Γενικά αυτοκινητιστικά θέματα
Άβαταρ μέλους
By Scotch
#708178
Dimsabas έγραψε:Εν τω μεταξύ, έπιασα την κουβέντα με τον γείτονα και μου έλεγε ότι του καίει 20 kWh μες στην πόλη. Μου φάνηκε πολύ, γιατί έχω συνηθίσει σε χαμηλότερα νούμερα από τα ηλεκτρικά που έχει έρθει σε επαφή.

Πολλά μου φαίνονται κι εμένα, για μέσα στην πόλη. Η αλήθεια είναι ότι δεν πολυασχολούμαι με την κατανάλωση, ούτε καν σημειώνω κάπου τις καταναλώσεις (π.χ. spritmonitor). Τις προάλλες πάντως που έκανα το Παλλήνη-Καλλιθέα-Παλλήνη (από Λ. Μεσογείων, χωρίς ΑΟ), το trip έδειχνε 10,1kwh/100km όταν γύρισα (με πολλή κίνηση στο κατέβασμα, λίγη στην επιστροφή). Σήμερα που κατέβηκε η σύζυγος κέντρο, γύρισε με 14,7. Αλλά κινήθηκε αρκετά εκτός κεντρικών αρτηριών, με μπόλικο σταμάτα-ξεκίνα και έπεσε και σε πολλή κίνηση, τόσο πηγαίνοντας όσο και γυρίζοντας. Επίσης, στο Παλλήνη-Βάρκιζα είχα γύρω στο 7,5, αλλά είναι ως επί το πλείστον κατηφορική η διαδρομή (στην επιστροφή είχα > 10).
Άβαταρ μέλους
By Dimsabas
#708180 Ε καλά τώρα, δες το με θερμική προσέγγιση: ένα αυτοκίνητο τέτοιας ιπποδύναμης και 600 κιλά βαρύτερο από το δικό σου, με 20άρια λάστιχα επιδόσεων κι όχι τα ποδηλατικά που φοράει το i3, δε θα καίει αρκετά παραπάνω; Κι εγώ παραξενεύτηκα στην αρχή, αλλά δε γίνεται να καίνε όλα το ίδιο.
Άβαταρ μέλους
By rocsta
#708181 Αυτο το "θερμικό" το λένε/γράφουν μονο οι ηλεκτρόπληκτοι εν τω μεταξύ.

< >
Άβαταρ μέλους
By Scotch
#708182 @ Dimsabas: Ναι, δεν το διατύπωσα καλά. Πολύ μου φάνηκε ότι καίει σε σχέση με το δικό μου, όχι ότι είναι πολύ για τον χαρακτήρα και τις δυνατότητες του tesla. Σε κάθε περίπτωση μιλάμε και για αστεία ποσά :ninja:
Άβαταρ μέλους
By Dimsabas
#708183
rocsta έγραψε:Αυτο το "θερμικό" το λένε/γράφουν μονο οι ηλεκτρόπληκτοι εν τω μεταξύ.

< >


Μπα, και σε περιοδικά και σε ιστοσελίδες, διαβάζω για θερμικά κι ηλεκτρικά μοτέρ ή μοντέλα. Πώς αλλιώς θες να τα πουν;
Άβαταρ μέλους
By g8777
#708184 Master Race / Plebs ;;

Dimsaba δεν πιστεύω να σκάσεις στο παγκόσμιο Αντάμωμα Τεσλιστι του χρόνου τέτοια εποχή με το γαμωΜΕΚ. Σε έχουν συγχωρέσει πολλές φορές, το ξέρω , γιατί έχεις αποδείξει πολλάκις την πίστη σου στην Νεβερλαντ, μα νιώθω ότι η υπομονή τους εξαντλείται. :sorry:
Άβαταρ μέλους
By Dimsabas
#708186 Γιατί νομίζεις ότι έπεισα τον γείτονα να ψωνίσει; Δεν έχεις ακούσει ποιο Tesla είναι το καλύτερο; Του γείτονά σου!
Άβαταρ μέλους
By BEAMS
#708188
Ove20 έγραψε:Το τουοτα σου περιμένει.

Newsauto: «Πράσινο φως» στη μετατροπή συμβατικών ΙΧ σε ηλεκτροκίνητα! | NewsAuto.gr.
https://www.newsauto.gr/news/prasino-fo ... trokinita/

Πολλοί μεταξύ αυτών κι εγώ είχα γράψει παλαιότερα πως η κότα με τα χρυσά αυγά του 21ου αιώνα θα είναι το περιβάλλον.
Με πρόσχημα αυτό ένας σκασμός εργολάβοι κάθε τύπου θα βγάλουν δέκα σκασμούς φράγκα έκαστος.
Ο υφυπ. προσπάθησε να κρυφτεί αλλά η χαρά δεν τον άφησε. Όλες αυτές οι πίπες που λέει για τα αυτοκίνητα που πηγαινοέρχονται αεροδρόμιο εκτός από το μέγεθος της ασχετοσύνης του, δεν είναι τίποτα άλλο από το άνοιγμα της πόρτας διάπλατα στην uber που πήρε πούλο με το προηγούμενο νομοσχέδιο. Φυσικά με το ανάλογο (υπέρχοντρο τίμημα)
Αν θα το πετύχουν να την βάλουν νόμιμα ξανά στο παιχνίδι;...θα δείξει.
Όσο για το περιβάλλον; Χεσμένο το έχουν.
Απλώς χαιδεύουν ευαίσθητα και ηλίθια αυτιά.
Άβαταρ μέλους
By taxidiwtis
#708191
Anonymous Founder έγραψε:Είναι σαφώς πιο πιθανό σε σχέση με το πετρέλαιο. Αναλόγως τι έχει η κάθε χώρα. Πχ η Νορβηγία μπορεί να είναι εντελώς ανεξάρτητη χάρη στα υδροηλεκτρικά της. Η Ελλάδα θα μπορούσε με ένα συνδυασμό υδροηλεκτρικών, ηλιακής ενέργειας και αιολικών.


+ δομικές αλλαγες όπως ηλεκτρική διασύνδεση νησιών

Anonymous Founder έγραψε: Απαιτούνται τεράστιες επενδύσεις όμως σε υδροηλεκτρικά που θα πρέπει να χρησιμοποιούνται για αποθήκευση.


Η Γεκ Τερνα έχει πιασει το νόημα απο καιρο , ήδη επι εποχης Σαμαρα 2013

pumped hydro Amphilochia




Anonymous Founder έγραψε:
Στο παιχνίδι θα πρέπει να μπει και το υδρογόνο για τον ίδιο λόγο (δεν αναφέρω αποθήκευση σε μπαταρίες, γιατί θεωρώ πως δεν συμφέρει για κανένα λόγο και θα χρησιμοποιηθεί μόνον αν δεν γίνεται διαφορετικά).


Τεραστιες δεξαμενές

H πλεοναζουσα παραγωγή θα μπορούσε να διοχετευεται για 'κίνηση'

Υδρογονο-> κυψελες καυσιμου
μαλλον η επικρατεστερη λύση για κίνηση πλοιων, τραινων , cargo αεροπλανων
Άβαταρ μέλους
By NickTG
#708192
Anonymous Founder έγραψε: Αλλά πλέον, θα παράγεται όλο και περισσότερη ενέργεια τοπικά.


Τι κακά πράγματα είναι αυτά! :rtfm:
Θα σε διαβάσουν και κάτοικοι τίποτα νησιών και θα γελάνε μέρες! :ninja:
Άβαταρ μέλους
By rocsta
#708215 Έπεσα σε μία δοκιμή του e-UP και νομίζω είναι αξιοσημείωτα τα εξής σε σχέση με το πρώτο e-UP: Το τωρινό μοντέλο του 2020 έχει χωρητικότητα μπαταριών 70% παραπάνω σε σχέση με το προηγούμενο, με ελαφρώς μικρότερο όγκο (-20lt), και σχεδόν παρόμοιο βάρος (+18kg). Δεδομένα που μπορεί και πάλι να μην το καθιστούν σοβαρή επιλογή (αυτονομία 200km), αλλά το άλμα σε σχέση με 7 χρόνια πριν είναι αξιόλογο. Ειδικά αν προσμετρήσουμε και την τιμή του. Το 2013 έκανε 28.000€ ενώ σήμερα 24.000€ χωρίς την επιδότηση. Ο ηλεκτροκινητήρας έμεινε ίδιος.
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#708227 To UP είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα του τι πρόκειται να γίνει. Όπως έχω ξαναπεί, στα μοτέρ και στα inverter η εξέλιξη από εδώ και πέρα αναμένεται μικρή. Όλα τα λεφτά για έρευνα και ανάπτυξη θα δοθούν στις μπαταρίες, στους φορτιστές (δευτερευόντως) και φυσικά στο software για αυτόνομη κίνηση, που οι προσπάθειες έχουν ξεκινήσει πριν πολλά πολλά χρόνια, κυρίως από το Υπουργείο Άμυνας των ΗΠΑ με τον διάσημο διαγωνισμό του.
https://en.wikipedia.org/wiki/DARPA_Grand_Challenge
Κάποιοι θα τα έχετε δει και στο Discovery Channel, προσωπικά τα έχω δει 2-3 φορές! :lol:

Πάμε τώρα και στο πώς θα γίνει αυτό. Το ένα κομμάτι αφορά τα αυτοκίνητα, τον εξοπλισμό που θα φέρουν και κυρίως το software. Ήδη τα καινούρια αυτοκίνητα έχουν πολλαπλές κάμερες, αισθητήρες και radar. Στο μέλλον θα έχουν περισσότερους, ειδικά τώρα που το κόστος έχει πέσει δραστικά. Πάνω κάτω παρόμοιους με μια ρομποτική σκούπα (ω ναι!).
Η τεχνολογία είναι παρόμοια, lazer που θα τα έχετε δει και σαν LIDAR:
https://en.wikipedia.org/wiki/Lidar
Κάποτε ήταν επαναστατική τεχνολογία, πλέον υπάρχει παντού. Μαζί με αυτήν, θα χρησιμοποιούνται πιθανόν και μικροκυματικά, κάτι σαν τα φορητά ραντάρ της τροχαίας (αυτή την πληροφορία την έκλεψα από γνωστό πρώην μέλος του φόρουμ με ΤΕΡΑΣΤΙΕΣ γνώσεις στο θέμα, αλλά δεν μπορώ ν'αποκαλύψω το nickname του -αν και αρχίζει από pip και τελειώνει σε os-, καταλαβαίνετε πως είναι ύψιστης σημασίας πληροφορία. :ninja: :s_devil ).

Στο κομμάτι των αισθητήρων λοιπόν, δεν υπάρχουν πάρα πολλά να γίνουν, ήδη είμαστε πολύ καλά: έχουμε ultrasonic, έχουμε laser, έχουμε μικροκυμματικά, έχουμε και κάμερες. Το software που θα τα εκμεταλευτεί όλα αυτά μαζί, ακόμη το δουλεύουμε, και είναι σαφές ποιος είναι πιο μπροστά...
:s_blush
Όλοι οι κατασκευαστές προσφέρουν ήδη αλγόριθμους αναγνώρισης πινακίδων, διαβάζουν όρια ταχύτητας κλπ. Άρα μπορείς να διαβάζεις μια πινακίδα STOP και να πατάς φρένο πχ. Κάποιοι το πάνε και παραπέρα (λέγε με Tesla) και διαβάζουν και τα φανάρια κλπ. Αυτό είναι το πρώτο βήμα όμως: διαβάζω το δρόμο,και εντοπίζω την θέση μου, αλλά οι περισσότεροι χρησιμοποιούν και το GPS γιατί ξέρουν μέσω αυτού ότι υπάρχει αυτή η πινακίδα. Δείτε αυτό που έχει γράψει ο drdino στο θέμα της BMW για το module που έχει βάλει.
viewtopic.php?p=702712#p702712

Οπότε, πάμε τώρα στο πώς το κάνεις "έξυπνα" δίνεις στο αυτοκίνητο όσο περισσότερη πληροφορία, και έναν αλγόριθμο που την επεξεργάζεται, αλλά δεν είναι απλώς ένα στατικό IF THEN ELSE αλλά λειτουργεί όπως ο ανθρώπινος εγκέφαλος, μαθαίνοντας διαρκώς, αποκτά εμπειρία "διαβάζοντας" όχι μόνον τον δρόμο, αλλά και τις αντιδράσεις του οδηγού κλπ. Νευρωνικά δίκτυα, Τεχνητή Νοημοσύνη, Μηχανική Μάθηση και για τα αυτοκίνητα, το σημαντικότερο Μηχανική Όραση. Εξηγώ:
-Νευρωνικά δίκτυα: αλγόριθμος που προσπαθεί να μιμηθεί τον τρόπο που αναλύει και σκέφτεται ο ανθρώπινος εγκέφαλος. Χρησιμοποιεί κόμβους όπου κάθε τέτοιος κόμβος δέχεται ένα σύνολο αριθμητικών εισόδων από διαφορετικές πηγές, επιτελεί έναν υπολογισμό με βάση αυτές τις εισόδους και παράγει μία έξοδο. Η εν λόγω έξοδος είτε κατευθύνεται στο περιβάλλον, είτε τροφοδοτείται ως είσοδος σε άλλους νευρώνες του δικτύου. Αυτό σημαίνει πως το μοντέλο αυτό δεν είναι ακριβώς ντετερμιστικό, αλλά μπορεί να εξελίσσεται γι' αυτό και συνδυάζεται με την μηχανική μάθηση
-Μηχανική μάθηση: αλγόριθμοι που "μαθαίνουν" μια διεργασία χρησιμοποιώντας συνήθως ιστορικά δεδομένα, αλλά και συχνά αξιοποιούν την εμπειρία τους για να βελτιώνονται. Σκεφτείτε πχ έναν αλγόριθμο πρόβλεψης κίνησης στον αυτοκινητόδρομο, όπου έχεις αυξημένη κίνηση τα ΣΚ και στις αργίες (πραγματικό παράδειγμα... :s_wink ).
-Τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ). Ουσιαστικά μιλάμε για σχεδιασμό συστημάτων με τα παραπάνω χαρακτηριστικά. Μη ντετερμινιστικά συστήματα, ευέλικτα, ικανά να μαθαίνουν από την εμπειρία τους.
-Μηχανική όραση: είναι η χρήση καμερών και συγκεκριμένων αλγορίθμων και η αναγνώριση από τον αλγόριθμο του περιβάλλοντος και των αντικειμένων:

https://invision.ai/#Mission
Το παραπάνω ξεκίνησε κάποτε με το OpenCV της Intel, σήμερα έχουμε ένα σωρό που το κάνουν ακόμη καλύτερα και που εκπαιδεύονται συνεχώς. Υπάρχει το Yolo (https://pjreddie.com/darknet/yolo/), υπάρχει το TensorFlow (https://www.tensorflow.org/) , υπάρχει και η Nvidia με το edge hardware που έχει βγάλει ακριβώς για να εκμεταλευτεί κάποιος όλα τα παραπάνω (https://developer.nvidia.com/buy-jetson). Γενικώς γίνεται ένας δημιουργικός χαμός με τα παραπάνω, με άπειρες εφαρμογές.
Αν τα βάλεις όλα αυτά μαζί, καταλαβαίνεις πως έχεις κάτι που μπορεί ν'αναλάβει το ρόλο του οδηγού, ΟΤΑΝ γίνει αρκετά "έμπειρο" ασφαλώς, απλά δεν γίνεται να το δοκιμάσεις εργαστηριακά κάτι τέτοιο για να το φτιάξεις τέλειο. Αναγκαστικά θα πρέπει να γράψεις εκατομμύρια χιλιομέτρων για να βελτιωθεί όλο αυτό στο αυτοκίνητο. Και ασφαλώς δεν γίνεται να γίνει για κάθε αυτοκίνητο μόνο του, πρέπει τ'αυτοκίνητα να επικοινωνούν με ένα κεντρικό hub και να επιστρέφουν την γνώση που έχουν λάβει στον προγραμματιστή, για να βελτιώνει τον αλγόριθμο. Κατόπιν, θα μπορεί να φορτώνει τον νέο με ΟΤΑ updates και πάλι από την αρχή. Αυτό είναι κιόλας το πρώτο βήμα, γιατί και πάλι δεν μπορείς να έχεις 100% επιτυχία, γιατί υπάρχει και το ανθρώπινο λάθος που δεν θα το πιάσει κανένας αλγόριθμος. Εκεί, πια πάμε και στην επικοινωνία αυτοκινήτου με αυτοκίνητο απευθείας, ή τουλάχιστον αυτό λένε αυτή την στιγμή, ήδη υπάρχει και το σχετικό standard που είναι μέρος και του 5G, ονόματι C-ITS.
http://its-standards.info/Guidelines/In ... C-ITS.html
Για μένα το τελευταίο είναι και το πιο δύσκολο, γιατί πάντα μια τέτοια συνεργασία είναι και η πιο δύσκολη. Θεωρεί θα πάρει πολλά χρόνια να γίνει σωστά, γιατί όσο και σωστό standard να γράψεις, πάντα θα υπάρχουν θέματα και πάντα κάποιοι κατασκευαστές θα έχουν αντιρρήσεις στο να το εφαρμόσουν.

Για όλα τα παραπάνω και για όσους ενδιαφέρονται, βρήκα ένα ωραίο άρθρο που εξηγεί τις τεχνολογίες που υπάρχουν σήμερα αναφέροντας και τις εταιρείες:
https://builtin.com/artificial-intellig ... e-industry
Ρίξτε μια ματιά, είναι πολύ σύντομο και όποιος θέλει μπορεί να διαβάσει μετά για κάθε προσπάθεια ξεχωριστά.

Τέλος, και για ν'απαντήσω στην ερώτηση του bibendum πώς τα παραπάνω θα βελτιώσουν την ζωή του οδηγού, νομίζω είναι προφανές: θα αυξήσουν τρομακτικά την ασφάλεια και την άνεση. Θα μπορείς να κάνεις ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο χωρίς ουσιαστικά ν'οδηγείς (κάποιοι με Tesla το κάνουν παράνομα-και με ρίσκο-ακόμη και σήμερα :help: :lipsealed: ), ή θα μπορείς να πας στην δουλειά σου πάλι χωρίς ν'ανησυχείς για την κίνηση, θ'αναλαμβάνει το αυτοκίνητο μόνο του και εσύ θα στέλνεις τα πρώτα email της ημέρας. Αν φυσικά έχεις δουλειά και δεν σε έχει αντικαταστήσει κάποιο ρομπότ!
:lol:



:lipsealed:


Ξέρω πως κάποια ακούγονται επιστημονική φαντασία (αλλά πιστέψτε με δεν είναι, είναι ήδη εκεί έξω και ήδη πολλοί δουλεύουν με δαύτα και τρέχουν project σε διάφορα επίπεδα, όχι μονον στ'αυτοκίνητα), και κάποια άλλα τρομακτικά: πάνω απ' όλα για τον κόσμο που έρχεται. Ομολογώ κι εγώ πολλές φορές τρομάζω και αναρωτιέμαι σε τι κόσμο θα φέρουμε τα παιδιά μας Νίκο Τσιαμτσίκα.
:s_hang :lipsealed:
Και κυρίως, με τι θα πρέπει ν'ασχοληθούν τα παιδιά μας για να έχουν δουλειά, γιατί παίζει να υπάρξει μια τρομακτική στροφή στα επαγγέλματα όπως ποτέ πριν. Η Βιομηχανική Επανάσταση θα μοιάζει αστεία εμπρός σ'αυτό που έρχεται.
:lipsealed:

Τώρα, αν θα πρέπει να τ'αγκαλιάσουμε αυτό ή να το απορρίψουμε, το αφήνω πάνω στον καθένα. Προφανώς, η μετάβαση δεν θα είναι πάντα εύκολη, αλλά η εναλλακτική είναι ποια ακριβώς; Να προσποιηθούμε πως δεν συμβαίνει; Όποιος μπορεί, ας το κάνει, τι να πω άλλο;
:s_dunno
Σε ό,τι με αφορά, κάνω ό,τι μπορώ. :s_biggrin


Τέλος, ένα ερώτημα προς όλους. Έστω έχετε να κόψετε τα χορτάρια στον κήπο σας. Έχετε δύο επιλογές:
1. Το κλασικό δρεπάνι (στα μέρη μου λέγεται κόσα ή κόσια) που δεν χρειάζεται καύσιμο, και απαιτεί ελάχιστη συντήρηση, και είναι φθηνό στην αγορά.

2. Την επίσης κλασσική μεσινέζα, απαιτεί κεφάλαιο για την αγορά, πιο ακριβή συντήρηση, καύσιμο, κλπ.

Όπως έχω αναφέρει, έχω χρησιμοποιήσει και τα δύο άρα γνωρίζω ακριβώς για τι μιλάω.

Τέλος, υπάρχει και αυτό:


Διαλέχτε! :s_biggrin
Άβαταρ μέλους
By Dodger
#708252 Το τελευταίο δουλεύει μόνο σε φλατ εδάφη, για τον κήπο του Λάτση και του g8777, για να κόβει το γκαζόν και μερικά αγριόχορτα. Αν δεις τι κόβω στο κτήμα μου (όχι τίποτα τρελό, 2 στρέμματα) και γύρω γύρω απ'τον μαντρότοιχο, θα πεις καλύτερα μεσινέζα... Βάλε το τελευταίο στο κτήμα με τις ελιές,μ που είναι το δεύτερο βιντεάκι και πες μου αν θα δουλέψει :lol: