Η Τράπεζα δικαιούται για λόγους ασφάλειας των συναλλαγών να θέτει περιορισμούς στην κίνηση λογαριασμών που δεν παρουσιάζουν πραγματική συναλλαγή του δικαιούχου για χρονικό διάστημα που εκάστοτε ορίζεται από αυτήν και προβλέπεται από το εκάστοτε ισχύον Τιμολόγιο Προμηθειών και Τοκοφόρων Ημερομηνιών. Ως πραγματική θεωρείται κάθε συναλλαγή (χρέωση ή πίστωση) που διενεργείται, είτε με τη φυσική παρουσία του δικαιούχου στην Τράπεζα ή κατ’ εντολήν αυτού είτε μέσω των Εναλλακτικών Δικτύων της Τράπεζας (winbank, ATM), για τα οποία απαιτείται η χρήση προσωπικού αριθμού αναγνώρισης του δικαιούχου (PIN). Πίστωση του λογαριασμού με τρόπο διαφορετικό από τους παραπάνω αναφερόμενους, ενδεικτικά πίστωση από τόκους, μερίσματα, μισθοδοσία, έμβασμα, κατάθεση μετρητών μέσω μηχανημάτων αυτόματων συναλλαγών (APS), δεν καθιστά ενεργό τον λογαριασμό. Η ενεργοποίηση του λογαριασμού γίνεται κατόπιν αιτήματος του δικαιούχου και μετά την ολοκλήρωση της επαλήθευσης ταυτοποίησης των στοιχείων του σύμφωνα με τις εκάστοτε ισχύουσες κανονιστικές διατάξεις. Δεν υπάρχει προηγούμενη ενημέρωση του Πελάτη με επιστολή για τον χαρακτηρισμό του λογαριασμού του ως ανενεργού.
Αδρανείς λογαριασμοί
Καταθετικοί λογαριασμοί στους οποίους δεν έχει πραγματοποιηθεί αποδεδειγμένα καμία πραγματική συναλλαγή από τους δικαιούχους καταθέτες για χρονικό διάστημα είκοσι (20) ετών χαρακτηρίζονται ως αδρανείς, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 4151/2013. Η παραπάνω προθεσμία εκκινεί από την επομένη ημέρα της τελευταίας συναλλαγής. Μετά την παρέλευση της ως άνω προθεσμίας τα δικαιώματα των καταθετών και των νομίμων αυτών κληρονόμων από την κατάθεση παραγράφονται υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου. Δεν συνιστά συναλλαγή διακόπτουσα την παραγραφή η πίστωση των καταθέσεων με τόκους καθώς και η κεφαλαιοποίησή τους. Η ενημέρωση των δικαιούχων καταθετών από την Τράπεζα αναφορικά με την παραγραφή της κατάθεσης γίνεται κατά τα ειδικότερα οριζόμενα στον παραπάνω νόμο.