Γενικά αυτοκινητιστικά θέματα
Άβαταρ μέλους
By Chris
#732047 Μεχρι το 26 θα εχεις ξεπερασει τα ηλεκτρικα, θα εχεις πορωθει και ξεπερασει το υδρογονο, και θα μας πουλας κινητηρες νερου με οζον
Άβαταρ μέλους
By Giuseppe Busso
#736572 Shell: Αλλάζει όνομα και μεταφέρει την έδρα της στο Λονδίνο


Σε μία σειρά σημαντικών αλλαγών προχωράει ο ολλανδικός πετρελαϊκός κολοσσός Shell, καθώς αποφασίστηκε τόσο η μετονομασία του όσο και η μεταφορά της έδρας του από το Χάγη στο Λονδίνο.

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του πρακτορείου Reuters, η Royal Dutch Shell PLC θα μετονομαστεί σε Shell PLC καθώς δεν θα πληροί πλέον τις προϋποθέσεις για τη χρήση της ονομασίας Royal, ενώ παράλληλα αποφασίστηκε και η μεταφορά της έδρας της εταιρείας από τη Χάγη στο Λονδίνο στο πλαίσιο του εταιρικού μετασχηματισμού της εταιρείας, με στόχο να απλοποιήσει την εταιρική της δομή και να καταστήσει ευκολότερη τη διανομή κέρδους στους μετόχους.

Όπως αναφέρει το Reuters, οι μέτοχοι της εταιρείας θα κληθούν να εγκρίνουν την απλοποίηση της δομής της εταιρείας, στην γενική συνέλευση η οποία θα λάβει χώρα στις αρχές Δεκεμβρίου στο Ρότερνταμ.

Η κίνηση ανακοινώνεται επίσης μερικούς μήνες αφότου ολλανδικό δικαστήριο διέταξε τη Shell να επισπεύσει τα σχέδιά της για μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, απόφαση εναντίον της οποίας η Shell έχει ασκήσει έφεση.

Από την πλευρά της, η ολλανδική κυβέρνηση δήλωσε ότι «εξεπλάγη δυσάρεστα» από την ανακοίνωση της Royal Dutch Shell PLC ότι σχεδιάζει να μεταφέρει την έδρα της από τη Χάγη στο Λονδίνο.

«Η Κυβέρνηση λυπάται βαθύτατα που η Shell θέλει να μεταφέρει την έδρα της στο Ηνωμένο Βασίλειο», δήλωσε ο υπουργός Οικονομικών Υποθέσεων και Κλίματος Στεφ Μπλοκ.

«Είμαστε σε διάλογο με τη διοίκηση της Shell για τις συνέπειες αυτού του σχεδίου σε ό,τι αφορά τις θέσεις εργασίας, κρίσιμες επενδυτικές αποφάσεις και τη βιωσιμότητα».

https://www.insider.gr/epiheiriseis/199 ... wqelcmYlpE
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#742721 Μπορεί πλέον ο μέσος οδηγός να έχει την κατάλληλη παιδεία ώστε να μην χρησιμοποιεί το κινητό κατά την οδήγηση, όμως κατά πόσο οι τεράστιες οθόνες αφής στα νέα αυτοκίνητα αφήνουν τον οδηγό ανεπηρέαστο;
Ο ανεξάρτητος βρετανικός οργανισμός IAM Roadsmart πραγματοποίησε μία πολύ ενδιαφέρουσα έρευνα, θέλοντας να αποδείξει ποιες ουσίες ή και τεχνολογικές ασχολίες, επηρεάζουν περισσότερο τον οδηγό.

Ουσιαστικά μετρήθηκε κατά πόσο αυξάνεται ο χρόνος αντίδρασης του οδηγού ανάλογα με τις περιστάσεις.
Σύμφωνα και με το επίσημο διάγραμμα, ένας οδηγός που έχει «πιει» αλκοόλ στα επιτρεπτά όρια, θα αργήσει κατά 12% να αντιδράσει. Ποσοστό που ανεβαίνει στο 21% με τη χρήση κάνναβης, ενώ εκτοξεύεται στο 35% εάν ο οδηγός γράφει μήνυμα στο κινητό. Το μεγαλύτερο ποσοστό όμως φαίνεται πως προκαλούν τα Android Auto και Apple CarPlay με 53% και 57% αντίστοιχα.

