Γενικά αυτοκινητιστικά θέματα
Άβαταρ μέλους
By Scotch
#718439 Μήπως δεν έγινε το συμβάν αλλά γράφτηκε για να πείσει ακόμη και τους κάγκουρες να ενδώσουν σε ηλεκτρικό; :ninja:
Άβαταρ μέλους
By panos2171
#718447
markvag έγραψε:
Anonymous Founder έγραψε:Ερωτηματικό είναι επίσης και αν οι πρώτες ύλες θα φτάσουν για όλους επίσης.


Για εμένα το μεγαλύτερο ερωτηματικό για την επόμενη 5-10ετία. Οι μπαταρίες είναι ήδη ψιλο-λυμένο, μιας και υπάρχουν αυτοκίνητα με κόστος 40-50Κ που πιάνουν 400-500χλμ αυτονομία και οι βελτιώσεις φαίνεται να "έχουν μπει στη σειρά τους" (δηλαδή είναι στον ορατό ορίζοντα). Θεωρώ δηλαδή πως σύντομα θα έχουμε αρκετά ηλεκτρικά στην περιοχή των 25-30Κ με αυτονομία στα 500χλμ, ενώ ήδη υπάρχουν ανακοινώσεις για καλύτερες μπαταρίες που είναι ένα βήμα πριν την παραγωγή. Η φόρτιση θεωρώ πως μπορεί να λυθεί σχετικά εύκολα, με αργούς φορτιστές πχ σαν παρκόμετρα παντού (εξάλλου, εάν φορτίζεις συνέχεια, δεν υπάρχει ανάγκη για ταχυφορτιστές) και ταχυφορτιστές σε πιο στρατηγικά σημεία (πχ αυτοκινητόδρομους, όπου χρειάζεσαι πολύ φόρτιση και πολύ γρήγορα).

Επαναλαμβάνω, πως ο μέσος οδηγός, για την καθημερινότητά του, δεν θα χρειάζεται να πάει σε σταθμό φόρτισης. Εάν πούμε πως κάνει πχ 50χλμ να πάει δουλειά και άλλα τόσα να γυρίσει (σύνολο 100) και άλλα 50 για τις διάφορες άλλες ανάγκες (σούπερ μάρκετ, δραστηριότητες, έξοδος, κτλ), την ημέρα χρειάζεσαι ρεύμα για 150χλμ. Εάν έχει παντού πρίζες, που σου δίνουν αργή φόρτιση, έστω 10χλμ / ώρα αυτονομία και το πριζώνεις με το που το παρκάρεις το σενάριο έχει ως εξής:

Το πρωί ξεκινάς γεμάτος. Κάνεις 50χλμ για τη δουλειά, όπου θα το βάλεις στην πρίζα (γιατί ξαναλέω είναι σαν παρκόμετρα). 8 (ή 10) ώρες στη δουλειά, το αμάξι έχει φορτίσει ήδη στις 5 ώρες στο 100%. Γυρνάς σπίτι και φεύγεις κατευθείαν για τις υπόλοιπες δουλειές σου, άρα το βραδάκι που επιστρέφεις έχεις χάσει 100χλμ αυτονομίας. Δηλαδή 10 ώρες φόρτιση. Μέχρι τις 7-8 το πρωί που θα ξαναφύγεις για δουλειά, η μπαταρία θα είναι πάλι στο 100% ή κάπου εκεί κοντά (αν έχεις ξενυχτίσει).

Αν έχεις ταξίδι, σταματάς κάθε πχ 300χλμ για 20 λεπτά (που ούτως ή άλλως συνίσταται στάση τουλάχιστον 10 λεπτά ανά 2 ώρες οδήγησης, για λόγους ασφαλείας) και κερδίζεις άλλα 300χλμ στον ταχυφορτιστή. Και αυτό τις 2-3 φορές το χρόνο που κάνεις πιο μεγάλα ταξίδια.

ΟΚ, δεν καλύπτει το 100% των οδηγών αυτό το σενάριο, αλλά νομίζω πως πολλοί εδώ μέσα ζούμε κάτι παρόμοιο...




Το θέμα των πρώτων υλών είναι για μένα το πιο δύσκολο...


