Γενικά αυτοκινητιστικά θέματα
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#750134 Μην ξανακάνουμε την κουβέντα, σαφώς και είναι πολύ πολύ καλύτερο, γιατί ούτε καρκίνο σκορπάει, ούτε βρωμάει. Και να κάψει λίγο παραπάνω σε λίτρα δεν λέει κάτι, γιατί απλούστατα το diesel έχει παραπάνω θερμογόνο δύναμη.
Στην Ελλάδα βέβαια, το diesel συμφέρει ακόμη, αφού είναι πολύ φθηνότερο και στην αντλία, οπότε αν δεν πάρει κάποιος μέτρα για να το περιορίσει, θα συνεχίσει να σκορπάει καρκίνο και βρώμα παντού. Θεωρώ πως δεν θ'αργήσει η μέρα που από τις μεγάλες πόλεις θα φάει σουτ. Αυτό το έχουν καταλάβει οι Ευρωπαίοι ήδη, πήγαινες στο Παρίσι πχ και μύριζε παντού το καυσαέριο από τα diesel που ήταν πάνω από το 50% των οχημάτων.
Άβαταρ μέλους
By Scotch
#750135 Μιλώντας για καρκίνους και βρώμα, έχουμε 2 πετρελαιοκίνητους (citroen c3, του 2010 περίπου) στην πολυκατοικία, εκ των οποίων ευτυχώς μόνο ο ένας κάθε φορά το ζεσταίνει 2-3 λεπτά (στο ρελαντί) πριν φύγει. Καπνό δεν βγάζει, αλλά η μπόχα μέσα στο γκαράζ είναι αισθητή. ΟΚ, είναι td, αλλά είναι πραγματικά απαραίτητο να το κάνει αυτό; Δεν μπορεί απλά να φύγει χαλαρά; Εντωμεταξύ η θέση του είναι μέσα στη βρώμα από τα λάδια που στάζουν κατά καιρούς...
Άβαταρ μέλους
By EDDIE_147
#750141
axel12p έγραψε:Βενζινοκίνητο -αφόρτιστο- με 300 κιλά έρμα, αμφιβάλλω αν είναι πιο οικονομικό και οικολογικό από ένα σύγχρονο diesel, εκτός και να μιλάμε για χρήση σε πόλη.


Φιξντ
Άβαταρ μέλους
By Dimsabas
#750209
Anonymous Founder έγραψε:...


Βρήκα παρεμφερές άρθρο (γιατί δε μας διαβάζεις, κύριος; :rtfm: )
https://cartalk.gr/1-100-kila-co2-ligot ... a-plug-in/

