- 01 Φεβ 2022, 23:52
#750214
Anonymous Founder έγραψε:Στην Ελλάδα βέβαια, το diesel συμφέρει ακόμη, αφού είναι πολύ φθηνότερο και στην αντλία, οπότε αν δεν πάρει κάποιος μέτρα για να το περιορίσει, θα συνεχίσει να σκορπάει καρκίνο και βρώμα παντού. Θεωρώ πως δεν θ'αργήσει η μέρα που από τις μεγάλες πόλεις θα φάει σουτ. Αυτό το έχουν καταλάβει οι Ευρωπαίοι ήδη, πήγαινες στο Παρίσι πχ και μύριζε παντού το καυσαέριο από τα diesel που ήταν πάνω από το 50% των οχημάτων.
Τα αυτοκίνητα με θερμικό κινητήρα τα περιορίζουν ήδη πανευρωπαϊκά, μέσω των προστίμων για τις εκπομπές CO2. Πρακτικά δεν υπάρχει σύγκριση στις τιμές των καινούργιων αυτοκινήτων σε σχέση με πέντε χρόνια πριν. Την ίδια στιγμή επιδοτούν τα ηλεκτρικά και PHEV (ασχέτως αν ο άλλος πράγματι το φορτίζει ή απλά το χρησιμοποιεί ως βενζινοκίνητο).
Σε κάθε περίπτωση, η συζήτηση για τα PHEV μοιάζει εντελώς περιττή, ειδικά αν σκεφτούμε πως οι ίδιοι οι κατασκευαστές δεν επενδύουν πλέον σε αυτά, μιας και οι εξέλιξη των ηλεκτρικών τα έχει ήδη ξεπεράσει.
Και πράγματι, στο παράδειγμα μας συζητάμε για το PHEV Kuga των 45.000€, που πρακτικά κοστίζει όσο ένα Tesla Model 3.
Προσπαθώ να βρω τι ανάγκες που πρέπει να έχει κάποιος ώστε να προτιμήσει το Kuga έναντι του Model 3.
Αν επιλέγεις PHEV για να κινείσαι στην πόλη, το ηλεκτρικό είναι προφανώς καλύτερο.
Αν κάνεις ταξίδια μέχρι 400 χιλιόμετρα, το Model 3 πάλι σε καλύπτει.
Αν πάλι κάνεις συχνά ταξίδια σε αποστάσεις άνω των 400 χιλιομέτρων, τότε καλύτερα να επιλέξεις ένα diesel, μιας και το PHEV μετά τα πρώτα 50 χιλιόμετρα θα κουβαλάει πρακτικά απλά το έρμα των μπαταριών.
Να μην συζητήσω φυσικά τους υπέροχους χώρους ενός PHEV
την χειρότερη οδική τους συμπεριφορά, λόγω της προσθήκης των μπαταριών στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου
και τις υπερβολικά ακριβές τιμές τους, συνήθως πάνω από 40.000€.
ΥΓ. Ξέχασα να αναφέρω και την πολυπλοκότητα αυτών των συστημάτων, με ότι μπορεί να σημαίνει αυτό σε βάθος χρόνου από άποψη αξιοπιστίας και κόστους συντήρησης.