Νίκος Παππάς έγραψε:Σημερα το πρωι αλλος ενας κοντεψε να γινει κρεας σκετο με το πατινι του ενω εκανε σφηνες με 25χαω, ευτυχως το τρολει σταματησε κανα μετρο πριν τον χτυπησει. Ο τυπος ειχε ασπρισει, ψελλισε μια συγγνωμη κι ενα ευχαριστω, που δεν τον πατησε ισως, και πηγε στην ακρη να ηρεμησει. Δυο παρολιγον σοβαρα σε δυο μερες, σε αυτα τα 15-17 λεπτα που κανω να διασχισω την Πατησιων. Ποια πατινια τωρα;+1 (αλλά δεν πρόκειται να γίνει κάτι προς αυτή την κατεύθυνση)
Αυτα ειναι για εκει που υπαρχουν υποδομεςAnonymous Founder έγραψε:Μα έγραψα το ποσοστό να γίνει τότε. Διαγράμμιση και ποδηλατόδρομοι. Μόνον ΜΜΕ χωρίς ποδήλατα και πατίνια, δεν φτάνει. Δεν μπορείς να καλύψεις αρκετά σενάρια μετακίνησης.
Μπορουμε να συμφωνησουμε οτι η επιδοτηση της ηλεκτροκινησης ειναι το τελευταιο των τελευταιων που πρεπει να γινουν για να αλλαξει μορφη αυτη η πολη;
Δεν γινεται πχ οταν φτιαχτηκε το Μετρο να εχει δρομολογια ανα 4-5 λεπτα και σημερα 20 χρονια μετα να εχει ανα 7 και βαλε και τα βραδια μετα τις 8 να πηγαινει ανα 12! Δεν ειναι προαστιακος, Μετρο ειναι.
Δεν γινεται να κολλαει το τρολει στην λεωφορειολωριδα γιατι καποιος καφρος εχει παρκαρει εκει "για 5 λεπτα", γιατι ενα φορτηγο ξεφορτωνει, γιατι ενα ταξι αφηνει πελατη.
Δεν γινεται οι εφαρμογες τηλεματικης να δινουν αλλες ωρες και αλλα δρομολογια ή να μην δινουν χρονους για μετα απο 20 λεπτα.
Βαλε καινουργια λεωφορεια, καθαρα, πυκνωσε τα δρομολογια, κι ας μπαινεις μεσα καποιες ωρες και μετα περιορισε την προσβαση στο κεντρο, ωστε να τα χρησιμοποιησουν.
Δωσε κινητρα ηλεκτροκινησης στις εταιριες να παρουν βανακια ηλεκτρικα ωστε οι διανομες στο κεντρο να ειναι καθαρες.
Αφου γινουν αυτα φτιαξε ποδηλατοδρομους, ωστε να ενισχυθει η μικροκινητικοτητα και τοτε θα εχουν νοημα και τα ηλεκτρικα ποδηλατα και τα πατινια.
Τοτε θα δουμε την διαφορα στον αερα της πολης. Οχι οταν ενας που μενει στην Εκαλη ή τον Διονυσο παρει Tesla για να πηγαινει στην δουλεια του στην Κηφισια ή στα Μεσογεια
τώρα που ήμουν Λονδίνο τα λεωφορεία ερχόντουσαν το ένα πίσω από το άλλο και έτσι δεν υπήρχε πρόβλημα. και το μετρό σχεδόν ανά λεπτό. με εντυπωσίασαν σε αυτό το θέμα..
.
Το να έχεις ηλεκτρικά λεωφορεία, αλλά diesel ταξί ξέρω γω, είναι μια τραγικότητα.
Το να πεις πως θα κάνω τα λεωφορεία μόνον ηλεκτρικά και τα άλλα θα τα αφήσω ως έχουν, δεν έχει νόημα, γιατί τα λεωφορεία είναι μερικές 100άδες σε κίνηση, ενώ τα αυτοκίνητα 100άδες χιλιάδες.
Απλά νούμερα είναι.
Καταλαβαίνω πως κανείς μας δεν γουστάρει ν'αλλάξει συνήθειες, αλλά για ν'αλλάξουμε, πρέπει να δοθούν σε όλους κίνητρα και αντικίνητρα.
Αν ο άλλος μένει ξέρω στην Άνω Ηλιούπολη, τι λεωφορείο να του φέρεις εκεί και κάθε πότε; Ενώ με ένα ηλεκτρικό ποδήλατο, φτάνει στο κέντρο ή ακόμη ακόμη αν γουστάρει και στο Μετρό (βέβαια μετά έχει ανηφόρα που ακόμη και με ηλεκτρικό δεν είναι παιχνίδι).
Τα ΜΜΜ πάνε μαζί με τους ποδηλατόδρομους, αλλά ΚΑΙ τα πατίνια και τα ποδήλατα. Δεν μπορείς να καλύψεις αλλιώς το πράγμα. Η Ολλανδία έφτιαξε ΜΜΜ και ποδηλατόδρομους και μετά τους είπε πάρτε ποδήλατο, το παρκάρισμα θα είναι θέμα ξέρω γω.
Τα λεφτά για την επιδότηση των Tesla είναι ένα μικρό κλάσμα για τα υπόλοιπα. Αν τόσο σας χαλάει να μην πάρουν οι εταιρείες και η φραγκάτοι φτηνό Tesla, να το καταργήσουμε, αλλά πείτε μου με ποιον τρόπο θα πρέπει να διώξουμε τα diesel από το κέντρο της πόλης για αρχή και πως κατόπιν θα απαγορευτεί και στα αυτοκίνητα.
Η επόμενη εναλλακτική είναι δακτύλιος με διόδια, αλλά αυτό κι αν είναι εντελώς αντιλαϊκό μέτρο (γιατί ο έχων και θα μπορεί να πληρώνει, ή θα έχει ήδη Tesla, έστω χωρίς επιδότηση).
Είχα πει την προηγούμενη φορά πως το Γαλάτσι είναι μια πολύ καλή περίπτωση για άσκηση (και μέχρι ν'αποκτήσει Μετρό, σε 10 χρόνια -και βάλε- από τώρα): έχει τραγικές συγκοινωνίες, και είναι δύσκολο στο περπάτημα γιατί έχει πολλές ανηφόρες.
Κάνε ένα ποδηλατόδρομο τον ένα άξονα (παράλληλο της Βεϊκου), κι άλλο έναν στον κάθετο (παράλληλο της Γαλατσίου). Μην κλείσεις κανένα δρόμο, απλώς απαγόρευσε το παρκάρισμα στην μία πλευρά σε έναν δρόμο και κάνει ποδηλατόδρομο. Αν είναι στενός και δεν χωράει, κάνε το ίδιο και σε έναν άλλο παράλληλό του. Μόνον με μπογιά και φθηνά πλαστικά κολωνάκια και δες το αποτέλεσμα σε ένα χρόνο. Στο ενδιάμεσο, φέρει εταιρείες με ηλεκτρικά πατίνια και ποδήλατα, κάνε διαγωνισμούς στα σχολεία με κληρώσεις (ένα πατίνι για κάθε σχολείο ξέρω γω) για να δημιουργήσεις μια βάση. Κάνε εκδρομές στο Άλσος με ποδήλατα. Κάνε φεστιβάλ για skate στην πίστα.
Υπάρχουν μπόλικα που μπορείς να κάνεις για να αλλάξεις άποψη στον κόσμο.
Και ναι, αν κάποιος δεν βρίσκει να παρκάρει πάνω στο πεζοδρόμιο, είναι δικό του πρόβλημα. Να παρκάρει μακρύτερα και να περπατήσει. Εγώ στο προηγούμενο σπίτι περπατούσα συχνά 10 λεπτά από εκεί που είχα παρκάρει, γιατί πάρκαρα σε κανονική θέση και όχι πάνω στο πεζοδρόμιο.
Και φυσικά, τροχαία να γράφει αβέρτα, αν κάποιος κλείσει τον ποδηλατόδρομο.
Είναι βέβαιο πως σε άλλες πόλεις θα ήταν ακόμη πιο εύκολο. Στο Περιστέρι που είναι επίπεδο πχ και δεν έχει τόσο ψηλά κτήρια. Δεν πάω καν την κουβέντα σε πιο πλούσιους δήμους, που είναι ακόμη πιο εύκολο (πιο πολλά λεφτά, πιο λίγη κίνηση, περισσότερος χώρος).
Οι ποδηλατόδρομοι είναι το πιο φθηνό και μπορεί να γίνει εύκολα. Τα ΜΜΜ είναι τα πιο δύσκολα και ακριβά, κάθε ηλεκτρικό λεωφορείο κάνει 100άδες χιλιάδες €. Δεν μπορείς να βάλεις ένα λεωφορείο σε κάθε δρόμο. Αναγκαστικά θα περιοριστείς σε λίγες κύριες διαδρομές και αν δεν δώσεις κίνητρα για πατίνια ή ποδήλατα, θα πρέπει ο άλλος να περπατάει 20 λεπτά κάθε φορά για να βρει λεωφορείο, ή να περιμένει λεωφορείο κάθε 1 ώρα ξέρω γω.
Ακόμη και πλούσιοι δήμοι, δεν μπορούν να το λύσουν εύκολα αυτό. Δείτε την Γλυφάδα, η Κάτω είναι πανεύκολη άσκηση, αλλά η Τερψιθέα πάνω στο βουνό, παρά πολύ δύσκολη.
@224v
Τα e-fuels είναι μια πανάκριβη ιστορία, που είναι εντελώς αντιαποδοτική. Πόση ενέργεια χρειαζόμαστε για την παρασκευή τους έχει υπολογίσει κανένας; Και γιατί να παράξω e-fuels και όχι κάτι άλλο με αυτές τις ΑΠΕ;
Απο παντα υπηρχαν διπλοπαρκαρισμενα στην Βεικου. Ειδικα τα βραδια που πανει οι γονεις να παρουν παιδια απο φροντιστηρια κλπ αφηνουν πολλες φορες 1 και κατι λωριδα για την κυκλοφορια αποτα 3πλοπαρκαρισμενα!
Επιπλεον εχει και 3 εργοταξια του Μετρο. Το μεγαλο μπροστα στην βιλα του Βεικου και αλλα 2 στην Τραλλεων και στην Αγιας Γλυκεριας και Γαλατσιου.
Στο μεγαλο εκαναν μια παρακαμψη που αφηνει ελευθερο το ενα ρευμα για να σκαψουν, ολα καλα μεχρι εδω. Στο ρευμα προς Αθηνα εφτιαξαν στο υψος της Χριστιανουπολεως φαναρι με αναστροφη προς Κυμης και εκει το ρευμα προς Αθηνα ειναι μια, ΜΙΑ λωριδα! Γιατι απο την Αγια Ειρηνη και μεχρι εκει υπαρχουν παρκαρισμενα!! Φαντασου τι γινεται το πρωι!
Πλεον δεν παω απο εκει ποτε σχεδον, μονο βραδυ αργα. Παω απο ΕΥΔΑΠ και βγαινω στην Παπαφλεσσα μεχρι την Γαλατσιου.
Η επιστροφη απο την δουλεια γινεται απο Δροσοπουλου.
ΔΕΝ ΝΟΙΑΖΕΤΑΙ ΚΑΝΕΙΣ!
Fiat Panda 7,6l/100km
Anonymous Founder έγραψε:Μόνον με μπογιά και φθηνά πλαστικά κολωνάκια και δες το αποτέλεσμα σε ένα χρόνο. Στο ενδιάμεσο, φέρει εταιρείες με ηλεκτρικά πατίνια και ποδήλατα, κάνε διαγωνισμούς στα σχολεία με κληρώσεις (ένα πατίνι για κάθε σχολείο ξέρω γω) για να δημιουργήσεις μια βάση.
Το έχουμε δει το αποτέλεσμα στην Θεσσαλονίκη. Και με τους "ποδηλατόδρομους" όπου είναι πιο επικίνδυνο να κινείσαι εντός τους, αντί για εκτός και με τις εταιρείες με τα ηλεκτρικά πατίνια, όπου ακόμα τα ψαρεύουμε από τον Θερμαϊκό
Εδώ έβαζε ο Δήμος κολωνάκια για να μην διπλοπαρκάρουν στο κέντρο και οι έμποροι γκρίνιαζαν επειδή δεν μπορεί να σταματήσει ο κόσμος "2 λεπτά" να κάνει τα ψώνια του και να εξυπηρετηθεί.
Anonymous Founder έγραψε:Και ναι, αν κάποιος δεν βρίσκει να παρκάρει πάνω στο πεζοδρόμιο, είναι δικό του πρόβλημα. Να παρκάρει μακρύτερα και να περπατήσει. Εγώ στο προηγούμενο σπίτι περπατούσα συχνά 10 λεπτά από εκεί που είχα παρκάρει, γιατί πάρκαρα σε κανονική θέση και όχι πάνω στο πεζοδρόμιο.
Οι πόλεις μας με ηλεκτρικά! Η μόνη διαφορά είναι ότι παλιά δεν είχαμε και τα καλώδια να κρέμονται. Τώρα έχουμε τουλάχιστον μόνο τα αυτοκίνητα πάνω στα πεζοδρόμια.
Σχετικά με τις επιδοτήσεις, δεν πιστεύω ότι αξίζει καν να γίνεται συζήτηση στην παρούσα φάση. Στο μόνο το οποίο ελπίζω είναι πως αν η VW καταφέρει να έχει το 2025 το νέο Polo στα 25 χιλιάρικα, τότε ίσως σε 4-5 χρόνια από σήμερα να μπορούμε να έχουμε ηλεκτρικά supermini με τιμή στα 15-17 χιλιάδες ευρώ. Τώρα θα είναι κινέζικα, Skoda, Dacia, άγνωστο. Σε εκείνη την φάση αν θα μπορούσε να δίνει το κράτος και μια επιδότηση της τάξης των 2000€, σε συνδυασμό με μια απόσυρση ίσως του παλιού θερμικού, νομίζω πως θα είχε πολύ μεγαλύτερη αξία για όλους.
Και -επιτέλους- ας συμφωνήσουμε ότι ένα ηλεκτρικό αμάξι, έχει θεμελιώδη θέματα να λύσει προκειμένου να γίνει απολύτως θελκτικό και αποδοτικό σαν προϊόν. Τουλάχιστον για τους παραπάνω που εξηγώ πως δεν έχουν φορτιστή σπίτι τους. Για εκείνους που έχουν(ή στο σπίτι τους ή στην εργασία τους), τα προβλήματα αυτά μετριάζονται επαρκώς.
Αν έχεις φορτιστές δημόσιους παντού, τότε δεν έχεις πρόβλημα. Αλλά κι αυτό θα πάρει χρόνια εννοείται. Γι'αυτό και απαιτούνται και τα κίνητρα (ή τα αντικίνητρα).
Δλδ;
Να χάνω μισή ώρα από την μέρα μου, (όταν σχολάω από την δουλειά ξέρωγω) για να βρω δημόσιο φορτιστή, 2 φορές την εβδομάδα, για να φορτίζω; Και να μην περιμένουν άλλοι 2-3 πριν από μένα έτσι;
Γι' αυτό λέω πως ένα ηλεκτρικό χωλαίνει ακόμα σαν τεχνολογία.
Που θα βρεθεί χώρος άραγε, για να τοποθετηθούν οι τόσοι πολλοί φορτιστές που χρειάζονται για να βγεί το σενάριο;
Πολλοί δήμοι έφτιαξαν. Πολύ φοβάμαι όμως ότι ήταν μέχρι εδώ, για τα μάτια του κόσμου αν θες, και πως αύξηση στην ποσότητα τους θα βλέπουμε με το σταγονόμετρο.
[url]
https://www.athenstransport.com/2023/01 ... olou-oasa/[/url]
Με την εικόνα,
Το Euro III στα λεωφορεία σταμάτησε το 2005.
Το 67 % των λεωφορείων στην Αθήνα είναι πριν το 2005 και τα πιο καινούργια είναι του 2012...
Ίσως τελικά η επιδότηση των ιχ να είναι μια κάποια λυσις για την ρύπανση του αέρα στην Αθήνα.
edmond έγραψε:Δημόσιοι φορτιστές;
Δλδ;
Να χάνω μισή ώρα από την μέρα μου, (όταν σχολάω από την δουλειά ξέρωγω) για να βρω δημόσιο φορτιστή, 2 φορές την εβδομάδα, για να φορτίζω; Και να μην περιμένουν άλλοι 2-3 πριν από μένα έτσι;
Γι' αυτό λέω πως ένα ηλεκτρικό χωλαίνει ακόμα σαν τεχνολογία.
Που θα βρεθεί χώρος άραγε, για να τοποθετηθούν οι τόσοι πολλοί φορτιστές που χρειάζονται για να βγεί το σενάριο;
Πολλοί δήμοι έφτιαξαν. Πολύ φοβάμαι όμως ότι ήταν μέχρι εδώ, για τα μάτια του κόσμου αν θες, και πως αύξηση στην ποσότητα τους θα βλέπουμε με το σταγονόμετρο.
Θα εχει στις κολωνες οδοφωτισμου βρε Αργυρη, εκει που ψαχνεις θεση να παρκαρις γυρνωντας σπιτι, τσουπ θα φορτιζεις κιολας
-Τι ειπες;
Αν θα τσακωνομαστε με τους γειτονες για τις ωρες που εχει παρκαρει ο αλλος κλεινοντας τον φορτιστη; Αηδιες. Ευκαιρια και καλες κοινωνικες σχεσεις.
-Οριστε;
Αν θα αφησουν φορτιστη για φορτιστη, καλωδιο για καλωδιο οι ρομα;
Fiat Panda 7,6l/100km
Αν έχεις λοιπόν φορτιστές παντού, φορτίζεις κάθε μέρα από λίγο σε AC ή και σε κολώνα φωτισμού αν θέλεις.
Στο τελικό στάδιο, όπως έχεις σήμερα βενζινάδικα, θα έχεις σταθμούς φόρτισης, +επιπλέον φόρτιση σε σουπερμάρκετ, πάρκινγκ, κλπ κλπ.
https://www.bega.com/en/products/electr ... ole-85097/
A charging unit for electric vehicles for retrofitting to light poles. This addition does not affect the statics of the lighting system and does not require any further testing. Only the power supply and the electrical fuse protection must be ensured.
The use of post-top luminaires with charging units for electric vehicles combines the planning of lighting elements with the mobility of the future. The integration of the retrofittable charging units into existing lighting infrastructure develops a comprehensive supply network for electric vehicles.
The lighting column and charging unit form an attractive and robust unit.
BEGA charging units come fully equipped with all the necessary technical components for public and semi-private spaces: In the public sphere, these charging units can be operated with a payment terminal (71308 or 71309) that can be ordered separately. For use in commercial spaces like hotels or companies, charging authorisation is provided via relevant activation cards.
Υπάρχουν 10άδες αν όχι εκατοντάδες εταιρείες που πουλάνε τέτοιες λύσεις για ιστούς οδοφωτισμού.
