Forum για τη Formula 1
Άβαταρ μέλους
By Ove20
#692095
George_Prix έγραψε:Μην ξεχνας οτι μιλας για μια εταιρια "αναψυκτικων" :rtfm:


Εταιρεία αναψυκτικών που από πίσω έχει τον Νιουι και μία ομάδα άγγλων που την τρέχουν. Δεν ήρθαν οι ταϊλανδοι με τη συνταγή του ρεντμπουλ να την τρέξουν. Και φυσικά ωφελούνται πολύ από την κινητή διαφήμιση που είναι στις εμπρός θέσεις για αυτό και πληρώνουν αδρά.
Άβαταρ μέλους
By A-Viper7
#692099
George_Prix έγραψε:Και τοσα που εχουν καταφερει οι Ρεντμπουλαιοι, ειναι ΗΡΩΕΣ. Εδω και πολλα χρονια φευγουν οι μικρες ομαδες και μενουν τα εργοστασια, που πλεον εχουν κι απο μια δευτερη μικρη ομαδα για πειραματα. Κι αυτοι παλευουν μονοι τους στα ισια τις μεγαλες ομαδες.


:dizzy:

Μπάτζετ μεταξύ του τοπ 3 και με δική τους δορυφορική ομάδα τα τελευταία 15 χρόνια ξέρω γω. :lol:

Η ρεντμπουλ ΕΙΝΑΙ μεγάλη ομάδα, δεν παλεύει "μόνη της στα ίσια τις μεγάλες ομάδες".
Άβαταρ μέλους
By George_Prix
#692104
Ove20 έγραψε:
George_Prix έγραψε:Μην ξεχνας οτι μιλας για μια εταιρια "αναψυκτικων" :rtfm:


Εταιρεία αναψυκτικών που από πίσω έχει τον Νιουι και μία ομάδα άγγλων που την τρέχουν. Δεν ήρθαν οι ταϊλανδοι με τη συνταγή του ρεντμπουλ να την τρέξουν. Και φυσικά ωφελούνται πολύ από την κινητή διαφήμιση που είναι στις εμπρός θέσεις για αυτό και πληρώνουν αδρά.


Δε διαφωνω. Δεν ειναι τυχαιοι ουτε φτωχαδακια. Αλλα αν δεν ειχαν το Νιουι και στηριζονταν στην αμπαλη τη Ρενο ή στη Χοντα, δε θα ειχαν κανει ουτε τα μισα απο οσα εκαναν. Γιατι παντα υστερουσαν απο γκαζι. Μην ξεχναμε οτι η κουβεντα ξεκινησε απο τους κινητηρες, για αυτο διαχωρισα τη Ρεντ Μπουλ απο τις μεγαλες ομαδες.

Επισης τονιζω: Το να λεμε "ας φτιαξει δικο της μοτερ" εχει ΤΕΡΑΣΤΙΑ διαφορα απο το να λεμε "να φτιαξει νεο ποτο με γευση λεμονι". Για αυτη τη δουλεια χρειαζεται εναν καταξιωμενο κατασκευαστη αυτοκινητων/κινητηρων με ετοιμες εγκαταστασεις και τεχνογνωσια δεκαετιων.
Άβαταρ μέλους
By Ove20
#692105
George_Prix έγραψε:[

Επισης τονιζω: Το να λεμε "ας φτιαξει δικο της μοτερ" εχει ΤΕΡΑΣΤΙΑ διαφορα απο το να λεμε "να φτιαξει νεο ποτο με γευση λεμονι". Για αυτη τη δουλεια χρειαζεται εναν καταξιωμενο κατασκευαστη αυτοκινητων/κινητηρων με ετοιμες εγκαταστασεις και τεχνογνωσια δεκαετιων.


