Για θέματα γενικού ενδιαφέροντος, εκτός μηχανοκίνητων...
Άβαταρ μέλους
By egobrain
#764832 Αν άτομο που έχει μικρό εισόδημα (περιστασιακή εργασία), δηλώσει σαν κύρια κατοικία του ένα κληρονομημένο σπίτι με σκοπό να ενταχθεί στο Εξοικονομώ, προκύπτουν φόροι εξαιτίας της διαφοράς ανάμεσα στην κατοικία και τα έσοδα του;
Αν ναι, υπάρχει τρόπος υπολογισμού των φόρων;
Άβαταρ μέλους
By manoliossss
#764902
egobrain έγραψε:Αν άτομο που έχει μικρό εισόδημα (περιστασιακή εργασία), δηλώσει σαν κύρια κατοικία του ένα κληρονομημένο σπίτι με σκοπό να ενταχθεί στο Εξοικονομώ, προκύπτουν φόροι εξαιτίας της διαφοράς ανάμεσα στην κατοικία και τα έσοδα του;
Αν ναι, υπάρχει τρόπος υπολογισμού των φόρων;
Θα προκύψουν φόροι αν το κληρονομούμενο σπίτι έχει πολλάαα
Τεκμήρια (πχ μονοκατοικία; Τετραγωνικά;)
Άβαταρ μέλους
By egobrain
#764961 Μονοκατοικία με ισόγειο και όροφο, το διαμέρισμα είναι στον όροφο, ~100 τ.μ.
Έχεις υπόψη εργαλείο για να υπολογίσω και τις κλίμακες τεκμηρίων?
Άβαταρ μέλους
By rafi
#765783
socratesn έγραψε:
rafi έγραψε:Προς λογιστές, όταν πελάτες του γραφείου σας διατηρούν οικοδομικό έργο, είναι σύνηθες να αναλαμβάνετε εσείς τη διαδικασία με τα ένσημα των εργατών;


Προσωπικά όταν πρόκειται για κάτι μικρό -κάποια βαψίματα ή λίγα μπετά / πλακάκια - συνήθως έρχονται σε εμένα και τους κάνω μία τυπική ΑΠΔ κατόπιν συνεννόησης με τους εκάστοτε εργάτες.

Σε μεγαλύτερα έργα, π.χ. μια οικοδομή ή ανέγερση ολόκληρου κτίσματος, εκεί συνήθως τα αναλαμβάνουν οι μηχανικοί/εργολάβοι που έχουν σαφέστερη εικόνα και των σταδίων υλοποίησης και των εργατών. Ωστόσο μου έχει τύχει και μηχανικός να μη γνωρίζει και να μου λέει εμένα στάδια & εργάτες ώστε να υποβάλλω εγώ. Σε κάθε περίπτωση όσο μεγαλύτερο το έργο τόσο μεγαλύτερες οι ευθύνες και οι δυσκολίες, συνήθως αποφεύγω να αναλάβω κάτι τέτοιο. :s_whiteflag
Ευχαριστώ πολύ για τις πληροφορίες!

.
Άβαταρ μέλους
By QsisVTS
#766016
rafi έγραψε:
socratesn έγραψε:
rafi έγραψε:Προς λογιστές, όταν πελάτες του γραφείου σας διατηρούν οικοδομικό έργο, είναι σύνηθες να αναλαμβάνετε εσείς τη διαδικασία με τα ένσημα των εργατών;


Προσωπικά όταν πρόκειται για κάτι μικρό -κάποια βαψίματα ή λίγα μπετά / πλακάκια - συνήθως έρχονται σε εμένα και τους κάνω μία τυπική ΑΠΔ κατόπιν συνεννόησης με τους εκάστοτε εργάτες.

Σε μεγαλύτερα έργα, π.χ. μια οικοδομή ή ανέγερση ολόκληρου κτίσματος, εκεί συνήθως τα αναλαμβάνουν οι μηχανικοί/εργολάβοι που έχουν σαφέστερη εικόνα και των σταδίων υλοποίησης και των εργατών. Ωστόσο μου έχει τύχει και μηχανικός να μη γνωρίζει και να μου λέει εμένα στάδια & εργάτες ώστε να υποβάλλω εγώ. Σε κάθε περίπτωση όσο μεγαλύτερο το έργο τόσο μεγαλύτερες οι ευθύνες και οι δυσκολίες, συνήθως αποφεύγω να αναλάβω κάτι τέτοιο. :s_whiteflag
Ευχαριστώ πολύ για τις πληροφορίες!

.

σε όσα λογιστήρια υπήρξα πάντα το κάναμε εμείς

η μόνη διαφοροποίηση που έχω δει είναι αν σε ένα εργο μπουν πολλές εταιρείες, τότε οι εισφορές βγαίνουν στο όνομα μιας εξ'αυτών και στη συνέχεια εφόσον κάποιος πληρώσει τις εισφορές του άλλου γίνονται ανάλογες εγγραφές (αν πχ πληρώσεις σε δικό σου έργο (το αμοε είναι στη δική σου επιχειρήση) και τις εισφορές πιστωτή σου το περνάς στην καρτέλα του ως "πληρωμή" προς αυτόν και μειώνεις την οφειλή σου προς αυτόν

αλλά σε γενικές γραμμές και στο πιο μικρό γραφείο που υπήρξα αναλάμβάνε το γραφείο πάντα
Άβαταρ μέλους
By Dimitris_P
#766024 Είναι να διορθώσω κάτι στο Ε9 του οικ. έτους 2021. Να περιμένω να ανοίξει (αν θα ανοίξει) η δυνατότητα τροποποιητικής ή να προχωρήσω σε δήλωση Ε1 και να κάνω εκεί τη διόρθωση (αν γίνεται) ;
Άβαταρ μέλους
By rafi
#766047
QsisVTS έγραψε:
rafi έγραψε:
socratesn έγραψε:
rafi έγραψε:Προς λογιστές, όταν πελάτες του γραφείου σας διατηρούν οικοδομικό έργο, είναι σύνηθες να αναλαμβάνετε εσείς τη διαδικασία με τα ένσημα των εργατών;


Προσωπικά όταν πρόκειται για κάτι μικρό -κάποια βαψίματα ή λίγα μπετά / πλακάκια - συνήθως έρχονται σε εμένα και τους κάνω μία τυπική ΑΠΔ κατόπιν συνεννόησης με τους εκάστοτε εργάτες.

Σε μεγαλύτερα έργα, π.χ. μια οικοδομή ή ανέγερση ολόκληρου κτίσματος, εκεί συνήθως τα αναλαμβάνουν οι μηχανικοί/εργολάβοι που έχουν σαφέστερη εικόνα και των σταδίων υλοποίησης και των εργατών. Ωστόσο μου έχει τύχει και μηχανικός να μη γνωρίζει και να μου λέει εμένα στάδια & εργάτες ώστε να υποβάλλω εγώ. Σε κάθε περίπτωση όσο μεγαλύτερο το έργο τόσο μεγαλύτερες οι ευθύνες και οι δυσκολίες, συνήθως αποφεύγω να αναλάβω κάτι τέτοιο. :s_whiteflag
Ευχαριστώ πολύ για τις πληροφορίες!

.

σε όσα λογιστήρια υπήρξα πάντα το κάναμε εμείς

η μόνη διαφοροποίηση που έχω δει είναι αν σε ένα εργο μπουν πολλές εταιρείες, τότε οι εισφορές βγαίνουν στο όνομα μιας εξ'αυτών και στη συνέχεια εφόσον κάποιος πληρώσει τις εισφορές του άλλου γίνονται ανάλογες εγγραφές (αν πχ πληρώσεις σε δικό σου έργο (το αμοε είναι στη δική σου επιχειρήση) και τις εισφορές πιστωτή σου το περνάς στην καρτέλα του ως "πληρωμή" προς αυτόν και μειώνεις την οφειλή σου προς αυτόν

αλλά σε γενικές γραμμές και στο πιο μικρό γραφείο που υπήρξα αναλάμβάνε το γραφείο πάντα


Και γω σαν μη λογιστής θεωρώ ότι αυτό είναι το πιο λογικό και σωστό.
Κάτι σαν να ζητάς από λογιστή να σου φτιάξει μια αρχιτεκτονική αποτύπωση.
Άβαταρ μέλους
By kovathe
#766332 Παίζει τίποτα περίεργο/καινούριο με τις δηλώσεις φέτος? Άλλαξε κάτι σημαντικό?
Έλεγα να την κάνω αυτό το Σ/Κ.
Άβαταρ μέλους
By kovathe
#766339 Ειδα αυτό:

https://www.taxheaven.gr/news/58849/oi- ... ta-pinakes

Δεν μπορώ να καταλάβω πώς διαχωρίζονται και που, οι αποδείξεις που υπολογίζονται διπλά και αυτές που μςειωνουν το εισόδημα.
Μπορεί να πάρεις και επιστροφή φόρου ή τοπολύ να μηδενίσεις?
Άβαταρ μέλους
By Serf
#766355
3.1 Το αφαιρούμενο ποσό εισοδήματος δεν μπορεί να υπερβεί το συνολικό πραγματικό εισόδημα από μισθωτή εργασία και συντάξεις, επιχειρηματική δραστηριότητα και ακίνητη περιουσία του φυσικού προσώπου και περιορίζεται μέχρι και το ύψος του ποσού των πέντε χιλιάδων (5.000) ευρώ ετησίως συνολικά για τα ως άνω εισοδήματα.

