GTS έγραψε:Αν δεν κάνω λάθος πρόσφατα διάβασα ότι για λίγες ώρες καλύφτηκε ένα πολύ σημαντικό μέρος των αναγκών με ΑΠΕ. Ότι γίνεται, γίνεται και το κόστος δεν είναι τεράστιο αφού αφενός ήδη καλύπτεται σημαντικό ποσοστό και είναι μια επένδυση που σε κάμποσα χρόνια εξοφλείται πλήρως. Άρα είναι ελκυστικό σχέδιο επενδυτικά. Οπότε σχετικά σενάρια είμαι σίγουρος ότι θα υπάρχουν μόνο και μόνο γιατί συμφέρει μερικούς.sknipper έγραψε:Θα εστιάσω σε μία μόνο πτυχή του θέματος, αυτό της επάρκειας ρεύματος.Δεν υπαρχει σεναριο να γεμισεις φωτοβολταικα την χωρα και ανεμογεννητριες για να καλυψεις ολη την ζητηση το κοστος θα ηταν τεραστιο και παλι δεν θα καλυφτες την ζητηση αφου οταν δεν εχει ηλιο και δεν εχει ανεμο δεν παραγουν τιποτα (καλα αυτο δεν το σκεφτηκες;).
Ποια είναι η δυσκολία του να βάλουμε ηλιακά και ανεμογεννήτριες τόσα όσα χρειάζονται για να καλύπτουμε όλο το ρεύμα για φως, μαγείρεμα, θέρμανση, ψύξη, αυτοκίνητα κλπ; Και δεν εννοώ μόνο για την Ελλάδα αλλά έχουμε άφθονο ήλιο και αεράκια. Όταν η Ολλανδία το κάνει γιατί όχι εμείς;
Ανεξάρτητοι και μετά από μερικά χρόνια δωρεάν. Γιατί συνεχίζουμε να ασχολούμαστε με τον Πούτιν, τους άραβες και το δεινοσαυρέλαιο και δεινοσαυροπορδές; Ή είναι ότι "είναι πολλά τα λεφτά" και συμφέρει να διατηρούμε την εξάρτηση και να δημιουργείται αντίσταση στις ΑΠΕ;
Σχετικά με το πρόβλημα με τα αυτοκίνητα υπάρχει λύση και είναι σκληρή αλλά πολύ απλή. Με μηδενικό πολιτικό κόστος, δεν είναι ότι έβγαλες κάποια νέα διάταξη. Αστυνόμευση και πρόστιμα όλων των παράνομα παρκαρισμένων-διπλό κλπ. Κάθε μέρα, κάθε μέρα, πρωί μσημέρι βράδυ. Και αν συστηματικά δεν μπορείς να παρκάρεις θα αναγκαστείς να κοιτάξεις σε άλλες λύσεις. Χωρίς αυτοκίνητο ή με λιγότερο αυτοκίνητο. Και θα προσαρμοστείς, με κάποιες υποχωρήσεις. Πχ θα μάθεις να περπατάς και να απαιτείς ΜΜΜ, πεζοδόμια κοκ.
Η μείωση των αυτοκινήτων θα επιτρέψει την αύξηση μέσης ταχύτητας των ΜΜΜ, χώρο για ποδηλατόδρομους και βέβαια το βασικό, καθαρότερη ατμόσφαιρα και υγιέστερους πολίτες.
Και μετά ξύπνησα.
Οι Ελληνες δεν θελουν πολυ αστυνομευση θα τα σπασουν τα παντα αν γινει κατι τετοιο, να δουμε τους αλλους λαους πως θα αντιδρασουν αν τους μειωσουν στο ελαχιστο τις μετακινησεις και τα αυτοκινητα ενω η ελιτ μεταφερεται με ιδιωτικα τζετ που ρυπαινουν οσο 1000 αυτοκινητα.
Να γραφουμε σεναρια καλα ειναι αλλα ας κανουμε και καμμια ερευνα ωστε να μην γραφουμε αερολογιες. Εχουμε και μια ηλικια.