κι αλίευσα μερικά ενδιαφέροντα στατιστικά στοιχεία:
*Από τις 5,7 εκατομμύρια φορτίσεις του Kuga Plug-In Hybrid που καταγράφηκαν κατά τη συλλογή δεδομένων τους τελευταίους 12 μήνες, το 46% από αυτές πραγματοποιήθηκαν τις νυχτερινές ώρες. Πέραν του ότι επιτρέπει στους ιδιοκτήτες να επωφελούνται από τα οικονομικότερα νυχτερινά τιμολόγια ηλεκτρικού ρεύματος, η δημοτικότητα των νυχτερινών φορτίσεων υποδηλώνει ότι οι πελάτες υιοθετούν συνήθειες αντίστοιχες με τη φόρτιση των smartphones τους και των λοιπών συσκευών που έχουν ενσωματωθεί ραγδαία στην καθημερινότητά μας.
*Η δεύτερη πιο δημοφιλής διάρκεια φόρτισης ήταν διάρκειας 1- 2 ωρών μέσα στην ημέρα, γεγονός που δείχνει ότι οι οδηγοί του Kuga Plug-In Hybrid επιθυμούν επίσης τις σύντομες φορτίσεις κατά τη διάρκεια της ημέρας, εκεί όπου οι δημόσιες εγκαταστάσεις φόρτισης το επιτρέπουν.
*Για κάθε 100 ημέρες οδήγησης πραγματοποιήθηκαν 71 διαδικασίες φόρτισης, γεγονός που σημαίνει ότι οι πελάτες επιλέγουν στην πλειοψηφία τους να φορτίζουν το Kuga τους τις ημέρες που το χρησιμοποιούν. Επιπλέον, η μέση κατάσταση φόρτισης σε αυτές τις περιπτώσεις ήταν 30%, γεγονός που υποδηλώνει ότι οι πελάτες σπάνια αφήνουν τη μπαταρία να αποφορτιστεί πλήρως και αντ’ αυτού προτιμούν να είναι πλήρως φορτισμένη, με σκοπό τη μεγιστοποίηση της ηλεκτρικής αυτονομίας.
*Η μέση απόσταση που διανύθηκε ανά ημέρα και το πλήθος των διαδρομών μήκους άνω των 100km κορυφώθηκαν τους μήνες του Ιουλίου, του Αυγούστου και του Σεπτεμβρίου, υποδηλώνοντας ότι οι πελάτες μπορούσαν να εκμεταλλεύονται την υβριδική αυτονομία (συνδυασμός βενζινοκινητήρα και ηλεκτροκινητήρα) για να απολαμβάνουν τις καλοκαιρινές διακοπές και δραστηριότητες τους.
Άβαταρ μέλους
By axel12p
#750214
Anonymous Founder έγραψε:Στην Ελλάδα βέβαια, το diesel συμφέρει ακόμη, αφού είναι πολύ φθηνότερο και στην αντλία, οπότε αν δεν πάρει κάποιος μέτρα για να το περιορίσει, θα συνεχίσει να σκορπάει καρκίνο και βρώμα παντού. Θεωρώ πως δεν θ'αργήσει η μέρα που από τις μεγάλες πόλεις θα φάει σουτ. Αυτό το έχουν καταλάβει οι Ευρωπαίοι ήδη, πήγαινες στο Παρίσι πχ και μύριζε παντού το καυσαέριο από τα diesel που ήταν πάνω από το 50% των οχημάτων.


Τα αυτοκίνητα με θερμικό κινητήρα τα περιορίζουν ήδη πανευρωπαϊκά, μέσω των προστίμων για τις εκπομπές CO2. Πρακτικά δεν υπάρχει σύγκριση στις τιμές των καινούργιων αυτοκινήτων σε σχέση με πέντε χρόνια πριν. Την ίδια στιγμή επιδοτούν τα ηλεκτρικά και PHEV (ασχέτως αν ο άλλος πράγματι το φορτίζει ή απλά το χρησιμοποιεί ως βενζινοκίνητο).

Σε κάθε περίπτωση, η συζήτηση για τα PHEV μοιάζει εντελώς περιττή, ειδικά αν σκεφτούμε πως οι ίδιοι οι κατασκευαστές δεν επενδύουν πλέον σε αυτά, μιας και οι εξέλιξη των ηλεκτρικών τα έχει ήδη ξεπεράσει.

Και πράγματι, στο παράδειγμα μας συζητάμε για το PHEV Kuga των 45.000€, που πρακτικά κοστίζει όσο ένα Tesla Model 3.
Προσπαθώ να βρω τι ανάγκες που πρέπει να έχει κάποιος ώστε να προτιμήσει το Kuga έναντι του Model 3. :hmmm:

Αν επιλέγεις PHEV για να κινείσαι στην πόλη, το ηλεκτρικό είναι προφανώς καλύτερο.
Αν κάνεις ταξίδια μέχρι 400 χιλιόμετρα, το Model 3 πάλι σε καλύπτει.
Αν πάλι κάνεις συχνά ταξίδια σε αποστάσεις άνω των 400 χιλιομέτρων, τότε καλύτερα να επιλέξεις ένα diesel, μιας και το PHEV μετά τα πρώτα 50 χιλιόμετρα θα κουβαλάει πρακτικά απλά το έρμα των μπαταριών.

