Γενικά αυτοκινητιστικά θέματα
Άβαταρ μέλους
By m_m538
#826860 Είμαι σχετικά άπειρος σε οδήγηση σε βουνό.
Θα κάνω 3-4 μέρες διακοπές όμως φέτος μόνος σε περιοχή με αρκετά ανεβάσματα-κατεβάσματα σε βουνό στην περιοχή της ανατολικής Αρκαδίας (Νότια Κυνουρία)με βάση το Λεωνίδιο. Εκεί έχει αρκετά ανεβοκατεβάσματα σε στενό επαρχιακό δρόμο με γκρεμίλες από κάτω. Από ό,τι είδα στο χάρτη, μπορεί να φτάσει από το επίπεδο της θάλασσας, ακόμα και σε 800μ ή και 1100-1200μ, και να ξανακατέβεις μετά στη θάλασσα, άρα και το climb rate είναι σημαντικό. Θα ήθελα να πάω στην παραλιακή ζώνη προς Πούλιθρα, Φωκιανό και Κυπαρίσσι, αλλά και ίσως να ανέβω προς Κοσμά και μοναστήρι Έλωνας.

Θα ήθελα οδηγίες οδήγησης και τί πρέπει να προσέξω, ειδικά αφού θα έχει και ανεβασμένες θερμοκρασίες.

Υπόψιν ότι είναι ένα Honda Jazz 1.3 με CVT και 240.000Km. Το έχω ένα χρόνο και έχει κάνει μόνο γύρω στα 3.300km, κυρίως σε εθνική. Μπορεί να μου είναι χρήσιμο να το δουλέψω στο L για απότομες κλίσεις (π.χ ράμπες) αντί στο σύνηθες D mode;

Το αμάξι έκανε το ετήσιο service πριν ένα μήνα με την κλασσική αλλαγή λαδιών, φίλτρων, αέρα κλπ. Ο μάστορας είδε/έκρινε ότι πρέπει να αλλαχτούν εμπρός δίσκοι και τακάκια και όντως αλλάχτηκαν (έβαλε γερμανικής κατασκευής δίσκους Baumann, μου τα σύστησε ως καλής ποιότητας μέταλλο, υποθέτω και με τα αντίστοιχα τακάκια). Τα πίσω τακάκια τα είχε αλλάξει πέρισυ, λίγο πριν το αγοράσω. Μου είπε ότι λόγω cvt το φρένο δουλεύει πιο πολύ ώρα σε σχέση με ένα χειροκίνητο, άρα χρειάζεται πιο συχνά αλλαγή σε τακάκια και δίσκους. Το καινούριο σετ δίσκοι/τακάκια έχει κάνει μόνο 30 χλμ εκείνη τη μέρα που άλλαξαν, οπότε αυτό θα ναι το πρώτο του ταξίδι, άρα πρέπει να στρώσουν για κάποια χλμ (απόσταση Αθήνα-Λεωνίδιο=200km περίπου από εθνική και μετά παραλιακή Αργους-Τολό-Τυρός-Λεωνίδιο)

Ξέχασα να αναφέρω, είναι facelift πρώτης γενιάς Jazz του 2005 Και το κουμπάκι στο τιμόνι με το manual 7 σχέσεων με τα αυτάκια είναι χαλασμένο, οπότε μόνο ως κλασσικό cvt μπορεί να δουλέψει.
Εικόνα

Ευχαριστώ.
Τελευταία επεξεργασία από m_m538 και 21 Ιούλ 2023, 10:39, έχει επεξεργασθεί 5 φορά/ες συνολικά
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#826862 Σωστό αυτό που σου είπε για το φρένο και το CVT. Έχει το δικό σου CVT επιλογή για προκαθορισμένες ταχύτητες; Κάποιο shift lock σε συγκεκριμένη ταχύτητα μπορεί να βοηθήσει πολύ στην κατηφορά για να μην αναγκάζεσαι να πατάς φρένο διαρκώς.
Άβαταρ μέλους
By Chris
#826863 Αν ειναι αυτο, δυστυχως οχι κρινοντας απο τις φωτο

https://www.gocar.gr/test-drives/test/1 ... 3_CVT.html

edit δεν ειναι το ιδιο, τωρα ειδα ο φιλος πανω λεει για L mode, μαλλον για να κοβει στις κατηφορες, εχει και το γιαρις ενα αντιστοιχο Β mode που το κοβει και φορτιζει τη μπαταρια, οντως βοηθαει να μην εισαι συνεχεια στο φρενο, οποτε απο μενα ειναι ναι η χρηση αυτου
Άβαταρ μέλους
By m_m538
#826973 Απο το manual:
Εικόνα
Και
Εικόνα

Στο carandmotor.gr:
"...συνήθως τα αυτόματα κιβώτια φέρουν και την επιλογή της λειτουργίας «S» που αξιοποιείται και κατά την πιο δυναμική οδήγηση. Η εν λόγω λειτουργία κρατά συνήθως στο κιβώτιο μια σχέση χαμηλότερη στην ίδια ταχύτητα κίνησης και σε σχέση με το κανονικό (π.χ. 2η σχέση αντί για 3η) ώστε ο οδηγός να μπορεί να εκμεταλλευτεί καλύτερα τόσο την απόδοση του κινητήρα όσο και το φρένο του. Αυτή λοιπόν τη λειτουργία θα πρέπει να επιλέγετε για να επιβαρύνετε λιγότερο τα φρένα στις παραπάνω περιπτώσεις."

"... Στην περίπτωση που το αυτοκίνητό μας διαθέτει αυτόματο κιβώτιο, τότε πιθανότηατα υπάρχει η επιλογή «B» ή «L» η οποία θα μας επιτρέψει να επιβραδύνουμε., αν εχει καταρρευσει το συστημα φρενων"...

Αντιφατικα;

https://www.carandmotor.gr/symboyles/po ... -ta-mystka
https://www.carandmotor.gr/symboyles/ti ... aytokinito

Πέρα από το cvt, άλλες συμβουλές και hints απο την εμπειρία σας για τον τρόπο οδηγησης σε τετοια πεδία;
Ειναι καλυτερα να παταω φρενο συχνα και απο λίγο κάθε φορά στην κατηφόρα ή πιο λίγες φορες και πιο δυνατά, ωστε οι δισκοι να ψυχονται καπως απο τον περισσότερο ρόνο που μεσολαβεί;
Υποθέτω επιφυλακτική οδηγηση, χαμηλή ταχύτητα ειδικα σε δρόμο που δεν ξέρω,καλό έλεγχο απο πριν ότι λειτουργούν όλα...
Άβαταρ μέλους
By mjacob
#826988 Τίποτα δεν χρειάζεται να προσέξεις.

Έχω κανει μερικά καλοκαίρια στην περιοχή, και με CVT και άνευ. Δεν ειναι ούτε τοσο απότομες κατηφόρες, ούτε τοσο διαρκείς.

Τις σφήκες στο Φωκιανο να προσέχεις
Άβαταρ μέλους
By mjacob
#827014 Αυτό :lol:
Βασικά δεν σε πειράζουν αν δεν τις πειράξεις. Κανάς εκτεθειμένος πωπός μπορεί να τσιμπηθεί αν κάτσει κατά λάθος πάνω σε καμία. Οπότε απλά να είσαι προετοιμασμένος για παροχή βασικής πρώτης φροντίδας αν κάτι τέτοιο συμβεί.
Άβαταρ μέλους
By nikos
#827079
m_m538 έγραψε:Είμαι σχετικά άπειρος σε οδήγηση σε βουνό.
Θα κάνω 3-4 μέρες διακοπές όμως φέτος μόνος σε περιοχή με αρκετά ανεβάσματα-κατεβάσματα σε βουνό στην περιοχή της ανατολικής Αρκαδίας (Νότια Κυνουρία)με βάση το Λεωνίδιο. Εκεί έχει αρκετά ανεβοκατεβάσματα σε στενό επαρχιακό δρόμο με γκρεμίλες από κάτω. Από ό,τι είδα στο χάρτη, μπορεί να φτάσει από το επίπεδο της θάλασσας, ακόμα και σε 800μ ή και 1100-1200μ, και να ξανακατέβεις μετά στη θάλασσα, άρα και το climb rate είναι σημαντικό. Θα ήθελα να πάω στην παραλιακή ζώνη προς Πούλιθρα, Φωκιανό και Κυπαρίσσι, αλλά και ίσως να ανέβω προς Κοσμά και μοναστήρι Έλωνας.

Θα ήθελα οδηγίες οδήγησης και τί πρέπει να προσέξω, ειδικά αφού θα έχει και ανεβασμένες θερμοκρασίες.

Υπόψιν ότι είναι ένα Honda Jazz 1.3 με CVT και 240.000Km. Το έχω ένα χρόνο και έχει κάνει μόνο γύρω στα 3.300km, κυρίως σε εθνική. Μπορεί να μου είναι χρήσιμο να το δουλέψω στο L για απότομες κλίσεις (π.χ ράμπες) αντί στο σύνηθες D mode;

Το αμάξι έκανε το ετήσιο service πριν ένα μήνα με την κλασσική αλλαγή λαδιών, φίλτρων, αέρα κλπ. Ο μάστορας είδε/έκρινε ότι πρέπει να αλλαχτούν εμπρός δίσκοι και τακάκια και όντως αλλάχτηκαν (έβαλε γερμανικής κατασκευής δίσκους Baumann, μου τα σύστησε ως καλής ποιότητας μέταλλο, υποθέτω και με τα αντίστοιχα τακάκια). Τα πίσω τακάκια τα είχε αλλάξει πέρισυ, λίγο πριν το αγοράσω. Μου είπε ότι λόγω cvt το φρένο δουλεύει πιο πολύ ώρα σε σχέση με ένα χειροκίνητο, άρα χρειάζεται πιο συχνά αλλαγή σε τακάκια και δίσκους. Το καινούριο σετ δίσκοι/τακάκια έχει κάνει μόνο 30 χλμ εκείνη τη μέρα που άλλαξαν, οπότε αυτό θα ναι το πρώτο του ταξίδι, άρα πρέπει να στρώσουν για κάποια χλμ (απόσταση Αθήνα-Λεωνίδιο=200km περίπου από εθνική και μετά παραλιακή Αργους-Τολό-Τυρός-Λεωνίδιο)

Ξέχασα να αναφέρω, είναι facelift πρώτης γενιάς Jazz του 2005 Και το κουμπάκι στο τιμόνι με το manual 7 σχέσεων με τα αυτάκια είναι χαλασμένο, οπότε μόνο ως κλασσικό cvt μπορεί να δουλέψει.
Εικόνα

Ευχαριστώ.
Καταρχήν τα τακάκια δίσκοι θέλουν στρώσιμο. Δε βάζεις τακάκια και φεύγεις ταξίδι. Πρέπει να κάνουν κύκλους θερμοκρασίας.
Όλοι οι κατασκευαστές φρένων λένε στρώσιμο.
Από κει και πέρα ο καθένας ας κάνει ότι θελει
Άβαταρ μέλους
By glf
#827112 Είδα να γράφει ο 21quadra οπότε ότι γράφει το εμπιστεύεσαι.

Ο δικός μου κανόνας για νέα τακάκια είναι σετάκια των 10 φρεναρισματων σε σταδιακά μεγαλύτερες ταχύτητες και δύναμη στο πεντάλ.
Σε άδεια ευθεία.
Με χρόνο να κρυώνουν και λίγο ανάμεσα στο στρώσιμο.
Άβαταρ μέλους
By m_m538
#827116 "σε ελεγχόμενη περιοχή", "σε άδεια ευθεία" :
Πού μπορώ να βρω τέτοια σημεία, κατά προτίμηση προς βόρεια προάστια Αθήνας; Ρωτάω, γιατί δεν ξέρω καλά την περιοχή, μιας και οδηγώ αραιά, παρά μόνο τις κεντρικες οδικές αρτηρίες (π.χ κηφισιας, αττικη οδός,κλπ). Υποθέτω πρέπει να ειναι καπως ερημικές ευθειες και περιοχές με την ελάχιστη δυνατή κίνηση. Καλημέρα.
Άβαταρ μέλους
By nikos
#827223
m_m538 έγραψε:"σε ελεγχόμενη περιοχή", "σε άδεια ευθεία" :
Πού μπορώ να βρω τέτοια σημεία, κατά προτίμηση προς βόρεια προάστια Αθήνας; Ρωτάω, γιατί δεν ξέρω καλά την περιοχή, μιας και οδηγώ αραιά, παρά μόνο τις κεντρικες οδικές αρτηρίες (π.χ κηφισιας, αττικη οδός,κλπ). Υποθέτω πρέπει να ειναι καπως ερημικές ευθειες και περιοχές με την ελάχιστη δυνατή κίνηση. Καλημέρα.
Κυκλοφόρα κανονικά μέσα στην Αθήνα και σε μερικές μέρες θα είναι έτοιμα
Άβαταρ μέλους
By markvag
#827316
m_m538 έγραψε:Ειναι καλυτερα να παταω φρενο συχνα και απο λίγο κάθε φορά στην κατηφόρα ή πιο λίγες φορες και πιο δυνατά, ωστε οι δισκοι να ψυχονται καπως απο τον περισσότερο ρόνο που μεσολαβεί;


Αυτό ακριβώς.