Εικόνα

https://www.zougla.gr/automoto/reportaz ... o-i-kanavi
Άβαταρ μέλους
By Serf
#744817 Πολύ ενδιαφέρον!!!

https://www.autoblog.gr/2021/12/27/open ... pinakides/

Η Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) θα θέσει σύντομα σε λειτουργία μια νέα πλατφόρμα, την Opencar, μέσω της οποίας ο καθένας θα έχει πρόσβαση σε δημόσιες πληροφορίες για την κατάσταση ενός οχήματος που διαθέτει άδεια κυκλοφορίας στην Ελλάδα.

Σε αυτή ο ενδιαφερόμενος θα πληκτρολογεί απλά τον αριθμό κυκλοφορίας ενός οχήματος και οι πληροφορίες που θα παρουσιάζονται, είναι:

αν το όχημα είναι σε κίνηση / ακινησία ή έχει κλαπεί
αν είναι ασφαλισμένο / ανασφάλιστο, καθώς και την ημερομηνία έναρξης και λήξης ασφάλισης
το χρώμα, τον κατασκευαστή και τον τύπο
Να σημειωθεί πως δεν θα παρουσιάζονται τα στοιχεία ταυτότητας των ιδιοκτητών ή κατόχων των οχημάτων, ούτε στοιχεία οφειλών από τέλη κυκλοφορίας.

Αναλυτικά η απόφαση:
Αριθμ. Α.1254 – ΦΕΚ Τεύχος B’ 6053/20.12.2021

Ρύθμιση ειδικότερων θεμάτων για την παροχή δημοσίων πληροφοριών (open data) σχετικά με την κατάσταση κίνησης ή ακινησίας των οχημάτων για τα οποία έχει εκδοθεί άδεια κυκλοφορίας στην Ελλάδα, την τρέχουσα κατάσταση ασφάλισής τους, τυχόν δήλωσή τους ως απωλεσθέντων ή κλαπέντων, μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr – ΕΨΠ) και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια. Διαδικασία και λεπτομέρειες χορήγησης των στοιχείων μητρώου οχημάτων από την Α.Α.Δ.Ε., προς δημοσίευση

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ – ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ ΚΑΙ Ο ΔΙΟΙΚΗΤΗΣ ΤΗΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΑΡΧΗΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ

αποφασίζουμε:

Άρθρο 1
Δημιουργία ιστοτόπου παροχής δημοσίων πληροφοριών για την κατάσταση οχημάτων για τα οποία έχει εκδοθεί άδεια κυκλοφορίας στην Ελλάδα

Στην Ενιαία Ψηφιακή Πύλη της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr – ΕΨΠ) δημιουργείται ειδικός ιστότοπος, όπου παρέχονται δημόσιες πληροφορίες (open data), με βάση μόνο τον αριθμό κυκλοφορίας των οχημάτων στο μητρώο οχημάτων της Α.Α.Δ.Ε., σχετικά με την κατάσταση κίνησης ή ακινησίας των οχημάτων για τα οποία έχει εκδοθεί άδεια κυκλοφορίας στην Ελλάδα, την τρέχουσα κατάσταση ασφάλισής τους, τυχόν δήλωσή τους ως απωλεσθέντων ή κλαπέντων, καθώς και τα χαρακτηριστικά των οχημάτων.

Άρθρο 2
Διαδικασία και λεπτομέρειες χορήγησης των στοιχείων μητρώου οχημάτων της Α.Α.Δ.Ε.

1. α. Για την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 1 της παρούσας, η Α.Α.Δ.Ε. διαθέτει στην Ενιαία Ψηφιακή Πύλη του ίδιου άρθρου, τα δεδομένα του Πληροφοριακού Συστήματος Οχημάτων που αφορούν τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος, τα χαρακτηριστικά του οχήματος (ενδεικτικά χρώμα, κατασκευαστής και τύπος),την κατάσταση κίνησης ή ακινησίας αυτού, την τρέχουσα κατάσταση ασφάλισής του, και την τυχόν δήλωσή του ως «απωλεσθέν» ή «κλαπέν για το σύνολο των οχημάτων» για τα οποία έχει εκδοθεί άδεια κυκλοφορίας στην Ελλάδα από τις υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και τα οποία εμπίπτουν στις κείμενες διατάξεις περί τελών κυκλοφορίας.

β. Δεν αποστέλλονται προς δημοσίευση στοιχεία ταυτότητας των ιδιοκτητών ή κατόχων των οχημάτων ούτε στοιχεία οφειλών από τέλη κυκλοφορίας.

