Τεχνικά θέματα. Προβλήματα, προτάσεις, λύσεις, βελτιώσεις.
Άβαταρ μέλους
By xeno
#738346 δες το λινκ: https://workshop.bilstein.com/wp-conten ... ein-b6.jpg
https://workshop.bilstein.com/wp-conten ... ein-b4.jpg
https://www.sachsperformance.com/media/ ... 118458.jpg
σε αυτόν τον μεταλλικό δακτύλιο αναφέρομαι, που ρυθμίζεται στο κατάλληλο ύψος για το αυτοκίνητο.
Άβαταρ μέλους
By fabiawrc
#738391 σωστη η παρατηρηση σου αλλά δεν φοράω coil over.απλό αμορτισέρ είναι σαν το εργοαστιακο,το ελατηριο πατάει στο πιατέλο του αμορτισέρ.Δεν υπάρχει σπείρωμα.
Άβαταρ μέλους
By georgetz
#740991 Πολύ τα γουστάρω αυτά στο οχηματάκι μου :inlove: :lol:

κοπάναγε το μπροστινό τώρα τελευταία , τσεκ :s_yes
κάποια κρακ κρακ, που και που, σε στρίψιμο πάνω απο λακούβες , τσεκ :s_yes
κάποιος ήχος απο το τιμόνι , σταθερό το αμάξι, δεξιά αριστερά εδώ και καιρό, τσεκ :s_yes

1ος υπάλληλος που μίλησα για τα λάστιχα -> φίλε θες σινεμπλοκ πάντως , να ξες
2ος υπάλληλος στον πρώτο αναρτησά-ζυγοστάθμιση-ευθυγράμμιση -> κάτι παίζει φίλε με το τιμόνι

Πρώτος αναρτησάς -> μηχάνημα, οπτικό τσεκ, βόλτα -> έρχεται σκασμένος, φίλε δεν μπορώ να βρω τίποτα
Μααα , κάποιοι ήχοι ακούγονται. Φίλε , ψάχνω αλλά βγαίνει χαρτί το αμάξι, τι να σου πω άλλο ?

πάω για μια δεύτερη γνώμη :hmmm:

Δεύτερος αναρτησάς -> μηχάνημα, οπτικό τσεκ -> κομπλέ όλα
Δηλαδή δεν παρατηρείς κάτι ? Τζόγος κανένας, όλα όπως πρέπει, 87% πίσω, 84% μπροστά
έχουν ψωμί τα αμορτισέρ ακόμη μπόλικο
.
Μπορεί , λέει, η βαλβίδα των αμορτισέρ μέσα να έχει κάποιο θεματάκι αλλά πάμε σε υπόθεση
όχι σε παρατήρηση.Υπάρχει μια πολύ μικρή πιθανότητα να είναι κάτι στο αμάξωμα , θα βλέπαμε
κάποιο τζόγο κάπου , κάποια φθορά μονόμπαντη. Το ψειρίζουμε δηλαδή πολύ μπας και.


:(

Μόνη μου ελπίδα , τώρα σε λίγο που αλλάζω λάστιχα, να γίνει ευθυγράμμιση, ζυγοστάθμιση, να ελεγχθούν και οι ζάντες για κάποιο χτύπημα οπότε σε συνδυασμό με το φρέσκο λάστιχο , μάλλον κατατι μαλακότερο , να ησυχάσω.

ΥΓ 2022 μου έχει μπει η ιδέα τώρα να αλλάξω όλη τη 4άδα στα αμορτισέρ και να επιστρέψω στα εργοστασιακά Monroe.
Άβαταρ μέλους
By Dodger
#741076 O δεύτερος αναρτησάς πάντως είναι τίμιος, με αυτά που σου είπε. Σε αντίστοιχη περίπτωση σε μένα, είχα πάει σε έναν μηχανικό στη Πάτρα και είχαμε πάει σε μια αλάνα και είχε ξαπλώσει ο τύπος πάνω στη μηχανή (ανοιχτό το καπό) για να ακούσει από που έρχεται ο θόρυβος :lol: Ο σκύλος το βρήκε :metalo:
Άβαταρ μέλους
By theo13
#744540
georgetz έγραψε:Πολύ τα γουστάρω αυτά στο οχηματάκι μου :inlove:

κοπάναγε το μπροστινό τώρα τελευταία , τσεκ :s_yes
κάποια κρακ κρακ, που και που, σε στρίψιμο πάνω απο λακούβες , τσεκ :s_yes
κάποιος ήχος απο το τιμόνι , σταθερό το αμάξι, δεξιά αριστερά εδώ και καιρό, τσεκ :s_yes

1ος υπάλληλος που μίλησα για τα λάστιχα -> φίλε θες σινεμπλοκ πάντως , να ξες
2ος υπάλληλος στον πρώτο αναρτησά-ζυγοστάθμιση-ευθυγράμμιση -> κάτι παίζει φίλε με το τιμόνι

Πρώτος αναρτησάς -> μηχάνημα, οπτικό τσεκ, βόλτα -> έρχεται σκασμένος, φίλε δεν μπορώ να βρω τίποτα
Μααα , κάποιοι ήχοι ακούγονται. Φίλε , ψάχνω αλλά βγαίνει χαρτί το αμάξι, τι να σου πω άλλο ?

πάω για μια δεύτερη γνώμη :hmmm:

Δεύτερος αναρτησάς -> μηχάνημα, οπτικό τσεκ -> κομπλέ όλα
Δηλαδή δεν παρατηρείς κάτι ? Τζόγος κανένας, όλα όπως πρέπει, 87% πίσω, 84% μπροστά
έχουν ψωμί τα αμορτισέρ ακόμη μπόλικο
.
Μπορεί , λέει, η βαλβίδα των αμορτισέρ μέσα να έχει κάποιο θεματάκι αλλά πάμε σε υπόθεση
όχι σε παρατήρηση.Υπάρχει μια πολύ μικρή πιθανότητα να είναι κάτι στο αμάξωμα , θα βλέπαμε
κάποιο τζόγο κάπου , κάποια φθορά μονόμπαντη. Το ψειρίζουμε δηλαδή πολύ μπας και.


:(

Μόνη μου ελπίδα , τώρα σε λίγο που αλλάζω λάστιχα, να γίνει ευθυγράμμιση, ζυγοστάθμιση, να ελεγχθούν και οι ζάντες για κάποιο χτύπημα οπότε σε συνδυασμό με το φρέσκο λάστιχο , μάλλον κατατι μαλακότερο , να ησυχάσω.

ΥΓ 2022 μου έχει μπει η ιδέα τώρα να αλλάξω όλη τη 4άδα στα αμορτισέρ και να επιστρέψω στα εργοστασιακά Monroe.
Μήπως έχουν θέμα τα top mount? Κολλημενα-διαλυμένα ρουλεμάν π.χ.
Έχεις παρατηρήσει έστω και μικρή καθυστέρηση στην επαναφορά του τιμονιού;

.
Άβαταρ μέλους
By georgetz
#744688
theo13 έγραψε:Μήπως έχουν θέμα τα top mount? Κολλημενα-διαλυμένα ρουλεμάν π.χ.
Έχεις παρατηρήσει έστω και μικρή καθυστέρηση στην επαναφορά του τιμονιού;

.


Δε γνωρίζω, δεν θα έβγαζε κάποια ένδειξη το εκάστοτε μηχάνημα του τεχνίτη που το πήγα ,κάποια απόκλιση δηλαδή ?

