Γενικά αυτοκινητιστικά θέματα
Άβαταρ μέλους
By nass
#124650 Σε συνέχεια μιας συζήτησης στο BMW Forum ανοίγω αυτό το θέμα για να συζητήσουμε ποιά χαρακτηριστικά (γνώσεις-ιδιότητες-ικανότητες κτλ.) θεωρούμε ότι πρέπει να έχει ένας πραγματικός βενζινοκέφαλος ώστε να μπορεί να είναι:

Εικόνα

και όχι ντεμεκ.

Αρχίζω λοιπόν, χωρίς ιδιαίτερη σειρά προτεραιότητας αλλά με βάση μια κατάταξη "απαραίτητα" - "προαιρετικά" χαρακτηριστικά.

Αναφέρομαι σε αυτοκίνητα αν και τα περισσότερα έχουν εφαρμογή και σε μοτοσυκλέτες.

Απαραίτητα

0. Συμμετέχει στο petrolheads.gr :lol:
1. Γνωρίζει να οδηγεί (με αυτή την σειρά αλλά ταυτόχρονα) (α) ασφαλώς (ποτέ δεν θέτει ενσυνείδητα σε κίνδυνο τους άλλους χρήστες του δρόμου, τους επιβάτες του και τον ίδιο) και (β) γρήγορα
2. Αντιλαμβάνεται τις απαιτήσεις της δυναμικής συμπεριφοράς του αυτοκινήτου (υπο/υπερστροφή, μπλοκάρισμα, αλλαγή σχέσης κοκ.) και πως να απαντήσει σε αυτές ώστε να συνεχίσει να ισχύει το (1)
3. Του αρέσει να οδηγεί και επιζητεί να το κάνει όσο μπορεί συχνότερα
4. Οταν έχει επιλογή ίσου κατά τα λοιπά κόστους "αυτοκίνητο vs. άλλο μέσον" για μία μετακίνηση διαλέγει το αυτοκίνητο (ΟΚ ας πούμε μόνο εκτός πόλης γιατί είναι άδικη και πολιτικά μη ορθή η σύγκριση με τα αστικά ΜΜΜ)
5. Οταν λόγω του (4) έχει επιλογή διαδρομής διαλέγει την πλέον ενδιαφέρουσα οδηγικά (πχ. στροφιλίκι αντί για αυτοκινητόδρομο) -σαν πόρισμα αυτού, έχει γυρίσει το μεγαλύτερο μέρος της Ελλάδας με αυτοκίνητο σε τέτοιες διαδρομές
6. Εχει δικό του αυτοκίνητο με οδηγικό ενδιαφέρον και τέτοιο ώστε να του επιτρέπει την εφαρμογή όλων των παραπάνω (το κόστος αδιάφορο, ειδικά τώρα που τα μεταχειρισμένα έχουν τιμές "χώμα") και δείχνει το put your money where your mouth is
7. Προσπαθεί να βελτιωθεί πχ. οδηγεί όσο το δυνατόν συχνότερα σε πίστα, σχολεία οδήγησης, συνοδηγεί με κατά τεκμήριο καλύτερους οδηγούς κοκ.
8. Γνωρίζει και αντιλαμβάνεται βασικές αρχές μηχανολογίας (πχ. για μηχανές εσωτερικής καύσης, αναρτήσεις, ελαστικά, πως δουλεύει το ABS) και "στησίματος" αυτοκινήτου (πχ. τι σημαίνει αύξηση της πίεσης ελαστικών ή σκληρότερα ελατήρια σε ένα άξονα)
9. Ενημερώνεται γενικά για τις τρέχουσες εξελίξεις σε νέα μοντέλα, τεχνολογίες

Προαιρετικά

1. Γνώση της ιστορίας του αυτοκινήτου. Είναι δυνατόν να μην ξέρεις τι έκαναν οι κύριοι Λάντσια, Σιτροέν, Πόρσε ?
2. Ενημερώνεται συστηματικά και σε βάθος για τις τρέχουσες εξελίξεις σε νέα μοντέλα, τεχνολογίες
3. Εχει προχωρημένες γνώσεις μηχανολογίας (πχ. τι είναι το twin scroll turbo)

Για πείτε :)
Άβαταρ μέλους
By apav
#124942
nass έγραψε:1. Γνωρίζει να οδηγεί (με αυτή την σειρά αλλά ταυτόχρονα) (α) ασφαλώς (ποτέ δεν θέτει ενσυνείδητα σε κίνδυνο τους άλλους χρήστες του δρόμου, τους επιβάτες του και τον ίδιο) και (β) γρήγορα


Με αφορμή το γρήγορα :whistlink:

Εικόνα
Άβαταρ μέλους
By Dimitris_P
#125038 Αν και ...dieselhead πλέον :lol:

Ισχύουν τα 0,1,2,3,4, το 5 υπό όρους (να είμαι μόνος για να το ευχαριστηθώ και να μην βαριέμαι/είμαι κουρασμένος), 6, εν μέρει 8 :oops:

Nice thread :iconcool:
Άβαταρ μέλους
By panos2171
#125247
nass έγραψε:6. Εχει δικό του αυτοκίνητο με οδηγικό ενδιαφέρον και τέτοιο ώστε να του επιτρέπει την εφαρμογή όλων των παραπάνω (το κόστος αδιάφορο, ειδικά τώρα που τα μεταχειρισμένα έχουν τιμές "χώμα") και δείχνει το put your money where your mouth is
)


Εικόνα


:shifty:
Άβαταρ μέλους
By D-Jet
#125262
nass έγραψε:...

Με εξαίρεση το 0 όλα τα άλλα είναι στερεότυπα...
Αρκεί να έχεις γνήσιο ενδιαφέρον για τα αμάξια και να τα θεωρείς μέρος της ζωής σου με οποιοδήποτε τρόπο, οπουδήποτε και οποτεδήποτε σου ταιριάζει...
Άβαταρ μέλους
By D-Jet
#125273
nass έγραψε:Για παράδειγμα μαντράς.

Ο μαντράς (σαν ινδικό φαγητό ακούγεται) έχει γνήσιο ενδιαφέρον για τα γρόσσα... Μπορεί, ωστόσο, να υπάρχει και μαντρας βενζινοκέφαλος, οπότε είναι πολύ καλή περίπτωση να τον έχεις κολλητό! :lol: (ξέρω έναν τέτοιο! ή μάλλον 2! :yahoo: )
Άβαταρ μέλους
By mirage
#125274
D-Jet έγραψε:
nass έγραψε:...

Με εξαίρεση το 0 όλα τα άλλα είναι στερεότυπα...
Αρκεί να έχεις γνήσιο ενδιαφέρον για τα αμάξια και να τα θεωρείς μέρος της ζωής σου με οποιοδήποτε τρόπο, οπουδήποτε και οποτεδήποτε σου ταιριάζει...

Βασικα +1
Άβαταρ μέλους
By nass
#125377 Δεν θα συμφωνήσω καθόλου με τον ορισμό σου φίλε D-Jet.

Καταρχήν γιατί δεν είναι σαφής, καθώς απαιτεί τον ορισμό άλλων δύο εννοιών, "γνήσιο" και "ενδιαφέρον". Το παράδειγμα του "μαντρά" που έφερα κατά την άποψή μου εμπίπτει στον ορισμό, καθώς στην επεξήγησή σου υπαινίσσεσαι ότι το ενδιαφέρον του δεν είναι γνήσιο και όμως διαφωνώ, μια χαρά μπορεί να είναι γνήσιο -αλλιώς να απαγορεύσουμε να είναι petrolhead σε οποιονδήποτε έχει επαγγελματική σχέση με τα αυτοκίνητα.

Αλλά αυτό είναι λεπτομέρεια. Θεωρώ ότι ο ορισμός πάσχει επειδή του λείπουν 2 βασικές διαστάσεις:
1. Η πρακτική εφαρμογή. Είναι petrolhead ένας ιστορικός του αυτοκινήτου, που όλη μέρα (= η ζωή του) διαβάζει και ξέρει τι έτρωγε για μεσημεριανό ο Citroen αλλά δεν έχει αυτοκίνητο, δεν οδηγεί, δεν πηγαίνει ταξίδια ?
2. Η γνώση. Είναι petrolhead κάποιος που γουστάρει αυτοκίνητα και όλη μέρα ονειρεύεται να αποκτήσει μια πχ. Ferrari αλλά δεν ξέρει τίποτα για αυτήν εκτός από το ό,τι είναι "γαμάτη" ? Ας πούμε ότι μένει στην επιφάνεια ? Είναι δηλ. petrolhead ένας έφηβος με poster της Ferrari στο δωμάτιό του, που όμως δεν ξέρει τι σημαίνει "ΜΕΚ" ?
Άβαταρ μέλους
By markvag
#125400
panos2171 έγραψε:
nass έγραψε:6. Εχει δικό του αυτοκίνητο με οδηγικό ενδιαφέρον και τέτοιο ώστε να του επιτρέπει την εφαρμογή όλων των παραπάνω (το κόστος αδιάφορο, ειδικά τώρα που τα μεταχειρισμένα έχουν τιμές "χώμα") και δείχνει το put your money where your mouth is
)


Εικόνα


:shifty:


+ jeremy ... :shifty: :svivhaha:


Απλά να σημειώσω ότι λόγω περιστάσεων κάποιος μπορεί να βρεθεί με ένα αμάξι που δεν καλύπτει τις βενζινοκέφαλες ανάγκες του...

Δεν ξέρω ποιος μπορεί να είναι αυτός... λέω εγώ τώρα... :sorry: :sorry: :s_shout
Άβαταρ μέλους
By nass
#125425 Οι "περιστάσεις" κρατάνε 2-3-5 χρόνια, αν για 20 χρόνια έχεις έναν κουβά (ή σειρά από κουβάδες) τη στιγμή που με 3 χιλιάρικα αγοράζεις ένα σαξόραλλο ή ένα ΜΧ5, τι σόι βενζινοκέφαλος είσαι ? Θεωρητικός μόνο ?