3.2 Οι δαπάνες αφορούν αποκλειστικά τον φορολογούμενο και δεν δύναται το τυχόν πλεονάζον ποσό να χρησιμοποιηθεί από τον άλλο σύζυγο ή μέλος συμφώνου συμβίωσης.

Read more at Taxheaven: https://www.taxheaven.gr/news/58849/oi- ... ta-pinakes


Το αφαιρούμενο ποσό εισοδήματος δεν μπορεί να υπερβεί το συνολικό πραγματικό εισόδημα. Άρα επιστροφή δεν υπάρχει τρόπος να προκύψει. Εκτός κι αν αναφέρεσαι σε πιστωτική φορολογική δήλωση, δεδομένου ότι ως μισθωτός έχεις προκαταβάλει τον φόρο σου.

Εγώ δεν καταλαβαίνω ποια η διαδικασία. Θα στείλουν οι τράπεζες στην ΑΑΔΕ βάσει ΚΑΔ την πληροφορία κατά πόσο πλήρωσα κομμωτήριο, κτηνίατρο, κτλ; Ή πρέπει να κάτσω να ψάχνω μία-μία τις αποδείξεις που έχω και να κάνω αθροίσματα;

Επίσης, μεγάλη μ@λ@κί@ το ότι οι συγκεκριμένες ηλεκτρονικές πληρωμές δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν για μείωση εισοδήματος του/της συζύγου. Ενώ για να πιάσει ο/η σύζυγος το όριο ηλεκτρονικών πληρωμών μπορούν να χρησιμοποιηθούν. Δηλαδή πρέπει όταν πληρώνουμε να είμαστε με το excelάκι στο χέρι, ποιου την κάρτα να χρησιμοποιήσουμε...

:dizzy: :dizzy:
Άβαταρ μέλους
By kovathe
#766357 Nαι αυτο λεω. Σε περιπτωση πχ που ειχες τετοια δαπανη και εχεις προκαταβαλλει το φορο να βγαινει πιστωτικη.
Δε μπορω να δω που μπαινουν στη δηλωση ομως.
Δε θα πρεπε να υπαρχει ξεχωριστο κουτακι που να βαζεις μέχρι 5.000??
Οπως εχει κουτακι για δαπανη ανακαινισης κατοικιας (ενεργειακη αναβαθμιση κλπ)..
Οι ηλεκτρονικες δαπανες που στελνουν οι Τραπεζες υπαρχουν σαν συνολικα ποσα.
Δεν εχω βεβαια, απλα ηθελα να το τεσταρω.. :s_biggrin
Άβαταρ μέλους
By babakos
#766463 Μα αυτή η ρύθμιση υποτίθεται οτι θα ισχύσει για τα εισοδήματα που θα αποκτηθούν από το 2022 και μετά...
Δεν δηλώνουμε κάτι φέτος.

https://www.taxheaven.gr/news/58849/oi- ... ta-pinakes
Άβαταρ μέλους
By KiloMeater
#766465 κανω μια πολυ βασικη δηλωση ελλαδα Ε1
2η χρονια φετος που μου λεει οτι αν την υποβαλλω θα χρειαστει δικαιολογητικα

βασικα δηλωνω μονο μερισματα και φορους αυτων .
τα νουμερα τα εχει ηδη το συστημα οταν πατησεις στο σχετικο λινκ,
βαζω το ενα στο 295 και τους φορους στο 297 και στο preview υποβολης μου λεει
μα τι δικαιολογητικα, αφου τα δικα τους νουμερα βαζω......τα εχουν ηδη
καμια ιδεα πως να το αποφυγω αυτο το λαθος;

ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΛΑΘΩΝ
Κωδικός 297
Το ποσό φόρου που συμπληρώσατε στον κωδικό 297 είναι μεγαλύτερο του ποσού που αναλογεί στον κωδικό 295.
Μπορείτε να συνεχίσετε την υποβολή της δήλωσής σας η οποία θα εκκαθαριστεί αφού προσκομίσετε ή αποστείλετε για έλεγχο τα σχετικά δικαιολογητικά.