Οι τιμές σαν ανταλλακτικό δεν φαίνονται και κάτι το ιδιαίτερο οπότε αύριο που πάω για αλλαγή ελαστικών , θα μιλήσω και για αυτό.
Άβαταρ μέλους
By georgetz
#747460 Μιλήσαμε με τον μηχανικό που έκανα σέρβις, οι βάσεις ανάρτησεις - top mounts , ήταν φθαρμένες , μέσα έπεσε ο theo 13 :s_howdy

Σε μεγάλο βαθμό τουλάχιστον , καθώς μεν επανήλθε η πολύ ωραία αίσθηση του μπροστινού που τόσο έχω αγαπήσει σε αυτό το αμαξάκι :inlove: και πλέον άρχισα να ψάχνω ξανά λακούβες για να το δοκιμάσω :lol: .
Όμως, μένει ένα μικρό ποσοστό, μπορεί να είναι ιδέα μου ή να θέλω να βελτιώσω πράγματα και πλέον κατα νου παίζει η επιστροφή στις εργοστασιακές λύσεις ανάρτησης (Monroe απο KYB ).
Άβαταρ μέλους
By Giuseppe Busso
#747651

Ωραίο βίντεο με ιστορική αναδρομή στην Eibach.
Άβαταρ μέλους
By theo13
#747698
georgetz έγραψε:Μιλήσαμε με τον μηχανικό που έκανα σέρβις, οι βάσεις ανάρτησεις - top mounts , ήταν φθαρμένες , μέσα έπεσε ο theo 13 :s_howdy

Σε μεγάλο βαθμό τουλάχιστον , καθώς μεν επανήλθε η πολύ ωραία αίσθηση του μπροστινού που τόσο έχω αγαπήσει σε αυτό το αμαξάκι :inlove: και πλέον άρχισα να ψάχνω ξανά λακούβες για να το δοκιμάσω :lol: .
Όμως, μένει ένα μικρό ποσοστό, μπορεί να είναι ιδέα μου ή να θέλω να βελτιώσω πράγματα και πλέον κατα νου παίζει η επιστροφή στις εργοστασιακές λύσεις ανάρτησης (Monroe απο KYB ).


:metalo: :metalo: Διάγνωση εξ αποστάσεως :lol: :lol:
Άβαταρ μέλους
By Giuseppe Busso
#748367 Sachs Twin Tube 315 911

Εικόνα

https://aftermarket.zf.com/go/en/sachs/ ... ountryID=D


Sachs Twin Tube 318 202

Εικόνα

https://aftermarket.zf.com/go/en/sachs/ ... ountryID=D


Αυτά εδώ είναι τα OEM αμορτισέρ που φοράει το Leon 1.8 FR
Άβαταρ μέλους
By Giuseppe Busso
#751774 Ήθελα εδώ και καιρό να κάνω κάτι με την ανάρτηση στο αυτοκίνητο. Να μειώσω τα βυθίσματα και την όποια πλαδαρότητά του (για τα δικά μου γούστα και δεδομένα).

Δεν ήθελα να βάλω βαθιά το χέρι στην τσέπη όμως στην παρούσα φάση. Η ιδέα ήρθε όταν ένα φίλος μου πέταξε το εξής. Ξέρεις ο τάδε φοράει ελατήρια στο αμάξι του (Leon 1.8 mk3 stage2).

Άρχισαν να μου μπαίνουν ιδέες στο μυαλό, άρχισα το ψάξιμο, άρχισα τη διαλογή και εν τέλει την επιλογή σε πόσο χαμήλωμα και σε ποια κιλά.

Προτού αυτό όμως, αρχικά μίλησα με τη Sachs στη Γερμανία και έπειτα με παραπομπή με Ελλάδα για να πάρω το ΟΚ ότι μπορώ να προχωρήσω σε τέτοια κίνηση. Πράγματα, πήρα το ΟΚ από τη Sachs καθώς για καλή μου τύχη το αμάξι φοράει ήδη χαμηλωμένη από το εργοστάσιο ανάρτηση. Δηλαδή τα αμορτισέρ δέχονται ελατήρια χαμηλώματος, καθώς είναι τα Sachs Sport.

Αφού πήρα το ΟΚ, είχα ήδη στο μυαλό μου μια εταιρία. Eibach.

