Ζητούμενα: hatchback μεγέθους B segment (μήκος ~ 3.90-4m, μεταξόνιο ~ 2.5m), με κινητήρα βενζίνης ατμοσφαιρικό, με αλυσίδα εκκεντροφόρων και χειροκίνητο κιβώτιο. Κυβικά μια κατηγορία πάνω από τη βασική έκδοση (γύρω στα 85-100 άλογα αναλόγως των κιλών), γενικώς να μπορεί να πάρει τα πόδια του χωρίς να χρειάζεται ημερολόγιο για προσπεράσεις ή αίτηση με χαρτόσημο για να επιταχύνεις από ράμπα σε αυτοκινητόδρομο.
Κατά προτίμηση 5πορτο (για future proofing και γιατί αντιπαθώ τα τρίπορτα), αν βρεθεί κάτι καλό όμως συμβιβάζομαι και με 3 πόρτες. Πίσω χώροι επιβατών αδιάφοροι για την ώρα, αλλά -κι εδώ περιπλέκεται λίγο το θέμα- με κατεβασμένα τα πίσω καθίσματα πρέπει να χωράει 1 ποδήλατο (MTB ή hybrid) με βγαλμένο τον μπροστά τροχό μόνο. Για να το κάνω πιο συγκεκριμένο, το κάτω όριο είναι κάτι σαν το Swift Mk3 που έχει αστείο χώρο αποσκευών (επιπέδου αυτοκινήτου πόλης) αλλά μπορεί να βολέψει αρκεί να χωράει ποδήλατο. Στο άνω όριο, το Jazz Mk2 που χωράει 2 ποδήλατα και αποσκευές 2 ατόμων για ένα ΠΣΚ. Μαλακά πλαστικά, ατμοσφαιρικοί φωτισμοί κλπ στο εσωτερικό είναι εντελώς αδιάφορα, αρκεί να μην έχει εργονομικά φάουλ και να μην σκορπάει.
Από ζητούμενο εξοπλισμό, απαραίτητα απλό A/C τουλάχιστον, USB για τη μουσική μου, bluetooth και μπροστά φώτα ομίχλης (για προφανείς λόγους). Από εκεί και πέρα μια 6η ταχύτητα είναι καλοδεχούμενη, όπως και -αναλόγως της έκδοσης που θα βρεθεί και του μπάτζετ- χρήσιμα πραγματάκια όπως cruise control (προφανώς δεν παίζει adaptive σε αυτά τα λεφτά), satnav, αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες και φώτα. Τα 2 τελευταία είναι πολύ χρήσιμα στη μείωση φόρτου εργασίας του οδηγού, ειδικά εδώ πάνω που ο καιρός σοβαρεύει συχνά.
Ηλικία από 5-6 έως 10 χρόνια, χιλιόμετρα έως 110-130Κ περίπου. Προϋπολογισμός περίπου £3500 έως £5000-5500. Ζητούμενο το χαμηλό κόστος χρήσης-συντήρησης και η αξιοπιστία. Θα εκτιμηθεί ένα ευχάριστο οδηγικά αμάξι, αλλά για την ώρα προτεραιότητα έχει κάτι που να δουλεύει σωστά χωρίς να σπάει @@ και πορτοφόλι και να είναι σχετικά ώριμο και ήσυχο. Βασικά το εντελώς ανάποδο από ένα Punto Sporting που είχα προ αμνημονεύτων ετών. Ξέρω ότι δεν είναι τόσο petrolhead στάση, αλλά προέχουν άλλα τώρα. Μια παράμετρος του κόστους χρήσης που δεν υπάρχει στην Ελλάδα είναι το insurance group που κυμαίνεται αναλόγως έκδοσης-μοντέλου και δεν είναι όσο προφανές φαίνεται (λχ. Αναμενόμενο τα μικρά καυλόγκαζα να είναι ακριβά, αλλά το ίδιο ισχύει και για τον έρωτα των συνταξιούχων Jazz. Λόγω κόστους ανταλλακτικών φανοποιείας κλπ). Επειδή έχω bonus/malus 0 (δεν είχα αμάξι στο όνομα μου την τελευταία διετία), τα ασφάλιστρα για τον 1ο χρόνο είναι οδυνηρά. H αγορά σχεδιάζω να γίνει μέσα στον επόμενο μήνα (μισθολογικού bonus θέλοντος και lockdown επιτρέποντος). Προκαταβολικά θα γράψω ότι θα γίνουν κάπου συμβιβασμοί, ειδικά σε εξοπλισμό, ενώ η τελική επιλογή μάλλον θα γίνει με βάση το τι υπάρχει διαθέσιμο σε εύλογη απόσταση. Αντιλαμβάνομαι επίσης ότι η απάντηση σε αρκετές από τις απορίες μου είναι ‘κάνε ένα test drive και δες αν σε βολεύει’ αλλά λόγω πανδημίας δεν μπορώ να πάρω σβάρνα όλες τις αντιπροσωπείες και μάντρες, οπότε ψάχνω για συγκρίσεις και απόψεις. Από τα μοντέλα της λίστας, έχω προσωπική εμπειρία από τα Fiesta, Yaris και Corsa.