Τεχνικά θέματα. Προβλήματα, προτάσεις, λύσεις, βελτιώσεις.
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#683598
opc έγραψε:
dimviii έγραψε:
alex έγραψε:
mousatos έγραψε:Προσωπικά πιστεύω με το 40άρι πιθανότατα θα έχει λιγότερη φθορά αλλά όχι κάτι που θα κάνει τρομερή διαφορά .
Αν αισθάνεται καλύτερα ας βάλει 40άρι , κακό δε θα κάνει .


οχι δεν ζηταω την γνωμη σας αν θα κανει διαφορα προς το καλυτερο,αλλα αν θα κανει κακο στις κοντινες ελεω πιο παχυτερου φιλμ.


και βεβαια θα εχει μεγαλυτερη φθορα οποτε το βαζεις μπροστα=κρυα λαδια,και οποτε κανεις κοντινες αποστασεις.
Εκει δηλαδη που γινεται η περισσοτερη φθορα στον κινητηρα,εσυ πας να βαλεις λαδι που θα εχει μεγαλυτερη φθορα.
Και ολα αυτα θα τα κανεις χωρις να εχεις δει οτι το 30αρι ξεπερνα την ασφαλη θερμοκρασια λειτουργιας στις διαδρομες που κανεις εσυ/με τον τροπο που οδηγας.
ψαχνεις δλδ τροπο να διμιουργησεις μεγαλυτερη φθορα,ενω δεν εχεις κανενα προβλημα.
Αν και τα δύο είναι 5w γιατί θα έχει διαφορά στη ψυχρή εκκίνηση?
Σε γενικές γραμμές ρωτάω, χωρίς να μπούμε σε msds του καθενός...

< one >


γιατι το 5w30 εχει καλυτερη ροη στο κρυο ξεκινημα σε συγκριση με ενα 5w40
Επισης το 5w30 θα ειναι καλυτερο οταν παλιωσει το λαδι σε συγκριση με το 5w40
ειναι ο ιδιος λογος που δεν προτιμαμαι 5w50, για να ειμασταν θεωρητικα καλυτερα σε ακομα πιο ακραιες θερμοκρασιες.
Μια απο τα ιδια και το 10-60.
Άβαταρ μέλους
By mousatos
#683599
alex έγραψε:θεωρεις οτι το 30αρι δεν θα κατεβαινει,δεν θα χανει με 40 βαθμους εξω?

Εξαρτάται πόσο το πιέζεις και από τη σύνθεση του λαδιού. Υπάρχουν μερικά εξαιρετικά 30άρια που τα καταφέρνουν το ίδιο ή καλύτερα. Αλλά σε γενικές γραμμές το 40αρι θα παρέχει μεγαλύτερη προστασία. Βάλε το 40αρι.
Άβαταρ μέλους
By alex
#683600 Έβαζα το πρώτο μέχρι που στα 185 Κ έκανα γενική επισκευή κινητήρα, τσιμουχακια βαλβίδων, ελατήρια πιστονιου, πιστονια και από τότε βάζω το δεύτερο συμφωνα με την συμβουλή του μηχανικου.

Toyota με γενική επισκευή στα 185k , μόνο με κατασκευαστικό πρόβλημα το αποδέχομαι. Μικρή διαφορά παίζει το ιξώδες σ'αυτή την περίπτωση.

μηπως τελικα εφταιγε και αυτο ομως? και το δικαιλογουν σαν κατασκευαστικο λαθος? κιομως εγω συμφωνω με τον φιλο μηχανικο που εκανε αλλαγη στο ιξωδες ,παιζει μεγαλο ρολο μπορει να ενα λαθος ιξωδες να μην λιπαινει καλα την μηχανη να αρχιζουν οι τριβες και να τα αποτελεσματα.παιδια το λαδι παιζει μεγαλο ρολο,οπως και ο χρονος των αλλαγων.αλλα ολα αυτα ειναι ενας μυος οπως και το οτι χαλασε το αυτοκινητο του φιλου.να ξερατε στα δικα μας φορουμ ποσα τετοια ειδαμε με τα λονγκλαιφ..το λαδι ειναι το Α και το Ω της μηχανης.σιγα μην θελουν οι κατασκευαστες να κρατησεις ενα αυτοκινητο για 180.000 χιλ πως θα ζησουν και αυτοι?

ΠΑΙΔΑΙ ΠΩΣ ΚΑΝΩ ΠΟΛΛΑΠΛΗ ΠΑΡΑΘΕΣΗ?
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#683602
alex έγραψε:
αυτο το κανω,οδηγω πιο γρηγορα απο παλια.οκ,ας το παρω διαφορετικα αν εχεις ορεξη να απαντησεις..οκ με τις κοντινες αποστασεις με 30αρι ειναι καλυτερο,το καλοκαιρι αυτα τα 4-5000 χιλμ που το πιεζω παρα πολυ,περισοτερο με μεγαλες αποστασεις αλλα μεγαλες ταχυτητες η' μικρες ταχτυτητες αλλα εναλλαγες πολλες και προσπερασματα θεωρεις οτι το 30αρι δεν θα κατεβαινει,δεν θα χανει με 40 βαθμους εξω?


εξακολουθεις να νομιζεις οτι το 5-30 δεν σου κανει ''επειδη θα κανεις μεγαλη αποσταση'' ή ''με μεγαλη ταχυτητα''
πως το λες αυτο? ειδες την θερμοκρασια λαδιου?
Πιστευεις οτι η θερμοκρασια λαδιου σου εχει διαφορα εαν θα πας απο Αθηνα στα Μεγαρα,η απο την Αθηνα στη Στοκχολμη?
πιστευεις οτι εαν θα πας απο Αθηνα στην Τριπολη καταχειμωνο με 5 βαθμους εξωτερικη,και μια αλλη φορα με 35 βαθμους εξωτερικη(με ιδιο ρυθμοοδηγησης) η θερμοκρασια λαδιου σου θα εχει σημαντικη αυξηση?
Δεν θα εχει.
Άβαταρ μέλους
By opc
#683603
dimviii έγραψε:
opc έγραψε:
dimviii έγραψε:
alex έγραψε:
mousatos έγραψε:Προσωπικά πιστεύω με το 40άρι πιθανότατα θα έχει λιγότερη φθορά αλλά όχι κάτι που θα κάνει τρομερή διαφορά .
Αν αισθάνεται καλύτερα ας βάλει 40άρι , κακό δε θα κάνει .


οχι δεν ζηταω την γνωμη σας αν θα κανει διαφορα προς το καλυτερο,αλλα αν θα κανει κακο στις κοντινες ελεω πιο παχυτερου φιλμ.


και βεβαια θα εχει μεγαλυτερη φθορα οποτε το βαζεις μπροστα=κρυα λαδια,και οποτε κανεις κοντινες αποστασεις.
Εκει δηλαδη που γινεται η περισσοτερη φθορα στον κινητηρα,εσυ πας να βαλεις λαδι που θα εχει μεγαλυτερη φθορα.
Και ολα αυτα θα τα κανεις χωρις να εχεις δει οτι το 30αρι ξεπερνα την ασφαλη θερμοκρασια λειτουργιας στις διαδρομες που κανεις εσυ/με τον τροπο που οδηγας.
ψαχνεις δλδ τροπο να διμιουργησεις μεγαλυτερη φθορα,ενω δεν εχεις κανενα προβλημα.
Αν και τα δύο είναι 5w γιατί θα έχει διαφορά στη ψυχρή εκκίνηση?
Σε γενικές γραμμές ρωτάω, χωρίς να μπούμε σε msds του καθενός...

< one >


γιατι το 5w30 εχει καλυτερη ροη στο κρυο ξεκινημα σε συγκριση με ενα 5w40
Επισης το 5w30 θα ειναι καλυτερο οταν παλιωσει το λαδι σε συγκριση με το 5w40
ειναι ο ιδιος λογος που δεν προτιμαμαι 5w50, για να ειμασταν θεωρητικα καλυτερα σε ακομα πιο ακραιες θερμοκρασιες.
Μια απο τα ιδια και το 10-60.
Οκ, ευχαριστώ!
Άρα όσο πιο μικρό το viscosity στους 40 τόσο το καλύτερο? Έχει δηλαδή πιο μεγάλη ή πιο εύκολη ροή?

< one >
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#683605
mousatos έγραψε:
alex έγραψε:θεωρεις οτι το 30αρι δεν θα κατεβαινει,δεν θα χανει με 40 βαθμους εξω?

Εξαρτάται πόσο το πιέζεις και από τη σύνθεση του λαδιού. Υπάρχουν μερικά εξαιρετικά 30άρια που τα καταφέρνουν το ίδιο ή καλύτερα. Αλλά σε γενικές γραμμές το 40αρι θα παρέχει μεγαλύτερη προστασία. Βάλε το 40αρι.


ποσους βαθμους πηγε το λαδι που δεν μπορει να ανταπεξελθει το 30αρι και προτειναμε το 40αρι?
Άβαταρ μέλους
By alex
#683607
dimviii έγραψε:
opc έγραψε:
dimviii έγραψε:
alex έγραψε:
mousatos έγραψε:Προσωπικά πιστεύω με το 40άρι πιθανότατα θα έχει λιγότερη φθορά αλλά όχι κάτι που θα κάνει τρομερή διαφορά .
Αν αισθάνεται καλύτερα ας βάλει 40άρι , κακό δε θα κάνει .


οχι δεν ζηταω την γνωμη σας αν θα κανει διαφορα προς το καλυτερο,αλλα αν θα κανει κακο στις κοντινες ελεω πιο παχυτερου φιλμ.


και βεβαια θα εχει μεγαλυτερη φθορα οποτε το βαζεις μπροστα=κρυα λαδια,και οποτε κανεις κοντινες αποστασεις.
Εκει δηλαδη που γινεται η περισσοτερη φθορα στον κινητηρα,εσυ πας να βαλεις λαδι που θα εχει μεγαλυτερη φθορα.
Και ολα αυτα θα τα κανεις χωρις να εχεις δει οτι το 30αρι ξεπερνα την ασφαλη θερμοκρασια λειτουργιας στις διαδρομες που κανεις εσυ/με τον τροπο που οδηγας.
ψαχνεις δλδ τροπο να διμιουργησεις μεγαλυτερη φθορα,ενω δεν εχεις κανενα προβλημα.
Αν και τα δύο είναι 5w γιατί θα έχει διαφορά στη ψυχρή εκκίνηση?
Σε γενικές γραμμές ρωτάω, χωρίς να μπούμε σε msds του καθενός...

< one >


γιατι το 5w30 εχει καλυτερη ροη στο κρυο ξεκινημα σε συγκριση με ενα 5w40
Επισης το 5w30 θα ειναι καλυτερο οταν παλιωσει το λαδι σε συγκριση με το 5w40
ειναι ο ιδιος λογος που δεν προτιμαμαι 5w50, για να ειμασταν θεωρητικα καλυτερα σε ακομα πιο ακραιες θερμοκρασιες.
Μια απο τα ιδια και το 10-60.


για να καταλαβω ενοεις δλδ. οτι το 5-30 ια μεταφερει πιο γρηγορα το λαδι κατα την διαδρομη ,αφηνουμε οταν ξεκιναει,σωστα? αυτη ειναι η αποψη σου?

εδω σε εχασα ,τι εννοεις με το παλιωσει?

εξακολουθεις να νομιζεις οτι το 5-30 δεν σου κανει ''επειδη θα κανεις μεγαλη αποσταση'' ή ''με μεγαλη ταχυτητα''
πως το λες αυτο? ειδες την θερμοκρασια λαδιου?
Πιστευεις οτι η θερμοκρασια λαδιου σου εχει διαφορα εαν θα πας απο Αθηνα στα Μεγαρα,η απο την Αθηνα στη Στοκχολμη?
πιστευεις οτι εαν θα πας απο Αθηνα στην Τριπολη καταχειμωνο με 5 βαθμους εξωτερικη,και μια αλλη φορα με 35 βαθμους εξωτερικη(με ιδιο ρυθμοοδηγησης) η θερμοκρασια λαδιου σου θα εχει σημαντικη αυξηση?
Δεν θα εχει.

και εσυ πως το ξερεις οταν ολοι οι ειδικοι λενε οτι οταν ξεπερνας τις προδιαγραφες του λαδιου δλδ. εδω συγκεκριμενα την εξωτερικη θερμοκρασια λειτουργιας και το πιεζεις οπως εγω το ,φιλμ αδυνατει και η μηχανη δεν λιπαινεται σωστα? πως εισαι τοσο απολυτος? εχεις καποιο επιστημονικο πειχειρημα? γιατι εγω συμφωνα με τους μηχανικους και τα επιχειρηματα αυτα ξεκινησα να εχω αυτην την συζητηση και την απορια.
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#683612
alex έγραψε:
και εσυ πως το ξερεις οταν ολοι οι ειδικοι λενε οτι οταν ξεπερνας τις προδιαγραφες του λαδιου δλδ. εδω συγκεκριμενα την εξωτερικη θερμοκρασια λειτουργιας και το πιεζεις οπως εγω το ,φιλμ αδυνατει και η μηχανη δεν λιπαινεται σωστα? πως εισαι τοσο απολυτος? εχεις καποιο επιστημονικο πειχειρημα? γιατι εγω συμφωνα με τους μηχανικους και τα επιχειρηματα αυτα ξεκινησα να εχω αυτην την συζητηση και την απορια.


κανενα επιχειρημα δεν εχεις,ουτε τι θερμοκρασια λαδιου εχει το αυτοκινητο σου δεν ξερεις.
Απλα σου εχει καρφωθει στο μυαλο.
Εγω ειχα τα τελευταια 30 χρονια αυτοκινητα με θερμομετρο λαδιου,και εχω δει τι θερμοκρασιες ανεβαζουν με τελικες στα 300 χλμ/ωρα,με συνεχομενη αναβαση για 10 χλμ με 1η-2α και για πολυ λιγο 3η ταχυτητα.Με ατμοσφαιρικο,με τουρμπατο 2λιτρο,με τουρμπατο μικρο,με φτιαγμενο μοτερ,με νορμαλ μοτερ κλπ.
Η εξωτερικη θερμοκρασια δεν επαιζε ρολο στο ποση θερμοκρασια θα σηκωσει το λαδι.
Ουτε για 1 βαθμο.
Πιστα σε Σερρες με χιονονερο,ή με 30 βαθμους εξωτερικη δεν εκαναν διαφορα.Το ιδιο και σε αλλες πιστες με τελειως διαφορετικες εξωτερικες θερμοκρασιες.
Ταξιδι με τελικες χειμωνα καλοκαιρι δεν ειχαν παλι διαφορα.
Άβαταρ μέλους
By mousatos
#683632
dimviii έγραψε:ποσους βαθμους πηγε το λαδι που δεν μπορει να ανταπεξελθει το 30αρι και προτειναμε το 40αρι?

Δεν παίζουν ρόλο μόνοι οι βαθμοί θερμοκρασίας. Όσο παχύτερο τόσο μεγαλύτερες και πιο ανθεκτικές οι αλυσίδες άνθρακα στο λάδι. Σπάνε δυσκολότερα.
Μετά μπορεί να έχεις fuel dilution , άκαυστη βενζίνη στο κάρτερ που ρίχνει το ιξώδες , έχει παρατηρηθεί συχνά σε κινητήρες άμεσου ψεκασμού.

Αν ο κατασκευαστής λέει 5W30 ή 5W40 δεν υπάρχει πρόβλημα. Ένα κλικ πάνω ή κάτω δε θα κάνει τη διαφορά. Στα 2 κλικ ναι , εκεί πρέπει να ψαχτεί κάποιος.
Υπάρχει ένας γκουρού στο BITOG που σε corolla του 80' μετά από αλλαγή σε τσιμουχάκια βαλβίδων κάπου στο 2010+ . ξεκίνησε μετά από 30 χρόνια από περιέργεια να βάζει 5w20 και δεν είχε προβλήματα, ούτε κατανάλωσης ούτε φθοράς .
Εξ'άλλου το mobil 1 όταν πρωτοβγήκε τη δεκαετία του 70' ήταν σε ιξώδες 5W20 .
https://www.mobil.com/en/lubricants/abo ... reat-story
1973
Product: Mobil 1 synthetic motor oil is released in Europe, becoming an instant hit among car enthusiasts and owners of expensive high-performance cars. Formulation changes are made to test a fuel-saving 5W-20 grade in the USA, which becomes Mobil 1 synthetic motor oil.

1974
Product: Mobil 1 synthetic motor oil is commercially introduced in the USA — setting new standards in lubrication technology.
Τελευταία επεξεργασία από mousatos και 30 Δεκ 2020, 21:24, έχει επεξεργασθεί 3 φορά/ες συνολικά
Άβαταρ μέλους
By panos2171
#683710
alex έγραψε:οσοι τωρα ,ειμαι σιγουρος,θα αρχισουν να βριζουν αυτους τους συνομωτες,ας τους δωσουν ενα δικιο γιατι: οταν βγηκαν οι νορμες απο τα εργοστασια για νεα longlife -ll04 κ.λ.π. λαδια και αλλαγες λαδιων συμφωνα με το μπι-σι , που συνηθως ειναι στα 35.000 η΄ανα 2 χρονια ,ποσοι απο αυτους που το ακολουθησαν εχασαν τις μηχανες τους ,μαυρες και αραχνες στον πατο των σκουπιδιων? πολλοι ,γιαυτο μετα τις μυνησεις κατεβασαν τον δεικτη στα 25.000 που ειναι τωρα.θα μου πειτε και ειναι νορμαλ παλι τα 25.000 να αλλαζουμε..ε, εεδω ειναι τωρα το τελειωτικο χτυπημα των συνομοτων οπως λεγονται.ειναι δυνατον μετα τοσο ντορο να κατεβαζεις απο τα 35.000 μον στα 25.000 και να λες οτι λες αληθεια? δλδ στα 25.000 θα σωθει η μχανη? οποτε ξερεις τωρα οτι δνε μπορουσαν οι κατακσευαστες να κατεβασουν και να πουν την αληθεια στους ιδιοκτητες γιατι το ΜΑΡΚΕΤΙΝΚ να πουλησουν οικονομικοτερα αυτοκινητα στο σερβις και τα λαδια δεν τους αφηνει να πουν την αληθεια στον αλο η' οτι οπως ειπαμε θελουν να χαλανε τα τουτου για να παρουμε νεα.συγγνωμη αλλα εγω και ειδικα οσι εχουμε bmw νεας γεννιας και εχουμε δεινοπαθησει με τις βλακειες του κατασκευαστη δεν τον εμπιστευομαστε ΜΙΑ!


Δεν ξέρω αν όντως έγινε αυτό αλλά δε μου φαίνεται να στέκει ότι αυτοκίνητα που κάνανε αλλαγές στα 35.000χλμ σπάγανε τα μοτέρ. Γνωρίζω αυτοκίνητο που ο κατασκευαστής ορίζει αλλαγή στα 20.000χλμ, ποτέ δεν έγιναν στην ώρα τους, άλλοτε στα +2000χλμ, άλλοτε στα +3500χλμ. Το αυτοκίνητο αισίως έχει ξεπεράσει τα 200.000χλμ οπότε γιατί να θεωρήσω εγώ ότι από τα λάδια προέκυψαν προβλήματα;

Γενικά ο κατασκευαστής είναι ο μόνος που ξέρει, όχι ότι δε μπορεί να κάνει λάθος αλλά τουλάχιστον έχει και ένα r&d από πίσω. Προτιμώ να πάθω ζημιά επειδή ακολούθησα μια λανθασμένη οδηγία του κατασκευαστή παρά να πάθω ζημιά επειδή άκουσα μια θεωρία μηχανικού.
Άβαταρ μέλους
By alex
#683728
dimviii έγραψε:
alex έγραψε:
και εσυ πως το ξερεις οταν ολοι οι ειδικοι λενε οτι οταν ξεπερνας τις προδιαγραφες του λαδιου δλδ. εδω συγκεκριμενα την εξωτερικη θερμοκρασια λειτουργιας και το πιεζεις οπως εγω το ,φιλμ αδυνατει και η μηχανη δεν λιπαινεται σωστα? πως εισαι τοσο απολυτος? εχεις καποιο επιστημονικο πειχειρημα? γιατι εγω συμφωνα με τους μηχανικους και τα επιχειρηματα αυτα ξεκινησα να εχω αυτην την συζητηση και την απορια.


κανενα επιχειρημα δεν εχεις,ουτε τι θερμοκρασια λαδιου εχει το αυτοκινητο σου δεν ξερεις.
Απλα σου εχει καρφωθει στο μυαλο.
Εγω ειχα τα τελευταια 30 χρονια αυτοκινητα με θερμομετρο λαδιου,και εχω δει τι θερμοκρασιες ανεβαζουν με τελικες στα 300 χλμ/ωρα,με συνεχομενη αναβαση για 10 χλμ με 1η-2α και για πολυ λιγο 3η ταχυτητα.Με ατμοσφαιρικο,με τουρμπατο 2λιτρο,με τουρμπατο μικρο,με φτιαγμενο μοτερ,με νορμαλ μοτερ κλπ.
Η εξωτερικη θερμοκρασια δεν επαιζε ρολο στο ποση θερμοκρασια θα σηκωσει το λαδι.
Ουτε για 1 βαθμο.
Πιστα σε Σερρες με χιονονερο,ή με 30 βαθμους εξωτερικη δεν εκαναν διαφορα.Το ιδιο και σε αλλες πιστες με τελειως διαφορετικες εξωτερικες θερμοκρασιες.
Ταξιδι με τελικες χειμωνα καλοκαιρι δεν ειχαν παλι διαφορα.


επιτελους μετα απο λιγο πιεση εχεις επιχειρηματα.σεβαστη τωρα η γνωμη σου και καλα τα επιχειρηματα σου.ομως το να εχεις επιχειρηματα εσυ και να απαξιεις τον συνομιλητη σου πλαι ειναι φαουλ.
αλλα και παλι απαντς σε κατι αλλο,οποτε τα επιχειρηματα σου αφορουν κατι αλλο.γιατι ολα τα αυτοκινητα δεν ειναι ιδια,ουτε η χρηση τους ,ουτε η συντηρηση τους.
τα δικα μου επιχειρηματα ΠΟΥ ΕΧΩ ,που ειναι ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ στα εξηγησε πριν απο μενα και πιο αναλυτικα ο φιλος μουσατος.και δεν γινεται ενας απλος χρηστης να γνωριζει καλυτερα απο τους ιδιους τους επιστημονες.αυτο θα σου απαντουσα και εγω:

Δεν παίζουν ρόλο μόνοι οι βαθμοί θερμοκρασίας. Όσο παχύτερο τόσο μεγαλύτερες και πιο ανθεκτικές οι αλυσίδες άνθρακα στο λάδι. Σπάνε δυσκολότερα.
Μετά μπορεί να έχεις fuel dilution , άκαυστη βενζίνη στο κάρτερ που ρίχνει το ιξώδες , έχει παρατηρηθεί συχνά σε κινητήρες άμεσου ψεκασμού.

Αν ο κατασκευαστής λέει 5W30 ή 5W40 δεν υπάρχει πρόβλημα. Ένα κλικ πάνω ή κάτω δε θα κάνει τη διαφορά. Στα 2 κλικ ναι , εκεί πρέπει να ψαχτεί κάποιος.
Υπάρχει ένας γκουρού στο BITOG που σε corolla του 80' μετά από αλλαγή σε τσιμουχάκια βαλβίδων κάπου στο 2010+ . ξεκίνησε μετά από 30 χρόνια από περιέργεια να βάζει 5w20 και δεν είχε προβλήματα, ούτε κατανάλωσης ούτε φθοράς .
Εξ'άλλου το mobil 1 όταν πρωτοβγήκε τη δεκαετία του 70' ήταν σε ιξώδες 5W20 .
https://www.mobil.com/en/lubricants/abo ... reat-story
1973
Product: Mobil 1 synthetic motor oil is released in Europe, becoming an instant hit among car enthusiasts and owners of expensive high-performance cars. Formulation changes are made to test a fuel-saving 5W-20 grade in the USA, which becomes Mobil 1 synthetic motor oil.

1974
Product: Mobil 1 synthetic motor oil is commercially introduced in the USA — setting new standards in lubrication technology.

να σημειωσω οτι το μομπιλ τοτε ηταν πληρης- καθαρα συνθετικο γιαυτο και το 5- 20.οχι τα σημερινα ορυκτελαια 5029 που θελουν να πασσαρουν,παιζει ρολο εκτος του ιξωδους και η συσταση του λαδιου.

https://www.machinerylubrication.com/sy ... -oil-31800

https://www.pca.org/news/2015-11-02/syn ... -motor-oil

επειδη εχουμε ξεφυγει ομως στο θεμα μου και θα απαντησω με ΕΠΙΧΙΕΡΗΜΑΤΑ συνεχιζοντας απο εκει που το αφησε ο μουσατος:
οσο ανεβαινει η θερμοκρασια του λιπαντικου ειναι σα να εχουμε μικροτερο δευτερο νουμερο στο δεικτη ιξωδους'' οποτε για να ειμαι καλυτερα προστατευμενος με το μεγιστο των προδιαγραφων που δινει ο κατασκευαστης αν χρειαζομαι καλυτερη προστασια,οταν το λαδι αρχισει και κατεβαινει σαν συμπεριφορα γινεται πιο λετπο,αλλο να ξεκινας απο 30αρι και αλλο απο 40αρι.ισως αυτο να ενοουν αυτοι που μου ειπαν οτι γινεται πιο λεπτο.βεβαια αυτοι το καταλαβαινουν οτι γινεται εξαιτιας της εξω θερμοκρασιας αλλα αφορα και τις πιεσεις που δεχεται ο κινητηρας.
Στα multi-grade lubricants ενα πχ 5-40 σημαινει οτι σε "κρυα" κατασταση συμπεριφερεται σαν monograde "5αρι" και σε θερμοκρασια λειτουργιας σαν 40αρι'. υπαρχει και κατι που λεγεται και μερικο/περηστασιακο blow by που γινεται σε πιεσμενα μοτερ που λειτουργουν κατω απο πιεση και μεγαλες εξωτερικες θερμοκρασιες κατα το οποιο στην αρχη και για λιγο το ιξωδες "ανεβαινει" και μετα πεφτει αποτομα (αυτο που λεμε "σπαει και γινεται "νερο").οποτε συμπεριφερεται σαν 30αρι .
ενα 5-30 ομως ξεκινα με 30αρι και οταν πεσει γινεται 20αρι και εκει η λιπανση ειναι ανεπαρκης.