Η Eibach κατασκευάζει 2 σειρές ελατηρίων. Τα Pro Kit (μαύρου χρώματος) και τα Sportline (κόκκινου χρώματος).
Τα πρώτα είναι για χαμήλωμα εμπρός/πίσω 35/30mm. Τα δεύτερα για για επιπλέον 10mm και πάμε στα 45/40mm.
Από αυτά αφαιρείς τα ήδη 15mm που είναι το αμάξι εκ του εργοστασίου λόγω Sport πακέτου (FR).

Τώρα είτε για τα μαύρα, είτε για τα κόκκινα, η Eibach βγάζει σε αμφότερα 2 εκδόσεις για το hatchback Leon με multilink ανάρτηση πίσω. Μια με λιγότερα κιλά και μια με περισσότερα.

Συγκεκριμένα:

ProKit μαλακά 985/1010 κιλά εμπρός/πίσω άξονα
ProKit σκληρά 1075/1010 κιλά

Sportline μαλακά 970/1070 κιλά
Sportline σκληρά 1100/1070 κιλά

Όπως βλέπετε, στις εκάστοτε δύο επιλογές, αλλάζει μόνο η σκληρότητα των εμπρόσθιων ελατηρίων.

Η Eibach συστήνει σαν πρώτη επιλογή τα σκληρά, είτε πας σε Pro Kit, είτε σε Sportline.

Έπειτα μίλησα με την Eibach Γερμανίας μέσω mail και επίσης με παρέπεμψαν σε Έλληνα αντιπρόσωπο. Πράγματι μιλήσαμε για το συνδυασμό που θέλω να κάνω και αν θα έχω θέμα. Πήρα και από εκεί το ΟΚ.

Ο κύβος ερρίφθη και επιλέγω τα σκληρά κόκκινα. Και αφού ψαχουλέυω στο ίντερνετ διάφορες φωτογραφίες από VAG-οειδή, αποφασίζω να συμπληρώσω το look/handling με αποστάτες. Έγινε safe και εντός ορίων κατασκευαστή. Πάλι με προϊόν της Eibach, συγκεκριμένα του Eibach Pro-Spacers του 10mm ανά τροχό.


Τα υλικά ήρθαν

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα


Σήμερα είχα το ραντεβού για την τοποθέτηση:

Πίσω αριστερά αμορτισέρ

Εικόνα

Εμπρός αριστερά αμορτισέρ

Εικόνα

Εμπρός δεξιά αμορτισέρ

Εικόνα


και εδώ τα "υλικά" μας


Εικόνα




Ξεκινήσαμε από πίσω

Εικόνα

Εικόνα


και συνεχίζουμε με το εμπρόσθιο τμήμα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα


δοκιμάζω τον αποστάτη

Εικόνα


Έχουν τοποθετηθεί τα πάντα. Έγινε ζυγοστάθμιση τροχών, έλεγχος πιέσεων, έλεγχο στο οργανάκι της Michelin το οποίο δείχνει όσο και το μανόμετρο (επίσης Michelin και αυτό παρακαλώ!), αποστάτες, ελατήρια. Είμαστε έτοιμοι για ευθυγράμμιση.

Εικόνα


και ξεκινάει το στήσιμο

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Οι τροχοί βγήκαν τόσο όσο πιο έξω, τα μετατρόχια φάρδυναν 2cm εμπρός πίσω δηλαδή. Το αμάξι χαμήλωσε όσο θέλω.



Και εδώ έχουμε την ευθυγράμμιση. Η μεσαία στήλη είναι οι σωστές τιμές. Η αριστερή στήλη είναι τιμές κουκουρούκου αφού το αμάξι λύθηκε για να μπουν τα ελατήρια.

Εικόνα

Το αμάξι ανέβασε κάμπερ. Παρακάτω παραθέτω την περσινή ευθυγράμμιση που έγινε με την τοποθέτηση των ελαστικών

Εικόνα

και κάποιες αντίστοιχες συγκριτικές φωτογραφίες για το ύψος της ανάρτησης τότε

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα



Τώρα πάμε στο δρόμο. Έχω προλάβει να κάνω 3-4 χιλιόμετρα της επιστροφής προς το σπίτι. Ένα πέρασμα από τα τούνελ της Δραπετσώνας-Πειραιά και μερικά στενάκια με κλασικές ανωμαλίες-λακκούβες. Είναι πάρα πολύ νωρίς για εντυπώσεις συνολικά, απλά θα αναφέρω μια πρώτη εικόνα, μια εσάνς που μου άφησε το αμάξι.
Το αμάξι είναι ανέλπιστα άνετο. Μιλάμε αν έχει χάσει ένα 20%, ζήτημα θα'ναι.
Και μάλιστα αυτό το διάβασα κιόλας ότι θα είναι έτσι.
Έχει να κάνει με την τεχνοτροπία κατασκευής των ελατηρίων που κάνει η Eibach. Στο άνω και κάτω μέρος λέει ότι το ελατήριο είναι πιο μαλακό. Έτσι οι πρώτες μικροταλαντώσεις του πλαισίου "χτυπούν" εκεί και το αμάξι παραμένει άνετο. Ενώ στο κέντρο του ελατηρίου τα σπειρώματα είναι πιο σκληρά.

Παραθέτω και μερικά τεχνικά στοιχεία των ελατηρίων


Εδώ η δεξιά στήλη είναι ο κωδικός των εμπρόσθιων ελατηρίων (προοδευτικά)

Εικόνα

ενώ ο κωδικός για τα πίσω ελατήρια είναι αυτός στην αριστερή στήλη και τα πίσω είναι γραμμικά

Εικόνα



Τέλος, γιατί πήγα σε Eibach Sportline. Γιατί ο αρχικός στόχος που ήταν η coilover Bilstein PSS B14 είναι εκτός του budget μου αυτή τη στιγμή. Ειδάλλως δεν έπρεπε να βελτιώσω κινητήρα. Διάλεξα τη δύναμη.
Έπειτα έκρινα ότι έχω αμορτισέρ (είχα ζητήσει να ελεγχθούν και στο ΚΤΕΟ και στο σέρβις, πριν λίγο καιρό) που είναι άριστα. Μόλις 39Κ χλμ και χωρίς κανένα θέμα. Λυπήθηκα να τα βάλω στην άκρη.
Οπότε ο στόχος είναι να μείνω ως έχει, μέχρις ότου έρθει η ώρα τους και τότε θα μπουν τα Bilstein B8 Sprint monotube των επίσης 55mm πάχους και έτσι θα έχω κιτ Bilstein B12 Sportline ουσιαστικά.

Αυτά... Εντυπώσεις και καλύτερες φωτογραφίες, εν καιρώ...
Άβαταρ μέλους
By glf
#751776 Ένα σετ ημισλικ τώρα και να τα φας στα Μέγαρα :)
Άβαταρ μέλους
By tsilis
#752248 Μπράβο Μπουσσε!! :thumbsup: :thumbsup:

Κάνε κάποια καλά χλμ και περιμένουμε αναλυτικό review από τα δικά σου , τα καλά ! :iconcool:
Άβαταρ μέλους
By mousatos
#753028 Στα 108χ.χλμ οι αναρτήσεις του yaris diesel 2013 mod. έχουν διαλυθεί. Στο πρόσφατο service στην αντιπροσωπεία μου είπαν οτι χρειάζονται αλλαγή τα ακρόμπαρα με κόστος 270ε . Το πήγα σε συνεργείο της γειτονιάς και τελικά είχαν μπόσικα τα "ζήτα τιμονιού" , έγινε η αλλαγή με 75e , τα ακρόμπαρα ήταν ΟΚ . Στο ίδιο συνεργείο διαπιστώθηκε οτι έχουν διαλυθεί τα μπροστινά top mounts .
Αποτέλσμα οδήγησης στο όριο σε βουνά Ελλάδας-Βουλγαρίας με διαλυμενους δρόμους και Εγνατία με 180 . Αλλά στα ίδια και χειρότερα ταξίδευε και το matiz χωρίς να σκορπίσει . Ίσως το έσωσε το χαμηλό βάρος ;