2. Η Α.Α.Δ.Ε. χορηγεί τα στοιχεία του Πληροφοριακού Συστήματος Οχημάτων προς δημοσίευση στον ειδικό ιστότοπο μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

3. Οι απαιτούμενες διαλειτουργικότητες πραγματοποιούνται μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας (ΚΕ.Δ.) της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 47 του ν. 4623/2019 και το άρθρο 84 του ν. 4727/2020.

Άρθρο 3
Πρόσβαση στον ειδικό ιστότοπο

Η πρόσβαση στις πληροφορίες του άρθρου 1 δεν απαιτεί αυθεντικοποίηση και πραγματοποιείται με βάση μόνο τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος ως αυτό εμφανίζεται στο μητρώο οχημάτων της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων.

Άρθρο 4
Εξειδίκευση Παρεχόμενων πληροφοριών

1. Στην Ενιαία Ψηφιακή Πύλη (gov.gr-ΕΨΠ), παρουσιάζονται οι ακόλουθες πληροφορίες:

α. Πληροφορία για την κατάσταση του οχήματος, ενδεικτικά σε «κλοπή», «κίνηση» ή «ακινησία», καθώς και ημερομηνία που τέθηκε σε ακινησία.
β. Πληροφορία για την κατάσταση ασφάλισης του, αν είναι «ασφαλισμένο» ή «ανασφάλιστο», και στην περίπτωση που είναι ασφαλισμένο την ημερομηνία και ώρα έναρξης και λήξης ασφάλισης
γ. Χαρακτηριστικά του οχήματος, ενδεικτικά χρώμα, κατασκευαστής και τύπος.
Τα στοιχεία ταυτότητας των ιδιοκτητών ή κατόχων των οχημάτων δε δημοσιοποιούνται.

Στοιχεία για οφειλές από τέλη κυκλοφορίας δεν εμφανίζονται και δε χορηγούνται.

Έναρξη ισχύος
Η απόφαση αυτή αρχίζει να ισχύει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Άβαταρ μέλους
By markvag
#744836
Chris έγραψε:Βαλτε ρε και αριθμο χιλιομετρων απο τα x τελευταια κτεο να κλαψουνε μανουλες


Αυτό...

Καλά, αν μπει και μία στήλη "Έχει ασφαλιστικά claim άνω των € 1.000; Ναι ή Όχι" εκεί θα κλάψουν τα μισά "ατρακάριστα" του car.gr :lol: :lol:
Άβαταρ μέλους
By Serf
#744845 Για την Ελλάδα και τη νοοτροπία περί "σπιούνων"/"καταδοτών"/κτλ η σχεδιαζόμενη εφαρμογή είναι μια πολύ καλή αρχή. Μακάρι σιγά-σιγά να εμπλουτισθεί και με επιπλέον πληροφορίες!
Άβαταρ μέλους
By rocsta
#744854 Αφού φαίνονται οι προηγούμενες χιλιομετρικές ενδείξεις των ΚΤΕΟ. Απλά γλυτώνεις την ταλαιπωρία να πας να δεις το αμαξι από κοντά :Ρ
Όσο για τις ασφαλιστικές, είναι χαζομάρα να προσπαθεί να καταλάβει κάποιος το μέγεθος της ζημιάς από την αποζημίωση εκτός αν μιλάμε για πολλές χιλιάδες ευρώ. Πχ χτυπάω με το seicento ένα XC90 και του χαλάω προφυλακτήρα και φανάρια. Ε μόνο ανταλλακτικά θα θέλει 3 χιλιάρικα.
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#744855
rocsta έγραψε:Αφού φαίνονται οι προηγούμενες χιλιομετρικές ενδείξεις των ΚΤΕΟ. Απλά γλυτώνεις την ταλαιπωρία να πας να δεις το αμαξι από κοντά :Ρ


και πλεον τα δικα μας κτεο συνδεδεμενα με τα κτεο ολης της Ευρωπης (πλην Γερμανιας)μεσω των υπουργειων συγκοινωνιων καθε χωρας.
Άβαταρ μέλους
By markvag
#744882
rocsta έγραψε:Όσο για τις ασφαλιστικές, είναι χαζομάρα να προσπαθεί να καταλάβει κάποιος το μέγεθος της ζημιάς από την αποζημίωση εκτός αν μιλάμε για πολλές χιλιάδες ευρώ. Πχ χτυπάω με το seicento ένα XC90 και του χαλάω προφυλακτήρα και φανάρια. Ε μόνο ανταλλακτικά θα θέλει 3 χιλιάρικα.


Εντάξει μωρέ, κατάλαβες τι ήθελα να πω! :lol: :lol: