Τεχνικά θέματα. Προβλήματα, προτάσεις, λύσεις, βελτιώσεις.
Άβαταρ μέλους
By alex
#684223
mirage έγραψε:Ε δεν ειναι δα και η τελευταια λέξη της τεχνολογίας ολα αυτα.
Το έβαλα περισσότερο για να ακούσω την γνωμη του alex για ολα αυτα.


καταρχην δεν σε ειπα εγω ασχετο,ισα -ισα που σε θεωρω αξιο συνομιλητη και μαρεσει να ανταλλασουμε τις διαφωνιες μας. εσυ αποκαλεσες τον ευατο σου ετσι.
στο θεμα που εβαλες,το καινουριο για το μαρκετινγκ και τα λονγλαιφ σερβις,το λινκ που εβαλες ,τι να σου πω? δεν καταλαβα τι θες να σου πω/αφου στο τελος το συμπερασμα τα λεει ολα:

[quote]Conclusion
Automotive oil condition monitoring is far from a mature technology. As this technology progresses and becomes more popular in the automotive industry, there will be many generations of sensors developed to improve accuracy and range of capability. While some vehicles come standard with oil change technologies today, the majority do not. The companies developing these sensor technologies must be able to convince the automotive industry and the public of their general reliability and value. If this is successful, we may see condition-based oil changes become the latest trend in vehicle technology over the next few years./quote]

και μετα απο χρονια που δημοσιευτηκε αυτο το αρθρο ,σημερα δεν μας εχουν πεισει,τι αλλο να πω? εσυ πειστηκες αλλα εισαι μειοψηφια.οπως και οι οπαδοι των ρανφλατ.εγω κρινω με αυτα που βλεπω στην μαρκα μου γιατι μπαινω σαυτα τα φορουμ οπως και απο κατοχους αλλων αυτοκινητων-εταιρειων που συνομιλουμε και τους ρωταω καθε ποτε κανουν σερβις λαδιου.δεν μιλαω για μηχανικους οπου οι μονοι που το τηρουν ειναι των αντιπροσωπειων.και αυτους οταν του λεω,οποτε παω,οτι κανω καθε 10.000 μου λενε καλα κανεις,γιατι φαγανε κατι καυγαδες που απο τοτε δεν διατυμπανιζουν και πολυ το λονγκλαιφ εκτος απο κατι κυριουλες και τα πιστα προβατα που δεν ασχολουνται με το αμαξι τους .συνηθως τους νεους ιδιοκτητες που δεν ειχαν ποτε bmw και λονκλαιφ σερβις και πειθονται οτι ειναι το σωστο.αλλα οι νεοι κινητηρες αντεχουν 2-3 λονγκλαιφ ,ετα ερχονται τα καζικια.

further more ,παλι με δικαιωνει αυτα που λεει:

[quote]1. Factors and Conditions That “Shorten” the Oil Change Interval:
Short-trip Driving - The problem is most pronounced for frequent trips under five miles in cold wintertime conditions. Water and fuel have a tendency to accumulate in the crankcase when the oil temperature doesn’t reach the thermostat setting.

Road Dust - Driving in dusty conditions (dirt/gravel roads) with an economy-grade oil filter can turn your motor oil into more of a honing compound than a lubricating medium. The dirty oil generates more wear metals which increase the risk of sludge formation and corrosion from acids.

High-Mileage Engine - Engines with more than 75,000 miles generate more blow-by gases, unburnt fuel and corrosive agents that enter the crankcase oil.

Diesel Engines - Diesels produce more soot and acidic blow-by products.

Flex Fuels - Alcohol-gasoline blends are prone to accumulate water in the crankcase.

Turbo-charged Engines - High temperatures distress the base oil and additives.

High Oil Consumption - While on one hand high oil consumption replenishes additives, on the other hand the affliction is also associated with high blow-by of combustion gases into the crankcase.

Hot Running Conditions - Hot running conditions, including desert terrain, in general can lead to premature oil oxidation, volatility problems and rapid additive depletion.

Desire for Long Engine Life - Shorter drain intervals increases the safety margin in the event of premature oil failure.

Towing/Heavy Loads - Generally relates to hot running conditions, thin oil films, higher shearing of viscosity index improvers and more wear metals in the oil. Wear metals catalytically shorten oil life, causing premature oxidation, sludge, acids and deposits.

/quote]

παμε τωρα στα υποτιθεται θετικα:

[quote]2. Factors and Conditions That “Lengthen” the Oil Drain Interval:

Synthetic Lubricants - Premium synthetic lubricants have excellent oxidation stability, thermal stability and shear stability. σωπα,βρες μου ενα συνθετικο μετα τοσα χρονια που να αντεχει 30.000 χιλ. ανεφερα το παραδειγμα των ρεντλαιν πιο πριν που ειναι ισως τα πιο αληθινα και κορυφαια συνθετικα.ασε που αυτα που βαζουν στις αντιπροσωπειες στα λονγκλαι σερβις με τα λονγκλαιφ λαδια καμμια σχεση δεν εοχυν με συνθετικα τυπου ρεντλαιν και ειναι ορυκτελαια με προσθετικα που δεν αντεχουν πανω απο 15.000 ,τα εχουμε ξαναπει.σε εμας το μπουκαλι bmw που κρυβει το μαγικο συνθετικο σουπερ-ντουπερ που εχει βγει απο κρυπτονιτη ,ηταν καστρολ 5-30 μεχρι το 14 και μετα μεχρι σημερα σελ.ΦΟΒΕΡΟ ΣΥΝΘΕΤΙΚΟ! :thumbsup:

High-Capture Efficiency Oil Filter - Controls catalytic wear metal production.???

Highway Miles (predominate) - Lower average engine revolutions ??? and fewer operating hours per distance traveled (miles) compared to slow-speed urban driving. μωρε αν γινονται με τσιτωμενα γκαζια μεσα σε ενα 6μηνο θα κατεβει το Oil Drain Interval :lol: τι ακουμε πριν κατι χρονια, εχει διαψευτει κιαυτο.μυθος πλεον που λεει και καποιος :)

New Engines - Low levels of engine blow-by after the first 500 to 5,000 miles and less than 50,000 miles (unless oil consumption is high).το ειπα στην αρχη,μετα αρχιζουν τα γλεντια,δεν λλει μετα αν περασουν τα χρονια τι γινεται/δλδ.μετα αλλαζεις και δεν ισχυει,κανεις την ζημια στα νεα μηχανηματα και μετα κατι χρονια δεν ισχυει το λονγκλαιφ? αυτο λεει? τριςσα ..lol

Frequent Oil Inspections - Simple and frequent oil inspections can be effective at identifying various motor oil problems. πως? και αντε και υπαρχει αυτο ,μας κατοχυρωνει κατι? δλδ πειραματιστειτε και οτι βγει?

Environmental Concerns (waste oil) - Emphasis on reducing waste oil generation.εδω πεφτει μεγαλο γελιο..και μετα το αμαξι θα μου το πληρωσει η πρασινη ειρηνη?

Low-value Vehicle - Many owners of automobiles with low resale value prefer extended drains to keep their costs low. Others use frequent oil changes as a strategy to limp along a car in its twilight years.εδω ειναι το μεγαλο μπακικικι.ολα για αυτο γινεται.θυμασαι που ειπες οτι ειναι μυθος? ενα τωρα απαντηθηκε και αυτο. χλαστε τ αυτοκινητα σας παρτε ενα καινουριο γιατι πρεπει να ζησουμε και πουληστε το μεταχειρισμενο σε κανεναν φουκαρα που δεν ξερει τι του γινεται./quote]

επιμενω οτι δεν εχει γινει καμμια επανασταση στα λαδια.ειναι ακριβως οπως τα αφησαμε τα πραγματα,με ελαχιστη προοδο ως προς την συνθεση τους να καθαριζουν καλυτερα τον κινητηρα και να τον προστατευουν με νεα υλικα,οχι να κανουν αιωνοβια λαδια.το λΛΟΝΓΚΛΑΙΦ ειναι ΜΥΘΟΣ και ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ !
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#685063 Με την ευκαιρία αναζητήσεων του alex μερικές σελίδες πίσω. Άργησα να μπω οπότε ας βάλω κι εγώ το λιθαράκι μου με το σεντονάκι μου. :lol:

To 40άρι ναι, σε συνθήκες λειτουργίας θα έχει πιο ισχυρό φίλμ και θα αντέχει καλύτερα σε ψηλές θερμοκρασίες. Κινητήρα γιατί το αν είναι καλοκαίρι ή χειμώνας το λάδι δεν το ξέρει, αφού ζεσταθεί στους 90-120 θα είναι. Το άλλο λάδι για καλοκαίρι ίσχυε κυρίως παλιότερα που τα συστήματα ψύξης ήταν μέτρια. Εκτός αν πούμε ότι το χειμώνα σπίτι δουλειά ήσυχα (βάλε 30) και το καλοκαίρι εκδρομές, αναβάσεις φορτωμένος, γκάζια κλπ (βάλε 40). Που το κάνεις λόγω χρήσης και όχι λόγω θερμοκρασίας του αέρα.

Η μεγαλύτερη ζημιά-φθορά γίνεται στα πρώτα λεπτά μέχρι να ζεσταθεί το λάδι. Σε μικρές και συχνές διαδρομές που δεν προλαβαίνει να ζεσταθεί. Και ζεσταίνεται πιο γρήγορα με 30άρι. Που επειδή ρέει και καλύτερα θα περνάει πιο πολλές φορές μέσα από τον κινητήρα (και όχι από την βαλβίδα παράκαμψης όπως το πιο παχύ) οπότε και λιπαίνει και αποβάλλει καλύτερα τη θερμότητα.
Το μεγαλύτερο ιξώδες το βάζεις αναγκαστικά αν βλέπεις ότι το λάδι πιάνει θερμοκρασίες πιο υψηλές από όσο πρέπει. Το σωστό ιξώδες είναι κάπου στο 10,5 που το 30άρι το πιάνει στους 100-110°C. Από εκεί και πάνω το 30άρι είναι πιο λεπτό από όσο θέλεις. Και πας για 40άρι. Αν πιάνεις όμως 130-140 τότε θέλεις 50-60. Ό,τι ακριβώς ζητάγανε παλιά οι Μ. Αν όμως έχεις Μ αλλά την πας ήσυχα τότε θα προστατεύσεις τον κινητήρα καλύτερα με 30άρι. Γνωστή περίπτωση σε Ferrari με 20άρι, γιατί στις συνθήκες λειτουργίας με το 20άρι είναι στο σωστό ιξώδες.
Οπότε ναι το 40 προσφέρει μεγαλύτερη προστασία σε κάποιον. Ενώ το 30 προσφέρει μεγαλύτερη προστασία σε κάποιον άλλον. Με βάση αυτά που λες ανήκεις στη δεύτερη κατηγορία που θέλει το 30.

Για τα πρόσθετα είπατε. Μεγάλο εύρος ιξώδους ίσον πολλά πρόσθετα. Που και θα χαλάσουν οπότε το ιξώδες αλλάζει αλλά και θα κάνουν αυξημένα ιζήματα. Αυτά είναι που ευνοούν την φθορά.
Βέβαια μπορεί να έχεις ένα καλό 5-40 με λιγότερα πρόσθετα από ένα όχι τόσο καλό 5-30... Για αυτό έχει σημασία το "συνθετικό" και το "καλό". Γιατί τότε θέλεις λιγότερα πρόσθετα για το ίδιο αποτέλεσμα.

Η κατανάλωση δεν είναι ένδειξη ακαταλληλότητας του λαδιού αλλά φθοράς ή διαρροής. Πιο παχύ λάδι μπορεί να μειώσει την κατανάλωση αλλά δεν θα προστεύσει τον κινητήρα. Εκτός αν μιλάμε για κουζινέτα οπότε το παιχνίδι είναι lose-lose.

30άρια δεν είναι όλα ίδια υπάρχουν αδύνατα 30 και δυνατά 30 (HTHS). Και αν βάλεις δυνατό σε κινητήρα που θέλει αδύνατο καλό δεν του κάνεις. Άρα μην ξεχνάμε όχι μόνο το πόσο καλό-ισχυρό είναι ένα λάδι αλλά και το πόσο κατάλληλο είναι. Θέλεις πρώτα να είναι κατάλληλο σε προδιαγραφές του κατασκευαστή (που έχει να κάνει με τρόπο καύσης, μέταλλα κλπ).

Στο θέμα αντοχής σε διάρκεια μιλάμε πλέον για TBN κλπ, άσχετα από ιξώδες. Και αυτό είναι που επηρεάζεται από την σπορ οδήγηση (τα πλούσια μίγματα) και το κλίμα της χώρας, που δεν είναι παραμύθι, στην Ελλάδα έχουμε κλίμα σχετικά ξηρό οπότε η σκόνη αιωρείται. Και αυτό κάνει μεγάλη διαφορά γιατί η σκόνη ξεσκίζει το λάδι. Για αυτό και σε άλλες περιπτώσεις λένε πχ για 25-30000χλμ και σε άλλες για τα μισά. Και αν πάμε για 30Κ ίσως είναι καλό να αλλαχτεί το φίλτρο μόνο στα μισά.

Ναι το 30άρι βοηθάει και στην οικονομία οπότε το προωθεί και το μάρκετινγκ. Αλλά οι κινητήρες δεν είναι ίδιοι με τους παλιούς έχουν και μικρότερες ανοχές οπότε το 40 τους πέφτει λίγο βαρύ.
Όπως και τα λάδια δεν είναι ίδια, έχουν αλλάξει πολύ και προς τη μια και προς την άλλη. Πλέον ακόμα και τα μη 100% συνθετικά μπορεί να είναι πολύ καλά και ανθεκτικά. Από την άλλη όμως για λόγους υγείας και περιβάλλοντος έχουν καταργήσει πολλά συστατικά με πολύ καλές ιδιότητες που είχαν κάποια παλιά λάδια και που πλέον τα βρίσκεις σε ειδικά λάδια.

Τα ταξί που είναι πάντα ζεστά είναι που μπορεί να αλλάζουν λάδια πιο σπάνια γιατί οδηγούν ήσυχα και ο κινητήρας έχει πολύ λίγα κρύο-ζέστη.

Οι παλιοί κινητήρες κρατάγανε παραπάνω όχι επειδή αλλάζανε συχνά λάδια (που έπρεπε να το κάνουν επειδή τα λάδια ήταν μέτρια και δεν αντέχαν) αλλά γιατί ήταν πολύ χαμηλής ειδικής απόδοσης με μεγάλους τζόγους, μικρές συμπιέσεις και χαμηλές στροφές.

Συμπέρασμα: μεταξύ καλού 30 και καλού 40 δεν θα το έκανα θέμα, με την έμφαση στο καλό. Βέβαια ένα λεπτό 30 από ένα παχύ 40 μπορεί να έχει σημαντική διαφορά...
Άβαταρ μέλους
By mousatos
#685069
sknipper έγραψε:Οι παλιοί κινητήρες κρατάγανε παραπάνω όχι επειδή αλλάζανε συχνά λάδια (που έπρεπε να το κάνουν επειδή τα λάδια ήταν μέτρια και δεν αντέχαν) αλλά γιατί ήταν πολύ χαμηλής ειδικής απόδοσης με μεγάλους τζόγους, μικρές συμπιέσεις και χαμηλές στροφές.

Εικόνα
1982 trans am
The 8 cylinder, overhead valve naturally aspirated engine has 2 valves per cylinder and a displacement of 5 litres. In this application it produces power and torque figures of 150 bhp (152 PS/112 kW) at 4200 rpm and 324 Nm (239 lbft/33 kgm) at 2200 rpm respectively. The engine drives the wheels compliments of a 4 speed manual set of gears. Claimed weight at the kerb is 1438 kg. Maximum quoted speed is 201 km/h (125 mph).
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#685147 Όσο πιο παχύ το λάδι τόσο μεγαλύτερες οι θερμοκρασίες που αναπτύσει λόγω της εσωτερικής τριβής των μορίων του, το 60άρι σε σύγκριση με το 40άρι έχουν έως και 15C διαφορά, το 60αρι ανεβαίνει εύκολα στους 150c με το 40άρι να θέλει πολύ ζόρισμα να φτάσει τους 130c, τουλάχιστον αυτό διαπίστωσα στο δικό μου τουρμπάτο όταν το κυνηγούσα, έτσι έχω καταλήξει στο 20-50 για το καλοκαίρι και 10-40 για το χειμώνα ώστε σε κάποια παρατεταμένα πατήματα λόγω της πίεσης στο 1.4bar να μην έχω το μυαλό μου συνεχώς στο bottom end.
Στο δικό μου αυτοκίνητο το καλοκαίρι το μάτι μου είναι συνέχεια στις θερμοκρασίες γιατί το κύκλωμα ψύξης του είναι οριακό, έτσι το παχύτερο λάδι παρόλο που είναι θερμότερο σαν λειτουργία έχω τουλάχιστον 14 centistock με το 50άρι προστατεύοντας τα κουζινέτα μου.

Τα λεπτόρευστα λάδια λόγω χαμηλής εσωτερικής μοριακής τριβής λειτουργούν με χαμηλότερες θερμοκρασίες διατηρώντας και τη θερμοκρασία του κινητήρα χαμηλά γιατί περνάνε περισσότερα λίτρα λαδιού ανά 1΄και τον δροσίζουν απομακρύνοντας την θερμοκρασία.
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#685152
21 quadra έγραψε:Όσο πιο παχύ το λάδι τόσο μεγαλύτερες οι θερμοκρασίες που αναπτύσει λόγω της εσωτερικής τριβής των μορίων του, το 60άρι σε σύγκριση με το 40άρι έχουν έως και 15C διαφορά, το 60αρι ανεβαίνει εύκολα στους 150c με το 40άρι να θέλει πολύ ζόρισμα να φτάσει τους 130c, τουλάχιστον αυτό διαπίστωσα στο δικό μου τουρμπάτο όταν το κυνηγούσα.

αυτο ειχα παρατηρησει και εγω μια φορα ,οταν εκανα την |λογοκρισία| να αλλαξω το σωστο ιξωδες στο 306 race,με ενα 10w60 που ειχε βγαλει η shell γυρω στο 2002.
πολυ ανεβασμενες θερμοκρασιες λαδιου,ακομα και σε νορμαλ χρηση/συνθηκες.
Πεταχτηκαν στην εβδομαδα πανω.
Άβαταρ μέλους
By alex
#685494 α, πολυ ωραια,ενας καλος συνομιλητης για να συζητησουμε μερικα πραγματα :)

σορυ για το μακροσκελες αλλα θα εχει ενδιαφερον.

sknipper έγραψε:Με την ευκαιρία αναζητήσεων του alex μερικές σελίδες πίσω. Άργησα να μπω οπότε ας βάλω κι εγώ το λιθαράκι μου με το σεντονάκι μου. :lol:

To 40άρι ναι, σε συνθήκες λειτουργίας θα έχει πιο ισχυρό φίλμ και θα αντέχει καλύτερα σε ψηλές θερμοκρασίες. Κινητήρα γιατί το αν είναι καλοκαίρι ή χειμώνας το λάδι δεν το ξέρει, αφού ζεσταθεί στους 90-120 θα είναι. Το άλλο λάδι για καλοκαίρι ίσχυε κυρίως παλιότερα που τα συστήματα ψύξης ήταν μέτρια. Εκτός αν πούμε ότι το χειμώνα σπίτι δουλειά ήσυχα (βάλε 30) και το καλοκαίρι εκδρομές, αναβάσεις φορτωμένος, γκάζια κλπ (βάλε 40). Που το κάνεις λόγω χρήσης και όχι λόγω θερμοκρασίας του αέρα.

εδω τωρα τιθεται ενα θεμα που εχει υποστηρικτες με αντιθετες αποψεις.για το αν η εξωτερικη θερμοκρασια παιζει η' οχι ρολο.για εμενα και το τονισα πιο πολυ εμφαση δινω στην χρηση,γιαυτο μιλησα πρωτα για μεγαλυτερη ταχυτητα και μετα αναβασεις και στροφες κ.λ.π.

ομως λαμβανω υποψιν μου και την εξωτερικη θερμοκρασια ,με επιφυλαξη, γιατι ακομα δεν γνωριζω αν οντως ισχυει.υπαρχουν τεχνικοι που ακομα λενε οτι το 30αρι στην ελλαδα γινεται λεπτο απο την ζεστη και αλλοι που λενε οτι δεν παιζει ρολο και ειναι παλια πεποιθηση.τι απο τα 2 ισχυει? εγω εχω μαθει αν δεν υπαρχει εμπεριστατωμενη επιστημονικα αποδειξη να λαμβανω ολες τις γνωμες υποψιν ανεξαρτητα αν τις υποστηριζω η' οχι.

και αυτο που ξερω ειναι οτι δεν εχω λογω να βαζω 30αρι , συμφωνα με τις κλιματικες συνθηκες που υπαρχουν στο 90% του κατοικησιμου πλανητη . Στη Ελλαδα εχουμε χοντρικα απο -20 εως +45 . Οτι πρεπει για ενα 5w40 η 10w40 . Το 30αρι ναι μεν θα τρεξει στην μιζα γρηγοροτερα αλλα στραγγιζει γρηγοροτερα απο τους κυλινδρους και στην ζεστη ειναι πολυ ρευστο , τοσο ρευστο που περναει ανετα απο τα κενα της μηχανης και καιγεται . εαν μιλαγαμε φυσικα για πολικες συνθηκες οπου η μεγιστη θερμοκρασια θα ηταν 5 βαθμοι , οκ , βαλε 30αρι , γιατι δεν χρειαζεται το ευρος το 40αριου για 40+ βαθμους . Αλλα με τετοιες θερμοκρασιες που εχουμε Ελλαδα, με ιουνιο που πιανει σχεδον 30 βαθμους , θα εχω 30αρι λαδι ?και το λαδι εγω πιστευω οτι επγρεαζεται απο την εξωτερικη θερμοκρασια,το εξηγω στην επομενη απαντηση σου.μας εχουν κανει να νομιζουμε οτι δεν εχει και εξηγω:
η αλυσιδα του εμποριου παει ως εξης.βγαζει μια αυτοκινητοβιομηχανια ενα νεο κινητηρα και σου λεει οτι εχει τις εξης προδιαγραφες και ανοχες κ.λ.π. και θελω να μου βγαλετε εσεις εταιρειες λαδιων .ενα λαδι 5-30 με αυτον τον κινητηρα για να το εκρινω.και το βγαζουν.δεν τους νοιαζει αυτους αν ειναι σωστο η' οχι,να πουλησουν θελουν.αλλα ξερουν τι ειναι το σωστο.
σιγουρα ειναι ο κατασκευαστης και εχει δικιο.εκει ειναι ομως που αμφιβαλλω.γιατι υποτιθεται οτι ξερει,αλλα δειχνοντας οπως ανεφερα σε παραδειγματα πριν οτι φασκει και αντιφασκει εγω δεν μπορω να τον εμπιστευθω εξ ολοκληρου οτι εχει δικιο στην επιλογη του.βλεπε την βλακεια του longlife 30.000.και εκει θυμαμαι και οσα δεν ξεχασα για το 40αρι και κανω μια ερωτηση.οσον αφορα την θερμοκρασια και αν παιζει ρολο η' οχι.γιατι σε καθε σχεδιαγραμμα εταιρειας λαδιων που εξηγουν για το ποτε και που ανηκει ενα ιξωδες εχει μεσα στο σχεδιαγραμμα και την ανωτερη θερμοκρασια? δες τε εδω:
https://www.bestsynthetics.gr/epilogi-lipantikoy
αφου ισχυει μονο για το πρωτο νουμερο ,τοτε στο σχεδιαγρμμα θα επρεπε να υπαρχει μονο γιαυτο οτι π.χ το 5-30 ισχυει για θερμοκρασιες λειτουργιας απο -35 .και μετα τιποτα για το δευτερο νουμερο το 30 ,που κατα κυριο λογο αντιστοιχει στην θερμοκρασια του κινητηρα στους 100 βαθμους.

ομως δινουν και εκει θερμοκρασια και λενε οτι το 30 ισχυει για εξωτερικη θερμοκρασια μεχρι 35 βαθμους βαθμους .το 25 βαθμους δεν ειναι θερμοκρασια? δεν υπαρχει στο σχεδιαγραμμα? αν δεν επηρεαζοταν απο την θερμοκρασια δνε επρεπε να υπαρχει εκει το +35, στον πινακα.για να υπαρχει σημαινει οτι παιζει ρολο και η ανωτερη θερμοκρασια.ο αερας που μπαινει μεσα το καλοκαιρι ειναι πιο ζεστος απο τον χειμωνα επισης.αφου δηλωνει εξωτερικη θερμικρασια για το 30αρι στο σχεδιαγραμμα γιατι λεμε οτι δεν παιζει σαυτο το στοιχειο του ιξωδους σημασια η εξωτερικη θερμοκρασια?

και μια δευτερη δικη μου απορια .αν δεν εμας εδιναν οι κατασκευαστες ιξωδη να διαλεξουμε, εδω στην ελλαδα δεν θα διαλεγαν συμφωνα με το σχεδιαγραμμα και τις εξωτερικες θερμοκρασιες ενα 40αρι λαδι οι περισοτεροι? και μαλιστα ενα 10-40? εκτος ορεινων περιοχων.εκει 5-40 και εχω και μια τριτη απορια που κανονικα ανηκει σε πιο κατω παραθεση των πολυ καλων γραπτων σου,.ενω δεν υποστηριζουμε την παλια αποψη για την εξωτερικη θερμοκρασια στα λαδια οσον αφορα το δευτερο νουμερο ,υποστηριζεις την παλια αποψη οτι μονο οταν ο κινητηρας αρχιζει και καιει λαδι μπορουμε να ανεβασουμε ιξωδες λογω οτι εχουν ανοιξει οι ανοχες,εκτος βλαβης φυσικα.δλδ. μπορουμε να παραβλεψουμε εκει τον κατασκευαστη και να παμε σε μεγαλυτερο ιξωδες και πιο παχυ λαδι για αλλον λογο .και σωστα λες.αλλα εκει ξεχναμε την νεα τεχνολογια και υιοθετουμε την παλια,γιατι ?? γιατι μας βολευει? το υφος μου ειναι εντονο και οχι επιθετικο,το λεω για μην παρεξηγηθει καποιος.απλα θελω να τονισω με τον τροπο τον συλλογισμο μου.

και επιστρεφω σαυτο που ειπα στην αρχη.οι κατασκευαστες εγω πιστευω ,ολοι ομως,οτι αρχισαν να χρησιμοποιουν το ιδιο λαδι-ιξωδες ξαφνικα,γιατι?? επειδη ολοι φτιαχνουν τους ιδιους κινητηρες? ολοι οι κινητηρες βαζουν το ιδιο ιξωδες.το 5-30 οι περισοτεροι.γιατι?γιατι το 5-30 καλυπτει και βολευει τους κατασκευαστες σχεδον σε ολα τα κλιματα.και αν στην ελλαδα πιανει και 40αρια το καλοκαιρι,ε δεν βαριεσαι μωρε τι θα παθει και αν παθει θα πουμε οτι φταιει κατι αλλο.σιγα να μην πληρωναν οι εταιρειες για πολλα και διαφορετικα ιξωδη.πληρωνουν για ενα και ξεμπερδευουν.

βολευει και για αλλον λογο. ειναι η απαιτηση απο τις κυβερνησεις για μειωση καυσαεριων και πρασινη χρηση και απο την αλλη το μαρκετικ για οικονομια καυσιμου.το 5-30 ειναι ιδανικο για τους κατασκευαστες γιατι εξυπηρετει αυτους τους 2 λογους ,οχι ομως την προστασια του κινητηρα.γιατι το 30 εχει προσθετα για οικονομια και πιο γρηγορη λιπανση οχι ομως για προστασια ,antiwears που αυτα βρισκονται στο 40αρι και προσφερουν καλυτερη προστασια.το 30αρι φτιαχτηκε για να εξυπηρετησει την νορμα για λιγοτερη ρυπανση στα φιλτρα πετρλαιου dpf και των καταλυτων ,να περνανε τις προδιαγραφες οι κατασκευαστες . Η οικονομια καυσιμου δεν συμβαδιζει με την μακροζωια μιας μηχανης οταν μιλαμε για λαδια .

μετο με το 30αρι λαδι δεν προστατευεις καλα τον κινητηρα αλλα δεν θελουν το 40αρι που ειναι καλυτερο λαδι γιατι εχει και αυξημενη καταναλωση,κακο για το μαρκετικ και περισοτερους ρυπους,κακο για το περιβαλον.τα long life και τα προσθετα που εχει μεσα ειναι για να αντεχει το λαδι οσο παραπανω γινεται (που δεν γινεται , πρεπει να το αντεχει και η μηχανη ) ,ενω το 40αρι εχει τα περισσοτερα αντιτριβικα πρoσθετα ( anti-wears ) που μπορεις να βρεις στην κατηγορια του .τι προτιματε να εχετε μια μηχανη υγιης η' να εχετε λαδια που κρατουν περισοτερο?εκει ειναι που ειμαι καχυποπτος για το οτι οι κατασκευαστες ειναι αυτοι που ξερουν.η μαλλον το τι ξερουν.και σιγουρα ξερουν οτι ενα 40αρι προστατευει την μηχανη καλυτερα.ομως προτεινουν το 30αρι για εμπορικους σκοπους και δεν τους νοιαζει ποσα χιλ. θα κανεις αν η μηχανη δεν λιπαινεται σωστα.αρα σιγουρα ξερουν (οτι το 4αρι ειναι το σωστο λαδι) αλλα προτεινουν το λαθος και κανουν την κοροιδα για λογους μαρκετικ.αρα εφοσον πρατουν λαθος εσκεμενα ,εγω κρινω οτι δεν ξερουν.

θα το παω και λιγο πιο μακρυα.γιατι μονο οι κατασκευαστες ξερουν?οι μηχανικοι δλδ του υπολοιπου κοσμου ειναι ασχετοι? οι κινητηρες που φτιαχνουν ειναι τοπ μυστικο? εχω την εντυπωση οτι μολις κατασκευαζεται ενας κινητηρας ,γινεται παρουσιαση στους μηχανικους του κοσμου ,ωστε να εχουν πληροφοριες για να τους επισκευασουν.δεν ειναι και τιποτα περιπλοκο.εγω μαρτυριες μηχανικων μεταφερω για τα λαδια.διαφωνουν?ναι.αλλα υπαρχει και αλλη γνωμη ,δεν ειναι μια.γιατι ο κατασκευαστης εφτιαξε μια μηχανη και ο μηχανικος ειναι σαν τους μηχανικους που την εφτιαξαν ,ενας ειδικος που και αυτος εχει γνωμη και εμπειρια.τετοιους εγω εμπιστευομαι.εχουν και αυτοι γνωμη.και δεν εχουν συμφερον,δεν πουλανε αμαξια.επισης οσοι ειναι 40 χρονια οδηγοι και εχουν ασχοληθει λιγο,ελαχιστα οπως εγω και φροντιζουν να μαθαινουν μεσα απο σχεδιαγραμματα και βιβλια τον κινητηρα τους μπορει να εχει μια αποψη..μια..


Η μεγαλύτερη ζημιά-φθορά γίνεται στα πρώτα λεπτά μέχρι να ζεσταθεί το λάδι. Σε μικρές και συχνές διαδρομές που δεν προλαβαίνει να ζεσταθεί. Και ζεσταίνεται πιο γρήγορα με 30άρι. Που επειδή ρέει και καλύτερα θα περνάει πιο πολλές φορές μέσα από τον κινητήρα (και όχι από την βαλβίδα παράκαμψης όπως το πιο παχύ) οπότε και λιπαίνει και αποβάλλει καλύτερα τη θερμότητα.

και καιγεται πιο γρηγορα σαν 30αρι.αλλα ας μιλησουμε για την γρηγορη ροη.το 5 ειναι αυτο που θα το ζεστανει πιο γρηγορα σε κρυο.δεν εχει σχεση το 30 μαυτο.το 30 ναι θα ρεει καλυτερα στην ζεστη και σε νορμαλ συνθηκες λειτουργιας και μετα την εκκινηση αλλα απο την αλλη θα ειναι πιο αδυνατο,θα εχει μικροτερη πιεση λαδιου και θα δημιουργησει ενα αδυνατο φιλμ προστασιας σε σχεση με το 40αρι.τα λεπτοτερα περνανε πιο ευκολα σε μεγαλες ανοχες και ουτε κρατανε πιεση ουτε λιπαινουν καλυτερα οταν καιγονται .Οι μικρες ρευστοτητες δεν εχουν ικανο φιλμ προστασιας για σωστη κρυα εκκινηση οταν τα μεταλλα ειναι ακομα ανοιχτα . Δεν μπορουν να καλυψουν επαρκως τα κενα της μηχανης οσο ειναι κρυα . Ψιλο λαδι ισον μικροτερες αντιστασεις ροης αλλα λεπτοτερο φιλμ προστασιας.
Η ροη δεν εξασφαλιζει την λιπανση .Η ροη ειναι προβλημα μονο εαν εχεις πολυ καιρο να το βαλεις μπροστα η οταν ζεις σε -15 C μονιμως .το 30αρι ειναι καλυτερη ροη χωρις ομως σωστη λιπανση. για μενα,κοντινες διαδρομες , το καλυτερο θα ηταν ενα 10-30 (αν υποθεσουμε οτι το 30 ειναι καλο) με μικροτερο ευρος για να πηγαινει πιο γρηγορα και το 10 ειναι μεσα στο ευρος της θερμοκρασιας της ελλαδας,δεν ειμαστε σουηδια.αλλα ειπαμε να τηρσησουμε και τις προδιαγραφες μηπως και λενε την αληθεια οι κατασκευαστες.οσο για την θερμοτητα:
Το λαδι παει συμφωνα με την εξωτερικη θερμοκρασια . Παντα υπαρχει απαγωγη θερμοκρασιας προς το περιβαλλον απο την μηχανη . Αλλιως κρυωνει μια μηχανη στους -20 αλλιως στους +40 . Το ιδο ισχυει και για την σταθερη της λειτουργια ειτε σαν ρελαντι ειτε σαν σταθερο γκαζι./color]

Το μεγαλύτερο ιξώδες το βάζεις αναγκαστικά αν βλέπεις ότι το λάδι πιάνει θερμοκρασίες πιο υψηλές από όσο πρέπει. Το σωστό ιξώδες είναι κάπου στο 10,5 που το 30άρι το πιάνει στους 100-110°C. Από εκεί και πάνω το 30άρι είναι πιο λεπτό από όσο θέλεις. Και πας για 40άρι. Αν πιάνεις όμως 130-140 τότε θέλεις 50-60. Ό,τι ακριβώς ζητάγανε παλιά οι Μ. Αν όμως έχεις Μ αλλά την πας ήσυχα τότε θα προστατεύσεις τον κινητήρα καλύτερα με 30άρι. Γνωστή περίπτωση σε Ferrari με 20άρι, γιατί στις συνθήκες λειτουργίας με το 20άρι είναι στο σωστό ιξώδες.
Οπότε ναι το 40 προσφέρει μεγαλύτερη προστασία σε κάποιον. Ενώ το 30 προσφέρει μεγαλύτερη προστασία σε κάποιον άλλον. Με βάση αυτά που λες ανήκεις στη δεύτερη κατηγορία που θέλει το 30.

[color=#FF0000]εκτος ισως οπως ειπαμε αν βαλω ενα λεπτο 40αρι κοντα στο 13.το 30αρι παντως θα ειναι παντα 30αρι.τι θελω να πω..το λεπτο ρεει πιο ευκολα αλλα ειναι λιγο σαν ποσοτητα ,ειναι αραιο . Το ιδιο ισχυει και οταν σβηνουμε την μηχανη ,το λεπτο κατεβαινει πιο ευκολα αλλα το παχυ κολλαει πιο καλα στα τοιχωματα , αργει να κατεβει ωστε οταν βαλεις μπροστα απο κρυο , να υπαρχει λαδι σε σχεση με το λεπτο που εχει στραγγισει σχεδον ολο .οποτε εχει περισοτερη προστασια παντα το 40αρ. ενω τα ξερω αυτα η απορια μου ειναι τι διαλεγω.μια γρηγορη ροη επειδη κανω πολλα σταματηματα η΄προστασια του κινητηρα γιατι το 40αρι εχει καλυτερα προσθετα προστασιας και λιπαινει πιο σωστα,οποτε μπορει μεταξυ σταματηματων να κρατα λαδι στα τοιχωματα?.


Για τα πρόσθετα είπατε. Μεγάλο εύρος ιξώδους ίσον πολλά πρόσθετα. Που και θα χαλάσουν οπότε το ιξώδες αλλάζει αλλά και θα κάνουν αυξημένα ιζήματα. Αυτά είναι που ευνοούν την φθορά.
Βέβαια μπορεί να έχεις ένα καλό 5-40 με λιγότερα πρόσθετα από ένα όχι τόσο καλό 5-30... Για αυτό έχει σημασία το "συνθετικό" και το "καλό". Γιατί τότε θέλεις λιγότερα πρόσθετα για το ίδιο αποτέλεσμα.

μεγαλη συζητηση τα λαδια και τα συστατικα τους,δεν υπαρχει τελος σαυτην.οπως ειπα τα 5-40 εχουν περισοτερο αντιτριβικα στα προσθετα τους ενω τα 5-30 ροης και λιπανσης.να προσθεσω ?πολλα..ας πουμε εγω θεωρω οτι τα πληρη ,πραγματικα συνθετικα τα αμερικανικα δεν κανουν για κινητηρες με πολλα χιλ. θα καψουν τα λαδια τους.και να μην τα καινε θα πρεπει να τα αλλαζουν γρηγορα σαν τα ημι.τα λαδια αυτα ειναι για νεους κινητηρες,φρεσκους,πολλοι δεν το ξερουν αυτο.και για δυνατους.δεν χρειαζεται ενας 1600 ενα ρεντλαιν,δεν μπορει να το εκμεταλευτει.δεν υπαρχει συνθετικο η' καλο.υπαρχουν 3 κατηγοριες,ουσιαστικα 2. τα συνθετικα ,δλδ ρεντλαιν,αμσοιλ και τορκο και μετα τα ημι δλδ. συνθετα ορυκτελαια με προσθετα στα οποια περιλμβανονται ολα τα υπολοιπα.αυτα ειναι και τα καλυτερα παρα την επιμονη των εμπορων.γιατι ειναι πιο φιλικα προς τους κινητηρες αλλα και πιο ευαισθητα γιαυτο χρειαζονται αλλαγη μεχρι τα 10-12 .000 και αυτοι στην blackstone αν τους ρωτησεις αυτα βαζουν.

Η κατανάλωση δεν είναι ένδειξη ακαταλληλότητας του λαδιού αλλά φθοράς ή διαρροής. Πιο παχύ λάδι μπορεί να μειώσει την κατανάλωση αλλά δεν θα προστεύσει τον κινητήρα. Εκτός αν μιλάμε για κουζινέτα οπότε το παιχνίδι είναι lose-lose.

η φθορα ενος κινητηρα ειναι αναμενομενη ,αυτο που εχει σημασια ειναι να την αναβαλουμε.ενα παχυ λαδι μπορει να το κανει αυτο,το 30αρι οχι.ισα-ισα ενα 30αρι θα μειωση την καταναλωση ,το 40αρι οχι ,αλλα θα αφησει απροστατευτο τον κινητηρα,οπως ειπα πριν.

30άρια δεν είναι όλα ίδια υπάρχουν αδύνατα 30 και δυνατά 30 (HTHS). Και αν βάλεις δυνατό σε κινητήρα που θέλει αδύνατο καλό δεν του κάνεις. Άρα μην ξεχνάμε όχι μόνο το πόσο καλό-ισχυρό είναι ένα λάδι αλλά και το πόσο κατάλληλο είναι. Θέλεις πρώτα να είναι κατάλληλο σε προδιαγραφές του κατασκευαστή (που έχει να κάνει με τρόπο καύσης, μέταλλα κλπ).

τα 30αρια ολα ιδια ειναι.κυμαινονται απο 11-12,3.δεν εχει καμμια διαφορα πιο θα χρησιμοποιησεις.δεν υπαρχει φοβος και καταλληλοτητα για τα 30αρια.για τα 40αρια ναι.στα 30αρια το μονο που διαφερει ειναι τα προσθετα τους αλλα οποιο και αν διαλεξεις δεν κανει καμμια διαφορα.το μονο που παιζει ρολο ειναι να εχει εγκριση .και οταν λεμε για εκκριση μιλαμε για acea. οχι το aproval η' το longlife.δλδ το mobil 1 esp 5-30 που δεν εχει εγκριση πλεον οπως παλια απο την bmw alla exei acea c3ειναι ακαταλληλο? οχι,μπιζνες ειναι.αφου τα ιδια συστατικα με πριν εχει απλα πιο αδυναμα γιατι απο συνθετικο εγινε ημι.

αληθεια ,παλιοτερα υπηρχαν εγγυησεις και καταλληλοτητες για τους κινητηρες? ο καθενας οτι ηθελε εβαζε.και δεν χαλουσαν.τωρα τι εγινε,ειναι ευαισθητουληδες?


Στο θέμα αντοχής σε διάρκεια μιλάμε πλέον για TBN κλπ, άσχετα από ιξώδες. Και αυτό είναι που επηρεάζεται από την σπορ οδήγηση (τα πλούσια μίγματα) και το κλίμα της χώρας, που δεν είναι παραμύθι, στην Ελλάδα έχουμε κλίμα σχετικά ξηρό οπότε η σκόνη αιωρείται. Και αυτό κάνει μεγάλη διαφορά γιατί η σκόνη ξεσκίζει το λάδι. Για αυτό και σε άλλες περιπτώσεις λένε πχ για 25-30000χλμ και σε άλλες για τα μισά. Και αν πάμε για 30Κ ίσως είναι καλό να αλλαχτεί το φίλτρο μόνο στα μισά.

ε, αλλο ειναι οπως και να το κανουμε ενα TBN που αρχιζει απο 8,5 και αλλο ενα που αρχιζει απο 6.5.ρολο για το TBN παιζει ομως και ολη η συσταση των προσθετων γιατι καποια TBN με μεγαλο αριθμο χανονται πιο γρηγορα ενα καποια με χαμηλοτερο ,αργουν να μειωθουν.ειναι πολυ μεγαλη η συζητηση ,οταν μπαινουμε σε τετοιες αχρηστες λεπτομερειες.

Ναι το 30άρι βοηθάει και στην οικονομία οπότε το προωθεί και το μάρκετινγκ. Αλλά οι κινητήρες δεν είναι ίδιοι με τους παλιούς έχουν και μικρότερες ανοχές οπότε το 40 τους πέφτει λίγο βαρύ.

μια χαρα ειναι οι ανοχες,αυτο ειναι ενα παραμυθι για να μας βαζουν 30αρια λαδια.