Oπως έφτιαξαν σασί που κάποιοι κόκκινοι δεν έχουν ακόμα έτσι ας φτιάξουν μοτέρ. Κάποτε έφτιαξαν μονοθέσιο που ακόμα είναι τοπ χάρης τον Νιούϊ.
Άβαταρ μέλους
By BARHonda
#692111 Τα λεφτά από μόνα τους δεν εγγυώνται την επιτυχία. Δες Ferrari, δες BAR εν τη γενέσει, δες Toyota

Προ 2010, ο μόνος κατασκευαστής που ήταν όλα inhouse ήταν η Ferrari (και μεταξύ 2002-2009 νομίζω) και η Renault. H προσέγγιση για την πλειοψηφία του grid ήταν φτιάχνω σασί και βρίσκω έναν κατασκευαστή κινητήρων να μου δώσει την απεριόριστη υποστήριξη (McLaren, Williams, Red Bull)

Και η ιστορία του σπορ δείχνει ότι τα μεγαλύτερα μυαλά ήταν στην Αγγλία, οι περισσότερες ομάδες άλλωστε έχουν την έδρα τους στην Αγγλία (ακόμη και η γερμανική Mercedes). Εννοείται ότι εάν δεν πάρεις τοπ προσωπικό, δεν θα πας μπροστά. εκεί παίζουν ρόλο τα λεφτά. Ο Newey πχ δεν ξέρω τι λόγο είχε να αφήσει τη Williams το 1997 για να πάει στη McLaren ή να αφήσει τη McLaren για να πάει στη Red Bull, ένα πρότζεκτ που απέδωσε καρπούς 5 χρόνια μετά. Και η Red Bull δεν ξεκίνησε από το 0, αγόρασε τη Jaguar, βρήκε μία τεχνογνωσία έτοιμη, υποδομές και τα εξέλιξε (όπως και η Mercedes)

Κάτι Marusia, HRT που κάνανε το τόλμημα χωρίς να αγοράσουν έτοιμη υποδομή χαθήκανε στα βιβλία ιστορίας του αθλήματος και τα throwback thursday
Άβαταρ μέλους
By George_Prix
#692157
Ove20 έγραψε:
George_Prix έγραψε:[

Επισης τονιζω: Το να λεμε "ας φτιαξει δικο της μοτερ" εχει ΤΕΡΑΣΤΙΑ διαφορα απο το να λεμε "να φτιαξει νεο ποτο με γευση λεμονι". Για αυτη τη δουλεια χρειαζεται εναν καταξιωμενο κατασκευαστη αυτοκινητων/κινητηρων με ετοιμες εγκαταστασεις και τεχνογνωσια δεκαετιων.


Oπως έφτιαξαν σασί που κάποιοι κόκκινοι δεν έχουν ακόμα έτσι ας φτιάξουν μοτέρ. Κάποτε έφτιαξαν μονοθέσιο που ακόμα είναι τοπ χάρης τον Νιούϊ.


Απλα δε βγαινουν οι αριθμοι φιλε...

Για να φτιαξει η Ρεντ Μπουλ δικο της μοτερ απο το μηδεν, θελει ΤΕΡΑΣΤΙΑ επενδυση.
Επισης μιλαμε για ΤΕΡΑΣΤΙΟ ρισκο. Τοσοι κορυφαιοι κατασκευαστες αυτοκινητων/κινητηρων ηρθαν στο χωρο και χαθηκαν.

Γιατι να το κανει ολο αυτο? ΜΠΑΣ και καταφερει να τερματιζει 1η αντι για 2η-3η που τερματιζει τωρα? Ακομα και να το καταφερει, δε θα κανει αποσβεση την τεραστια επενδυση που εκανε.

Ενω αν κανει κονε με καμια Πορσε για παραδειγμα ειναι αλλιως. Η Πορσε εχει ετοιμο το εργοστασιο, τους υπαλληλους και την τεχνογνωσια οποτε μπορει να φτιαξει ενα μοτερακι πολυ πιο ευκολα. Με το που μπαινει στους αγωνες κι ακουγεται το ονομα Πορσε, αυτοματως κανει μερικη αποσβεση απο τη διαφημηση. Παει καλα? Ακομα μεγαλυτερη διαφημηση και πωλησεις αυτοκινητων. Βαλε και τα φραγκα που θα παιρνουν απο Ρεντ Μπου κι Αλφα Ταουρι για τους κινητηρες, οπως και να εχει δε μιλαμε για το τεραστιο ρισκο/εξοδο που θα ειχε η Ρεντ Μπουλ αν εφτιαχνε μονη της κινητηρες. Ολοι παιρνουν ενα αποδεκτο ποσοστο ρισκου ετσι.

btw μολις διαβαζα σημερα παλι τα ιδια. Το Χορνερ να λεει οτι η ομαδα του θελει να κερδισει τιτλους κι αυτο δε γινεται οσο εχει πελατειακους κινητηρες. Τα ιδια ακριβως που ελεγε κι η ΜκΛαρεν σα λογο διαζυγιου με τη Μερσεντες. Απ' οτι βλεπεις ομως ουτε η ΜκΛαρεν εκανε ποτε κουβεντα για κατασκευη δικου της μοτερ (και μαλιστα ξαναπεσε στα δοντια του λυκου), ουτε η Ρεντ Μπουλ εχει αναφερει ποτε τετοιο πραγμα (συνεχεια λενε οτι ψαχνουν κατασκευαστη να φερουν στο χωρο). Απλα γιατι δε βγαινουν οι αριθμοι για το προτζεκτ που προτεινεις!
Άβαταρ μέλους
By George_Prix
#692252 Διαβαζα δηλωσεις του Χορνερ και λεει οτι απο του χρονου οι κινητηρες της Χοντα θα ανηκουν στην ομαδα του, οποτε μπορει αν θελει να πουλησει και σε αλλες ομαδες.

Φανταζεστε να φτιαξει κανενα διαμαντι φετος η Χοντα και να το ζητανε απο του χρονου κι αλλες ομαδες? Πλακα θα εχει!!!
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#692253 George_Prix, δεν είναι πάντα ακριβώς έτσι τα πράγματα με τους κινητήρες F1. Γιατί ακόμη και όταν πίσω υπάρχουν εργοστάσια, συχνά η ανάπτυξη γίνεται από μικρότερες εταιρείες, που είτε έχουν σχέση με το εργοστάσιο, είτε έχουν εξαγοραστεί.
Ilmor και Mercedes
https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes_ ... owertrains
Ή Mecachrome και Renault
https://en.wikipedia.org/wiki/Mecachrome

Μια χαρά λοιπόν μπορεί να λειτουργήσει ανεξάρτητα και η Red Bull το δικό της, αρκεί να επενδύσει τα απαραίτητα χρήματα. Και σήμερα, τα μοτέρ της Honda δεν εξελίσσονται στην Ιαπωνία, αλλά από μια χωριστή ομάδα ανθρώπων στο UK.
Άβαταρ μέλους
By George_Prix
#692256 Αυτο που λες φυσικα και γινοτανε. Μαλιστα απ' οτι καταλαβα απο προσφατες δηλωσεις του Χορνερ, κατι παρομοιο θα κανει φετος και η Ρεντ Μπουλ. Θα συνεργαστει με εναν βελτιωτικο οικο (αν αυτη ειναι η σωστη ορολογια) και θα ψαχουλευουνε μαζι τον κινητηρα της Χοντα που αποσυρεται.

Εγω μιλησα για κατασκευη κινητηρα απο το μηδεν. Κατι που μπορουν να κανουν οι Μερσεντες-Ρενο-Χοντα και δε μπορουν να κανουν οι Ιλμορ-Μεκαχρομ και ο νεος συνεργατης που πιθανοτατα θα εχει φετος η Ρεντ Μπουλ.
Άβαταρ μέλους
By George_Prix
#692263
Anonymous Founder έγραψε:Κάνεις λάθος. Ilmor, Judd, Cosworth, κλπ. Μια χαρά φτιάχνουν από το μηδέν. Διάβασε λίγο την ιστορία τους.


Δεν ξερω γενικα τι κανανε και δεν επιμενω. Αλλα αν θυμαμαι καλα η Cosworth εφερνε στην F1 γαργαλημενο μοτερακι της Ford και η Ilmor γαργαλουσε μοτερακια της Mercedes.

Επαναλαμβανω οτι δεν ειναι εκει το θεμα ομως. Δε μιλαμε για πειραματα που γινανε 20-30 χρονια πριν. Εφοσον βλεπουμε οτι ολοι αυτοι οι ιδιωτες χαθηκαν απο το χωρο κι επισης βλεπουμε τις μεγαλες ομαδες (Red Bull και McLaren) να μην εχουν φτιαξει δικο τους μοτερ κι ουτε καν να εχουμε ακουσει κατι προς αυτη την κατευθυνση, ισχυει αυτο που ειπα. Απλα δε συμφερει να κατασκευασει μια ομαδα (που δεν ειναι ηδη κατασκευαστης) δικο της μοτερ. Την ελαχιστη (εως αστεια) πιθανοτητα να κερδισει καποια Ilmor ή καποια Cosworth τους εργοστασιακους κολοσους Mercedes και Ferrari δεν την βαζω καν στη συναρτηση. Στεκομαι απλα στο πρακτικο κομματι του θεματος, στην κατασκευη του κινητηρα απο το μηδεν και κατα ποσο συμφερει.
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#692274 Δεν γαργαλούσε κανένα μοτέρ Mercedes. Αντιθέτως, η Mercedes ανέθετε σ'αυτούς την κατασκευή του μοτέρ (δίνοντάς τους και μπόλικα χρήματα). Συνήθως, δεν χρειάζεσαι τεχνογνωσία από τα μοτέρ του εμπορίου για να φτιάξεις μοτέρ F1.
Στο τέλος βέβαια ο Ilmor εξαγοράστηκε από την Mercedes. Διάβασε τα link που έβαλα.
Και αυτό:
https://www.ilmor.com/About/our-story#: ... was%20born.
Άβαταρ μέλους
By George_Prix
#692278
Anonymous Founder έγραψε:Δεν γαργαλούσε κανένα μοτέρ Mercedes. Αντιθέτως, η Mercedes ανέθετε σ'αυτούς την κατασκευή του μοτέρ (δίνοντάς τους και μπόλικα χρήματα). Συνήθως, δεν χρειάζεσαι τεχνογνωσία από τα μοτέρ του εμπορίου για να φτιάξεις μοτέρ F1.
Στο τέλος βέβαια ο Ilmor εξαγοράστηκε από την Mercedes. Διάβασε τα link που έβαλα.


Ειλικρινα δε θυμαμαι τι συμφωνια ειχαν. Παντως οπως τα λες, παλι απο πισω ηταν ενα κορυφαιο εργοστασιο κινητηρων.

Θεωρω απιθανο να πει σημερα η Ρεντ Μπουλ σε μια ανεξαρτητη εταιρια (οχι νυν κατασκευαστη) να φτιαξει ενα μοτερ απο το μηδεν για τους επερχομενους κανονισμους του 2025 και να εχει τη δυνατοτητα να το κανει. Κι ακομα πιο απιθανο, αυτο το μοτερακι να ειναι ανταγωνιστικο.

Εδω ειδαμε ολοκληρη Χοντα να εμφανιζεται με 10ετες πλανο και να φευγει μετα απο λιγα χρονια με την ουρα κατω απο τα σκελια λογω "αβασταχτου κοστους". Βλεπουμε τη Ρενο να φυτοζωει απο πορους κι απο επιδοσεις. Που να σταθουν οι μικροι ιδιωτες?
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#692290 Θα ξαναπώ, το βασικό που χρειάζεται για την επιτυχία είναι λεφτά. Ειδικά στα μοτέρ, είναι η απόλυτη συνταγή επιτυχίας όπως έχουν δείξει τόσα χρόνια. Θα δείξει τι θα γίνει, αλλά αν κοιτάξεις και προς το MotoGP και εκεί όποιος επενδύει αδρά, κάνει θαύματα. Μόνη εξαίρεση η Suzuki που με σημαντικά μικρότερο budget, πήρε τίτλο γιατί οι υπόλοιποι έπαιζαν το πουλάκι τους.