Έχω κουραστεί ήδη σε αυτή την ιδέα με τις φορτίσεις. Επίσης καλά όλα αυτά με τους δημόσιους φορτιστές αλλά από τη στιγμή που δε μπορούμε να γνωρίζουμε ποιο θα είναι το κόστος σε κάτι ήδη που δε σου προσφέρει πρακτικότητα δεν έχει και τόσο νόημα. Δηλαδή για να μπεις σε αυτή την ταλαιπωρία θα πρέπει αν όχι να σου χαρίζουν το ρεύμα τουλάχιστον το κόστος να είναι αμελητέο.
Η τέλεια λύση είναι το υβριδικό plug in. Να έχεις μια αυτονομία εντός πόλης με χαμηλές ταχύτητες 200-300 χλμ και την καβάτζα του καυσίμου για να μην είσαι μονίμως με ένα καλώδιο στο χέρι συν ότι θα σου παρέχει πολύ περισσότερη συνολική αυτονομία.
Βέβαια όταν σε μια χώρα σα την Ελλάδα δεν έχουμε λύσει ακόμα το πρόβλημα με το παρκινγκ είναι κάπως ανούσιο να μιλάμε για θέσεις με φορτιστές.
Άβαταρ μέλους
By Dimsabas
#718450 Τα plug in προσφέρουν γύρω στα 35-40 πραγματικά αστικά χιλιόμετρα. Αν θες 200-300, θες κανονικό ηλεκτρικό.

Επίσης, όταν η πλειοψηφία των οδηγών κάνει λιγότερα από 50 χιλιόμετρα την ημέρα, γιατί να προσφέρεις την τετραπλάσια-εξαπλάσια αυτονομία;
Άβαταρ μέλους
By edmond
#718451 Γιατί μπορεί να χρειαστεί αυτή η αυτονομία, δεν είναι όλοι κλεισμένοι μια ζωή στην πόλη.
Μην το (ξανα)κουράσουμε όμως.
Άβαταρ μέλους
By Focusman91
#718452 Το λεγε και μια παλιά διαφήμιση του Tiguan. "είναι καλό να ξέρεις ότι μπορείς!"

Επίσης ηρεμήστε λίγο με τα γραφόμενα του Γεωργιάδη. Πράγματι είναι επικίνδυνο το σημείο και έχω δει πολλά οχήματα εκεί τουμπαρισμένα.
Αλλά σαν πολλοί αναμάρτητοι μαζευτηκαμε....

< Note 8 >
Άβαταρ μέλους
By edmond
#718453 Τι να σου πω ρε Γιώργο, σίγουρα όλοι μας έχουμε κάνει τις λογοκρισίες :shifty: μας, προσωπικά να πηγαίνω με 160 σ' αυτό τον δρόμο ούτε στ' όνειρο μου.
Άβαταρ μέλους
By PaNick67
#718454
Dimsabas έγραψε:Τα plug in προσφέρουν γύρω στα 35-40 πραγματικά αστικά χιλιόμετρα. Αν θες 200-300, θες κανονικό ηλεκτρικό.

Επίσης, όταν η πλειοψηφία των οδηγών κάνει λιγότερα από 50 χιλιόμετρα την ημέρα, γιατί να προσφέρεις την τετραπλάσια-εξαπλάσια αυτονομία;

Η ταση δειχνει οτι τα αυτοκινητα πρεπει να φυγουν απο τις πολεις. Το κανει το Παρισι, θα γινει και αλλου.
Την δουλεια των αυτοκινητων θα την παιξουν τα ΜΜΜ και η μικροκινητικοτητα συνδυαστικα.

Τα αυτοκινητα θα προοριζονται για περιαστικη χρηση και ταξιδια. Τα ηλεκτρικα σημερα καλυπτουν το πρωτο σχετικα καλα και το δευτερο με πολλους συμβιβασμους ευρεσης φορτιστη, χρονου, επαρκειας, κλπ

Τα plug in δεν νομιζω να πωλουνται σε 5 χρονια οποτε δεν ξερω αν εχει νοημα η αγορα τους σημερα.
Άβαταρ μέλους
By Dimsabas
#718466 Θεωρητικά, αν βελτιωθούν οι υποδομές κι αυξηθεί η ταχύτητα φόρτισης, τα plug in όντως δε θα έχουν νόημα φόρτισης. Και τώρα, νομίζω ότι το 90% των πωλήσεων αφορά εταιρικά οχήματα.
Άβαταρ μέλους
By gto250swb
#718469
Νίκος Παππάς έγραψε:Η ταση δειχνει οτι τα αυτοκινητα πρεπει να φυγουν απο τις πολεις. Το κανει το Παρισι, θα γινει και αλλου.
Την δουλεια των αυτοκινητων θα την παιξουν τα ΜΜΜ και η μικροκινητικοτητα συνδυαστικα.

