Γενικά αυτοκινητιστικά θέματα
Άβαταρ μέλους
By The Ace
#15104
Χρήστος Λάππας έγραψε:Δεν έχει καμία διαφορά αν χτυπήσεις μια δεδομένη μάζα με 40χλμ/ώρα επιπλέον;


Μικρή, γιατί κυρίως μετράει η διαφορά στην ορμή/κινητική ενέργεια, η οποία εξαρτάται από τη μάζα, άρα από τη διαφορά μαζών. Κοινώς η διαφοροποίηση στην ταχύτητα του πολύ μεγαλύτερου αντικειμένου (αυτοκινήτου) δεν θα επιφέρει κάποια μεγάλη διαφορά στο αποτέλεσμα της σύγκρουσης, ούτε στις διαφοροποιήσεις της ορμής των αντικειμένων μετά τη σύγκρουση. Κοινώς, το αυτοκίνητο παρασέρνει και εξαϋλώνει το μικρότερο αντικείμενο σε κάθε περίπτωση.

Αντιθέτως, θα διαφοροποιούσε δραματικά το αποτέλεσμα μεγαλύτερη μάζα του δεύτερου αντικειμένου, ή πολύ μεγαλύτερη ταχύτητα του δεύτερου αντικειμένου (ώστε να διαφοροποιηθεί σημαντικά η δική του ορμή).

Μιλάω κυρίως από πλευράς Φυσικής, γιατί αντιδράσεις οδηγού, περίπτωση αποσταθεροποίησης οχήματος π.χ. επειδή πάτησε το ζώο και πήγαινε στις τρεις ρόδες κλπ μετράνε είτε τρακάρεις αλεπού είτε τρακάρεις γάτα...
Άβαταρ μέλους
By drdino
#15183 NASA begs to differ :-)
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
By The Ace
#15186
drdino έγραψε:NASA begs to differ :-)
Εικόνα


Ωραία αφορμή για να τονίσω το

The Ace έγραψε:...ή πολύ μεγαλύτερη ταχύτητα του δεύτερου αντικειμένου (ώστε να διαφοροποιηθεί σημαντικά η δική του ορμή...


καθότι

NASA έγραψε:one of its windows was damaged non-critically by space debris


Αν και νομίζω ότι δεν είναι συγκρίσιμες οι περιπτώσεις :s_smile
Άβαταρ μέλους
By alexandros.K
#15324 παιδια η φυσικη (σε θεωριτικο επιπεδο) δεν ειναι το καλυτερο μου
αλλά πιστευω οτι οσο περισσοτερο ετρεχα τοσο μεγαλυτερη ζημια θα παθαινε το αμαξι απο την προσκρουση
αν πηγαινα με 40 μπορει να μην παθαινε και τιποτα
στα 130 ηταν αρκετη η ζημια
στα 170 πιστευω ακομα μεγαλυτερη

οσο για αποσταθεροποίηση δεν ηταν μεγαλη
σχεδον δεν καταλαβα τιποτα εκτος απο τον ηχο
βεβαια δεν την χτυπησα με τις ροδες, αλλά με το κεντρο περιπου του προφυλακτηρα/μασκας
Άβαταρ μέλους
By pipinos1976
#15344 Με έναν πρόχειρο υπολογισμό (από Φυσική Λυκείου) που έκανα, αν θεωρήσουμε την κρούση τελείως ελαστική (δεν είναι, αλλά ας το θεωρήσουμε προς το παρόν) και το αυτοκίνητο έχει μάζα 1400kg, ενώ η αλεπού στην καλύτερη 14kg (από wikipedia τόσο είναι οι μεγαλύτερες κόκκινες αλεπούδες), μετά την κρούση το αυτοκίνητο θα έχει το 98% της αρχικής του ταχύτητας και η αλεπού θα εκσφενδονιστεί με σχεδόν διπλάσια ταχύτητα από αυτή που είχε το αυτοκίνητο. Την περίπτωση του να κινείται η αλεπού προς το αυτοκίνητο δεν την υπολογίζω καν γιατί αφενός στο 99% των περιπτώσεων θα κινείται κάθετα με αυτό και στο 1% η ταχύτητά της θα είναι τόσο μικρή που τα αποτελέσματα θα είναι ουσιαστικά ίδια.