Επισης η συχνη υπερθερμανση των λαδιων τα καθιστα ολο και πιο ανισχυρα να κανουν τη δουλεια τους οπως αναφερθηκε και παραπανω....και 2000 χιλιομετρα να εχουν δηλαδη αν εχουν καψει πολλες φορες υπερβολικα πχ σε παρατεταμενα πατηματα για πολλη ωρα σε εθνικη και μεγαλου δρομους τοτε χανουν την λιπαντικη τους ικανοτητα και αρχιζουν οι φθορες που με τα χρονια θα γινουν ορατες.
γιαυτο παρολο που δεν εχω θερμομετρο λαδιου και πιεσης και λαμβανοντας και την αλλη παραμετρο που ειπε ο μουσατος και ανελυσα και εγω εκει στις μακρινες διαρρομες φυλαγε τα ρουχα σου να εχεις τα μισα και θελω να βαλω το 40αρι/ γιατι στην περιπτωση μου τωρα ενα 40αρι ειναι ιδανικο για το καλοκαιρι η' στην πολυ απλη περιπτωση ,δεν πειραζει κιολας να ανεβω ιξωδες.συνηθως ανεβαινουμε ιξωδες οταν τα διακενα εχουν ανοιξει και εχουμε μια σχετικη αυξημενη καταναλωση.σε εμενα δεν συμβαινει ακομα αυτο αλλα ισως ειναι καλο να ανεβω για να την προλαβω.κακο εκει δεν κανει/οποτε 40αρι καλυτερο στις μακρινες διαδρομες.

μεσα στην πολη για τις κοντινες διαδρομες ομως σιγουρα το 30αρι ειναι καλυτερο.επειδη ομως πρεπει να βαζω ενα ιξωδες,η αλλαγη χειμωνα καλοκαιρι κανει κακο στον κινητηρα,πρεπει να διαλεξω ενα απο τα 2 .και εκει ειναι που ρωταω αν το 40αρι μεσα στην πολη σε κοντινες διαδρομες δεν κανει γιατι εχει ειπωθει απο ειδικους οτι μεταξύ ενός 5W-30 και 5W-40 το 40αρι θα αναγκάζει το μοτέρ να ανεβάζει υψηλότερες θερμοκρασίες λόγω αυξημένης τριβής ένεκα πιο παχυρευστης ιδιότητας.αυτο ειναι που φοβαμαι με ολα τα συνεπακολουθα.αυτος ειναι ο μονος δισταγμος που εχω για την επιλογη του 40.
Άβαταρ μέλους
By alex
#683734
panos2171 έγραψε:
alex έγραψε:οσοι τωρα ,ειμαι σιγουρος,θα αρχισουν να βριζουν αυτους τους συνομωτες,ας τους δωσουν ενα δικιο γιατι: οταν βγηκαν οι νορμες απο τα εργοστασια για νεα longlife -ll04 κ.λ.π. λαδια και αλλαγες λαδιων συμφωνα με το μπι-σι , που συνηθως ειναι στα 35.000 η΄ανα 2 χρονια ,ποσοι απο αυτους που το ακολουθησαν εχασαν τις μηχανες τους ,μαυρες και αραχνες στον πατο των σκουπιδιων? πολλοι ,γιαυτο μετα τις μυνησεις κατεβασαν τον δεικτη στα 25.000 που ειναι τωρα.θα μου πειτε και ειναι νορμαλ παλι τα 25.000 να αλλαζουμε..ε, εεδω ειναι τωρα το τελειωτικο χτυπημα των συνομοτων οπως λεγονται.ειναι δυνατον μετα τοσο ντορο να κατεβαζεις απο τα 35.000 μον στα 25.000 και να λες οτι λες αληθεια? δλδ στα 25.000 θα σωθει η μχανη? οποτε ξερεις τωρα οτι δνε μπορουσαν οι κατακσευαστες να κατεβασουν και να πουν την αληθεια στους ιδιοκτητες γιατι το ΜΑΡΚΕΤΙΝΚ να πουλησουν οικονομικοτερα αυτοκινητα στο σερβις και τα λαδια δεν τους αφηνει να πουν την αληθεια στον αλο η' οτι οπως ειπαμε θελουν να χαλανε τα τουτου για να παρουμε νεα.συγγνωμη αλλα εγω και ειδικα οσι εχουμε bmw νεας γεννιας και εχουμε δεινοπαθησει με τις βλακειες του κατασκευαστη δεν τον εμπιστευομαστε ΜΙΑ!


