Για θέματα γενικού ενδιαφέροντος, εκτός μηχανοκίνητων...
Άβαταρ μέλους
By nass
#677001 Εδώ μέσα διάβασα για βατόμετρα και Strava αλλά η απλή και απ΄ό,τι βλέπω σε άλλα Forum συνηθισμένη απορία ενός περιστασιακού ποδηλάτη "Fitness ή Trekking" μάλλον είναι πολύ basse classe για να συζητηθεί, πάντως ευχαριστώ όσους απάντησαν.

Τα ποδήλατα είχαν αφεθεί στην αυλή προσωρινά (χωρίς να φαίνονται πάντως εύκολα από το δρόμο) επειδή σκοπός ήταν να ξαναβγούμε για βόλτα την άλλη μέρα και δυστυχώς το ασανσέρ είναι μικρό και δεν χωράει ποδήλατο, οπότε βαρέθηκα να ανεβάσω 3 ποδήλατα x 3 ορόφους και να το ξανακάνω σε λιγότερες από 24 ώρες :s_hang (το έκανα κάθε ~2 ημέρες στην προηγούμενη καραντίνα, περισσότερη φυσική κατάσταση έκανα από αυτό παρά από τις ποδηλατάδες :svivhaha: ) Δικό μου λάθος προφανώς, που συνδυάστηκε μάλλον με το ό,τι εκ των υστέρων διαπιστώσαμε βλάβη στην αυλόπορτα, άνοιγε απλά με σπρώξιμο :vava: Ηδη αναβαθμίζεται η ασφάλεια της αυλής αλλά αυτό είναι άλλο θέμα.

Για κλείδωμα έχω από μηχανές διάφορα πέταλα κτλ. αλλά πρέπει να έχεις ένα σταθερό σημείο, αλλιώς στα σηκώνουν μαζί με την κλειδαριά.

Ηλεκτρικό δεν με ενδιαφέρει για πολλούς λόγους: βάρος (25 κιλά πάνω-κάτω πάνε όλα), μεταφορά (υπερβαίνει τη μεταφορική ικανότητα ανά ποδήλατο της Thule κοτσαδόρου που έχω και προφανώς δεν θα το ανεβάζω στην οροφή πληρώνοντας ταυτόχρονα ένα σωρό €€€ σε αλλαγή σχάρας), χρησιμότητα (δεν θα μου προσθέσει κάτι στο φάκελο χρήσης, δε νομίζω να πηγαίνω κάπου, που δεν μπορώ τώρα), το συγκεκριμένο μηχανικά δισκόφρενα :s_no και επιπλέον έχω ένα βίτσιο, προτιμώ να αγοράζω από παραδοσιακές μάρκες, που "έχουν ματώσει" στον εκάστοτε χώρο, παρά από αρπαχτές, που "είδαν φως και μπήκαν" (στυλ πχ. Xiaomi αντί πχ. Ideal στα ποδήλατα ή παλιότερα πχ. Panasonic αντί πχ. Canon στις φωτογραφικές).

Πάντως σίγουρα θα αναβάλω την αγορά για μετά την καραντίνα, ώστε να μπορώ να δοκιμάσω αν μη τι άλλο, να μην πάρω τελείως γουρούνι στο σακί. Ποδήλατα στην αγορά είναι ελάχιστα, είναι απίστευτο αυτό που συμβαίνει, ΟΚ στην πρώτη καραντίνα ήταν έκπληξη και λογικά εξαφανίστηκαν όλα, θα περίμενα όμως να έχει ομαλοποιηθεί η αγορά μετά από τόσους μήνες, τι στο καλό, δεν βγάζει πια σωλήνες αλουμινίου 6061 ο Μυτιληναίος ? :s_biggrin
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#677010
harpymonk έγραψε: (η μπορει και κλεμμένο βαλκανια γαρ).