Στην πράξη, τώρα, επειδή υπάρχουν απώλειες ενέργειας λόγω του ότι το αυτοκίνητο απορροφά μέρος της σύγκρουσης που όσο πιο γρήγορα πηγαίνεις τόσο πιο σφοδρή θα είναι, αυτό που θα αλλάξει σημαντικά σε μια τέτοια περίπτωση είναι: (α) οι ζημιές στο αυτοκίνητο, (β) οι συνέπειες στην αλεπού (με 40km/h εκτέλεσα μια κατσίκα πριν 2-3 χρόνια - ανέβαινε άνετη την Ε.Ο., την είδα μόλις ίσιωσαν τα φώτα μετά τη στροφή, φρένο από τα 80 που ήταν το όριο, έσκασα πάνω με 40) και (γ) οι συνέπειες στην οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Τα αποτελέσματα, όμως, θα αλλάξουν λίγο. Δηλαδή, αντί η αλεπού να πεταχτεί με 280km/h (αν πηγαίνεις με 140) θα πεταχτεί π.χ. με 200km/h = ίδιο αποτέλεσμα για την ίδια, διαφορετικό, όμως, για το αυτοκίνητο.

Αυτό που θέλω να τονίσω εδώ είναι το εξής: μηδενικές συνέπειες αποκλείεται να έχεις. Απλά, όσο πιο αργά πηγαίνεις, τόσο μικρότερες θα είναι οι συνέπειες στο αυτοκίνητο και ο κίνδυνος μετά τη σύγκρουση (σκέψου να έμπαινε η κατσίκα μέσα στο θάλαμο ή να είχες χτυπήσει αρκούδα με την ίδια ταχύτητα).

Ευχαριστώ.
Άβαταρ μέλους
By kacey
#15486 Δηλαδη δεν θα ερχοταν το αυτοκινητο αναποδα κωλοτουμπα απο τα +40χαω, θα κατεστρεφε το ολοκαινουριο οδοστρωμα της Εγνατιας, θα εκλεινε η Εγνατια, θα επηρεαζοταν η οικονομια της Β. Ελλαδας, θα εκαναν επανασταση οι Παοκοι γιατι "εκει στην Αθηνα δεν εχετε αλεπουδες να σας ταλαιπωρουν", θα εκαιγαν το τοπο ολο και θα μπαιναμε στο 4ο μνημονιο για να αντιμετωπισουμε τη τρομερη καταστροφη με τη βοηθεια των εταιρων μας?
Άβαταρ μέλους
By Χρήστος Λάππας
#15507 Δεν ξέρω για το μνημόνιο, αλλά αν η πρόσκρουση με ένα ζώο ήταν αναπόφευκτη, θα προτιμούσα να γίνει με φρενάρισμα από τα 130, όχι από τα 170. Έχω την υποψία ότι θα είχα σημαντικά μικρότερες ζημιές.
Άβαταρ μέλους
By markvag
#15515
kacey έγραψε:Δηλαδη δεν θα ερχοταν το αυτοκινητο αναποδα κωλοτουμπα απο τα +40χαω, θα κατεστρεφε το ολοκαινουριο οδοστρωμα της Εγνατιας, θα εκλεινε η Εγνατια, θα επηρεαζοταν η οικονομια της Β. Ελλαδας, θα εκαναν επανασταση οι Παοκοι γιατι "εκει στην Αθηνα δεν εχετε αλεπουδες να σας ταλαιπωρουν", θα εκαιγαν το τοπο ολο και θα μπαιναμε στο 4ο μνημονιο για να αντιμετωπισουμε τη τρομερη καταστροφη με τη βοηθεια των εταιρων μας?



:s_rofl :s_rofl Τι είπε ο άθρωπας... :s_rofl :s_rofl
Άβαταρ μέλους
By Dimsabas
#15524 Χρήστο, οι συνέπειες είναι τόσο λίγο αυξημένες για ένα έτσι κι αλλιώς ελάχιστο ρίσκο (πόσοι χτυπάνε αλεπούδες πια...) που δεν αξίζει να πηγαίνεις με 40 κάτω. Αν βέβαια το αντέχει η τσέπη σου και το αυτοκίνητό σου. Το λέω γιατί επί προσωπικού, δεν το αντέχει ούτε η τσέπη μου ούτε το αυτοκίνητό μου.
Άβαταρ μέλους
By leonp
#15571 +80
Άβαταρ μέλους
By Morx
#15873 Εγω παντως 2 φορες χτυπησα σκυλο.

