- 07 Δεκ 2021, 10:52
#740670
Λοιπόν, χθες είχαμε πολύ ενδιαφέρον test drive στη δουλειά...
Honda Accord 2009 2.0 χειροκίνητο.
Το αυτοκίνητο έχει 32.800χλμ (ω, ναι), μιας και το είχε από καινούριο ένας ηλικιωμένος κύριος που πρόσφατα απεβίωσε και το χρησιμοποιούσε κατά βάση όταν είχε καλό καιρό για να πηγαίνει καμιά χαλαρή βολτίτσα για κανένα τσιπουράκι με τους κολλητούς. Παίζει και να μην έχει βγει από τον νομό Ξάνθης από τότε που αγοράστηκε.
Είναι από τις πλούσιες εκδόσεις, έχει σχεδόν τα πάντα της εποχής του, εκτός από δερμάτινα καθίσματα, ηλιοροφή και ξένον φώτα.
Ας αρχίσουμε από τα εμφανισιακά. Είναι αρκετά εντυπωσιακό, κρύβει τον όγκο του πολύ καλά και θα το χαρακτήριζα όμορφο (πολύ όμορφο στα μάτια μου) με ένα σχήμα που είναι ταυτόχρονα και κλασσικό, αλλά και στέκεται άνετα για μοντέρνο. Κλασσικό σεντάν 3 όγκων βέβαια.
(για τις φωτογραφίες μην βαράτε, από το κινητό και το αμάξι ήθελε πλύσιμο)
Σε ότι αφορά τους χώρους, για μπροστά είναι πολύ άνετο, με ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ στυλ μπάκετ καθίσματα που όχι μόνο στηρίζουν πολύ ωραία το σώμα, αλλά και είναι άνετα και καθόλου στενά (ΑΚΟΥΕΙ Η BMW;;;
). Η εργονομία πολύ καλή, το λεβιεδάκι - joystick των ταχυτήτων πέφτει ΑΚΡΙΒΩΣ εκεί που πάει το χέρι, απλά το χειρόφρενο σηκώνεται πολύ πάνω... Ξενίζει λίγο απλά αυτό, δεν είναι κάτι το ενοχλητικό...
Πίσω, οι χώροι δεν είναι αυτό που θα περίμενες με βάση το μήκος. Τί εννοώ; Ο χώρος για τα γόνατα είναι επαρκής, αλλά όχι κάτι το ιδιαίτερο (μην ξεχνάμε πως είναι και 4,7 μέτρα). Προερχόμενος από την μπεμπέκα της υπογραφής, δεν μπορώ να πω πως εντυπωσιάστηκα. Είναι καλύτερο σαφώς, αλλά όχι και τόσο. Τα πράγματα είναι πολύ καλύτερα στο πλάτος (όπου η αλήθεια είναι πως στην μπεμπέκα κλέβει πολύ χώρο η ηλίθια διαμόρφωση του καθίσματος), όπου 3 θα κάτσουν αρκετά άνετα, βοηθούμενοι φυσικά από το γεγονός πως δεν υπάρχει και κάποιο ιδιαίτερα ογκώδες τούνελ μετάδοσης. Ο χώρος αποσκευών είναι τεράστιος (για σεντάν) και έχει και κανονική ρεζέρβα...
Φυσικά οι χώροι είναι επαρκέστατοι για μία 4-5μελή οικογένεια... Μοναδικό φάουλ είναι πως δεν έχει πίσω αεραγωγούς...
Οδηγώντας τώρα... Βρίσκεις τη σωστή θέση άμεσα, βάζεις μπροστά και ο iVtec αρχίζει να γουργουρίζει. Η ανάρτηση παρέχει αξιοπρεπέστατη άνεση (δεν είναι μαγικό χαλί, αλλά είναι αρκετά καλή) και οι τροχοί (225/50/17) δεν κοπανάνε. Τα χειριστήρια όλα ελαφριά (αλλά ακριβή και με σωστή αίσθηση) και η ηχομόνωση πολύ καλή. Εδώ η μπεμπέκα μου είναι ένα κλικ καλύτερη, αλλά μιλάμε τώρα για τρίχες... Αυτό που έχει διαφορά είναι ο ήχος από τον κινητήρα. Ο iVtec ακούγεται λίγο παραπάνω στις χαμηλές στροφές / ταχύτητες κίνησης (σε σχέση με τον δικό μου), αλλά η έντασή του δεν αλλάζει όσο ανεβάζεις στροφές. Δεν ξέρω πως το κατάφεραν αυτό οι Γιαπωνέζοι
. Πάντως δεν διαμαρτύρομαι, καθώς το γουργουρητό (που αλλάζει ευχάριστα χροιά όσο ανεβάζεις στροφές - ναι έφτασα μέχρι τον κόφτη, λίγο πριν τις 7000σαλ
μπορεί να έχει το i μπροστά, αλλά παραμένει Vtec
) είναι ευχάριστο στα αυτιά μου και φυσικά δεν είναι ενοχλητική η ένταση σε καμία περίπτωση.
Η ροπή και η ισχύς του κινητήρα είναι απλωμένες από σχεδόν το ρελαντί μέχρι τον κόφτη, το μοτέρ (που ακούγεται πολύ ευχάριστα, τόσο από την εισαγωγή, όσο και από την εξάτμιση
) καταναλώνει λογικά (το TC δείχνει 7,4 στο συγκεκριμένο, αλλά με χαλαρή οδήγηση) και κινεί το αμάξι αξιοπρεπέστατα. Προφανώς δεν βάζει φωτιά στην άσφαλτο, αλλά λογικά ζυγίζει γύρω στα 1350 κιλά, οπότε έχει ένα 0-100 λίγο κάτω από 10sec και γενικά κινείται αξιοπρεπέστατα παντού. Το κιβώτιο ταχυτήτων με 6 σχέσεις είναι κλασσικό Honda. Ίδια αίσθηση με του S2000, οι ταχύτητες αλλάζουν με ένα κλικ κλικ και πραγματικά σε κάποια φάση άλλαζα ταχύτητες απλά και μόνο για την ευχαρίστηση. Ο συμπλέκτης πανάλαφρος, με μικρή διαδρομή και καλή αίσθηση στη χρήση του. Πάμε στα ωραία τώρα...
Ανεβήκαμε λίγο στο βουνό...
Το αμάξι απλά ξεχνάς ότι είναι ένα οικογενειακό σεντάν και μπορείς να το οδηγήσεις με τρόπο και ταχύτητα που δεν αρμόζει στην εξωτερική του εμφάνιση. Ο iVtec ψηλά δίνει ρέστα (κυρίως σε ήχο
), το κιβώτιο ακολουθεί (και προτρέπει) σε ότι κι αν κάνεις, η ανάρτηση απλά εξαιρετική. Το αυτοκίνητο στρίβει με το πίσω μέρος (όχι δεν έβγαλα το VSA, ο νέος ιδιοκτήτης ήταν λίγο νευρικός
), αλλά ένιωθες το πίσω μέρος να στρίβει. Η αλήθεια είναι πως το πίεσα αρκετά, αλλά όχι στο όριο... στα 8/10 πάντως φτάσαμε σίγουρα...
Τα φρένα δεν τα ζόρισα, οπότε δεν ξέρω υπό πίεση, αλλά έχει 4 δίσκους και δεν νομίζω να έχουν θέμα. Σαν γενική αίσθηση μου θύμισε πάρα πολύ ένα 206 (ααααχχχ
) με μεγάλο μεταξόνιο.
Επιπλέον, το τιμόνι είναι όχι μόνο καλό σε αίσθηση και ακριβές, αλλά και άμεσο. Στην αρχή σε ξεγελάει το ότι είναι ελαφρύ, αλλά μετά από 1-2 χλμ καταλαβαίνεις ότι και καλή αίσθηση έχει, αλλά και βαραίνει σωστά στις στροφές.
Συνοπτικά; Μ' άρεσε πολύ
. ΟΚ οδηγικά είναι ένα απειροελάχιστο κλικ κάτω από το δικό μου, αλλά αν δεν έχεις οδηγήσει ένα καλά στημμένο πισωκίνητο δεν παίζει να το καταλάβεις. Ακόμα και η αίσθηση της μπροστινής κίνησης στο τιμόνι είναι εξαιρετικά περιορισμένη, σε σημείο που μετά από λίγο δεν καταλαβαίνεις τίποτα.
Το συμπέρασμα είναι πως πρόκειται για ένα εξαιρετικό οικογενειακό σεντάν, που μπορεί να αναλάβει χωρίς κανένα πρόβλημα όλες τις μετακινήσεις μιας οικογένειας, αλλά και να σε πάει μία βόλτα στο βουνό την Κυριακή το πρωί που είναι ερημιά και να την ευχαριστηθείς. Και φυσικά δεν θα χαλάσει ποτέ και τίποτα! Το μόνο ουσιαστικό του μειονέκτημα είναι τα τέλη κυκλοφορίας στην Ελλάδα...
Σημειώνω πως το συγκεκριμένο είναι προς πώληση, τιμές, κτλ δεν ξέρω, αλλά αν ενδιαφέρεται κάποιος, θα τον φέρω σε επαφή με τον τωρινό ιδιοκτήτη, οπότε και θα μπορέσει να διαπιστώσει πως αυτά που έγραψα. Απλά σημειώνω πως έχει μερικά σημαδάκια από τη χρήση, αλλά μιλάμε για ψιλολόγια στη λαμαρίνα...
Peugeot 206 1.6 110ps => not any more... bye bye...
Citroen C4 Picasso 1,8 => Η (Γουρου)Νίτσα => Πωλήθηκε!
MWB 320i Ε90 => Η μπεμπέκα