Η Ελλάδα έχει ήλιο ή αρκετή φωτεινότητα κατά την μεγαλύτερη διάρκεια των ημερών του χρόνου. Και αεράκια υπάρχουν λόγω του ανάγλυφου και μόνο. Ναι θα πρέπει η επιπλέον ενέργεια που περισσεύει να φυλάσσεται για περιόδους νηνεμίας-νύχτας. Υπάρχουν ήδη τρόποι εκτός από μπαταρίες (που θα ήταν η εύκολη αλλά ακριβή λύση). Τα υδροηλεκτρικά λειτουργούν και νύχτα και η επιπλέον ενέργεια μπορεί να κουβαλάει νερό αντίστροφα. Βέβαια σε κάθε μετατροπή ενέργειας χάνεις και λίγο. Ένας ακόμα τρόπος είναι η χρήση των μπαταριών των αυτοκινήτων που είναι συνδεμένα σε φορτιστές να προσφέρουν ενέργεια στο σύστημα (αν πχ δεν το χρησιμοποιείς συχνά μπορείς πχ μερικές ώρες της ημέρας/νύχτας να δίνεις ένα ποσσοτό πίσω, με το αζημίωτο).
Το θέμα της αστυνόμευσης είναι δύσκολο για διάφορους λόγους. Ο Έλληνας αντιστέκεται στην αστυνόμευση γιατί μπορεί αλλά είναι θρασύδειλος. Ο ίδιος Έλληνας στην Αγγλία, Γερμανία, Ελβετία δεν βλέπω να κάνει καμία αντίσταση στην αστυνόμευση. Γιατί απλά ξέρει ότι δεν τον παίρνει. Η αστυνόμευση εκεί είναι συνεχής και σταθερή, ξέρεις τι να περιμένεις. Ενώ στην Ελλάδα λες κι αν με γράψουν μία στις 100 πάλι κερδισμένος είμαι. Αν όμως ήξερε ότι θα τον έγραφαν κάθε μέρα; Ή αρχίζουν τα κλάματα λυπηθείτε τα 23 παιδάκια μου κλπ. Οι αστυνόμοι είναι σε σημαντικό βαθμό φυτευτοί με ανεπαρκή εκπαίδευση, χρησιμοποιούνται για λάθος σκοπούς, συχνά αποζητούν οι ίδιοι την διαφθορά τους (πως θα κονομήσουν) και βέβαια ζούνε στην Ελλάδα, αράζουν και τεμπελιάζουν και κοιτάνε πως θα πάρουν καλή απόσπαση ή θα πίνουν καφέδες. Και βέβαια δεν έχουν τον σεβασμό του ίδιου του κράτους (οργάνωση-κατεύθυνση, εκπαίδευση, μισθό) οπότε ούτε και του κόσμου.
Οι άλλοι λαοί αντιδρούν πολιτισμένα και νόμιμα όταν τους κόβουν τους δρόμους για να γίνουν πεζοδρόμια και ποδηλατόδρομοι, τους ξεσκίζουν σε επιπλέον ποινές στα πετρελαιοκίνητα κλπ (αυτά γίνονται ήδη συνεχώς εδώ και χρόνια με έξαρση από την εποχή του COVID και μετά δεν μιλάω για φανταστικά σενάρια). Μην ξεχνάμε ότι υπάρχουν και μερικοί που υποστηρίζουν αυτά τα μέτρα είτε λόγω ιδεολογίας είτε κοινής λογικής είτε για προσωπικό όφελος (για να πηγαίνω με το ποδήλατό μου πιο ασφαλής). Δεν είναι όλοι εναντίον. Στην Ελλάδα αν τολμήσεις να πεις κάτι εναντίον θα πέσουν να σε φάνε (οι ελληνάρες, κραίνοντας τα λάβαρα του αρχαίου πολιτισμού και της δημοκρατίας.... ).
Όσο για την ελίτ με τα τζετ και τα ελικόπτερα αποτελεί μικροσκοπικό αριθμό άνευ σημασίας και η αναφορά τους μόνο για λόγους εντυπωσιαμού γίνεται, δεν έχει καμία αξία σαν επιχείρημα.
Οι λύσεις υπάρχουν, ήδη, όχι στο μέλλον. και δεν είναι όνειρο, απλά πρέπει να ξυπνήσουμε όλοι. Αυτό ισχύει για όλους τους λαούς όχι μόνο για την Ελλάδα.