Την πρωτη φορα, με 100+ οπου φρεναρα και λογικα με μια 70αρια χλμ/ω χτυπησα σκυλο τον πηρα ξοφαλτσα στα πισω ποδια.
Σπασμενος προφυλακτηρας, ξεκουμπωμενος θολος και γριλια 1 κομματι απο τα 3 που εχει κατα μηκος του, σπασμενη-εξαφανισμενη.
Ο σκυλος πηγε για ευθανασια.

Δευτερη φορα, προσφατα, με 130 ακολουθαγα προπορευομενο SUV το οποιο χτηπησε σκυλο.
Μονο στιγμιαιο αναμα των στοπ ειδα και ανεπαισθητο ελιγμο προλαβε να κανει ο μπροστα!
Οταν ηδη ειχα το ποδι πανω απο το πεταλ του φρενου ετοιμος να το πατησω λεω κατι θα 'γινε ... ειδα απο κατω του να φερνει κωλοτουμπες ενας σκυλος τον οποιο πηρα και 'γω παραμαζωμα.
Τσαλακωσε ολο το firewall το οποιο κανει ενα "u" πανω απο το σωληνα της εξατμισης μετα το flex-pipe ... τραβωντας το καμια 40αρια ποντους πιο πισω βρισκοντας τον αξονα της πισω κινησης.
Επιπλεον εκανε μια λακουβα στο πατωμα του αυτοκινητου τσαλακωνοντας και εκει το υπολοιπο απο το firewall.
Επειδη ηταν βραδυ, στον προφυλακτηρα χαμηλα, κεντρο και λιγο αριστερα, ειδα αιματα φωτιζοντας με το κινητο μου οταν σταματησα πιο κατω.
Ο μπροστα δεν ξερω τι επαθε, δε σταματησε... ισως πηγε να δει το δραμα σπιτι του...


Αν το παρουμε με τη φυσικη... η συγκρουση ειναι ανελαστικη.

Εαν οχημα 1800kg που κινειται με 130χλμ/ω χτυπησει ενα ζωο ακινητο μαζας 15 κιλων ... η ενεργεια που χανεται κατα τη συγκρουση ειναι γυρω στα 10kJ
Εαν το ιδιο οχημα συγκρουστει με το ιδιο ακινητο ζωο με 150χλμ/ω ... η ενεργεια που χανεται κατα τη συγκρουση, ειναι 12,5kJ

Τι μπορει να συμβει λοιπον εαν σε μικροτερο χρονικο διαστημα παραμορφωσης του προφυλακτηρα κτλ ... (λογω μεγαλυτερης ταχυτητας) ασκηθει μεγαλυτερη δυναμη, τοση που να αυξησει κατα 25% την ενεργεια που μετατραπηκε σε αλλης μορφης ... κυριως κινητικης. Ποσο περισσοτερο θα την "ακουσει" ο προφυλακτηρας, το ψυγειο, η οτι αλλο βρει το κουφαρι!


(Σορρυ για οποιο σφαλμα στα αποτελεσματα σε Joule αλλα ισως ειναι η 3η ή 4η φορα που ασχολουμαι με φυσικη, 10 χρονια μετα τις πανελλαδικες! :s_biggrin )
Άβαταρ μέλους
By pipinos1976
#15975 Ένα ατύχημα που θα μπορούσε να αποφευχθεί. Η Mercedes στο αντίθετο ρεύμα είχε φύγει λόγω υδρολίσθησης (ο δρόμος από τη βροχή είχε λίμνες), έφερε μερικές στροφές και έσκασε στη μπαριέρα. Τώρα, από πού το κατάλαβα είναι απλό, αλλά δε φαίνεται στο βίντεο: φαίνονταν οι ροδιές στο δρόμο και το χτύπημα στη μπαριέρα.

Ατύχημα Λ. Σχιστού 14-04-2014



Άλλο ένα κλασσικό ατύχημα στον παράδρομο της Ε.Ο. όταν κάνεις την παράκαμψη διοδίων Ελευσίνας. Όλο και κάποιος κατεβαίνει τη φουρκέτα νομίζοντας ότι το αυτοκίνητο βγαίνει, μένει από φρένα γιατί μπήκε γρήγορα ή απλά φεύγει στο αντίθετο και ή κοπανάει στη μπαριέρα ή παίρνει μαζί του και τον αντίθετα ερχόμενο. Υπόψιν ότι και τα δύο ατυχήματα τα συνάντησα με διαφορά μικρότερη από μισή ώρα.

Ατύχημα παράδρομος Ε.Ο. Αθηνών - Κορίνθου 14-04-2014



Ευχαριστώ.