Dodger έγραψε:Δε το έχω διαβάσει όλο το θέμα, μήπως έχει "απαντηθεί" το ερώτημα μου. Πόσο ακριβό hobby είναι;
Καλά κάνεις και το ρωτάς. Ίσως έχει συζητηθεί αλλά δεν είναι κακό να τα ξαναναφέρω.
Η γρήγορη απάντηση είναι η εξής. Εξαρτάται πόσο θέλεις να ασχοληθείς και τι θέλεις να κάνεις.
Ξεκινώντας να πω ότι
πρόκειται για το φθηνότερο motorsport related hobby και ίσως από τα λίγα που μπορείς μέσα στη πίστα να πάρεις κοντά στο 90% του οχήματος και στο τέλος της ημέρας να νιώθεις γεμάτος χωρίς να κάνεις ζημιά στο όχημα που χρησιμοποιείς καθημερινώς και σαφώς φθηνότερα από οποιοδήποτε τρακντέι.
Εξαρτάται λοιπόν τι θέλεις να κάνεις και πως να ξεκινήσεις.
Ας πούμε ότι θέλεις να ασχοληθείς χομπίστικα με ένα αυτόματο καρτ. Υπάρχουν 2τάχυτα και 6τάχυτα αλλά χρειάζονται πολύ περισσότερη εμπειρία και πολλά χιλιόμετρα στη πίστα.
Μπορείς να βρεις μτχ καρτ πχ στα 1500-2000 ευρώ σε καλή κατάσταση. Μια χαρά καρτ θα κάνεις και με αυτό και στην αρχή δε χρειάζεται να πάρεις κάτι ακριβό. Καλύτερα τα χρήματα να τα ρίξεις σε ένα καλό κράνος, φόρμα, παπούτσια, γάντια, όργανο για το καρτ (θερμοκρασίας μοτέρ, στροφές γυρολόγιο κλπ) και γενικά εξοπλισμό.
Στην αρχή όταν ξεκίνησα το 2009 τα έκανα όλα μόνος μου, πάντα κάτω από τέντα αγωνιστικής ομάδας.
Τώρα με κούρασε και έχω μηχανικό στην ομάδα να ασχολείται με το καρτ μου, να το αποθηκεύει, να το ετοιμάζει, βενζίνες/λάδια, φόρτωμα, ξεφόρτωμα, αποθήκευση/μεταφορά και με μένα δηλαδή οδηγικά στη πίστα και στήσιμο. Οπότε πρακτικά είμαι στη φάση arrive + drive.
Έχοντας δει και τις δυο πλευρές, το δεύτερο είναι απείρως πιο ξεκούραστο και καλύτερο όσο φάση και να έχει να σκαλίζεις το καρτ σου. Έχουν δει πολλά τα μάτια μου και τα έχω κάνει και ο ίδιος. Έχω δει κόσμο να κουβαλάει τρέιλερ με καρτ, ή φορτωμένο στην οροφή, εργαλεία κλπ και τελικά πριν ακόμα ξεκινήσουν τη προπόνηση να έχουν κουραστεί. Αν προκύψει κάποιο θέμα λόγω έλλειψης εμπειρίας ίσως τελικά κάνουν ζημιά για να μη μιλήσω για το στήσιμο στο καρτ που χρειάζεται εμπειρία. Οπότε καλύτερα κάτω από τέντα ομάδας.
Αν πεις ότι θα ασχολείται ένας μηχανικός είναι 100-110 η προπόνηση μαζί με βενζινόλαδα, συν 30 η πίστα (Καρτόδρομο, δεν υπάρχει άλλη στην Αθήνα…Μέγαρα τέλος) για όλη την ημέρα. Αυτά είναι τα στάνταρ. Η πίστα ανοίγει στις 10 και κλείνει στις 5 το απόγευμα, έχει κάθε ώρα 4 x 15λεπτα σκελη και ένα από αυτά είναι για χομπίστες συν μια ώρα διάλειμμα το μεσημέρι άρα κάνεις περίπου 6 σκέλη την ημέρα. Το κάθε σκέλος είναι 15λεπτο. Αν το βγάλεις όλο
Μετά πάμε σε:
-Λάστιχα, 150 η 4άδα (αυτά τα διαβάζουν οι άλλοι που τρέχουν με αυτοκίνητα και γελάνε
) αλλά βγάζει 4 προπονήσεις εύκολα και στην αρχή που δε πηγαίνεις τάπα, περισσότερες. Βεβαίως αν πάρεις πιο σκληρή γόμα θα βγάζει ακόμη περισσότερες οπότε έχει να κάνει με το τι θέλεις να κάνεις. Η σωστή προπόνηση κατά τη γνώμη μου γίνεται σε μαλακή γόμα.
-Συντήρηση, αν μιλήσουμε για αυτόματο ένα πιστόνι είναι 80-90 ευρώ και ας πούμε ότι χρειάζεται κάθε 10-12 ώρες ή περίπου 6-7 μήνες ανάλογα με πόσο συχνά πας. Ένα full rebuilt με μπιέλα κλπ είναι ένα 200-250 για το αυτόματο και χρειάζεται κάθε 20 ώρες.
Υπάρχουν ακαδημίες καρτ στην Ελλάδα όπως αυτή στη Speedpark που κάνει εξαιρετική δουλειά ξεκινώντας τα μικρά από 4-5 ετών!
Βέβαια αν θέλεις να ασχοληθείς με αγώνες, τα νούμερα ανεβαίνουν όπως παντού. Χρειάζεσαι φρέσκο εξοπλισμό, συχνές προπονήσεις κλπ. Βεβαίως δεν είναι απαραίτητο να κάνεις όλο το πρωτάθλημα μπορείς να επιλέξεις αγώνες. Είναι ωραία φάση ο αγώνας και γενικά η προετοιμασία μέχρι εκεί.
Αυτά.