- 06 Ιαν 2022, 00:15
#745964
Μου βγήκε μπόλικη η δημοσίευση...
dimviii έγραψε:αυτα αλλοι τα κανουν σε ενα μηνα ολο ανηφορα
Και λοιπόν, τι θα πει αυτό. Κι εγώ τρώω σε μια εβδομάδα όσο τρώνε αυτοί σε ένα μήνα...
Σημασία έχει να βελτιώνεται κανείς, πάντα θα υπάρχουν ικανότεροι.
Σε άλλα νέα, έκατσα και άλλαξα λάστιχα και την σπασμένη σαμπρέλα. Η παλιά σαμπρέλα επισκευάστηκε και θα εκτελεί χρέη ρεζέρβας.
Να και φωτό από το ένοχο τζαμάκι που μου έκανε τη ζημιά. Το λάστιχο είναι γυρισμένο ανάποδα, βλέπετε την εσωτερική του πλευρά και το ύψος του θραύσματος είναι περί το 1,5 χιλιοστό.
Μετά από κάμποσα γαμ!@$!@$σταυρ^$#^$ βγήκαν τα παλιά και μπήκαν τα καινούργια. Βασικά βλαστήμησα και για να βγάλω και για να βάλω τα λάστιχα. Νομίζω ότι φταίνε τα εξής 2 πράματα.
- επειδή τα λάστιχα είναι και tubeless το χείλος τους είναι πολύ πιο λαστιχένιο-μαλακό για να κάνει καλύτερη στεγανοποίηση και καθόλου γλυστερό οπότε δεν μπορούσες να βάλεις το λεβιεδάκι και να το σπρώξεις με μια κίνηση να βγει. Ίσως θα βοηθούσε κάποιο λιπαντικό αλλά δεν ξέρω μήπως χαλάει το λάστιχο ή νερό αλλά δεν θα ήθελα να μείνει υγρασία μέσα και να έχουμε τίποτα μούχλες.
- επειδή οι ζάντες είναι για tubeless και είχαν ήδη περασμένη ταινία σημαίνει ότι είχε καταργηθεί το κεντρικό βαθύ σημείο που θα έμπαινε η μία μεριά του ελαστικού ώστε να μικρύνει η διάμετρος της ζάντας και έτσι να διευκολύνει το να περάσει το χείλος του ελαστικού στην αντίθετη άκρη .
Χρειάστηκαν και μερικά φούσκωνε ξεφούσκωνε και μαλάξεις για να κάτσουν σωστά στο χείλος της ζάντας. Τελικά τα tubeless όλο και μεγαλύτερος μπελάς μου φαίνονται (ειδικά εφόσον δεν εμεταλλεύομαι τα πλεονεκτήματά τους).
Επί τη ευκαιρία εκτός από ένα ξεσκονισματάκι έκανα και κάποιες μετρήσεις και ζυγίσματα.
Εμπρός τροχός (Mavic Allroad* με 24 ίσιες ακτίνες, επίσημα 1890γρ το ζευγάρι οπότε όχι ελαφριά ζάντα αλλά είναι gravel και λένε ότι είναι γερή, 23 εσωτερική, 22 βάθος) με δίσκο=1072 γραμμάρια (150γρ είναι ο centerlock δίσκος και δεν ξέρω αν το παξιμάδι περιλαμβάνεται στον τροχό), εσωτερική διάμετρος 22,4 στο hook, κάτι παραπάνω μέγιστο, 27,2 μέγιστο πλάτος εξωτερικό.
Σαμπρέλα παλιά κατάλληλη για 35-45=171γρ με παξιμαδάκι και καπάκι.
(δεν μέτρησα τον πίσω τροχό ούτε τη νέα σαμπρέλα, επίσης 35-45 αλλά άλλη μάρκα)
Παλιά λάστιχα Schwalbe G-One Speed σε 38 ή 40 (για κάποιο λόγο μερικές φορές αλλά όχι πάντα η διάσταση αυτή ονομάζεται 40χ622 και 700χ38c, δεν ξέρω τι παίζει). Νέα λάστιχα τα Panaracer Gravelking Semislick σε 35άρια.
Βάρος / πλάτος / ύψος με ζάντα / (παλιό-νέο, σε χιλιοστά, με ίδια πίεση)
468-365 / 39-36 /58,5-53.2
Άρα κερδίζω 100 γραμμάρια ανά λάστιχο σε βάρος και χάνω 3 χιλιοστά πλάτος και 5+5=10χιλιοστά=1 πόντο σε ύψος/διάμετρο τροχού που σημαίνει ότι κοντύναμε τις σχέσεις. Αυτό θα βοηθήσει στις μεγάλες ανηφόρες και δεν με χαλάει αφού μακριές σχέσεις έχω μπόλικες.
Υποτίθεται ότι τα νέα λάστιχα πρέπει να είναι και περί τα 8 βάτ το καθένα πιο οικονομικά σε αντίσταση κύλισης, επιπλέον κέρδος 16 βάτ. (μετρημένα από το γνωστό site** στα 5,7Watt ανά λάστιχο σε ίδιο πλάτος για 40, με 35 αντί 40 θα είναι ακόμα περισσότερο για αυτό λέω 8, ψιλοαυθαίρετα). Βέβαια υπάρχουν κι άλλες αντιστάσεις εκτός της κύλισης αλλά δεν τις ξέρουμε (αλλά κι εκεί το νέο σαν πιο supple πρέπει να πλεονεκτεί).
Οπότε 16 βάτ από την κύλιση, 3 χιλιοστά στενότερα, πιο αεροδυναμικά σε σχέση με τη ζάντα, χαμήλωμα κέντρου βάρους 5,3χιλ για καλύτερη σταθερότητα και στροφές, και 200 γραμμάρια λιγότερα. Όλο κέρδη βλέπω. Θεωρητικά τουλάχιστον.... στην πράξη θα δούμε.
Ρύθμισα και το λασπωτήρα που τον ζόρισα όπως ακούμπαγε όταν βγήκε ο εμπρός τροχός και έκανα μια γρήγορη βόλτα στη γειτονιά να δούμε ότι όλα καλά και αναφέρω ότι τα 200 γραμμάρια στην περιφέρεια του τροχού σίγουρα κάνουν διαφορά στις επιταχύνσεις και το ένιωσα σαφώς, όχι τόσο στο ξεκίνημα γιατί μόνο 1-2 είχα αλλά ιδιαίτερα στις επιταχύνσεις εν κινήσει. Και ίσως πιο άνετα. Περισσότερα μετά από μεγαλύτερες και γνωστές διαδρομές.
* ζάντες:
https://www.merlincycles.com/mavic-allroad-disc-gravel-wheels-700c-168700.html** αντίσταση κύλισης:
https://www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews/compare/panaracer-gravel-king-ss-vs-schwalbe-g-one-speed
aka onyx !