Τα αυτοκινητα θα προοριζονται για περιαστικη χρηση και ταξιδια. Τα ηλεκτρικα σημερα καλυπτουν το πρωτο σχετικα καλα και το δευτερο με πολλους συμβιβασμους ευρεσης φορτιστη, χρονου, επαρκειας, κλπ

Τα plug in δεν νομιζω να πωλουνται σε 5 χρονια οποτε δεν ξερω αν εχει νοημα η αγορα τους σημερα.


Κι εγώ συμφωνώ, τα σενάρια για 100χλμ μετακινήσεις με ΙΧ καθημερινά δεν υπάρχουν για το 99% των πολιτών στο "πολιτισμένο" κόσμο, παίρνεις τρένο ή μετακομίζεις κοντά στο τόπο εργασίας. Το μοντέλο ανάπτυξης που βασίζεται στη καθημερινή χρήση του αυτοκινήτου είναι καταστροφικό όπως βλέπουμε στις ΗΠΑ. Επίσης το να κουβαλάς και ΜΕΚ και μπαταρίες είναι ένας συμβιβασμός που θα εγκαταληφθεί σύντομα. Με το 60% του πληθυσμού παγκοσμίως να ζουν σε πόλεις οι μετακινήσεις θα είναι προς ψυχαγωγία παρά ανάγκη, για τα άλλα θα φροντίσει η αμαζον και τα ΜΜΜ.
Άβαταρ μέλους
By Govus
#718473 Και στο βάθος ...μετακίνηση με αυτόνομα οχήματα, με την επιβολή αντίστοιχων νόμων :roll: ...
Να 'ναι καλά τα παιδάκια που εξορύττουν τις πρώτες ύλες για τις μπαταρίες (μας) :s_hang .
Άβαταρ μέλους
By Focusman91
#718475
edmond έγραψε:Τι να σου πω ρε Γιώργο, σίγουρα όλοι μας έχουμε κάνει τις λογοκρισίες :shifty: μας, προσωπικά να πηγαίνω με 160 σ' αυτό τον δρόμο ούτε στ' όνειρο μου.


Με 160 στο γνωστο σημειο, λογικα δεν προκειται να παω ποτε, ειμαι πολυ στηςχε. Με τη Φορνταρα φτανουμε μεχρι ενα απαλο 110, δεν χρειαζεται παραπανω....

Τωρα πιο πανω ή πιο κατω απο κει..... :superman: :superman: :superman:
Άβαταρ μέλους
By taxidiwtis
#718478
gto250swb έγραψε:
Νίκος Παππάς έγραψε:Η ταση δειχνει οτι τα αυτοκινητα πρεπει να φυγουν απο τις πολεις. Το κανει το Παρισι, θα γινει και αλλου.
Την δουλεια των αυτοκινητων θα την παιξουν τα ΜΜΜ και η μικροκινητικοτητα συνδυαστικα.

Τα αυτοκινητα θα προοριζονται για περιαστικη χρηση και ταξιδια. Τα ηλεκτρικα σημερα καλυπτουν το πρωτο σχετικα καλα και το δευτερο με πολλους συμβιβασμους ευρεσης φορτιστη, χρονου, επαρκειας, κλπ

Τα plug in δεν νομιζω να πωλουνται σε 5 χρονια οποτε δεν ξερω αν εχει νοημα η αγορα τους σημερα.


Κι εγώ συμφωνώ, τα σενάρια για 100χλμ μετακινήσεις με ΙΧ καθημερινά δεν υπάρχουν για το 99% των πολιτών στο "πολιτισμένο" κόσμο, παίρνεις τρένο ή μετακομίζεις κοντά στο τόπο εργασίας. Το μοντέλο ανάπτυξης που βασίζεται στη καθημερινή χρήση του αυτοκινήτου είναι καταστροφικό όπως βλέπουμε στις ΗΠΑ. Επίσης το να κουβαλάς και ΜΕΚ και μπαταρίες είναι ένας συμβιβασμός που θα εγκαταληφθεί σύντομα. Με το 60% του πληθυσμού παγκοσμίως να ζουν σε πόλεις οι μετακινήσεις θα είναι προς ψυχαγωγία παρά ανάγκη, για τα άλλα θα φροντίσει η αμαζον και τα ΜΜΜ.


Οι αποστάσεις στις πόλεις δε μετριούνται με χλμ μόνο αλλά και με χρόνο.
ώρα 14:30

Περιστέρι- Ζωγράφου 40 λεπτα
Κορωπί- Ζωγράφου 30 λεπτα
Ανάβυσσος - Ζωγράφου 40 λεπτά
Άβαταρ μέλους
By Scotch
#718480 Προαιρετικό όριο 80 έχει το ποτάμι;