Να μην συζητήσω φυσικά τους υπέροχους χώρους ενός PHEV :lol:
Εικόνα
Εικόνα
Εικόνα

την χειρότερη οδική τους συμπεριφορά, λόγω της προσθήκης των μπαταριών στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου


και τις υπερβολικά ακριβές τιμές τους, συνήθως πάνω από 40.000€.

ΥΓ. Ξέχασα να αναφέρω και την πολυπλοκότητα αυτών των συστημάτων, με ότι μπορεί να σημαίνει αυτό σε βάθος χρόνου από άποψη αξιοπιστίας και κόστους συντήρησης.
Άβαταρ μέλους
By markvag
#750294
Scotch έγραψε: αλλά είναι πραγματικά απαραίτητο να το κάνει αυτό; Δεν μπορεί απλά να φύγει χαλαρά;


Φυσικά και μπορεί, απλά έχει θέμα προφανώς (ο ιδιοκτήτης, πιθανώς και το αυτοκίνητο, για να στάζει λάδια...) :lol:
Άβαταρ μέλους
By axel12p
#750594 Έβλεπα τις αλλαγές που έγιναν στο "Κινούμαι ηλεκτρικά", όπου πλέον η επιδότηση μπορεί να φτάσει μέχρι τα 8.000€. Πολύ καλή φάση, αλλά με τις τιμές των ηλεκτρικών στον Θεό, και το κυριότερο, με ελάχιστα μικρά, σχετικά οικονομικά, αυτοκίνητα, απορώ σε ποιους απευθύνεται.
Νομίζω πως θέλουμε περισσότερα Dacia Spring (με λίγα περισσότερα άλογα) και τιμές γύρω στο 15χίλιαρο, ώστε μαζί με την επιδότηση να μπαίνει ο άλλος στην διαδικασία να στραφεί στην ηλεκτροκίνηση.
Καλά τα 500e και 208, αλλά πολύ ακριβά, ακόμη και με επιδότηση.
Άβαταρ μέλους
By Dimsabas
#750616 To βασικό 500 κοστίζει τώρα 19.500 (με την επιδότηση). Αν πέσει στα 17.500, θα είναι αστέρι. Ειδικά εκεί που έχουν πάει οι τιμές των θερμικών.
Άβαταρ μέλους
By axel12p
#750625 Το βασικό 500e με την 24άρα μπαταρία είναι αποκλειστικά για αστική χρήση. Με αυτονομία 150Km δεν μπορείς να πας πουθενά εκτός.
Άβαταρ μέλους
By axel12p
#750645
Dimsabas έγραψε:150; :lol: :lol: :lol:
Καλό! Με τα κρύα, 150 είχα με αυτό με τη μεγάλη μπαταρία.

Μου αρέσει που λίγο πριν έγραφες "Αν πέσει στα 17.500, θα είναι αστέρι" :lol:
Άβαταρ μέλους
By Dimsabas
#750646 Ναι, άνετα το αγόραζα για δεύτερο στην κυρά. Τα δικά μας αστικά χιλιόμετρα είναι πάντα κάτω από 70-80. Πολύ ωραίο αμαξάκι.
Άβαταρ μέλους
By Scotch
#750648 Ένας λόγος που διάλεξα το i3 αντί γι αυτό ήταν οι καλύτεροι εσωτερικοί χώροι (νομίζω έχει και καλύτερη αυτονομία). Πίσω το 500ρι είναι για hobbits.

< >
Άβαταρ μέλους
By Dimsabas
#750707 Πάμε καλά; Αυτοκίνητο με 19,99 το μήνα; Πού ακούστηκε να πληρώνουμε περισσότερα για το κινητό από το αμάξι (όσο αμάξι είναι το Citroen Ami βέβαια).

https://cartalk.gr/citroen-ami-stin-ell ... -ton-mina/