- 02 Ιαν 2020, 00:47
#620816
Dimsabas έγραψε:Ο συντάκτης έκανε ένα παιδαριώδες λάθος για οιονδήποτε ηλεκτροκίνητο: ποτέ δε γεμίζεις στο 100% σε ταχυφορτιστή γιατί πάνω από το 80%, η φόρτιση γίνεται πολύ αργή. Ειδικά αν αυτός σε χρεώνει με τον χρόνο, τότε πέρα από χρονοβόρα, η φόρτιση γίνεται κι εξαιρετικά κοστοβόρα.
Άρα ο χρόνος θα μπορούσε να είναι πολύ πιο σύντομος. Ειδικά αν κάποιος πάει στα Τρίκαλα για δουλειά (κι όχι για να κάνει αναστροφή και να γυρίσει πίσω, όπως αυτοί), μπορεί να φορτίσει εκεί ενόσω κάνει τη δουλειά του, επίσκεψή του. Κι η φόρτιση στον αυτοκινητόδρομο να είναι ελάχιστη, τσίμα τσίμα κάνα εικοσάλεπτο για να εξαλειφθεί το άγχος του αν θα φτάσεις στα Τρίκαλα ή όχι.
Με αυτόν τον τρόπο, το κόστος θα πέσει πολύ κάτω από τα 10 ευρώ που υπολόγισες. Τα οποία επουδενί δεν είναι μεγάλο κόστος και σίγουρα όχι μεγαλύτερο από οποιοδήποτε πετρέλαιο τζιπ 400 ίππων. Μην το συγκρίνεις με 208 που καίει 5 λίτρα, άρα 6,5 ευρώ. Να συγκρίνεις με αντίστοιχη Jaguar F-Pace πετρελαίου με 400 άλογα (αν υπάρχει τέτοια έκδοση). Και βέβαια, μην ξεχνάμε ότι σε όλα τα υπόλοιπα αστικά χιλιόμετρα, πέρα από τα 4-5-6 ταξίδια το χρόνο, η i-Pace θα καίει 3-4 ευρώ, εκεί που το πετρέλαιο θα καίει τα τετραπλάσια.
Σαφώς και δεν είναι όλα ρόδινα κι έχουμε τρομερές ελλείψεις σε υποδομές. Τηρούμε στάση αναμονής για το αν θα υλοποιηθούν οι εξαγγελίες της κυβέρνησης. Με τα σημερινά δεδομένα, τα PHEV είναι η πιο ξένοιαστη λύση.
Το κόστος δεν πέφτει πολύ κάτω από τα 10€, γιατί έχω υπολογίσει μόνο την χρονοχρέωση. Κάθε φορά που συνδέεις όμως τον φορτιστή, έχεις και ταρίφα 2.5€. Πιο συχνές στάσεις, περισσότερα 2.5€ επιπλέον χρέωσης.
Επίσης, τα 400 άλογα είναι πολλά, αλλά εδώ μιλάμε για οικονομική οδήγηση με μέγιστη ταχύτητα 130Kmh. Σήμερα που το δοκίμασα με το QQ μου έκαψε 4.7lt/100Km. Πόσο περισσότερο να κάψεις ένα μεγάλο diesel SUV σε αντίστοιχες συνθήκες, 7-8lt;
Επίσης, η iPace με οικιακό wallbox 7KW θέλει πάνω από μισή μέρα για να φορτίσει, δε το συζητάμε για απλή οικιακή πρίζα.
Τα βλέπω περισσότερο για αυτοκίνητα πόλης, ώστε να πηγαίνεις στην δουλειά σου και η εταιρεία που δουλεύεις να έχει εγκαταστήσει σε συνεργασία με κάποιον πάροχο ηλεκτρικής ενέργειας wallboxes, ώστε όσο εργάζεσαι να φορτίζει πλήρως το αυτοκίνητο σου. Ή όσο κάνεις τα ψώνια σου κλπ. Το θέμα είναι στην Ελλάδα, λίγοι δουλεύουν σε μεγάλες εταιρείες με ιδιωτικούς χώρους στάθμευσης, ενώ οι οικοδομές που έχουν ιδιωτικό χώρο στάθμευσης είναι πολύ λίγες. Αν πάντως υπάρχουν μελλοντικά οι υποδομές, ακόμη και 200-250 Km αυτονομία, είναι ΟΚ για τις καθημερινές ανάγκες των περισσοτέρων.