- 17 Σεπ 2021, 14:07
#726510
bibendum έγραψε:πριν λιγο καιρο αυτο το μοντελο δεν παρουσιαζοταν σαν καλη πρακτικη που οι delivery boys/girls αφηναν την ACS και τις λοιπες κουριερ για να δουλεψουν wolt και e food?
H αλλαξε στο ενδιαμεσο;
Ήρθε η πραγματικότητα.
axel12p έγραψε:Το μήνυμα αφορά το σύνολο των εργαζομένων ή ένα ποσοστό αυτών;
Ακόμη και ως freelancer πάντως, νομίζω πως είναι καλύτερα σε σχέση με το πως δούλευαν οι delivery τόσα χρόνια, να τρέχουν ανασφάλιστοι, στα σουβλατζίδικα και τις πιτσαρίες.
Προφανώς και είναι καλύτερα από το να είσαι ανασφάλιστος, αλλά όχι καλύτερα από το νόμιμο, δηλαδή να είσαι με έναν μισθό κανονικά (x14).
Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί εμφανίζεται ως παράδειγμα η παρανομία... Ή μάλλον δεν θέλω.
Σημειωτέων πως αυτές οι αλλαγές δεν γίνονται για να βγάζουν περισσότερα λεφτά οι εργαζόμενοι, αλλά για να μειώσει το εργατικό κόστος ο εργοδότης. Και μάντεψε ποιος παίρνει λιγότερα λεφτά όταν μειώνεται το εργατικό κόστος!
Επιπλέον, οι εργαζόμενοι δεν δικαιούνται δώρο Πάσχα / Χριστουγέννων / επίδομα αδείας και αποζημίωση απόλυσης και πρέπει να πληρώνουν ΤΕΒΕ, συν όλα τα έξοδα του μέσου μετακίνησης.
axel12p έγραψε:Έβλεπα εντωμεταξύ ένα βίντεο στο youtube, με έναν τύπο ο οποίος δουλεύει στη Wolt και βγάζει μέχρι 8000€ τον μήνα.
Τρελά ωράρια ο τύπος βέβαια, χαρά στο κουράγιο του. Να δω πόσο θα αντέξει σε τέτοιους ρυθμούς.
1) Δυσκολεύομαι
πάρα πολύ να το πιστέψω. Επίσης, να μας πει πόσα βγάζει ΑΦΟΥ πληρώσει ΤΕΒΕ, εφορία, κόστος της μηχανής, κτλ. Καθαρά δηλαδή. Και μετά να τα κάνει επί 12 και κατόπιν διά 14, για να μπορούμε να το συγκρίνουμε με έναν μισθό. Α, και (μιας και δεν το είδα) πόσες ώρες δουλεύει / μέρα και να δούμε πόσες υπερωρίες θα έπαιρνε αν έκανε αντίστοιχα ωράρια ως μισθωτός.
2) Μιλάμε τώρα για 1 άτομο. Ελπίζω να μην παρουσιάζεται ως ο κανόνας, αλλά ως η εξαιρετικά απίθανη εξαίρεση. Ξαναλέω, αυτό το μοντέλο εφαρμόζεται για τη μείωση του εργατικού κόστους, που σημαίνει πως το κόστος / μονάδα έχει μειωθεί. Οπότε, αν ένας εργαζόμενος με μισθό κόστιζε στον εργοδότη 1 ευρώ / παράδοση (τυχαίο νούμερο), τώρα θα κοστίζει πχ 0,8 / παράδοση (επίσης τυχαίο νούμερο, για να δείξω τι θέλω να πω). Οπότε ναι, θεωρητικά θα μπορείς να βγάλεις και περισσότερα, αλλά θα πρέπει να δουλεύεις αναλογικά πολύ περισσότερο. Οι απολαβές σου / μονάδα εργασίας έχουν μειωθεί (και αυτό είναι ο στόχος).
Peugeot 206 1.6 110ps => not any more... bye bye...
Citroen C4 Picasso 1,8 => Η (Γουρου)Νίτσα => Πωλήθηκε!
MWB 320i Ε90 => Η μπεμπέκα