Τεχνικά θέματα. Προβλήματα, προτάσεις, λύσεις, βελτιώσεις.
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#594179
skous έγραψε:
dimviii έγραψε:
skous έγραψε:Τελικά εγγύηση πάει (τρύπα στο ψυγειό; του ac)

Αλλά δεν δέχονται να επιστρέψουν τα λεφτά της πρώτης φοράς, κατ εμέ απαράδεκτο....

Θα τα ακούσουν αυριο αν έχω όρεξη....

Φταίω εγώ αν στην επόμενη συντήριση/πλήρωση φρέον, τους πω ότι δεν τους πληρώνω σεντ, και να με πάρουν τηλέφωνο μετά απο 1 μήνα για να δούμε εαν οπντως ειπναι οκ τα πράγματα αν θέλουν να πληρωθούν;

Μάλλον θα πέσει παράπονο στην Ford Hellas...


< >


τι παει να πει δεν δεχονται? ξεχασαν οτι δεν μπορουσαν να βρουν την διαρροη?
παλεψε το,κοιτα τουλαχιστον να παρεις καλη εκπτωση απο το ψυγειο αν δεν μπορεσεις κατι αλλο.


Το ψυγείο είναι εγγύηση (ευτυχώς)


< >


κανε μανουρα και για το φρεον.
δεν μας ειχες πει οτι τελικα περασαν εγγυηση το ψυγειο. :rtfm: ετσι οπως το εγραψες καταλαβα οτι δεν θατο περασουν εγγυηση.
Άβαταρ μέλους
By lazarefa
#647833 Τους τελευταίους 2 μήνες περίπου παρατηρούσα ότι ξαφνικά άρχισε να ακούγεται από το χώρο του κινητήρα, ακόμα και στο ρελαντί με το που τον ξεκινούσα κρύο, ένας θόρυβος με κάπως μεταλλική χροιά (στο περίπου),κάτι σαν σφύριγμα. Επειδή είχα πρόσφατα (3 μήνες πριν ξεκινήσω να ακούω αυτόν τον ήχο) αλλάξει πολλαπλή εξαγωγής, φοβήθηκα αρχικά μήπως προκλήθηκε πάλι ρήγμα στη νέα πολλαπλή και έχουμε πάλι θέμα εκεί. Πτώση βέβαια στην απόδοση του κινητήρα δεν παρατήρησα. Ανοίγοντας μια φορά το καπό έχοντας τον κινητήρα σε λειτουργία, αντιλήφθηκα ότι ο νέος θόρυβος που άκουγα πρέπει να προερχόταν από την πλευρά του συγκροτήματος (drive train) συμπιεστή κλιματισμού/εναλλακτήρα/ιμάντα εναλλακτήρα. Από τη χροιά του θα τον περιέγραφα ως θόρυβο περιστροφής. Δεν ασχολήθηκα περαιτέρω τότε.
Να πω ότι το αυτοκίνητο (Opel Astra H GTC 1.8 με 225.000 χλμ όταν ξεκίνησε ο ήχος αυτός, τώρα έχει 227.500χλμ) έχει ηλεκτρονικό κλιματισμό, όπου έχω όλα τα χρόνια τον συμπιεστή μόνιμα στη θέση ON. Επίσης προ 3ετίας (Απρίλιος 2017) είχα αλλάξει τον ηλεκτρομαγνητικό συμπλέκτη του συμπιεστή με γνήσιο καινούριο, γιατί στα καλά καθούμενα έπαψε να κουμπώνει ο συμπιεστής. Από τότε και μέχρι πρόσφατα όλα δούλευαν καλά στον κλιματισμό.
Επίσης προ 6ετίας (καλοκαίρι 2014, όταν το αμάξι ήταν 9 ετών/144.000 χλμ) είχα αλλάξει τον ιμάντα του εναλλακτήρα (προληπτικά, λόγω ενός ανεπαίσθητου στιγμιαίου τσιρίγματος του παλιού ιμάντα κάποιες φορές σε εκκίνηση από σταματημένο σε ρελαντί). Επιπρόσθετα, τότε είχα ταυτόχρονα αλλάξει και το ρουλεμάν του τεντωτήρα με γνήσιο GM.
Εμφανές θέμα με την απόδοση του κλιματισμού δεν είχα ποτέ μέχρι τώρα αντιληφθεί.
