- 26 Σεπ 2022, 19:28
#784646
Κεφάλαιο φρέναΌταν ανέβηκε η δύναμη στο αμάξι άρχισε να μου μπαίνει η ιδέα για αναβάθμιση στα φρένα. Αρχικά είχα ψαχτεί για σωληνάκια. Μετά για σωληνάκια και καλύτερους δίσκους, πχ Brembo Xtra μαζί με το αντίστοιχο τακάκι. Η αλήθεια είναι ότι τρυπητούς δίσκους δεν έχω βάλει ποτέ, διότι πάντα φοβόμουν τις ρωγμές και τυχόν ήχους. Το σκεφτόμουν για μεγάλο διάστημα αυτό το setup αλλά τελικά δεν προχώρησε.
Προτίμησα την αναβάθμιση σε φρένα Cupra εμπρός μαζί με μεταλλικά σωληνάκια υψηλής.
Το σετ περιλαμβάνει καινούριες δαγκάνες Cupra βαμμένες σε μαύρο χρώμα με ασημί λογότυπο CUPRA. Είναι μονοπίστονες και το πιστόνι έχει διάμετρο 60mm, έναντι 57mm που έχει η ΟΕΜ δαγκάνα του Leon 1.8.
Αυτή θα φιλοξενήσει δίσκο της Brembo της σειράς Coated Line 09.C306.11 με διάμετρο 340mm διαμέτρου και πάχους 30mm. Αναβάθμιση από τα εργοστασιακά 312x25mm.
Τακάκι μπήκε ΟΕΜ της TRW που φορούν και τα Cupra μπροστά.
Σωληνάκια φτιαχτά σε κόκκινο χρώμα και μόνο μπροστά. Πίσω δεν έβαλα γιατί ο μάστορας επέμενε ότι δεν χρειάζεται. Είναι τόσο μικρό αφενός και αφετέρου έχουν ένα περίεργο ρακόρ που το φοβήθηκε μην μπλέξουμε. Η πλάκα είναι ότι και εγώ σε όσες εταιρίες με braided brake lines είχα κοιτάξει εδώ και 2 χρόνια, για κάποιο λόγο δεν έβγαζαν σωληνάκια στο 1.8 με ηλ.χειρόφρενο. Μάλλον μάθαμε γιατί. Κρίμα γιατί είναι πράγματι ωραία τα κόκκινα μεταλλικά σωληνάκια.
Στο δια ταύτα. Σήμερα το πρωί παρέδωσα το αυτοκίνητο και αργά το απόγευμα παρέλαβα. Θα κάνω 300-500km στρωτής οδήγησης με σταδιακά αυξανόμενη πίεση για να πατήσουν ωραία καλά τα πάντα. Η πρώτη εντύπωση είναι ότι έχω αυξήσει δραματικά την μη αναρτώμενη μάζα και το τιμόνι έχει βαρύνει. Βασικά έχει βαρύνει όλο το εμπρόσθιο μέρος. Το νιώθω και στην εκκίνηση ότι σαν να κάθεται καλύτερα ο τροχός. Εικάζω πως αυτό θα έχει το τίμημά του στο στρίψιμο. Το wheel hopping έχει εξαλειφθεί ολοσχερώς με το
αγωνιστικό Powerflex που φοράω. Μάλλον τώρα θα είναι ακόμη καλύτερα.
Βέβαια δεν είναι αυτός ο λόγος που αναβάθμισα τα φρένα. Έχω διαπιστώσει ότι από 200άρες ή σε κυνήγι, δεν με έκανε να νιώθω την ασφάλεια που θέλω. Και καθώς επιβραδύνεις το αμάξι μαζεύει ξανά χιλιόμετρα. Χρειάζεσαι πέδηση.
Το κόστος για 4πίστονες λύσεις ξεκινούσε από τα 1100€ και για μεταχειρισμένες δαγκάνες. Εδώ το κόστος ήταν 620€ δίσκοι, δαγκάνες, τακάκια, κιθάρες και 150€ εργασία, υγρό, εξαέρωση, καθαρισμός κυκλώματος, τοποθέτηση και σωληνάκια υψηλής αεροπορικού τύπου. 770€ πακέτο όλα μαζί.
Παραθέτω μερικές φωτογραφίες:
Εδώ είναι όλα τα υλικά μας
εδώ η μια δαγκάνα με το ένα και μόνο τακάκι που περιλαμβάνει τον αισθητήρα φθοράς
εδώ έχουμε κουμπώσει πάνω στο αμάξι σωληνάκια, δαγκάνα, δίσκο και από πάνω θα μπει ο αποστάτης της Eibach (που ήδη έχω) για να μπει η ζάντα και να είμαστε έτοιμοι
έτοιμος
αλλά βρώμικος περίπου 3 εβδομάδες (περίεργο ε... )
οπότε
Και εδώ είναι τα παλιά ΟΕΜ φρένα με 44130 διανυθέντα χλμ. Παραδόξως οι δίσκοι είναι σε καταπληκτική κατάσταση. Τα τακάκια έχουν λίγες χιλιάδες χλμ ακόμη.
Κάποιες πληροφορίες. Ο 312mm δίσκος είχε βάρος 8.6 κιλά. Ο 340mm έχει 10.8 κιλά βάρος.
Ενώ υπάρχει και σαφής διαφορά στο βάρος της δαγκάνας το οποίο δεν το έχω διαθέσιμο αυτή τη στιγμή. Μιλάμε για σίγουρα 3 κιλά επιπλέον βάρους σε κάθε τροχό.
Για το τέλος άφησα το οπτικό κομμάτι. Προτίμησα μαύρη δαγκάνα γιατί είναι και πιο ανθεκτική στο χρόνο σαν βαφή αλλά και δεν χτυπάει άσχημα στο μάτι. Γούστα είναι βέβαια αυτά, αλλά στην 147 είχα βάψει κόκκινες της δαγκάνες και είχε αρχίσει να με κουράζει.
Επίσης κάτι πρέπει να κάνω με την πίσω δαγκάνα που είναι σε χρώμα ασημί. Για τρίψιμο, αμμοβολή και ηλεκτροστατική σε μαύρο χρώμα θέλει 70€. Δεν προτίθεμαι να τα δώσω. Ίσως το αφήσω έτσι για λίγο καιρό. Εξάλλου δεν φαίνεται τόσο έντονα ελέω μαύρης δαγκάνας.
Ανυπομονώ να τα δοκιμάσω...