Και ελληνικές:
https://noratex.gr/product/vehicle-char ... e/?lang=en
Αν και μάλλον η συγκεκριμένη εισάγει την λύση έτοιμη από Κίνα, όταν βλέπω FRP υλικό, εκεί πάει το μυαλό μου.
Και -τζίζας- όταν μιλάμε για ηλ. αυτοκίνητα, ας αφήσουμε λίγο στην άκρη τέσλα, μπεμβε, μέρκες και συναφή πανάκριβα. Ας προσπαθήσουμε να σκεφτούμε ένα πχ πεζό 208e. Το ότι κάνει 30κ, είναι αδιάφορο, λολ.
Το χωροταξικό θέμα που προκύπτει από την ανάγκη τοποθέτησης ταχυφορτιστών, δεν γίνεται να περάσει απαρατήρητο. Τα βενζινάδικα, με τις απαραίτητες μετατροπές, μπορούν να υποστηρίξουν επαρκώς το πρόβλημα αυτό. Και πάλι όμως σκοντάφτουμε στα σπεκς που θέλουν μια...πασαλειματική φόρτιση να διαρκεί γύρω στο μισάωρο. Ε, δεν γίνεται δουλειά έτσι. Κοινόχρηστοι χώροι φόρτισης σε sm ας πούμε, θα είχαν λογική εαν τα ίδια τα sm σε υποχρέωναν να ψωνίσεις για να έχεις πρόσβαση στον χώρο τους. Το προφανές και για τα πάρκινγκ.
Anonymous Founder έγραψε:Υπάρχουν AC φορτιστές (θέλεις από 4 μέχρι 12 ώρες για να γεμίσεις/φορτίσεις) και DC φορτιστές, πχ ένα Tesla σε δικό τους 250kW φορτιστή, γεμίζει από άδειο σε λιγότερο από 1 ώρα.
Αν έχεις λοιπόν φορτιστές παντού, φορτίζεις κάθε μέρα από λίγο σε AC σε κολώνα φωτισμού ή αν θέλεις.
Στο τελικό στάδιο, όπως έχεις σήμερα βενζινάδικα, θα έχεις σταθμούς φόρτισης, +επιπλέον φόρτιση σε σουπερμάρκετ, πάρκινγκ, κλπ κλπ.
Σημερα στην περιοχη που ζω εχει στα Πευκακια 6 θεσεις φορτισης στον ΑΒ με 22ρηδες φορτιστες, κανεναν στον Σκλαβενιτη της Καλογρεζας, αλλες 2 θελεις στο MyMarket στον Αγιο Στεφανο (εκκλησια της περιοχης ειναι οχι η τοποθεσια στα ΒΠ ) και αυτα.
Α, και απο 2 στα 2 Lidl της περιοχης, ολοι τους 22ρηδες.
Εσυ μιλας για 250ρηδες ομως, ναι εχει στο GH αυστηρα για Τεσλα.
Απο εκει και περα και παντα στην περιοχη που μενω, οι μισες κολωνες οδοφωτισμου / διανομης ρευματος ειναι διπλα σε εισοδους γκαραζ, σε γωνιες οποτε η φορτιση εκει θα ειναι μαλλον αδυνατη.
Επισης σε καθε οικοδομικο τετραγωνο δεν ειναι πανω απο 12 ολες κι ολες, αρα ουτε 6 χρησιμες ( στον δρομο που μενω δεν ειναι καμια ), αλλα οκ.
Επισης παντα στην περιοχη που μενω γυρνουν κατι τρικυκλα που ψαχνουν για σιδερα, κλπ και μας κλεψανε ενα κονταρι για τεντα απο την πισω μερια του ακαλυπτου, καθως και μια σκουπα που ειχαμε. Θεωρω οτι το ενδεχομενο εγω ή καποιος αλλος να βαλει επιτοιχιο φορτιστη οχι πιθανο, εκτος αν βαλουμε και κανα ντοπερμαν να φυλαει τον χωρο αντι για γατες που εχει τωρα.
Fiat Panda 7,6l/100km