Όπως και τα λάδια δεν είναι ίδια, έχουν αλλάξει πολύ και προς τη μια και προς την άλλη. Πλέον ακόμα και τα μη 100% συνθετικά μπορεί να είναι πολύ καλά και ανθεκτικά. Από την άλλη όμως για λόγους υγείας και περιβάλλοντος έχουν καταργήσει πολλά συστατικά με πολύ καλές ιδιότητες που είχαν κάποια παλιά λάδια και που πλέον τα βρίσκεις σε ειδικά λάδια.

διαφωνω μερικως.ναι εχουν γινει αλλαγες οσον αφορα και τα συνθετικα και τα ημι.ανακαλυφθηκαν τα συνθετικα που ειναι γιαδουρια και τα ορυκτελαια αλλαξαν τον τροπο συνθεσης τους και μπηκαν και προσθετα.αλλα αυτα ως προς την μορφη τους.το 96% των λαδιων παλι απο ορυκτελαια παραγονται στην βαση τους πριν συνθεθουν ξανα.αρα δεν αλλαξαν και πολλα.παλι αυτα επικρατουν παροτι βγηκαν τα συνθετικα.και παλι τα αλλαζουμε λιγα χιλομ. παραπανω.αντι στα 4 παλια,τωρα στα 8.000.εγω τοσο τα παω .μετα αδυνατιζουν,οπως εχω πει.

Τα ταξί που είναι πάντα ζεστά είναι που μπορεί να αλλάζουν λάδια πιο σπάνια γιατί οδηγούν ήσυχα και ο κινητήρας έχει πολύ λίγα κρύο-ζέστη.

τα ταξι ειναι ντιζελ και δουλευουν ακομα και στο παρκινκ αναμονης,δεν σβηνουν ποτε χειμωνα καλοκαιρι για να κρυωσουν.και αυτοι αλλαζουν λαδια πιο νωρις παρολο που το σερβις στα ντιζελ ειναι πιο αραιο αλλα εχουμε και βρωμικα πετρελαια και πολυ σκονη οπως ειπες

Οι παλιοί κινητήρες κρατάγανε παραπάνω όχι επειδή αλλάζανε συχνά λάδια (που έπρεπε να το κάνουν επειδή τα λάδια ήταν μέτρια και δεν αντέχαν) αλλά γιατί ήταν πολύ χαμηλής ειδικής απόδοσης με μεγάλους τζόγους, μικρές συμπιέσεις και χαμηλές στροφές.

κρατουσαν και γιατι αλλαζανε συχνα λαδια και γιατι δεν εβαζαν 30αρια αλλα 40αρια 50αρια μονα η',10-40,15-50.,διπλα τωρα..το παχυ εχει περισσοτερο υλικο σαν λαδι ,περισσοτερη χωρητικοτητα και για να κρατησει περισσοτερες βρωμιες στην ιδια χρηση και να κρατησει περισσοτερη θερμοκρασια ανα ιδιο ογκο σε σχεση με το 30αρι

Συμπέρασμα: μεταξύ καλού 30 και καλού 40 δεν θα το έκανα θέμα, με την έμφαση στο καλό. Βέβαια ένα λεπτό 30 από ένα παχύ 40 μπορεί να έχει σημαντική διαφορά...


εγω βεβαια θα σταθω και στις 2 απαντησεις που εχω εδω και απο εσενα και τα αλλα μελη και απο τις εταιρειες και μετα απο αναζητηση εβγαλα το συμπερασμα οτι χρειαζομαι για τις διαδρομες που κανω ενα παχυ 30αρι η' ενα λεπτο 40αρι.καπου δλδ. μεταξυ 12 και κατι που ειναι το παχυ 30αρι μεχρι ενα 13 και κατι που ειναι ενα λεπτο 40αρι.
Άβαταρ μέλους
By italakias
#685508 Αλλος ενας μυθος Αλεξ,οτι στο 5-30 το 30 εχει να κανει με την εξωτερικη θερμοκρασια.
Αλλα διαβασα και θεωριες συνομωσιας ρε φιλε.
:lol:

Ολοι οι κινητηρες ειναι κατασκευασμενοι για συγκεκριμενα λιπαντικα και εχουν ανοχες αναλογα με την ρευστοτητα.
Οι πειραματισμοι δεν προσφερουν τιποτε.
Το μονο που προβλεπεται ειναι οταν ο κινητηρας φθασει στο μεσον της ζωης του δλδ 130-150.000 χλμ και σε περιπτωση αυξημενης καταναλωσης ,να πας σε πιο παχυρευστο για να την μειωσεις.
Οι ζημιες σαυτους,εχουν να κανουν με φλατζες,ελατηρια κυλινδρων -βαλβιδων , στα εμβολα και τις βαλβιδες.
Ζημια απο λιπαντικο δεν υπαρχει αλλα και να υπαρξει ,ηδη το οχημα θα εχει κανει τον κυκλο του δλδ θα ειναι για πουλημα ή για αποσυρση.

Μαγκας ο φιλος μου ο Μιραζ,τα αλλαζει στις 30.000 συμφωνα με τον κατασκευαστη και δεν πεταει λεφτα στον τρυπιο κουμπαρα.
Αυτο το παιδι πηρε απο μενα :shifty:
Άβαταρ μέλους
By mousatos
#685511
italakias έγραψε:Ζημια απο λιπαντικο δεν υπαρχει αλλα και να υπαρξει ,ηδη το οχημα θα εχει κανει τον κυκλο του δλδ θα ειναι για αποσυρση

Σ'αυτό το συμπέρασμα έχω καταλήξει κι εγώ. Συνήθως ο κινητήρας "την παθαίνει" από ζημιά στο κύκλωμα ψύξης και μερικές φορές από εργοστασιακά λάθη στον ορισμό αλλαγής λαδιού .
Ένας παλαβός στην Μέση Ανατολή άλλαζε αντιψυκτικό, αντλία νερού και όλα τα σωληνάκια στο κύκλωμα ψύξης κάθε χρόνο. Εκεί είναι ο μεγάλος κίνδυνος , και στους ιμάντες.
Όσο έχει επαρκή ποσότητα λαδιού μέσα αντέχει ακόμα κι αν είναι με λάθος ιξώδες ή λάθος προδιαγραφές ή μάρκα μ'έκαψες . αν αλλάζεται νωρίς.

Ευτυχώς στα toyota τα σωληνάκια έχουν ( κάπου το διάβασα) το διπλάσιο πάχος κι αντέχουν πολύ περισσότερο από τα "νορμαλ" . Σκοπεύω να τα αλλάξω στη 10ετία.
Άβαταρ μέλους
By alex
#685559
mousatos έγραψε:
italakias έγραψε:Ζημια απο λιπαντικο δεν υπαρχει αλλα και να υπαρξει ,ηδη το οχημα θα εχει κανει τον κυκλο του δλδ θα ειναι για αποσυρση

Σ'αυτό το συμπέρασμα έχω καταλήξει κι εγώ. Συνήθως ο κινητήρας "την παθαίνει" από ζημιά στο κύκλωμα ψύξης και μερικές φορές από εργοστασιακά λάθη στον ορισμό αλλαγής λαδιού .
Ένας παλαβός στην Μέση Ανατολή άλλαζε αντιψυκτικό, αντλία νερού και όλα τα σωληνάκια στο κύκλωμα ψύξης κάθε χρόνο. Εκεί είναι ο μεγάλος κίνδυνος , και στους ιμάντες.
Όσο έχει επαρκή ποσότητα λαδιού μέσα αντέχει ακόμα κι αν είναι με λάθος ιξώδες ή λάθος προδιαγραφές ή μάρκα μ'έκαψες . αν αλλάζεται νωρίς.με το νωρις στα 30.000 ??? αφου λειτουργει και με λαθος ιξωδες γιατι δεν βαζουμε ενα οποιοδηποτε λαδ?? /ελαιολαδο ας πουμε,κιαυτο λαδι η΄για να μην νομιζεις οτι αστειευομαι ενα νοθευμενο ,κιαυτο λαδι ειναι...

Ευτυχώς στα toyota τα σωληνάκια έχουν ( κάπου το διάβασα) το διπλάσιο πάχος κι αντέχουν πολύ περισσότερο από τα "νορμαλ" . Σκοπεύω να τα αλλάξω στη 10ετία.
Άβαταρ μέλους
By alex
#685560
italakias έγραψε:Αλλος ενας μυθος Αλεξ,οτι στο 5-30 το 30 εχει να κανει με την εξωτερικη θερμοκρασια.
Αλλα διαβασα και θεωριες συνομωσιας ρε φιλε.
:lol:
εγω δεν ειπα για το 5-30 μονο,ξαναδιαβασε,για ολα τα λαδια,ολα τα ιξωδη.εχω ποσταρει περιπου 30 σειρες με τεχνικες λεπτομερειες και ενα σχεδιαγραμμα απο επιστημονες που ασχολουνται και εσυ τα ισοπεδωνεις ολα ,με μια απαξιωτικη φραση χλευασμου πιατσας ,με την συνηθη απλοικη φραση ειναι μυθος για να τονισεις το εγω σου .αν δεν παραθεσεις οπως εγω επιχειρηματα και οχι παιδκες φρασεις τοτε τζαμπα μιλησες ,δεν προσφερεις τιποτα :thumbsdown:
Ολοι οι κινητηρες ειναι κατασκευασμενοι για συγκεκριμενα λιπαντικα και εχουν ανοχες αναλογα με την ρευστοτητα.
Οι πειραματισμοι δεν προσφερουν τιποτε.
ποτε εκανα εγω πειραματισμους και ποτε ξεφυγα απο τις προδιαγραφες?μιλησα για 5-40 που ειναι μεσα στις προδιαγραφες μου. συνεχεια ψεμματα αναφερεις και ανακριβειες.. :x
Το μονο που προβλεπεται ειναι οταν ο κινητηρας φθασει στο μεσον της ζωης του δλδ 130-150.000 χλμ και σε περιπτωση αυξημενης καταναλωσης ,να πας σε πιο παχυρευστο για να την μειωσεις.

α,δλδλ εχουμε 2 μετρα και 2 σταθμα.οπου μας βολευει κατι δεν ειναι μυθος.αυτην την αποψη την αποδεχεσαι ,την οποια δεν την αποδεχονται τα συνεργεια και σου λενε επισκευη,τι μεγαλυτερο ιξωδες ρε μεγαλε?.αυτη η αποψη που δεν συστηνεται απο τους μηχανικους και δεν την υποστηριζουν οι αντιπροσωπειες δεν ειναι μυθος δλδ? :whistlink: :lol:
αν πας σε μια αντιπροσωπεια και τους πεις κατι τετοιο,στους αντιπροσωπους δλδ των κατασκευαστων που υπαρασπιζεσαι,οποτε σε βολευει,και τους πεις βαλτε μου μεγαλυτερο ιξωδες λαδι γιατι εχω διαρροες κ.λ.π. που αναφερεις πιο κατω ,θα γελανε μαζι σου.

Οι ζημιες σαυτους,εχουν να κανουν με φλατζες,ελατηρια κυλινδρων -βαλβιδων , στα εμβολα και τις βαλβιδες.
Ζημια απο λιπαντικο δεν υπαρχει αλλα και να υπαρξει ,ηδη το οχημα θα εχει κανει τον κυκλο του δλδ θα ειναι για πουλημα ή για αποσυρση.

Μαγκας ο φιλος μου ο Μιραζ,τα αλλαζει στις 30.000 συμφωνα με τον κατασκευαστη και δεν πεταει λεφτα στον τρυπιο κουμπαρα.
Αυτο το παιδι πηρε απο μενα :shifty:

φιλε μου ,ενα συνχρονο οχημα αναλογα την μαρκα εχει κυκλο ζωης ,για κινητηρα μιλαμε,συμφωνα με τις προδιαγραφες του κατασκευαστη περιπου 500.000 χιλ .αν εσυ θεωρεις οτι ο μεσος ειναι 130.000 χιλ. τοτε λογικο ειναι να αλλζεις καθε 30.000 εισαι ακριβως το ταργκετ γκρουπ του μαρκετινγκ.ακομα και αν ανηκεις εκει ,το θεμα ειναι μεχρι τα 200.000 χιλ. πως θα πας.με ποσα προβληματα αν αλλαζεις λαδια καθε 30.000.ολες αυτες οι ζημιες που αναφερεις ειναι και απο λαθος χρηση λιπαντικου,μαλλον δεν τα ξερεις καλα.και αν θες ανοιγουμε θεμα να το συζητησουμε με παραδειγματα και λογο τεχνικο,οχι εγω ξερω ,λεω κατι αοριστο σε ενα φορουμ και αυτο ειναι σωστο.θελεις???
Άβαταρ μέλους
By panos2171
#685599 Θα έλεγα ότι ο μέσος όρος είναι 300-400.000χλμ αναλόγως τη χρήση. Θα είχε ενδιαφέρον να δούμε μια επίσημη αναφορά από κάποιον κατασκευαστή.
Αν δε δούμε κάτι γραμμένο νομίζω δεν υπάρχει λόγος να συζητάμε για το μέσο όρο ζωής ενός βενζινοκινητήρα και diesel αντίστοιχα.

< Note >
Άβαταρ μέλους
By g47
#685603 Προσπαθω να βρω τροπο να μεταφέρω το premix για το rx σε σωστο container/μεζουρα. Το μπουκαλι του premix εχει πολυ χονδρικες ενδειξεις, θα ηθελα να το χωρισω σε δοσεις των 250 ml.
Αγορασα απλικατερ για τα μαλλια :lol:

Εικόνα

γιατι ηταν παμφθηνο, με στομιο που μπορω ευκολα να το κανω να μη τρεξει.
Παρατηρησα ομως οτι το υλικο εχει μαλακωσει μετα απο καποιους μηνες, λογικα το premix εχει αρχισει να το διασπα. Προσπαθησα να δω απο τι υλικο ειναι τα δοχεια καυσιμων των θερμικων και ολα γραφουν απλα πλαστικο χωρις να διευκρινίζεται τι ειναι. Νομιζω πως χρειαζομαι hdpe (?).
Η αλλη επιλογη ειναι Pyrex εργαστηριου αλλα ειναι ακριβα και το στομιο οχι ιδανικο.

Εικόνα

Kit της rotary bum δεν μπορω να εισαγω, τα μεταφορικα ειναι πολυ υψηλα.
Καμια ιδεα? :hmmm:
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#685604 αδειο μπουκαλι απο λαδι μιξης για αλυσοπριονα?

Εικόνα

Εικόνα