Σύμφωνα λοιπόν με μαρτυρίες επιβαινόντων οδηγών οι οποίοι έχουν διασωθεί το πλοίο ήταν υπερφορτωμένο με 200 τουλάχιστον βυτιοφόρα των 32 τόνων έκαστο που μετέφεραν ελληνικά ελαιόλαδα.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες τα βαρέα οχήματα μόλις χωρούσαν στο πλοίο και κατά μία εκδοχή υπήρξαν διαμαρτυρίες προς τους ιδιοκτήτες των μεταφορικών εταιριών ότι μπορεί να υπάρξει πρόβλημα κατά τη διαδρομή, επειδή οι κυματισμοί πιθανώς να προκαλούσαν μετατοπίσεις και τα βυτιοφόρα να ακουμπούσαν στην οροφή του γκαράζ του πλοίου.
Το εύφλεκτο φορτίο εξηγεί και την γρήγορη επέκταση της πυρκαγιάς και πολύ περισσότερο την αποτυχία της κατάσβεσης από μελή του πληρώματος.
Ένας από τους διασωθέντες οδηγούς υποστήριξε ότι κατά τη διαδρομή προς την Ιταλία και λόγω της θαλασσοταραχής σημειώθηκε μετατόπιση φορτίου, οι τριβές πιθανώς των βυτιοφόρων με τη μεταλλική οροφή του πλοίου να προκάλεσαν σπινθήρες και από αυτούς εικάζεται ότι ξεκίνησε η πυρκαγιά.
http://www.protothema.gr/greece/article ... aio-ploio/
Και εγώ αναρωτιέμαι αν αυτός που τα λέει έχει δει ποτέ στην ζωή του πως είναι τα βυτία ή τα γκαράζ των πλοίων!!!
200 οχήματα χωράει στο σύνολο http://en.wikipedia.org/wiki/MS_Norman_Atlantic