει στον ίσιο δρόμο πρέπει να κρατάω ακόμα. Αλλά στην ανηφόρα με βλέπω χλωμό. Όταν δε της βάλω ασφάλτινο λαστιχάκι.... Βέβαια κάποια στιγμή θα πάρω κι εγώ καλό ποδήλατο οπότε πιστεύω ότι για 1-2 χρόνια ακόμα θα είμαι μπροστά (στο ίσιωμα). Μετά... κλάμα και περηφάνεια!
@nass
Για χρήση σε άσφαλτο το σωστό είναι να πάρετε ποδήλατο χωρίς ανάρτηση. Είναι ελαφρύτερο και σωστότερο. Το βάρος ειδικά σε παιδιά (που αποτελεί μεγαλύτερο ποσοστό του δικού τους βάρους) κάνει διαφορά στην επιτάχυνση, ευελιξία και συνολική εμπειρία που αποκομίζουν οπότε θα θέλουν να το χρησιμοποιούν περισσότερο.
Τα λάστιχα δρόμου πλέον τείνουν να είναι φαρδύτερα και αν δεν πας για κάποιο σούπερ σλικ είναι και πολύ ανθεκτικά.
Αν μάλιστα βάλεις και tubeless (θέλεις tubeless και ζάντα και λάστιχο) τότε και χαμηλώνεις πίεση για άνεση και έλξη σε παλιόδρομους αλλά μειώνεις και τον κίνδυνο να τσιμπήσουν-σκίσουν τη σαμπρέλα.
Βασικά σε λάστιχα δρόμου που είναι σλικ ή σχεδόν είσαι σε πλάτος 28-32 και σε τούρινγκ (πιο πολλές γραμμώσεις και αντοχή αλλά βαρύτερο, τυπικό τέτοιο η σειρά Marathon της Schwalbe) πάς 35-40.
Σημαντική παράμετρος είναι το σωστό μέγεθος. Και δεν είναι το 54 το ίδιο σε κάθε μάρκα ούτε καν σε κάθε μοντέλο της κάθε μάρκας. Εγώ πχ είμαι αλλού Small αλλού Medium και αλλού 52-53-54. Δε θυμάμαι πόσο είναι τα κορίτσια σου αλλά να ξέρεις ότι από τη στιγμή που έρθει η περίοδος ο ρυθμός ψηλώματος πέφτει δραματικά. Μήπως είναι κοντά στο να πάρουν ποδήλατο ενηλίκων, μερικές μάρκες βγάζουν και XXS-47.
Άλλη μεγάλη απόφαση είναι το ίσιο τιμόνι ή γυριστό; Το γυριστό σου δίνει περισσότερες επιλογές στάσης αλλά ίσως δεν έχει την αμεσότητα και λεπτό έλεγχο και αντίσταση στην ανωμαλία (ώστε πέτρα, κλαδί να μη σου στρίψουν το τιμόνι με το ζόρι).
Η συνολική γεωμετρία παίζει ρόλο. Θέλεις κούρσα, endurance, adventure, gravel, cyclocross, fitness-urban, touring;; Τα όρια γενικά δεν είναι σαφή. Τα mountain, ΒΜΧ και downhill θεωρώ τα έχουμε απορρίψει.
Ναι πολύ υπέρ του υδραυλικού. Επίσης δίνω σημασία στο πως πάνε τα συρματόσχοινα. Προτιμώ να αφήνουν το οριζόντιο ελεύθερο και για να βάλω κάποιο τσαντάκι ή το τηλέφωνο ή τη βάση της κλειδαριάς και για να το σηκώνεις ή κουβαλάς χωρίς να σε κόβει το σύρμα.
Συμφωνώ για το επώνυμο. Δεν θα με έκοφτε να είναι το ίδιο. Αν είναι σε μερικές περιτπώσεις υπάρχουν σε 2-3 χρώματα.
Το βάρος των ηλεκτρικών έχει πέσει πολύ, πλέον μιλάμε για κάτω από 16-17. Το αν ταιριάζει στο προφίλ σου και στις ανάγκες σου δεν το ξέρω. Εγώ το θεωρώ ζαβολιά αλλά αν το καθημερινό σπίτι-δουλειά ήταν σημαντικά μεγαλύτερο ίσως το σκεφτόμουνα.
Σχετικά με την ασφάλεια. Τα μέτρια και πάνω επώνυμα λουκέτα με ψυκτικό και βαριά δεν σπάνε αλλά όλα κόβονται με επαναφορτιζόμενο γωνιακό τροχό που είναι εύκολο να κουβαλάει ο κλέφτης επάνω του. Έχει σημασία να το κλειδώνεις σωστά, όχι πχ στο οριζόντιο γιατί χρησιμοποιούν ολόκληρο το ποδήλατο σαν μοχλό για να σπάσουν το λουκέτο προκαλώντας ανεπανόρθωτη ζημιά στο σκελετό. Και να μάθετε να τα κλειδώνετε πάντα και παντού.
Η ασφάλεια ποδηλάτου φοριέται πολύ. Στην πολυκατοικία ένας τριαθλητής με 2-3 καλά ποδήλατα προκειμένου να πληρώνει λιγότερη ασφάλεια τα έχει δηλωμένα και ισχύει ότι τα φυλάσσει μέσα στο σπίτι του και όντως έχει σε ένα δωμάτιο βάση που κρεμάει ποδήλατα, εκεί έχει και το turbo trainer του.
Από την ελληνική αγορά δεν ξέρω αλλά ό,τι βρίσκεις ρώτα να δούμε προς τα πού πας. Και αν και με καθυστέρηση μερικών εβδομάδων υπάρχει και η λύση αυτών που πουλάνε online απευθείας από την παραγωγή στον τελικό καταναλωτή όπως Canyon (Γερμανία), Ribble (Αγγλία). Δεν ξέρω αν στέλνουν Ελλάδα και πόσο καιρό θέλουν.
aka onyx !