Τεχνικά θέματα. Προβλήματα, προτάσεις, λύσεις, βελτιώσεις.
Άβαταρ μέλους
By alex
#683844 μηπως θελεις και τα στοιχεια του ιδιοκτητη? δλδ για να υποστηριξεις την γνωμη σου ακυρωνεις την αξιοπιστια του τεχνιτη μελους και μαλιστα ιδρυτικου που την ποσταρε? και βρηκες αυτο να πεις?
εγω δεν ξερω για την δικη σου εμπειρια αλλα μεσα στο φορουμ εστειλαν και απο εκει.και λενε αυτα που σου γραφω που διαψευδουν τα δικα σου.καλα αυτο για το δοκιμασε να στειλεις πιο μετα ξανα φυσικα το κανουν γιατι θελουν κονομα.σε ολους το λενε.κρατω ομως μια επιφυλαξη οπως ειπα για το πως γινονται τα χιλιομετρα μεταξυ αλλαγων.μπορει καποιος που κανει μονο εθνικη τα 20.000 χιλ. να μην εχει την αντιστοιχη φθορα σε συγκριση με καποιον ποιυ τα κανει μεσα στην πολη.παιζει κιαυτο ρολο.

https://www.bmwforum.gr/forum/showthread.php?t=9214

11500 km αλλαγη

Το συμπέρασμα της Blackstone Labs μεταφρασμένο: Η πρώτη πρόωρη αλλαγή λαδιών σίγουρα βοήθησε την μηχανή να ξεπλυθεί από τα πολύ μεγάλα σωματίδια, ειδικά αφού κατεβαίνεις στους αγώνες με αυτό το BMW . Σε έναν καινούριο κινητήρα, τα υψηλά μέταλλα προέρχονται από το στρώσιμο των μηχανικών μερών, και επίσης τείνουμε να βλέπουμε υψηλό πυρίτιο αλλά αυτό το στοιχείο είναι φυσιολογικό στα 6 ppm (parts per million ή 6 μέρη πυριτίου σε 1 εκατομμύριο μέρη λαδιού). Τώρα που αλλάχτηκε το λάδι δεύτερη φορά, θα δώσουμε περισσότερη προσοχή για την φθορά στο επόμενο δείγμα. Η ένδειξη TBN είναι στο 3.2 που σημαίνει ότι έχει μείνει αρκετό πρόσθετο στο λάδι. ΤΒΝ κάτω από 1 θεωρείται χαμηλό. Την επόμενη φορά κάνε 10.000 km με πίστα ή 12.000 km χωρίς πίστα.

Το δικό μου συμπέρασμα: μερικές τιμές είναι ανεβασμένες, κυρίως του αλουμινίου, του χαλκού και του μολυβδαινίου. Αυτά οφείλονται στο στρώσιμο της μηχανής, αν και είναι λίγο υψηλότερα από ότι θα έπρεπε με δεδομένο την καινούρια κατάσταση του κινητήρα και της χρήσης που κάνω. Επίσης, το ιξώδες είναι λίγο ανεβασμένο αλλά είναι μέσα στα όρια.

δευτερο δειγμα στα 9.000 χιλ.
https://www.bmwfans.gr/forum/showthread ... 520&page=3

TBN 2.6 στα 9.000 χιλ.

εγω συγγνωμη αλλα κατω απο 3 το θεωρω εγκλημα για τον κινητηρα,δεν θα περιμενω να κατεβει στο οριο που ειναι 1 και θα αρχισει η Διάβρωση , κοινως μουργα που ειδες στο παραδειγμα του φιλου στρατου και δεν την πιστευεις. δλδ. ποσο θα ειναι στα 20-30.000 χιλ.,0 η' -2. ουτε θα περιμενω να ανεβει το ιξωδες τοσο ωστε να φυγει απο τα ορια.τωρα που μιλαω συγκεκριμενα με παραδειγματα ,στεκουν η΄οχι?
Άβαταρ μέλους
By alex
#683846 https://www.rymax-lubricants.com/update ... se-number/

When the TAN is higher than the TBN, it is time to change the oil. Ideally, it should be done before the crossing point.

στην ελλαδα το εχουν κατεβασει στα 25.000 η΄εναμιση χρονο και το δικαιολογησαν λογω κλιματος ,οι παπαρες!

δεν ξερω αν διβαζεις ξενα φορουμ αλλα εκει ελαχιστοι κανουν αλλαγες στα 30.000 χιλ η΄συμφωνα με τον κατασκευαστη.αυτη η οδηγια ειναι πλεον μυθος που αρεσει σε καποιον να λεει συνεχεια εδω μεσα.

υ.γ μην με βαζεις να ψαχνω λινκ και απο τα ξενα που ειναι μελος για να στο αποδειξω,θα με κουρασεις :x
Άβαταρ μέλους
By mousatos
#683856
alex έγραψε:δευτερο δειγμα στα 9.000 χιλ.
https://www.bmwfans.gr/forum/showthread ... 520&page=3

TBN 2.6 στα 9.000 χιλ.


https://www.bmwfans.gr/forum/showthread ... 520&page=5

Σχόλια για την ανάλυση στη σελίδα 5 :
-"Το board computer, τι άποψη έχει για όλα αυτά? Συμφωνεί με την πραγματικότητα? Θέλω να πω, καταλήγουμε στο ότι το μηχάνημα ξέρει πότε πρέπει να του αλλάξουμε λάδια, ή ο "μάστορας" που τα αλλάζει ανά 5-7-10.000 (και κονομάει από την τρέλα μας) ξέρει καλύτερα?
(τι κερδίζω?)"

"-κερδισες. Την επομενη κερναω.

Οταν εκανα την αλλαγη μου εδειχνε περιπου 3000 χλμ υπολοιπο.
Αρα σορρυ γκαηζ για εμενα το θεμα λαδια τελειωνει και αρχιζει σε οτι μου λεει ο εγκεφαλος του αυτοκινητου."
Άβαταρ μέλους
By mirage
#683861 Κι εγω το board computer ακολουθω. Δεν ξερω γιατί τόσα νεύρα παντως φίλτατε alex.
A και οποίος λεει κατι ή ξερει κατι οφείλει να το αποδεικνύει κι ολας. Εγώ που είμαι άσχετος με τα μηχανολογικά, τα κιβώτια κλπ απλα ακολουθω τις οδηγίες του κατασκευαστή.
Άβαταρ μέλους
By alex
#683912
mirage έγραψε:Κι εγω το board computer ακολουθω. Δεν ξερω γιατί τόσα νεύρα παντως φίλτατε alex.
A και οποίος λεει κατι ή ξερει κατι οφείλει να το αποδεικνύει κι ολας. Εγώ που είμαι άσχετος με τα μηχανολογικά, τα κιβώτια κλπ απλα ακολουθω τις οδηγίες του κατασκευαστή.


δεν εχω νευρα ηρεμος ειμαι.απο που εβγαλες αυτο το συμπερασμα? μου ειπες οτι αυτα που λεω δεν στεκουν.και σε ρωτησα μετα την απαντηση μου αν στεκουν,που ειναι τα νευρα?

σν λοιπον φιλε μου εισαι ασχετος τοτε οφειλεις να μην εισαι απολυτος και απαντας με λογια του τυπου ''δεν στεκουν '',πριν συζητησουμε με τα επιχειρηματα μας ,πριν με ρωτησεις που βασιζω αυτα που λεω κ.λ.π..δεν απακιωνεις πρωτα καποιον χωρις να του ζητησεις να εξηγησει γιατι τα λεει αυτα.αν δεν σου κανουν τοτε μπορεις να μην συμφωνεις. συζηταμε και κρινουμε.συγγνωμη αν σου εδωσα την εντυπωση οτι μιλησα νευρικα,ο γραπτος λογος ειναι χωρις χρωμα καπαρεξηγησιμος :)
Άβαταρ μέλους
By alex
#683914
mousatos έγραψε:
alex έγραψε:δευτερο δειγμα στα 9.000 χιλ.
https://www.bmwfans.gr/forum/showthread ... 520&page=3

