- 11 Φεβ 2022, 19:19
#751464
Όπως υποσχέθηκα, και ως ελάχιστη ανταπόδοση για όλη τη βοήθεια που έλαβα, αφήνω τα παρακάτω, ως παρακαταθήκη για όποιον στο μέλλον αποφασίσει να υποστεί την ταλαιπωρία της εύρεσης μεταχειρισμένου.
1. Αξίωμα: ΔΕΝ εμπιστευόμαστε μαντράδες, τουλάχιστον όχι πριν μας αποδείξουν (ή διασταυρώσουμε) ότι αξίζουν την εμπιστοσύνη μας. Δεν αποκλείεται να βρεθεί κάποιος καλός, αλλά οι περισσότεροι α) δεν έχουν ιδέα για τις λεπτομέρειες του κομματιού που πουλάνε, καθώς αγοράζουν τα προς πώληση αμάξια περίπου όπως εμείς αγοράζουμε πατάτες στη λαϊκή, και συνεπώς, μην περιμένετε να σας κατατοπίσουν πλήρως για τον εξοπλισμό τους (ο άλλος, με πλείστες αξιολογήσεις στο Google και μ.ο. 4,9 αστέρια, πουλούσε τη 14άρα σιδερένια ζάντα με το τάσι ως συλλεκτική έκδοση Napoletana
, και επέμενε ότι αμάξι που προδήλως δεν είχε ESP & Hill holder, "σίγουρα το είχε, αλλά μάλλον δεν δουλεύει επειδή είναι ακόμη κρύο"
) β) ψεύδονται για δύο εκ των βασικότερων σημείων πώλησης ενός αυτοκινήτου, ήτοι για τα χλμ. και για το "ατρακάριστο". Να σημειώσω εδώ ότι η παραπλάνηση ως προς αυτά τα δύο σημεία στοιχειοθετεί την αξιόποινη πράξη της απάτης (σε απόπειρα αν η πώληση δεν προχωρήσει), και συνεπώς, όποιος επιθυμεί, μπορεί να τους τεντώσει.
2. Είμαστε διπλά υποψιασμένοι σε αμάξια εισαγωγής, ανεξαρτήτως πωλητή. Και ιδιώτης να το έχει τώρα, μπορεί να έχει φορτωθεί τις αμαρτίες του εισαγωγέα. Σε αμάξια εισαγωγής, καλό είναι να κάνουμε έλεγχο στο αντίστοιχο "car.gr" της χώρας από την οποία υποτίθεται ότι εισήχθησαν (π.χ. Γερμανία), για το κόστος ενός καλού, καθώς και ενός ελαφρώς/μετρίως τρακαρισμένου οχήματος, σαν και αυτό που ψάχνουμε. Στο κόστος αυτό προσθέτουμε τα χρήματα που χρειάζεται για να έρθει το όχημα Ελλάδα και να ταξινομηθεί εδώ. Συγκρίνουμε με την τιμή του μαντρά και βγάζουμε τα δέοντα συμπεράσματα, για το τι όντως μας πουλάει...
3. Θέτουμε τα βασικά μας κριτήρια και επικεντρωνόμαστε σε όσο λιγότερα μοντέλα μπορούμε που καλύπτουν τις ανάγκες μας, και μαθαίνουμε όσα περισσότερα μπορούμε για αυτά (κινητήρες, εκδόσεις εξοπλισμού κλπ), και ψάχνουμε μερακλή μάστορα για να ελέγξει αυτό που θα εντοπίσουμε και θα μας φανεί άξιο λόγου.
4. Ελέγχουμε έγγραφα (άδεια-ΚΤΕΟ) για βασικά χαρακτηριστικά, ημ/νία πρώτης ταξινόμησης σε ΕΕ και Ελλάδα, και λογική ακολουθία χιλιομέτρων κατά τους τεχνικούς ελέγχους. Παίρνουμε το VIN του αυτοκινήτου και, αν δεν έχουμε πρόσβαση στο σύστημα των αντιπροσωπειών, τουλάχιστον το ελέγχουμε σε site όπως το automoli.com για να μάθουμε με σιγουριά α) τα πλήρη τεχνικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου και τους κωδικούς του βασικού και έξτρα εξοπλισμού του, και β) το εμφανές (=δηλωμένο σε αντιπροσωπείες, ξένα ΚΤΕΟ κλπ) ιστορικό του αυτοκινήτου (βλάβες, ανακλήσεις, τρακαρίσματα, χιλιόμετρα).
5. Οι έλεγχοι τύπου carcheck/spotmechanic δίνουν μια πολύ καλή εικόνα, αλλά το αυτοκίνητο καλό είναι να ελεγχθεί (και) σε εξειδικευμένο συνεργείο. Μόνο τότε αποκαλύπτεται η πλήρης εικόνα.
6. Αν ο πωλητής αρνείται α) ένα σύντομο test drive γύρω από το τετράγωνο και, κυρίως, β) τον έλεγχο σε συνεγείο, απλά δεν ασχολούμαστε περαιτέρω.
7. Αγοράζουμε μεταχειρισμένο κάποιων ετών, και το πιθανότερο είναι ότι κάποια θέματα θα τα έχει, δεδομένου ότι οι περισσότεροι πωλούν α) για να προλάβουν την απομείωση της αξίας του οχήματος ή/και β) για να μεταθέσουν τα προβλήματα που θα έπρεπε να αντιμετωπίσουν οι ίδιοι σύντομα, στον αγοραστή. Εκτιμούμε την ειλικρίνεια του πωλητή ως προς τα εκκρεμή ζητήματα του αμαξιού, και κοιτάμε αυτά να είναι αντιμετωπίσιμα με λογικό κόστος, να οφείλονται κυρίως σε φυσιολογική φθορά (π.χ. μπαταρίες, παλιά λάστιχα, αμορτισέρ, σινεμπλόκ) και να μην καταδεικνύουν αυτοκίνητο παρατημένο, με θολό ιστορικό.
Επιφυλάσσομαι να προσθέσω περισσότερα....
Καλή τύχη σε κάθε επόμενη αναζήτηση όλων μας!