- 14 Ιαν 2022, 15:51
#747457
Dimitris_P έγραψε:2022 και ακόμα συμβαίνουν τέτοια
https://twitter.com/airlivenet/status/1 ... -Jl4w&s=19
Ναι αμέ, όσο παράξενο κι αν φαίνεται. Ήμουν παρών σε 3 παρόμοιες περιπτώσεις, απογείωση χωρίς clearance, η μία ήταν φουλ εμπλεκόμενη.
Είναι από τα πολύ χοτ ζητήματα να νομίζει ο κυβερνήτης ότι έχει λάβει το expected clearance πριν όμως το λάβει. Όπως αντίστοιχα και ο ελεγκτής να ακούσει αυτό που θα περίμενε να ακούσει κι όχι αυτό που πραγματικά ειπώθηκε. Και δεν είναι "α τον βλάκα τι έκανε", είναι ένα κακό mind game που συμβαίνει και στους καλύτερους. Γι' αυτό προτείνονται διάφορα resolutions για να μη φτάσει να συμβεί αυτό.
Πχ. Ένα αρκετά επικίνδυνο είναι όταν το αεροσκάφος είναι line up στον διάδρομο έτοιμο για αναχώρηση και ο έλεγχος του μεταβιβάζει τότε μια αλλαγή ή μια έξτρα οδηγία. Τότε το μυαλό του κυβερνήτη κάνει triggering ότι αφού επαναλάβει την πληροφορία μπορεί και να φύγει. Δεν είναι παρανόηση, είναι μπέρδεμα του μυαλού. Εκεί είναι recommendation μετά την οδηγία να δίνεται σαφής εντολής κράτησης της θέσης. Αμέσως το μυαλό κάνει overcome του πιθανού μπερδέματος.
κλπ κλπ σε αντίστοιχες περιπτώσεις. Όταν υπάρχουν πολλοί χρησιμοποιούμενοι διάδρομοι θέλει άλλου είδους προσοχή στην επικοινωνία, κ.ο.κ.
«Πολλοὶ δὲ ἔσονται πρῶτοι ἔσχατοι καὶ ἔσχατοι πρῶτοι»
(Ματθ.ιθ΄30 / Μάρκ.ι΄31)