Σήμερα το μεσημέρι ενώ ήμουν σταματημένος σε κάποιο πάρκιν, σκέφτηκα να μαρσάρω από το ρελαντί (περίπου μέχρι τις 3.500-4.000 σαλ). Ο περίεργος ήχος που ανέφερα στην αρχή όντως ακούστηκε σαφώς πιο χαρακτηριστικά με την αύξηση των στροφών, σαν ένας ήχος παράλληλα με τον αναμενόμενο ήχο του μαρσαρίσματος του κινητήρα. Αφήνω τις στροφές να πέσουν πάλι στο ρελαντί και απενεργοποιώ τον συμπιεστή. Ξαναμαρσάρω και ο παράλληλος χαρακτηριστικός ήχος εξαφανίζεται. Ξανακομπλάρω συμπιεστή, μαρσάρω και ο ήχος πάλι χαρακτηριστικός.
Καταλαβαίνω ότι προφανώς όταν ο συμπιεστής γυρίζει μαζί με τον κινητήρα είναι αναμενόμενο να κάνει κάποιο θόρυβο, ωστόσο είμαι βέβαιος ότι στην προκειμένη περίπτωση ο θόρυβος αυτός είναι πλέον αρκετά χαρακτηριστικός και δεν υπήρχε μέχρι πριν 2 μήνες (σε καμία περίπτωση σε αυτή την ένταση).
Αν θυμάμαι καλά πρέπει να ξεκίνησα να τον παρατηρώ από την επόμενη μέρα μιας βροχερής μέρας, όπου για να πάω στη δουλειά μου είχα περάσει στο δρόμο από κάποιο σημείο όπου τα νερά είχαν κάνει λιμνούλα γύρω στα 10 εκατοστά νερού.
Θα μπορούσε ίσως (λέω τώρα) να έχουν πεταχτεί νερά από εκείνη την μέρα σε κάποιο ρουλεμάν στο συμπιεστή/συμπλέκτη/τεντωτήρα ιμάντα και να είναι από εκεί προερχόμενος αυτός ο θόρυβος; Σας έχει τύχει κάτι ανάλογο; Κάποια γνώμη;
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#647912 Το αμάξι σου κατά 99% έχει διαιρούμενη τροχαλία στροφάλου, δηλαδή είναι δύο κομμάτια που ενώνονται μεταξύ τους με λάστιχο το οποίο δεν είναι αθάνατο, περίπου στα χλμ που είσαι αρχίζει να δείχνει τη φθορά του με διάφορους θορύβους, αν είναι βράδυ και έχεις φώτα αναμμένα και βρέχει και βαχεί η τροχαλία αρχίζει να γυρίζει πιο αργά το εξωτερικό της κομμάτι που έχει τους ιμάντες του δυναμό, της αντλία νερού ίσως και του τιμονιού αν δεν είναι ηλεκτρικό, σαν αποτέλεσμα να μη φορτώνει και σωστά το δυναμό, αν έχεις βολτόμετρο και το κοιτάξεοις σε αυτές τις συνθήκες θα φανεί αν δεν φορτώνει σωστά, ειδικά εσύ που έχεις μόνιμα κομπλαρισμένο το aircondition υπάρχει σταθερά ένα μόνιμο σημαντικό φορτίο στην τροχαλία.

Οι τροχαλίες αυτού του τύπου στα Αγγλικά λέγονται harmonic balancer γιατί ο.προορισμός τους είναι να αποσβένουν τους κραδασμούς από τα περιφερειακά εξαρτήματα του κινητήρα και τους συντονισμούς του στροφάλου προστατεύοντας τα κουζινέτα, αν φθαρεί τελείως το λάστιχο με το μοτέρ να έχει λίγες στροφές απλά ακινητοποιείσαι γιατί θα αδειάσει η μπαταρία και δεν θα δουλεύει η ηλεκτρική αντλία βενζίνης, αν το πάθει με πολλές στροφές τότε υπάρχει ζημιά στο καπάκι, στις βαλβίδες κλπ,

Οπότε πήγαινε για άμεσο έλεγχο να δείς τι είναι λέγοντας να ελέγξουν και την τροχαλία στροφάλου, αν σου που δεν είναι αυτό ζήτησε τους να πάρουν την ευθύνη σε μελλοντική ζημιά, ακινητοποίηση κλπ. Αν είναι σωστό το συνεργείο θα βρεί αν είναι από την τροχαλία.

