- 31 Δεκ 2020, 10:23
#683728
dimviii έγραψε:alex έγραψε:
και εσυ πως το ξερεις οταν ολοι οι ειδικοι λενε οτι οταν ξεπερνας τις προδιαγραφες του λαδιου δλδ. εδω συγκεκριμενα την εξωτερικη θερμοκρασια λειτουργιας και το πιεζεις οπως εγω το ,φιλμ αδυνατει και η μηχανη δεν λιπαινεται σωστα? πως εισαι τοσο απολυτος? εχεις καποιο επιστημονικο πειχειρημα? γιατι εγω συμφωνα με τους μηχανικους και τα επιχειρηματα αυτα ξεκινησα να εχω αυτην την συζητηση και την απορια.
κανενα επιχειρημα δεν εχεις,ουτε τι θερμοκρασια λαδιου εχει το αυτοκινητο σου δεν ξερεις.
Απλα σου εχει καρφωθει στο μυαλο.
Εγω ειχα τα τελευταια 30 χρονια αυτοκινητα με θερμομετρο λαδιου,και εχω δει τι θερμοκρασιες ανεβαζουν με τελικες στα 300 χλμ/ωρα,με συνεχομενη αναβαση για 10 χλμ με 1η-2α και για πολυ λιγο 3η ταχυτητα.Με ατμοσφαιρικο,με τουρμπατο 2λιτρο,με τουρμπατο μικρο,με φτιαγμενο μοτερ,με νορμαλ μοτερ κλπ.
Η εξωτερικη θερμοκρασια δεν επαιζε ρολο στο ποση θερμοκρασια θα σηκωσει το λαδι.
Ουτε για 1 βαθμο.
Πιστα σε Σερρες με χιονονερο,ή με 30 βαθμους εξωτερικη δεν εκαναν διαφορα.Το ιδιο και σε αλλες πιστες με τελειως διαφορετικες εξωτερικες θερμοκρασιες.
Ταξιδι με τελικες χειμωνα καλοκαιρι δεν ειχαν παλι διαφορα.
επιτελους μετα απο λιγο πιεση εχεις επιχειρηματα.σεβαστη τωρα η γνωμη σου και καλα τα επιχειρηματα σου.ομως το να εχεις επιχειρηματα εσυ και να απαξιεις τον συνομιλητη σου πλαι ειναι φαουλ.
αλλα και παλι απαντς σε κατι αλλο,οποτε τα επιχειρηματα σου αφορουν κατι αλλο.γιατι ολα τα αυτοκινητα δεν ειναι ιδια,ουτε η χρηση τους ,ουτε η συντηρηση τους.
τα δικα μου επιχειρηματα ΠΟΥ ΕΧΩ ,που ειναι ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ στα εξηγησε πριν απο μενα και πιο αναλυτικα ο φιλος μουσατος.και δεν γινεται ενας απλος χρηστης να γνωριζει καλυτερα απο τους ιδιους τους επιστημονες.αυτο θα σου απαντουσα και εγω:
Δεν παίζουν ρόλο μόνοι οι βαθμοί θερμοκρασίας. Όσο παχύτερο τόσο μεγαλύτερες και πιο ανθεκτικές οι αλυσίδες άνθρακα στο λάδι. Σπάνε δυσκολότερα.
Μετά μπορεί να έχεις fuel dilution , άκαυστη βενζίνη στο κάρτερ που ρίχνει το ιξώδες , έχει παρατηρηθεί συχνά σε κινητήρες άμεσου ψεκασμού.
Αν ο κατασκευαστής λέει 5W30 ή 5W40 δεν υπάρχει πρόβλημα. Ένα κλικ πάνω ή κάτω δε θα κάνει τη διαφορά. Στα 2 κλικ ναι , εκεί πρέπει να ψαχτεί κάποιος.
Υπάρχει ένας γκουρού στο BITOG που σε corolla του 80' μετά από αλλαγή σε τσιμουχάκια βαλβίδων κάπου στο 2010+ . ξεκίνησε μετά από 30 χρόνια από περιέργεια να βάζει 5w20 και δεν είχε προβλήματα, ούτε κατανάλωσης ούτε φθοράς .
Εξ'άλλου το mobil 1 όταν πρωτοβγήκε τη δεκαετία του 70' ήταν σε ιξώδες 5W20 .
https://www.mobil.com/en/lubricants/abo ... reat-story
1973
Product: Mobil 1 synthetic motor oil is released in Europe, becoming an instant hit among car enthusiasts and owners of expensive high-performance cars. Formulation changes are made to test a fuel-saving 5W-20 grade in the USA, which becomes Mobil 1 synthetic motor oil.
1974
Product: Mobil 1 synthetic motor oil is commercially introduced in the USA — setting new standards in lubrication technology.
να σημειωσω οτι το μομπιλ τοτε ηταν πληρης- καθαρα συνθετικο γιαυτο και το 5- 20.οχι τα σημερινα ορυκτελαια 5029 που θελουν να πασσαρουν,παιζει ρολο εκτος του ιξωδους και η συσταση του λαδιου.
https://www.machinerylubrication.com/sy ... -oil-31800
https://www.pca.org/news/2015-11-02/syn ... -motor-oil
επειδη εχουμε ξεφυγει ομως στο θεμα μου και θα απαντησω με ΕΠΙΧΙΕΡΗΜΑΤΑ συνεχιζοντας απο εκει που το αφησε ο μουσατος:
οσο ανεβαινει η θερμοκρασια του λιπαντικου ειναι σα να εχουμε μικροτερο δευτερο νουμερο στο δεικτη ιξωδους'' οποτε για να ειμαι καλυτερα προστατευμενος με το μεγιστο των προδιαγραφων που δινει ο κατασκευαστης αν χρειαζομαι καλυτερη προστασια,οταν το λαδι αρχισει και κατεβαινει σαν συμπεριφορα γινεται πιο λετπο,αλλο να ξεκινας απο 30αρι και αλλο απο 40αρι.ισως αυτο να ενοουν αυτοι που μου ειπαν οτι γινεται πιο λεπτο.βεβαια αυτοι το καταλαβαινουν οτι γινεται εξαιτιας της εξω θερμοκρασιας αλλα αφορα και τις πιεσεις που δεχεται ο κινητηρας.
Στα multi-grade lubricants ενα πχ 5-40 σημαινει οτι σε "κρυα" κατασταση συμπεριφερεται σαν monograde "5αρι" και σε θερμοκρασια λειτουργιας σαν 40αρι'. υπαρχει και κατι που λεγεται και μερικο/περηστασιακο blow by που γινεται σε πιεσμενα μοτερ που λειτουργουν κατω απο πιεση και μεγαλες εξωτερικες θερμοκρασιες κατα το οποιο στην αρχη και για λιγο το ιξωδες "ανεβαινει" και μετα πεφτει αποτομα (αυτο που λεμε "σπαει και γινεται "νερο").οποτε συμπεριφερεται σαν 30αρι .
ενα 5-30 ομως ξεκινα με 30αρι και οταν πεσει γινεται 20αρι και εκει η λιπανση ειναι ανεπαρκης.
Επισης η συχνη υπερθερμανση των λαδιων τα καθιστα ολο και πιο ανισχυρα να κανουν τη δουλεια τους οπως αναφερθηκε και παραπανω....και 2000 χιλιομετρα να εχουν δηλαδη αν εχουν καψει πολλες φορες υπερβολικα πχ σε παρατεταμενα πατηματα για πολλη ωρα σε εθνικη και μεγαλου δρομους τοτε χανουν την λιπαντικη τους ικανοτητα και αρχιζουν οι φθορες που με τα χρονια θα γινουν ορατες.
γιαυτο παρολο που δεν εχω θερμομετρο λαδιου και πιεσης και λαμβανοντας και την αλλη παραμετρο που ειπε ο μουσατος και ανελυσα και εγω εκει στις μακρινες διαρρομες φυλαγε τα ρουχα σου να εχεις τα μισα και θελω να βαλω το 40αρι/ γιατι στην περιπτωση μου τωρα ενα 40αρι ειναι ιδανικο για το καλοκαιρι η' στην πολυ απλη περιπτωση ,δεν πειραζει κιολας να ανεβω ιξωδες.συνηθως ανεβαινουμε ιξωδες οταν τα διακενα εχουν ανοιξει και εχουμε μια σχετικη αυξημενη καταναλωση.σε εμενα δεν συμβαινει ακομα αυτο αλλα ισως ειναι καλο να ανεβω για να την προλαβω.κακο εκει δεν κανει/οποτε 40αρι καλυτερο στις μακρινες διαδρομες.
μεσα στην πολη για τις κοντινες διαδρομες ομως σιγουρα το 30αρι ειναι καλυτερο.επειδη ομως πρεπει να βαζω ενα ιξωδες,η αλλαγη χειμωνα καλοκαιρι κανει κακο στον κινητηρα,πρεπει να διαλεξω ενα απο τα 2 .και εκει ειναι που ρωταω αν το 40αρι μεσα στην πολη σε κοντινες διαδρομες δεν κανει γιατι εχει ειπωθει απο ειδικους οτι μεταξύ ενός 5W-30 και 5W-40 το 40αρι θα αναγκάζει το μοτέρ να ανεβάζει υψηλότερες θερμοκρασίες λόγω αυξημένης τριβής ένεκα πιο παχυρευστης ιδιότητας.αυτο ειναι που φοβαμαι με ολα τα συνεπακολουθα.αυτος ειναι ο μονος δισταγμος που εχω για την επιλογη του 40.