:lol:
https://lenews.ch/2014/09/21/solving-sw ... t-problem/
Πρώτο αποτέλεσμα στο Google. Συγνώμη που το μαθαίνεις από εμένα. :oops:
Άβαταρ μέλους
By harpymonk
#677014 Τρομαξα θα παρω αλυσιδες, ασφαλεια και μποντι γκαρντ που θα με ακολουθει με eBike απο πισω (η μπροστα στις ανηφορες) τζαστ ιν κεις.
Ευτυχως εσεις ζειτε σε ασφαλες περιβάλλον γιατι εδω βαζουν φωτιες στους καδους σκουπιδιων και πυροβολουν στους δρομους, σκληρη ζωη γενικα, ξες.....
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#677026 Εγώ βλέπω πως υπάρχει κίνδυνος κλοπής και εκεί πάνω, κι ας μην είστε βαλκάνια. Οπότε, αν θέλεις να πάρεις τα μέτρα σου, πάρτα, στην τελική δικό σου το ποδήλατο, δικά σου και τα όποια ρίσκα. Γενικά δεν ζούμε σε ανασφαλές περιβάλλον πάντως, αν και βαλκάνιοι.:)
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#677034
Νίκος Παππάς έγραψε:@skniper, με γεια της. Καλές βόλτες να έχει και όποτε σε κοιτάζει να σου κανει, νια, νια, νια νια.
Όσο για το αν σε περναει..... δώσε της λίγο χρόνο να το μάθει, πήγαινε την σε ελαφρά ανηφόρα κάντε το δυο-τρεις φορές,και..... κλάψε.
Με τα cyclocross λάστιχα που θα έχει στον ίσιο δρόμο πρέπει να κρατάω ακόμα. Αλλά στην ανηφόρα με βλέπω χλωμό. Όταν δε της βάλω ασφάλτινο λαστιχάκι.... Βέβαια κάποια στιγμή θα πάρω κι εγώ καλό ποδήλατο οπότε πιστεύω ότι για 1-2 χρόνια ακόμα θα είμαι μπροστά (στο ίσιωμα). Μετά... κλάμα και περηφάνεια!

@nass
Για χρήση σε άσφαλτο το σωστό είναι να πάρετε ποδήλατο χωρίς ανάρτηση. Είναι ελαφρύτερο και σωστότερο. Το βάρος ειδικά σε παιδιά (που αποτελεί μεγαλύτερο ποσοστό του δικού τους βάρους) κάνει διαφορά στην επιτάχυνση, ευελιξία και συνολική εμπειρία που αποκομίζουν οπότε θα θέλουν να το χρησιμοποιούν περισσότερο.
Τα λάστιχα δρόμου πλέον τείνουν να είναι φαρδύτερα και αν δεν πας για κάποιο σούπερ σλικ είναι και πολύ ανθεκτικά.
Αν μάλιστα βάλεις και tubeless (θέλεις tubeless και ζάντα και λάστιχο) τότε και χαμηλώνεις πίεση για άνεση και έλξη σε παλιόδρομους αλλά μειώνεις και τον κίνδυνο να τσιμπήσουν-σκίσουν τη σαμπρέλα.
Βασικά σε λάστιχα δρόμου που είναι σλικ ή σχεδόν είσαι σε πλάτος 28-32 και σε τούρινγκ (πιο πολλές γραμμώσεις και αντοχή αλλά βαρύτερο, τυπικό τέτοιο η σειρά Marathon της Schwalbe) πάς 35-40.

Σημαντική παράμετρος είναι το σωστό μέγεθος. Και δεν είναι το 54 το ίδιο σε κάθε μάρκα ούτε καν σε κάθε μοντέλο της κάθε μάρκας. Εγώ πχ είμαι αλλού Small αλλού Medium και αλλού 52-53-54. Δε θυμάμαι πόσο είναι τα κορίτσια σου αλλά να ξέρεις ότι από τη στιγμή που έρθει η περίοδος ο ρυθμός ψηλώματος πέφτει δραματικά. Μήπως είναι κοντά στο να πάρουν ποδήλατο ενηλίκων, μερικές μάρκες βγάζουν και XXS-47.
Άλλη μεγάλη απόφαση είναι το ίσιο τιμόνι ή γυριστό; Το γυριστό σου δίνει περισσότερες επιλογές στάσης αλλά ίσως δεν έχει την αμεσότητα και λεπτό έλεγχο και αντίσταση στην ανωμαλία (ώστε πέτρα, κλαδί να μη σου στρίψουν το τιμόνι με το ζόρι).
Η συνολική γεωμετρία παίζει ρόλο. Θέλεις κούρσα, endurance, adventure, gravel, cyclocross, fitness-urban, touring;; Τα όρια γενικά δεν είναι σαφή. Τα mountain, ΒΜΧ και downhill θεωρώ τα έχουμε απορρίψει.
Ναι πολύ υπέρ του υδραυλικού. Επίσης δίνω σημασία στο πως πάνε τα συρματόσχοινα. Προτιμώ να αφήνουν το οριζόντιο ελεύθερο και για να βάλω κάποιο τσαντάκι ή το τηλέφωνο ή τη βάση της κλειδαριάς και για να το σηκώνεις ή κουβαλάς χωρίς να σε κόβει το σύρμα.
Συμφωνώ για το επώνυμο. Δεν θα με έκοφτε να είναι το ίδιο. Αν είναι σε μερικές περιτπώσεις υπάρχουν σε 2-3 χρώματα.
Το βάρος των ηλεκτρικών έχει πέσει πολύ, πλέον μιλάμε για κάτω από 16-17. Το αν ταιριάζει στο προφίλ σου και στις ανάγκες σου δεν το ξέρω. Εγώ το θεωρώ ζαβολιά αλλά αν το καθημερινό σπίτι-δουλειά ήταν σημαντικά μεγαλύτερο ίσως το σκεφτόμουνα.
Σχετικά με την ασφάλεια. Τα μέτρια και πάνω επώνυμα λουκέτα με ψυκτικό και βαριά δεν σπάνε αλλά όλα κόβονται με επαναφορτιζόμενο γωνιακό τροχό που είναι εύκολο να κουβαλάει ο κλέφτης επάνω του. Έχει σημασία να το κλειδώνεις σωστά, όχι πχ στο οριζόντιο γιατί χρησιμοποιούν ολόκληρο το ποδήλατο σαν μοχλό για να σπάσουν το λουκέτο προκαλώντας ανεπανόρθωτη ζημιά στο σκελετό. Και να μάθετε να τα κλειδώνετε πάντα και παντού.
Η ασφάλεια ποδηλάτου φοριέται πολύ. Στην πολυκατοικία ένας τριαθλητής με 2-3 καλά ποδήλατα προκειμένου να πληρώνει λιγότερη ασφάλεια τα έχει δηλωμένα και ισχύει ότι τα φυλάσσει μέσα στο σπίτι του και όντως έχει σε ένα δωμάτιο βάση που κρεμάει ποδήλατα, εκεί έχει και το turbo trainer του.

Από την ελληνική αγορά δεν ξέρω αλλά ό,τι βρίσκεις ρώτα να δούμε προς τα πού πας. Και αν και με καθυστέρηση μερικών εβδομάδων υπάρχει και η λύση αυτών που πουλάνε online απευθείας από την παραγωγή στον τελικό καταναλωτή όπως Canyon (Γερμανία), Ribble (Αγγλία). Δεν ξέρω αν στέλνουν Ελλάδα και πόσο καιρό θέλουν.
Άβαταρ μέλους
By Dodger
#677036
nass έγραψε:...............συνηθισμένη απορία ενός περιστασιακού ποδηλάτη "Fitness ή Trekking" μάλλον είναι πολύ basse classe για να συζητηθεί, .........................................επιπλέον έχω ένα βίτσιο, προτιμώ να αγοράζω από παραδοσιακές μάρκες, που "έχουν ματώσει" στον εκάστοτε χώρο, παρά από αρπαχτές, που "είδαν φως και μπήκαν" (στυλ πχ. Xiaomi αντί πχ. Ideal στα ποδήλατα ή παλιότερα πχ. Panasonic αντί πχ. Canon στις φωτογραφικές).................................................... Ποδήλατα στην αγορά είναι ελάχιστα, είναι απίστευτο αυτό που συμβαίνει, ΟΚ στην πρώτη καραντίνα ήταν έκπληξη και λογικά εξαφανίστηκαν όλα, θα περίμενα όμως να έχει ομαλοποιηθεί η αγορά μετά από τόσους μήνες, τι στο καλό, δεν βγάζει πια σωλήνες αλουμινίου 6061 ο Μυτιληναίος ? :s_biggrin