TBN 2.6 στα 9.000 χιλ.


https://www.bmwfans.gr/forum/showthread ... 520&page=5

Σχόλια για την ανάλυση στη σελίδα 5 :
-"Το board computer, τι άποψη έχει για όλα αυτά? Συμφωνεί με την πραγματικότητα? Θέλω να πω, καταλήγουμε στο ότι το μηχάνημα ξέρει πότε πρέπει να του αλλάξουμε λάδια, ή ο "μάστορας" που τα αλλάζει ανά 5-7-10.000 (και κονομάει από την τρέλα μας) ξέρει καλύτερα?
(τι κερδίζω?)"

"-κερδισες. Την επομενη κερναω.

Οταν εκανα την αλλαγη μου εδειχνε περιπου 3000 χλμ υπολοιπο.
Αρα σορρυ γκαηζ για εμενα το θεμα λαδια τελειωνει και αρχιζει σε οτι μου λεει ο εγκεφαλος του αυτοκινητου."


εσυ εδωσες σημασια σαυτην την αποψη απο ολο το παραδειγμα και καλα κανεις και το τονιζεις αλλα εγω το εβαλα για να δειξω οτι στα 9.000 χιλ, και συμφωνα και το αλλο λινκ που εβαλα το ολλανδικο ,δεν συμφωνω μαζι του.και ο σταματης ξερει παρα πολλα μηχανολογικα.απλα στο θεμα αυτο και αυτος δεν εχει περισοτερες γνωσεις,ψαχκτηκε οπως ολοι μας.και τοτε δεν ημουν μελος ακομα εκει για να του απαντησω και ισως να μην ελεγα και τιποτα γιατι κανεις δνε ηξερε πολλα για τα νεα λαδια και τα μεγαλα σερβις,ολοι πειραματα ημασταν.

ομως αν θελεις μπορεις να διαβασεις και σχολια αλλων πιο κατω στο τοπικ μετα την ερευνα του που συμφωνουν μαζι μου.ο καθενας οπως θελει ερμηνευει την αναλυση.εκεινος οτι ειναι ασφαλης με 2,6,εγω οτι ειναι μη ασφαλες .κατω απο 3 για μενα θελει αλλαγη.ξεκινας με ΤΒΝ 7.5 στα low-mid saps και φτανεις στο 3 ,δεν σου ειναι αρκετο και θελεις να το φτασεις στο 1 για να πεις ,οκ, εγινε καλη χρηση συνφωνα με τον κατασκευαστη? δικιαωμα του,εγω φτανει 3 το αλλαζω.καπου στα 7.500 με 8.000 το πιανει αναλογα παντα την χρηση.στα 10.000 θα ειχε 2 και κατι,κατω απο 2.6.γιατι να μην το αλλαξω πιο νωρις?

η ερευνα του ειναι παλια,10 χρονια πριν και τοτε κανεις μας δεν ηξερε πολλα γιαυτο και εκανε ερευνα .ενδεχομενως μετα τα οσα συνεβησαν και εγραψα μα τις αντιπροσωπειες και τα σερβις να εχει αλλαξει γνωμη και να καταλαβε τι σημαινει ΤΒΝ 2,6. εγω παντως για προληπτικους λογους ,δεν θα περιμενα να παει στο 1.εκει διαφωνω .

αλλα ξαναλεω οτι ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΘΕΜΑ ΧΡΗΣΗΣ ΤΟ ΠΟΤΕ ΘΑ ΑΡΧΙΣΟΥΝ ΤΑ ΛΑΔΙΑ ΝΑ ΧΑΝΟΥΝ ΤΙΣ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΤΙΚΕΣ ΤΟΥΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ. εχω δει αναλυσεις με 10.000 οπου το ΤΒΝ ηταν 3,3 .

παντως σαν οριο ,οπως θα εχετε και απο πολλους οδηγους στο ιντερνετ και δικους σας φιλους και μηχανικους εξω ,ανεξαρτητα των λαδιων και της χρησης ΕΙΝΑΙ ΤΑ 10.000 χιλ.το ακουτε συνεχεια και για να το ακουτε καποια δοση αληθειας εχει,μεγαλυτερη παντως απο των κατασκευαστων οπου ολο και περισοτεροι που την επαθαν ,αλλαζουν γνωμη.η μηχανη δεν θα σπασει,ουτε θα καει αν το κανεις μια φορα.ομως μετα την δευτερη και τριτη θα εχεις προβληματα εκει μεσα που πατε για πολυ κοστοβορες ζημιες η΄αλλο αυτοκινητο.και ξεχνατε οτι λιπανση δεν σημαινει μονο λιπανση αλλα και ψυξη και καδενα και γλυστριερες κ.λ.π οπου το λιγοτερο αρχιζουν απο 500ευρω.σε εμας λογω αυτων των αραιων σερβις σπαγανε καδενες και λεγανε οτι ειναι ελλατωματικες μετα οι περιφημοι κατασκευαστες.και ειδικα στα ντιζελ οπου ηταν στο πισω μερος κατεβαιανε ολη η μηχανη και πληρωνανε 2.000.η επιλγο ειναι δικη σας,εγω μεταφερω δανεικη γνωση,οποιος θελει την ακουει.

αυτο μενει στο τελος τη ημερας.οποιος θελει μετα απο αυτα να κραταει λαδια για 30.000 που ειναι απλα νερακι και νομιζει οτι ετσι ,ακολουθωντας τις οδηγιες του κατασκευαστη κανει καλο στην περιουσια του,δικιαωμα του :sleep: :whistlink:

παιδια επικοδομητικο διαλογο κανουμε για βγαζουμε συμπερασματα και να ωφεληθημουμε ολοι για το καλο των αυτοκινητων μας.
Άβαταρ μέλους
By mousatos
#683916
alex έγραψε:aν λοιπον φιλε μου εισαι ασχετος τοτε οφειλεις να μην εισαι απολυτος

Άσχετος με μηχανολογικά δε σημαίνει και άσχετος με λάδια. όποιος έχει τη διάθεση να ασχοληθεί και να στείλει δείγμα στην Αμερική για ανάλυση έχει διαβάσει περισσότερα από το 99% του πληθυσμού.

Για να πας στα 30,000 πρέπει να έχεις μέσα και το λάδι με τη σωστή προδιαγραφή. Εγώ για να πάω πάνω από 20χ χωρίς computer, θα έστελνα το λάδι για ανάλυση. μέσα στην πόλη και μικρές διαδρομές ακόμα και τα 6,000 μπορεί να αποδειχτούν πολλά.
Άβαταρ μέλους
By alex
#684026 συμφωνω μαζι σου αλλα ετσι δικαιολογηθηκε,υποθετω οτι ετσι οπως το ειπε οτι το ταυτιζει...καλα φιλε μουσατε μην νομιζεις οτι στα νεα αυτοκινητα και μηχανες μπορουμε να τα ξερουμε ολα.εδω οι μηχανικοι και τα βρισκουν σκουρα,ειναι πιο πολυπλοκες απο ενα καρμπυρατερ.ομως για να ξερεις για τα λαδια πρεπει να ξερεις και λιγα μηχανολογικα.πως δουλευουν δλδ.

εγω δεν θεωρω οτι ειναι ασχετος απλα παντα να αφηνουμε ενα περιθωριο με τον συνομιλητη μας να αναλυσει τις σκεψεις του και τις γνωσεις του ,να μην τον αποκλειουμε,ετσι δογματικα.

και συμφωνω μαζι σου για τις κοντινες διαδρομες,το ειχα πει.

αλλα λαδι για 30.000 χιλ δεν υπαρχει.εχω δει και αναλυση redline,τα οποια οπως ξερεις ειναι ΡΑΟ και εστερες , δλδ πραγματικα φουλ συνθετικα.και ομως με μια νορμαλ χρηση, δεν φανηκαν να διαφερουν απο τις αναλυσεις των συνθετικων ορυκτελαιων ως προς την αντοχη τους.υπαρχουν πολλες αναλυσεις το -νετ να διτε.μεχρι τα 15.000 ζουν και βασιλευουν μετα ,απλα αλτις.
Άβαταρ μέλους
By mousatos
#684030 εδιτ , εξαρτάται και από το αυτοκίνητο , για τα red line.
Τελευταία επεξεργασία από mousatos και 02 Ιαν 2021, 15:49, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
Άβαταρ μέλους
By mirage
#684049 Και λίγες λεπτομέρειες για το πως δουλεύει το μαρκετινκ
"Determining Proper Oil and Filter Change Intervals: Can Onboard Automotive Sensors Help?" https://www.machinerylubrication.com/Re ... er-sensors
Ειναι σε απλή κατανοητή γλώσσα που ακομα και εγώ ο άσχετος με τα μηχανολογικά την καταλαβαίνω.
Άβαταρ μέλους
By mousatos
#684054 είναι κάπως παλιό το άρθρο όμως αν κρίνω από τα διαστήματα αλλαγών που αναφέρει και τα references στο τελος της σελίδας
Άβαταρ μέλους
By mirage
#684078 Ε δεν ειναι δα και η τελευταια λέξη της τεχνολογίας ολα αυτα.
Το έβαλα περισσότερο για να ακούσω την γνωμη του alex για ολα αυτα.
Άβαταρ μέλους
By BEAMS
#684086 Υπάρχουν κατασκευαστές κινητήρων diesel, που προτείνουν αλλαγές στα 40Κ, 60Κ, ακόμη και στα 90Κ χιλιόμετρα ή max 2 έτη, ανάλογα με το πόσο % ρελαντί έχει δουλέψει ο κινητήρας απ την τελευταία αλλαγή λαδιών και με μόνη άλλη προυπόθεση να δουλεύει το όχημα σε νορμάλ περιβάλλον (όχι λατομείο κλπ). Φυσικά η παρακολούθηση γίνεται με συστήματα σαν αυτά στο άρθρο που παρέθεσε ο mirage.
Τα λάδια που προτείνουν είναι τα ίδια λάδια που μπορεί κάποιος να βάλει σε ένα οποιοδήποτε σύγχρονο επιβατικό με diesel κινητήρα.
Έναν κινητήρα που τον ξέρω από πρώτο χέρι κι όχι από φήμες είναι ένας MX 13 της Paccar. Με αλλαγές λαδιών προτεινόμενες απ τον υπολογιστή του αυτοκινήτου, ποτέ κάτω από τα 60Κ χλμ έχει φτάσει 1.000.000 χλμ και δουλεύει άψογα.
Είμαι βέβαιος πως κάτι ανάλογο συμβαίνει και σε άλλους κατασκευαστές.
Άβαταρ μέλους
By mousatos
#684087 αρκεί βέβαια να δουλεύουν όλα τα υποσυστήματα σωστά, να μην έχει κάποια διαρροή και μπάζει σκόνη αντί αέρα στους κυλίνδρους και σωστά καύσιμα.
Άβαταρ μέλους
By mirage
#684088 Συνηθως υπάρχει ενδιάμεσο service που ελέγχεται η κατάσταση του οχηματος, αν μιλαμε για βαρέα οχήματα οπως αυτα που αναφέρει ο BEAMS.
H DAF για παραδειγμα σε κάποια φορτηγά της δίνει service interval 200k. Υπάρχει βεβαια συνηθως έξτρα κυκλωνικο συστημα φιλτραρισματος και προγραμματισμενοι ενδιάμεσοι έλεγχοι. Φυσικα αλλες η συνθήκες κίνησης ενός φορτηγού αλλες ενός ΙΧ.