η οποία μάλλον έτσι είναι, το λάστιχο που χωρίζει τα δύο μέρης της τροχαλίας φαίνεται καθαρά

Εικόναimage post

Η τροχαλία του στροφάλου είναι σιδερένια και έχει ένα βάρος, αυτό το βάρος είναι υπολογισμένο από το εργοστάσιο για κάθε συγκεκριμένο κινητήρα για να λειτουργεί σαν αποσβεστήρας, ένα λάθος που κάνουν όσοι βελτιώνουν τους κινητήρες τους είναι να βάζουν τροχαλία στον στρόφαλο από αλουμίνιο και χωρίς το ενδιάμεσο λάστιχο με αποτέλεσμα την φθορά των κουζινέτων, στα 6κύλινδρα μοτέρ σε σειρά που ανεβάζουν και τον κόφτη των στροφών κόβονται οι στρόφαλοι με τις ελαφρωμένες στροχαλίες που βάζουν στον στρόφαλο, η άγνοια βλέπεις.

τελειώνοντας θα σου πω να το ψάξεις άμεσα.
Άβαταρ μέλους
By Geralt
#652753 Sorry για το αφελες της ερωτησης αλλα η ισχυς του κλιματιστικου εξαρταται απο τα κυβικα του κινητηρα?
Η ειναι καθαρα θεμα υλοποιησης?

Διαβαζω οτι "Ο συμπιεστής κατά κανόνα λαμβάνει κίνηση από ιμάντα του κινητήρα και σκοπός του είναι να προωθεί το ψυκτικό στο σύστημα".

Φιλος μου ενδιαφερεται για το νεο Puma αλλα δεν σκεφτηκε να τεσταρει τον κλιματισμο κατα το test drive και τωρα εχουμε μια διχογνωμία. Τωρα εχει ενα Corolla του 06 με aircon, το οποιο πραγματικα ειναι πολυ δυνατο, ειναι δυνατον ο 1000αρης Ecoboost να ειναι χειροτερος απο τον 1.4 VVTi σε αυτον τον τομεα?
Άβαταρ μέλους
By drdino
#652759 Όχι από τα κυβικά αλλά εμμέσως από την ισχύ του κινητήρα. Αν αυτός βγάζει 50 άλογα, δεν θα του βάλουν πάνω έναν μεγάλο συμπιεστή. Από την άλλη, μικρή ιπποδύναμη πλέον σημαίνει και μικρή καμπίνα άρα μικρότερες ανάγκες σε κλιματισμό.

Σε γενικές γραμμές όμως, ο κατασκευαστής έχει κάποια κριτήρια"κλιματισμού" που πρέπει να πληροί το σύστημα. Ο συμπιεστής άρα θα είναι έτσι διαστασιολογημένος ώστε να κρυώνει την καμπίνα στην θερμοκρασία και στην μονάδα χρόνου που θέτουν τα κριτήρια αυτά.
Άβαταρ μέλους
By funkyreverend
#652996 Νομίζω ότι τα καινούρια συστήματα A/C με το νέο τύπο φρέον (R1234yf) είναι ελαφρώς χαμηλότερα σε απόδοση σε σχέση με τα παλιά που είχαν το r134a. Αρκετά καλύτερα σε συμπεριφορά προς το περιβάλλον ωστόσο. Συνολικά και η ηλεκτρονική διαχείριση πιστεύω ότι είναι πιο συντηρητική για θέματα κατανάλωσης, το βλέπεις με τα πάσης φύσεως κουμπιά ECO, που το πρώτο μέλημά τους είναι να κόψουν απόκριση στο γκάζι και δύναμη στον κλιματισμό.
Άβαταρ μέλους
By Geralt
#653002 Πάντως σίγουρα παίζει ρόλο η υλοποίηση του κάθε κατασκευαστή, τα κριτήρια κλιματισμού που αναφέρει πιο πάνω ο ντοκ

Έχοντας εταιρικό Κορσακι για αρκετά χρόνια με ατμοσφαιρικούς 1.4 και με τούρμπο 1.0, υπήρχε μια κοινή συνισταμένη. Σκατενιο aircon. Εντελώς αναιμικο.
Μετά οδηγούσα ένα Yaris πετρέλαιο, μπουμ Σιβηρία στην πρώτη σκάλα
Το ίδιο και στην Corolla που αναφέρω πιο πάνω.
Άβαταρ μέλους
By saxon_747
#653270 Οδηγάω το vitara και ακούω κάτι υγρό να πηγαινοέρχεται. Ένας ήχος σαν να σκάει το κύμα στην αμμουδιά :)

Ο ήχος ακούγεται από τους αεραγωγούς, όταν ο κλιματισμός λειτουργεί.

Ανοίγω το ντουλαπάκι, βγάζω φίλτρο καμπίνας και έχω πρόσβαση στον ανεμιστήρα όπου νιώθω αρκετή υγρασία.

Επίσης η μοκέτα είναι ελαφρώς μουσκεμένη.

Ο κλιματισμός λειτουργεί τέλεια.

Ανοίγω καπώ και παρατηρώ υγρασία στους σωλήνες, ιδίως σε αυτούς που οδηγούν εντός της καμπίνας.

Τι έγινε;

ΕικόναΕικόναΕικόνα
Άβαταρ μέλους
By Y.V
#653273 Δεν ξερω αν ειναι η ιδια ασθενεια, αλλα το γραφω να το τσεκαρεις.
Δεν θυμαμαι ακριβως, γιατι εχουν περασει πανω απο 10 - 15 χρονια, αν ακουγα και ηχο απ τους αεραγωγους « σαν να σκάει το κύμα στην αμμουδιά» :lol: , αλλα εκει που οδηγουσα (σε πολυωρο ταξιδι) ενοιωσα τα ποδια μου να κανουν πλατσα πλουτσα :lol:
Οχι απλως ηταν βρεγμενη η μοκετα στα ποδια, αλλα ειχε πλημμυρισει η πλευρα του οδηγου με κανα δυο ποντους νερο :( :x .
Υπαιτιος ηταν το σωληνακι εκροης των συμπυκνωσεων που με τα χρονια ειχε βουλωσει απο λασπες και αντι να οδηγουνται πλεον τα νερα εξω, αρχισαν να πεφτουν μεσα!
Αν θυμαμαι καλα σε ενα συνεργειο που το πηγα, το σηκωσε και το ξεβουλωσε απο κατω.
Άβαταρ μέλους
By drdino
#653277 Αυτό ακριβώς, υπάρχει σωληνάκι που οδηγεί τα νερά που συμπυκνώνονται στην εβαπορέτα εκτός της καμπίνας. Αν βουλώσει, τα νερά μπαίνουν μέσα.
Άβαταρ μέλους
By drdino
#653283 Ναι, με καμια πετονιά μεσινεζας ας πούμε. Θα το βρεις από κάτω αυτό, περίπου στο ύψος του καθρέφτη μηχανής/ταμπλό και περίπου κάτω από το airbox (το λευκό στην φωτογραφία που έβαλες με το φουρφουρι από κάτω του).


Edit: εδώ είσαι μάλλον: https://www.suzuki-forums.com/threads/a ... ost-218481
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#653358 Ναι και σε μένα (BMW E39) θυμάμαι ένα καλοκαίρι με πολύ ζέστη και ταξίδια=μεγάλες διαδρομές ότι έσταζε λιγάκι στη μοκέτα στο συνοδηγό. Κάπου διάβασα ίσως και στο εγχειρίδιο ότι μπορεί να συμβεί και μου έφυγε η ανησυχία.