Δεν ξέρω αν όντως έγινε αυτό αλλά δε μου φαίνεται να στέκει ότι αυτοκίνητα που κάνανε αλλαγές στα 35.000χλμ σπάγανε τα μοτέρ. Γνωρίζω αυτοκίνητο που ο κατασκευαστής ορίζει αλλαγή στα 20.000χλμ, ποτέ δεν έγιναν στην ώρα τους, άλλοτε στα +2000χλμ, άλλοτε στα +3500χλμ. Το αυτοκίνητο αισίως έχει ξεπεράσει τα 200.000χλμ οπότε γιατί να θεωρήσω εγώ ότι από τα λάδια προέκυψαν προβλήματα;

Γενικά ο κατασκευαστής είναι ο μόνος που ξέρει, όχι ότι δε μπορεί να κάνει λάθος αλλά τουλάχιστον έχει και ένα r&d από πίσω. Προτιμώ να πάθω ζημιά επειδή ακολούθησα μια λανθασμένη οδηγία του κατασκευαστή παρά να πάθω ζημιά επειδή άκουσα μια θεωρία μηχανικού.


ωραια επειδη ολα αυτα ειναι θεωρητικα και φιλολογικης αποψεως εγω να σε ρωτησω το εξης.ξανα.γιατι αφου ο κατασκευαστης ΞΕΡΕΙ κατεβασε απο τα 35.000 χιλ. και 2 χρονια στα 25.000 χιλ τωρα ? τωρα ΞΕΡΕΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ?
πειραματα κανουν για να μην χασουν και το μαρκετινγκ που θελει οικονομικα σερβις.σιγουρα τα 20.000 δεν ειναι υπερβολικα οπως τα 35.000.και αν το αλλαξεις μια στις τοσο στα 20.000 δεν τρεχει τιποτα.το εχω κανει.ομως αν το κανεις συνεχεια τοτε μπορεις να ψαξεις τις αναλυσεις της blackstone στο ιντερνετ σε ενα λαδι που εσυ θες και θα παρεις απαντηση αν το λαδι εχει ακομα προσθετα,λιπανση κ.λ.π. και αν τα μεταλλα εχουν αρχισει να φθειρονται.εξαιρουνται τα πραγματικα συνθετικα που μπορουν να εχουν καλυτερες λιπαντικες ικανοτητες στα 25.000.αυτο δεν σημαινει οτι ειναι και σωστο να αλλαζονται κιαυτα εκει.τα λαδια που βαζουμε τα κοινα ορυκτελαι συνθετικης βασης συμφωνα με τις μετρησεις της blackstone αρχιζουν να χανουν τις λιπαντικες ικανοτητες και την προστασια μετα τα 8-9.000 χιλ. στις 15.000 δεν υπαρχει προστασια προσθετων και η λιπανση ειναι φθεινουσα,ποσομαλλον μετα απο 10 ακομα χιλιαδες χιλ. δλδ στα 25.000.αυτα βεβαια αναλογα και τη χρηση του αυτοικινητου.αλλαο να κανεις 25.000 σε εθνικη και αλλο μεσα στην πολη η' μικτα.

δεν θα σου απαντησω εγω,αλλα ενας μελος του φορουμ που ειμαι που ειναι και τεχνιτης ,σε κιβωτια μεν αλλα ολα τα λαδια ιδια ειναι:
https://www.bmwforum.gr/forum/showthrea ... 26&page=34

ηθελα να δεις και την φωτο με την μηχανη και την μουργα που μαζεψε που εχει τραβηξει παρακατω ο nikos bob ο οποιος εργαζοταν τοτε σε αντιπροσωπεια στην αττικη αλλα δυστυχως δεν ανοιγει.
Άβαταρ μέλους
By mirage
#683738 Βλέπουμε μια φωτογραφία από μοτερ αγνώστου ταυτότητας και μια από κιβώτιο επισης αγνώστου ταυτότητας.
Επειδή έχω στείλει λάδια 15κ από το προηγούμενο αμαξι, οχι μια αλλα πολλές φορές, στα Blackstone labs για ανάλυση τα όσα γράφεις δεν στέκουν αλλα ΟΚ. Ολες έγραφαν try running the oil a bit longer. Μιλαμε για Total 9000 5w-40 και μια φορά για Motul 8100 x-cess 5W-40.
Εχω παραγγείλει και κιτ για να στείλω για ανάλυση αυτα που θα αλλαχτούν. Αλλα δε μου έχει έρθει ακόμα και ελπίζω να φτάσει μέχρι τον Μάρτιο που θα αλλαχτούν.
Παρεμπιπτόντως δεν ξερω τι διαστήματα δινει η BMW στην Ελλαδα αλλα εδω περα το 30Κ/ 2 χρόνια παραμένει.
Τέλος αν είχα diesel δεν θα τα κρατούσα τα λάδια διετία αλλα θα έκανα ενδιάμεση αλλαγή.