Κατ'αρχήν να σου πω δεν είμαι κάποιος επαγγελματίας του χώρου, ούτε ποδηλάτης που θα μετρήσω τα πάντα. Με λίγα λόγια, τα fitness είναι πιο ελαφριά από τα trekking, δεν έχουν ανάρτηση στο πιρούνι και επίσης έχουν πιο ασφάλτινα λάστιχα. Τα trekking είναι και για άσφαλτο και για χώμα, εξ ου και η ανάρτηση για πιο ανώμαλο έδαφος. Αν έχει λακούβες ή πολλά σαμαράκια, ίσως σε κουράσει λίγο το fitness. Αν οι αποστάσεις που θα ποδηλατείς δεν είναι είναι τρομερές, θα έλεγα (όπως και έχω) fitness με χίλια. Για μένα, το παν είναι το μέγεθος και οι ρυθμίσεις. Να είναι το σωστό νούμερο για το ύψος σου και να ρυθμιστεί σωστά η σέλα και το τιμόνι. Όλα τ'άλλα είναι να'χαμε να λέγαμε. Με χειρουργημένη μέση (2 δισκοκήλες) μια χαρά μου είναι το Metrix μου, χωρίς να πονάω κτλ. Και αν πάω χαλαρά, ούτε τα χέρια δε με κουράζουν (μιας και έχει λίγο πιο σκυφτή θέση οδήγησης). Δοκίμασα το Cube (mountain) του αδερφού μου, σαφώς πιο καλή (όρθια) θέση οδήγησης αλλά πιο βαρύ και κουραστική κύλιση στην άσφαλτο. Αυτά από δική μου εμπειρία.

Το βίτσιο σου ορθότατο, και γω έχω κάτι τέτοια κολλήματα σε μερικά πράγματα. Το παν είναι η φιλοσοφία της εταιρείας. Δε θα αναφερθώ σε ηλεκτρικά ποδήλατα, γιατί δεν τα θεωρώ ποδήλατα. Η υποβοήθηση που έχουν αλλάζουν όλη τη φιλοσοφία.

Μίλα με Ideal (Μανιατόπουλο) μήπως έχουν στοκ στη Πάτρα. Θα βοηθήσει.
Άβαταρ μέλους
By harpymonk
#677044 Συμφωνω με τα απο πανω αλλα δεν καταλαβαινω τι κόλλημα εχει ο κοσμος με τα μεταχειρισμένα. :hmmm:
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#677049
Dodger έγραψε:...Για μένα, το παν είναι το μέγεθος και οι ρυθμίσεις. Να είναι το σωστό νούμερο για το ύψος σου και να ρυθμιστεί σωστά η σέλα και το τιμόνι. Όλα τ'άλλα είναι να'χαμε να λέγαμε. Με χειρουργημένη μέση (2 δισκοκήλες) μια χαρά μου είναι το Metrix μου, χωρίς να πονάω κτλ. Και αν πάω χαλαρά, ούτε τα χέρια δε με κουράζουν (μιας και έχει λίγο πιο σκυφτή θέση οδήγησης). Δοκίμασα το Cube (mountain) του αδερφού μου, σαφώς πιο καλή (όρθια) θέση οδήγησης αλλά πιο βαρύ και κουραστική κύλιση στην άσφαλτο. Αυτά από δική μου εμπειρία...
Να επαυξήσω, τεράστια η σημασία σωστού μεγέθους και ρύθμισης. Λίγα χιλιοστά μπρος πίσω πάνω κάτω της σέλλας μπορεί να αλλάξει τελείως την όλη εμπειρία.
Το σκυφτό αν είναι σωστό δεν κουράζει.
Η διαφορά που κάνουν τα λάστιχα είναι επίσης πολύ σημαντική. Είναι απίστευτος μαζοχισμός και σπατάλη ενέργειας να είσαι με λάστιχα καρουμπαλάτα, mountain ενώ κυκλοφορείς σε δρόμους-πεζοδρόμια-πάρκα.
Άβαταρ μέλους
By harpymonk
#677050
sknipper έγραψε:Το σκυφτό αν είναι σωστό δεν κουράζει.


Αυτο ειναι λιγο αοριστο και γενικο. Τι εννοεις σωστο; Εξαρταται ποσο σκυφτο, ποση πιεση στα χερια, τι ελαστικοτητα εχει ο καθενας.
Παντως εδω μεσα δεν εχω δει πολλους να ειναι σκυφτοι... ολοι πολυθρονατοι ειναι :innocent:
Ωραιο να κανουμε θεωριες για πραγματα που δεν γνωριζουμε.
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#677051
harpymonk έγραψε:
sknipper έγραψε:Το σκυφτό αν είναι σωστό δεν κουράζει.

Αυτο ειναι λιγο αοριστο και γενικο. Τι εννοεις σωστο; Εξαρταται ποσο σκυφτο, ποση πιεση στα χερια, τι ελαστικοτητα εχει ο καθενας.
Παντως εδω μεσα δεν εχω δει πολλους να ειναι σκυφτοι... ολοι πολυθρονατοι ειναι :innocent:
Η λέξη σκυφτό δεν σημαίνει ότι είναι το ίδιο για όλους. Η λέξη σωστό είναι αυτή που δίνει ποιότητα όχι ποσότητα. Και δεν είναι αόριστο αλλά ναι είναι γενικό, άλλο το ένα άλλο το άλλο.
Είναι αυτό που είναι το καταλληλότερο για τον καθένα και με τις κατάλληλες ρυθμίσεις και επιλογές ώστε να ταιριάζουν.
Και δε λέω ότι συνιστάται ή ότι είναι υποχρεωτικό και αν δεν είσαι "μειωτικός-προσβλητικός χαρακτηρισμός" αλλά ότι δεν είναι απαραίτητα κουραστική σαν στάση.
Δεν είμαι αγωνιάρης κουρσάκιας, το τιμόνι μου δεν είναι 10 πόντους πιο χαμηλά από τη σέλλα αλλά όποτε έπαιρνα νοικιάρικη μαούνα ή παίρνω της γυναίκας μου, αυτή την πολυθρονάτη στάση δεν την μπορώ καθόλου, είναι τελείως λάθος για μένα. Ίσως βέβαια να μην είναι αν πηγαίνεις με 10-15 άντε 20χλμ/ώ.
Άβαταρ μέλους
By Dodger
#677052 Tα καμάρια μου, το πρώτο 30 ετών, το δεύτερο 8.

Εικόνα
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
By harpymonk
#677065
sknipper έγραψε:Η λέξη σκυφτό δεν σημαίνει ότι είναι το ίδιο για όλους. Η λέξη σωστό είναι αυτή που δίνει ποιότητα όχι ποσότητα. Και δεν είναι αόριστο αλλά ναι είναι γενικό, άλλο το ένα άλλο το άλλο.


Αν ειναι αοριστο δεν το αποφασιζεις εσυ, το κρινει ο αναγνώστης σου.

Define σκυφτο, define σωστο, αλλιως ειναι και γενικο και αοριστο.