- 22 Νοέμ 2021, 13:30
#737865
Καλοτάξιδο ZEUS! Άψογο Spec!
Να συνεισφέρω κ εγώ με τις εντυπώσεις μου έχοντας την σχεδόν άμεση προκάτοχο (F21/F20 pre LCI) και πλέον έχοντας γράψει ορισμένα (50 χιλιόμετρα στην εθνική Θεσσαλονίκης – Λάρισας και κανένα 10άρι χιλιόμετρα σε Βουνό που έχω οδηγήσει αρκετά και τη δική μου) με 118i F40 Sport Line Advanced καλού μου φίλου.
Πρώτα πρώτα θεωρώ πως γενικά δεν υφίσταται σύγκριση μεταξύ των δύο αυτοκινήτων, το ένα λανσαρίστηκε το 2011 και το άλλο τέλη του 2019, οπότε υλικά, ηχομόνωση, εικόνα και τεχνολογία στο εσωτερικό είναι προφανώς ένα κομμάτι που η παλιά γενιά ό,τι spec και αν έχει είναι αδύνατο να ακολουθήσει. Ένας εύκολος πόντος για την F40, που αυτή τη στιγμή για μένα έχει άνετα και το πιο ωραίο και ποιοτικό εσωτερικό στην κατηγορία.
Σχεδιαστικά απ΄ έξω η καινούρια είναι όπως την περιέγραψε ο Δίας, από πίσω πάρα πολύ όμορφη, μπροστά έτσι κ έτσι, προφίλ δεν βλέπεται, ίσως γιατί έχουμε μάθει τις BMW να έχουν το κλασσικό πισωκίνητο σχεδιαστικό μοτίβο με το μακρύ καπό και τον ¨κοντό¨ κώλο και η καινούρια μοιάζει λίγο δυσανάλογη με αυτά τα Standards. Το θεωρώ ένα αξιοπρεπές εμφανισιακά όχημα σε οποιαδήποτε πλην της βασικής έκδοσης, αλλά ως εκεί. Για μένα εδώ ο πόντος πάει στην F21, αλλά προφανώς η σύγχρονη με τα Led κλπ έχει σίγουρα μεγαλύτερο wow factor στο μάτι ενός μέσου non-petrolhead ανθρώπου .
Τώρα στο οδηγικό κομμάτι. Καταρχάς όπως έχω γράψει και εδώ μέσα, δε θεωρώ την F20 -τουλάχιστον τη δική μου χωρίς M-Pack- ένα ιδιαίτερα σπορ αυτοκίνητο και ειδικά το τιμόνι της είναι σαφώς κατώτερο από την E90 μας π.χ. που θεωρώ σαφώς πιο ικανό αυτοκίνητο σε στροφιλίκι (άν είχε την ανάλογη δύναμη). Ως εκ τούτου θεωρώ ότι δεν είμαι biased ως προς το sportiness της παλιάς. Αφήνουμε απ’ έξω την εθνική οδό, εκεί η F40 είναι πιο ήσυχη και άνετη και από 3αρα F30, με τη δική μου δεν υπάρχει καν σύγκριση. Επίσης μετά τα 150 σε ανοιχτές στροφές είναι επίσης πολύ πιο σταθερό και σίγουρο το πάτημα της νέας.
Πάμε τώρα στο στροφιλίκι, σου δίνει τη σιγουριά με ένα πιο αποστειρωμένο στυλ να περάσεις από παντού “τάπα”, με αποτέλεσμα να μη θεωρώ απίθανο σε ίδιες στροφές να “μπαίνει” με περισσότερα χιλιόμετρα. Προφανώς η ανάρτηση έχει καλύτερη απόσβεση στις ανωμαλίες χωρίς να δίνει λιγότερο σπορ εντυπώσεις. Που χάνει? Δεν ξέρω αν είναι η προκατάληψη ότι οδηγούσα μπροστοκίνητο ή το ίδιο το στήσιμο του αυτοκινήτου, αλλά αντιλήφθηκα μία πλήρως ουδέτερη αίσθηση στο στρίψιμο, δεν θεωρώ δηλαδή πως ένα golf θα ήταν κατώτερο σε αίσθηση στην ίδια διαδρομή. Φυσικά επιφυλάσσομαι γιατί κάθε αυτοκίνητο έχει τον τρόπο του, πιθανώς με 2-3 tweaks στον τρόπο οδήγησης να είναι μία χαρά sport και η F40. Η F20 απ’ την άλλη, στην ίδια διαδρομή με σωστές πιέσεις στα λάστιχα και λίγη φόρτιση του μπροστινού τσίμπημα στο φρενάρισμα, δίνει ένα λίγο πιο “ανάλαφρο” με την καλή έννοια feeling, υποστρέφει πιο δύσκολα και τη νιώθεις πιο βιδωμένη όταν “πατάει” στον πίσω άξονα στην έξοδο, γενικά δείχνει λίγο περισσότερο στο στοιχείο της απ΄ ότι η F40. Επίσης προφανώς στην πόλη και στη σαπουνοάσφαλτο η F20 δίνει εύκολη διασκέδαση και έχει κατά τη γνώμη μου εφόσον τη μάθεις το τέλειο ζύγισμα για να την ελέγχεις με το γκάζι, ειδικά στο DSC OFF που προσομοιάζει μπλοκέ διαφορικό με χρήση των πίσω φρένων (κάτι σαν e-diff), είναι απολαυστικό για αλητείες ακόμα και στη βασική έκδοση που έχω εγώ με τα 136 άλογα.
Overall, μία F20 με πρόγραμμα θα την προτιμούσα κάθε Κυριακή του μήνα για βόλτα σε ορεινή διαδρομή μόνος ή αργά το βράδυ για βλακείες μέσα στην πόλη. Αλλά στο 99% των συνθηκών ο καινούριος άσος είναι ένα πολύ καλύτερο αυτοκίνητο στα πάντα και φυσικά αν είχα τα λεφτά σε σχέση με ο,τι προσφέρει ο ανταγωνισμός αυτή τη στιγμή δε θα μου περνούσε απαρατήρητη. Το ότι οι άσσοι διαχρονικά ειδικά στην Ελλάδα ήταν για κάποιους ελάχιστους (όπως και εγώ), μία εύκολη μη εξακύλινδρη λύση για να “χαρείς” πίσω κίνηση, δε σημαίνει πως ήταν ποτέ το βασικό selling point της, άρα η μετάβαση σε ένα όχημα σαν την F40 ήταν μονόδρομος για την εταιρεία.
Ontopic: