Τεχνικά θέματα. Προβλήματα, προτάσεις, λύσεις, βελτιώσεις.
Άβαταρ μέλους
By alex
#689709
italakias έγραψε:Οι ανοχες σε εναν κινητηρα δλδ οι διοδοι οπου μεταφερεται το λαδι στον στροφαλο,τον εκκεντροφορο και το εμβολο,δεν αλλαζουν ,ειναι στανταρ.
Αυτα που φθειρονται ειναι τα ελατηρια και οι τσιμουχες.
Γιαυτον τον λογο οταν ενας κινητηρας καιει λαδι λογω φθορας,βαζουμε πιο χοντρο λαδι .
Αυτη βεβαια ειναι μια προσωρινη λυση γιατι καποια στιγμη η συμπιεση θα πεσει με αποτελεσμα χαμηλες αποδοσεις της μηχανης, αυξημενη καταναλωση και καυσαερια.

Βαζετε τα λαδια που προτεινει ο κατασκευαστης και μην πειραματιζεστε.
Εαν η μηχανη ειναι να αντεξει για πολλες χιλιαδες χλμ, θα αντεξει και αν οχι ,δεν θα αντεξει.
Εχει να κανει με κατασκευαστικες αστοχιες μερων του κινητηρα.

Εγω με το φιατακι εχω κανει 200.000χλμ και δεν εχει καψει ουτε φλαντζα.
Λαδια βαζω τα αθλια οπως λεει ο Μουσατος 10- 40 οποιασδηποτε μαρκας.
Ξερω ,καποια στιγμη θα την παθει την ζημια.
Τοτε θα κανω γενικη επισκευη για να γλυτωσω εργατικα κοστη μελλοντικων ζημιων.
Μαθετε να συντηρειτε σωστα τα οχηματα σας με μικρο χρηματικο κοστος.
Μαθετε μπαλιτσα απο τον αρχοντα.
:shifty:


σιγουρα η μηχανη θα χαλασει καποια στιγμη,αυτο ειναι σιγουρο.απλα αν αρχισει να καιει λαδι και βαλεις ενα παχυτερο και δεν υπαρχει καποιο προβλημα που το δημιουργει,το ξαναλεω για καποιους κακοπροαιρετους,τοτε μπορεις να το καθυστερησεις.τιποτε αλλο.η αποψη μου ειναι οτι αφου θα ερθει αυτη η στιγμη καλυτερα να το βαλεις πιο παχυ λαδι πιο νωρις εφοσον ειναι μεσα στις προδιαγραφες σου..να τονισω οτι ποτε δεν ειπα να πατε εκτος προδιαγραφων ,απλα να διαλεξετε το πιο παχυ απο την αρχη..δεν καταλαβαινω ακομα γιατι καποιοι μιλανε για συνομωσιες κ.λ.π. εγω ειπα να βαλετε απο την παλετα που σας δινει ο κατασκευαστης το πιο παχυ απο την αρχη λογω των ζεστων καιροκων συνθηκων και για να προλαβουμε φθορες..δεν ιπα να λεει ο κατασκευαστης να βαλετε απο το φασμα των 0-30 εως 5-40 καποιο λαδι εκτος φασματος ας πουμε 10-40..απλα θεωρω οτι πρεπει να παρακαμψετε το 5-30 που δινουν απο την αρχη και να πατε στο 5-40..

τωρα φιλε ιταλακια να λες οτι πρεπει να παρουμε μαθηματα συντηρησης απο καποιον που παραδεχεται οτι βαζει αθλια λαδια μαλλον μας τρολλαρεις..ας προσεχουμε τι συμβουλευουμε..
Άβαταρ μέλους
By alex
#689716
mousatos έγραψε:Στην προηγούμενη σελίδα πόσταρα μια εικόνα από 5W20 που δείχνει να δίνει παχύτερο φιλμ λαδιού στα πιστόνια. Για τα υπόλοιπα σημεία της μηχανής μάλλον αναλαμβάνουν την προστασία τα πρόσθετα. Το mobil 1 όταν πρωτοβγήκε σε 5W20 το 70' υποτίθεται οτι παρείχε την ίδια προστασία με τα (ψιλοάθλια) 10W40 της τότε εποχής , λόγω της εξαιρετικής συνθετικής βάσης χωρίς viscosity index improvers.
Αν το 5W20 ήταν μια φορά επαρκές με την τεχνολογία των μηχανών τότε, είναι 10 φορές επαρκές τωρα που την καύση την ελέγχουν τα computer.


καταρχην να πω στο αλλο που ειπες οτι τα 10-40 σημερα ειναι μια χαρα οτι καλα ειναι αλλα οχι για πολλα χιιομετρα..δεν ειναι τοσο ανθεκτικα,εχουν λιγοτερα προσθετα..

τωρα στο αλλο που παρεθεσες δεν απαντησα γιατι λεει μεσα οτι τα λαδια με μικρο ιξωδες και το λεπτο φιλμ κατα ποσο εχει επιδραση στα πιστονια : is also open to question... και στο τελος λεει : the oil film thicknessunder the top ring is greater for a low viscosity or not..

αυτο μου λεει οτι ερευναται ακομα,δενε χει βγει τελικο συμπερασμα..μεχρι τοτε και αν εχουν βγει πολλα τεστ που να αποδεικνυουν κατι εγω το αποριπτω..σευχαριστω ομως για την σωστη επιχειρηματολογια και προσπαθεια σου για ερευνα,αυτο προσπαθουμε να διαπιστωσουμε,το σωστο και οχι ποιος την ξερει καλυτερα..
Άβαταρ μέλους
By mousatos
#689720 το άρθρο-μελέτη είναι 10ετίας , αυτό που έβαλα είναι ένα μικρό τμήμα του .
"the oil film thicknessunder the top ring is greater for a low viscosity or not" παρέλειψες άλλες τόσες λέξεις που δίνουν άλλο νόημα.
Άβαταρ μέλους
By mousatos
#689723 https://www.ferrarichat.com/forum/threa ... 40.356620/

"I know there's been a lot of debate on here regarding the oil in older model Ferrari's.
I have 4 different cars that ALL the handbooks say AGIP SINT 2000 10w-40. (including the F40). I asked Joe Sackey in the usa about this and his answer basically was that a lot of guys in the USA are still using AGIP."

Υπήρχαν και καλά 10W40 αλλά αρκετά ήταν τίγκα στο πλαστικό ( viscosity index improvers) .
Τελευταία επεξεργασία από mousatos και 31 Ιαν 2021, 22:46, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
Άβαταρ μέλους
By italakias
#689726 Μαλλον εσυ πρεπει να προσεχεις τι διαβαζεις.
Αθλια τα ειπε ο μουσατος,εγω ειπα οτι βαζω οποια μαρκα να ναι .
Άβαταρ μέλους
By mousatos
#689753 Για την ακρίβεια το άρθρο-μελέτη είναι 20ετίας . Πως περνάν τα χρόνια !
https://bobistheoilguy.com/forums/threa ... ure.70431/

Νομίζω και ο bruce381 είναι tribology specialist ( όπως και ο Gokhan) , για όσους ενδιαφέρονται να ψάξουν παραπάνω αυτά που έχει ποστάρει στο BITOG.

"I think the graph above just illustrates that the lower scraper ring can squeegee 15W-40 off the cylinder bore more efficiently than a 5W-20. According to the link that Yannis provided, the “Improved Fuel Efficiency by Lubricant Design” paper by Ian Taylor was published in 1999. This is Ian Taylor’s 1999 comment: “The assumption that lower viscosity lubricants automatically give rise to thinner oil films… is open to question.” But in a Physics World, February 2002 article, he makes this statement: “Since the bearings and piston rings are lubricated predominantly in the hydrodynamic regime, a lubricant with a lower viscosity should lead to a thinner oil film and thus lower friction.” And, he continues: “However, the valve train operates in the mixed-boundary lubrication regime, which means that lower friction can only be obtained with thicker lubricants.” So it appears that the question of film thickness is resolved and he is now of the opinion that lower friction(viscosity) oils do generate thinner oil films. And also note that he states the valve train components may require a thicker lubricant than the piston rings & crank bearings."
Άβαταρ μέλους
By alex
#689806
italakias έγραψε:Μαλλον εσυ πρεπει να προσεχεις τι διαβαζεις.
Αθλια τα ειπε ο μουσατος,εγω ειπα οτι βαζω οποια μαρκα να ναι .


ειπες: Λαδια βαζω τα αθλια οπως λεει ο Μουσατος 10- 40 οποιασδηποτε μαρκας.
Ξερω ,καποια στιγμη θα την παθει την ζημια.

ο ενικος σημαινει και αποδοχη των λεγομενων του μουσατου,μαθε ελληνικα και μην εισαι αποτομος,οτι γραφεις λεω..το νοημα παντως ειναι το ιδιο ,παραδεχεσαι οτι κανεις λαθος και αυτο εκρινα..δεν γινεται καποιος που παραδεχετει οτι κανει λαθος να δινει συμβουλες.. :lol:
Άβαταρ μέλους
By alex
#689808
mousatos έγραψε:το άρθρο-μελέτη είναι 10ετίας , αυτό που έβαλα είναι ένα μικρό τμήμα του .
"the oil film thicknessunder the top ring is greater for a low viscosity or not" παρέλειψες άλλες τόσες λέξεις που δίνουν άλλο νόημα.


δεν εχω σκοπο ποτε να κανω κατι τετοιο γιατι δεν μου αρεσει να το κανω και ειδικα με εναν σεβαστο συνομιλητη σαν εσενα..αλλα πιστευω οτι το συμπερασμα ειναι -ηταν οπως λες και εσυ επειδη ειναι παλιο,οτι ειναι προς διερευνηση.
τωρα κοιτα στο σαιτ που βαζεις αποκοματα μπαινουν 1002 μαστοροι και 'ειδικοι'..δεν εχουν διαφορα απο εμας που ψαχνουμε σαν αυτους...εγω παντως δυσκολευομαι να καταλαβω γιατι ενα λαδι που υπηρχε και παλια ,το 5-20 η' 0-20 ξαφνικα ειναι καλυτερο απο το σημερινο 5-30.αφου εχει τον ιδιο τροπο παραγωγης και συστατικων και οι μηψανες 10ετιας ειναι ιδιες,γιατι παμε ξαφνικα σε μικροτερα ιξωδη..εδω θελω απαντησεις..σε λιγο θα μας πουν βαλτε 0-10 και μετα 0-0..ποια ειναι η φοβερη προοδος στα συστατικα των λαδιων η' των κινητηρων σε αυτα τα 10 χρονια?
Άβαταρ μέλους
By alex
#689902 επειδη αρχισαμε τις παραθεσεις απο το ιντερνετ,να δωσω και εγω..λιγο πιο νεοτερο απο αυτα που βαλατε 6 χρονια πριν..

https://www.autoblog.com/2015/11/18/why ... oWshyGcaJD

The thinner nature of 5W-20 oil also allows the oil pump to move it from the oil pan to the rest of the engine more easily. Where 5W-30 comes into play is in hotter climates where oil tends to break down under higher temperatures. This translates into the strength of the 5W-30 oil keeping it from breaking down as quickly as the 5W-20 oil, providing better overall engine part protection.

The thicker 5W-30 should see a slight advantage when operating at higher temperatures, while the thinner 5W-20 oil should provide better engine protection at lower temperature levels and has the added benefit of slightly improving fuel efficiency.

τα συμπερασματα που βγαινουν απο αυτο το αρθρο ειναι οτι τα λαδια επηρεαζονται απο τις εξωτερικες θερμοκρασιες.και οτι τα πιο λεπτα λαδια βγαινουν κυριως για την οικονομια καυσιμου..

γιαυτο δεν προτεινουν μεσα απο την παλετα των 4 ιξωδων οι κατασκευαστες το πιο παχυ δλδ. το 5-40.και επιβεβαιωνει οτι οσο πιο μεγαλο το δευτερο νουμερο τοσο πιο καλυτερη προστασια εχουμε σε μεγαλες εξωτερικες θερμοκρασιες οπου ενα πιο ψιλο λαδι αραιωνεται και χανει την προστασια που θα προσφερε.
αρα εγω συμφωνα παντα με τις προδιαγραφες του κατασκευαστη λεω οτι το 5-40 ειναι το ιδανικο για την χωρα μας
Άβαταρ μέλους
By MONMAN
#689905 Αρα ενα άρθρο στο internet απο τον your mechanic εχει περισσότερη βαρύτητα απο τα βιβλία συντήρησης των κατασκευαστών που δεν γράφουν πουθενά για ζεστό καιρό ,κατασκευαστές που εχουν και νομικές ευθύνες μη το ξεχνάμε και κτίζουν φήμη αξιοπιστίας σε βάθος δεκαετιών .

Τον your mechanic δεν τον εμπιστεύομαι και μάλλον έμαθε την τέχνη του με δανεικά βιβλία 50 ετών απο την βιβλιοθήκη της πόλης του :help: , άποψη μου πάντα .

Θα σου φέρω τώρα ανατριχίλες απο το 2017 η toyota συνιστά 0W-16 στα μοτέρ της
https://www.rav4world.com/threads/0w16-oil.305942/
Μπες να δείς συζητήσεις ...θρίλερ!!
Άβαταρ μέλους
By alex
#689946 τα αρθρα γενικα ειναι γνωμες..παντα με κριτικη και ο καθενας βγαζει τα δικα του συμπερασματα..ειτε αυτα ειναι αρθρα που εχουν την αντιθετη αποψη η' αυτα που συμφωνουν ,οπως αυτο, εγω παντα θα τα διαβαζω για να αναρωτηθω οχι να τα αφομοιωσω,οπως κανουν καποιοι..

σαυτο το αρθρο εγω διαφωνω οτι το 30αρι εχει καλυτερη προστασια ,το εξηγω πιο κατω..ειδες ? δεν τον ακουω σε ολα,εχω αποψη ..επισης ξαναλεω οτι ΑΚΟΥΩ τον κατασκευαστη γιαυτο και λεω ΒΑΛΤΕ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΛΑΔΙΑ,το 5-40 ειναι ΜΕΣΑ στις προδιαγραφες σας.διαφωνω ομως και με τον κατασκευαστη που προωθει το 5-30..αρα δεν λεω ,ξανα θα στο πω και θα το τονισω γιατι με κουρασες ,να μην ακολουθουμε ολες τις οδηγιες του κατασκευαστη αλλα να κρινουμε ποιες ειναι σωστες και ποιοες οχι,απο την εμπειρια μας και τις γνωσεις που υπαρχουν απο ολες τις πηγες γυρω μας,μηχανικους,ειδικους λαδιων,χρηστες κ.λ.π.
εκει διαφωνουμε,εσυ εισαι προβατο,δεν σε προσβαλω απλα τονιζω την ιδιοσυγκρασια σου ενω εγω προπσαθω να βρω την αληθεια και ειμαι καχυποπτος γιατι οπως εξγηω πιο κατω δεν υπαρχει αξιοπιστια πλεον.

πριν λιγες μερες πηγα να αλλαξω λαδια και εκει γνωρισα τον αντιπροσωπο της https://mag1.com.ανοιξαμε συζητηση οπου συμφωνουσαμε σε ολα.ε,ποιον να ακουσω,αυτον που ειναι μεσα στην δουλεια και λεει το λογικο η' τον κατασκευαστη που θελει να πουλησει εναν κινητηρα με μεταξωτες κορδελες για να ειναι πιο ομορφος? μα θα μου πεις κανει κακο το 5-30? ναι αλλα δεν θα χαλασει αυριο,μπορει και να αργησει η' ποτε αν το αλαλζει καθε 8000 χιλ.αλλα αν βαζεις το 5-40 τοτε δεν θα εχεις προβλημα μηχανικο απο λαδι,στην ελλαδα..

ακου για να μαθεις ...αν βαζεις ενα 5-20 στην ελλαδα που εχει τωρα 15 βαθμους δεν το λες χειμωνα,οποτε μπορεις ανετα.το καλοκαιρι στην ελλαδα ειναι 4-5 μηνες το πολυ ..σε συνολο απο τους 12 οτι και να βαλεις ,5-20,5-30,10-40,0-30 ολα κανουν γιατι ναι δεν ειμαστε στο τεξας..αλλα αλλο το τι μπορει να κανει και αλλο τι ειναι σωστο..ο κατασκευαστης προτεινει το 5-30 γιατι μπορει να πιασει θερμοκρασιες απο -20 εως 35.στην ελλαδα παμε για κανα 2μηνο και 39-40.αν το παρεις ετσι δεν πειραζει να βαλεις ενα 5-30..και το αλλαζεις μετα το καλοκαιρι αν αλλαζεις καθε 10.000 η' 1 χρονο..

αλλα και το να βαλεις ενα 5-40 ,ειναι καλυτερο λογω οτι πολλες φορες η υγρασια και η ζεστη στους 34 βαθμους ειναι χειροτερη απο ενα 40 κελσιου..και επειδη εχουμε πιο πολλη τετοιο καιρο χειμωνα -καλοκαιρι οπως τωρα ας πουμε που εχουμε 15 βαθμους και 65% υγρασια ειναι οτι χειροτερο.αυτο φυσικα επιδιενωνεται και απο το αν κανεις και βαρια για την μηχανη χιλιομετρα..στροφες,ανεβασματα-κατεβασμα στις στροφες,ταξιδια σανιδωμενος κ.λ.π. το θεμα με το 40αρι δεν ειναι μονο η θερμοκρασια εξωτερικα αλλα οπως σου εξηγησα αφηνει πιο παχυ φιλμ προστασιας,προστατευει καλυτερα.βλεπεις εδω διαφωνω με τον yourmechanic πιο πανω που λεει το αντιθετο..δεν αφομοιωνω οτι λεει..
απλα με το 40αρι χανεις ελαχιστα σε οικονομια.επισης να ξερεις οτι τα περισοτερα 40ρια εχουν περισοτερα αντιτριβικα απο τα 30αρια που εχουν περισοτερα προσθετα ροης ,οπως και τα 20αρια..τα εχω πει,ποσο πιο απλα να τα πω??

τωρα για το αλλο που λες ..οι κατασκευαστες εχουν και νομικες ευθυνες και αξιοπιστια??? :lol: :lol:
ελα με δουλευεις τωρα..σου εξηγησα τι τραβηξαμε εμεις στην bmw..longlife λαδια μας ελεγαν και ορκιζοντουσαν σαυτο.τα υπολοιπα τα ξερεις ,ειδες τα λινκ μεσα απο τα φορουμ μας πως μετα απο 2-3 χρονια τα πηραν αολα πισω και το κατεβασαν στα 25.000..ε ,ναι δεν το κατεβασαν στα 15.000 ας πουμε γιατι πρεπει να τρεξει και το μαρκετινκ της οικονομιας στα σερβις,να μην χασουμε υποψηφιους αγοραστες,ανιδεους..που οταν πανε να αγορασουν αμαξι λενε α,τι ωραια,θα κανω σερβις οταν ξαναεχουμε εκλογες,μπραβο στην bmw ,τι οικονομικο αμαξι,ΑΥΤΟ θα απαρουμε,δεν το πιστευω οτι εγιναν τοσο οικονομικες οι bmw..και αρχιζουν μετα τα παρατραγουδα και πανε στις αντιπροσωπιειες του κυρους και της φημης και τους λενε χιλες 2 μα@ακ@ες,που φυσικα δεν τις καταλαβαινουν γιατι δεν εχουν γρι απο μηχανικα.εκει στοχευουν οι εταιρειες φημης..και μετα αφου τρωει την παπ@ρα ο πελατης λενε για την αξιοπιστια της bmw και της καθε bmw,μακριαααα...
και εσυ θελεις αυτην την αξιοπιστια να υποστηριξεις και να ακουσεις??

θελεις και αλλα για τον περιφημο κατσσκευαστη ποσο πολυ προσεχει την φημη του και δεν τον νοιαζει να διακινδυνευει? για δες το σκανδαλο που ξεσπασε με τις καταναλωσεις ,τις ψευτικες που εδωσαν ολες οι γερμανικες κατα καιρους ,το διαβασες? ακουσες τιποτα εδω και 3 συνεχομενα χρονια? να χαιρεσαι την αξιοπιστια του κερδους,των κατασκευαστων ,που πανω σου κτιζουν χρημα και σε κανουν θυμα τους και εσυ τους στηριζεις..αυτοι εχουν βγαλει τοσα πολλα με το ψεμα που σου πουλησαν που η αποζημισωση για το σκανδαλο ειναι στραγαλια..ασε τις καλυψεις που εχουν απο τις κυβερνησεις γιατι φερνουν τεραστια κερδη στην χωρα τους...ποια φημη και αξιοπιστια,που ζεις? απο κινητο και πλυντηριο μεχρι αυτοκινητο ολες χαλια ειναι..να χαλασουν θελουν για να ξαναγορασεις,καταναλωτισμος επικρατει,ακρατος..

πανε τα παλια τα χρονια.οπου ο γερμανος διαφημιζε οτι κραταει 30 χρονια, και κρατουσε, και ελεγε αληθεια..θα μου πεις αλλαξαν οι κινητηρες ..οκ,και τι τους εμποδιζει να φτιαχνουν αξιοπιστα αμαξια? τι τους εμποδιζει να θελουν ενα αυτοκινητο γερο? μα δεν θελουν.αυτο εχει αλλξει.πλεον δεν κανουν δοκιμες εξαντλητικες σε ενα μοντελλο.ο δοκιμαστης εισαι εσυ,δεν αγοραζουν ανταλλακτικα τα πιο γερα αλλα την εταιρεια που τους δινει καλυτερη προσφορα.ρωτα να μαθεις τι τραβηξαμε εμεις με τα bosch .
δεν θελουν γερα αυτοκινητα ,θελουν αναλωσιμα γιατι ετσι ειναι η κοινωνια σημερα.βασιζεται στην καταναλωση.οι κατασκευαστες εδραιωθηκαν ,εχτισαν φημη οπως λες παλαιοτερα και τωρα αρμεγουν απο αυτην την φημη και εγιναν κακοφημοι ,δεν πρεπει να τους εμπιστευομαστε..
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#690035 Εντελώς κολλημένος αλλά στηρίζει την ελεύθερη σκέψη όντας δογματικός όσο δεν πάει χωρίς πραγματική τεκμηρίωση, αναμασά τα ίδια ελπίζοντας να νικήσει εξουθενώνοντας όποιον διαφωνεί με εκτεταμένες επαναλήψεις του ίδιου παραληρήματος, εμφανίζει αδυναμία αντίληψης γραπτού κειμένου με αποτέλεσμα να παρερμηνεύει τα άρθρα που διαβάζει, αποσπασματική χρήση προτάσεων για να οδηγήσει σε συμπέρασμα που δεν προκύπτει, προκλητικός και φωνακλάς και κατηγορεί τους άλλους ότι προσπαθούν να τον μειώσουν όταν αυτός δεν κάνει τίποτα άλλο... ουφ, γιατί να τον υποστώ... :dizzy:
Και έχει και μύγα.... να δείτε ότι αυτήν την καλοπροαίρετη αντικειμενική κριτική με στόχο την βελτίωση στην συνύπαρξη με άλλους θα το θεωρήσει προσωπική επίθεση. :lol:
Το σπαστικό είναι ότι μπορεί από κοντά να είναι εξαιρετικός τύπος και συνομιλητής αλλά στο γραπτό εμένα μου βγάζει τα παραπάνω.... οπότε με την ευκαιρία σας θυμίζω την λειτουργία που διαθέτουν τα διάφορα fora αλλά και το δικό μας με την οποία μπορείτε να περιορίσετε σημαντικά την έκθεσή σας στις δημοσιεύσεις κάποιου. :iconcool:
Επιλέγετε User control panel και εκεί πάτε στο tab Friends & Foes και ρίχνετε μέσα εκεί όποιο όνομα θέλετε. Και ξενοιάζετε. :iconcool:
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#690039 Α και ζητώ συγνώμη για τα λάθος links που χρησιμοποίησα για την παράκαμψη του λαδιού. Δεν εννοώ την παράκαμψη με τη βαλβίδα του φίλτρου (fliter bypass) που όπως σωστά παρατηρήσατε απλά παρακάμπτει το φίλτρο αλλά λιπαίνει τον κινητήρα έστω με βρώμικο λάδι αλλά την επιστροφή από την αντλία (relief valve) κατευθείαν στο κάρτερ χωρίς να περάσει από τον κινητήρα και χωρίς να τον λιπάνει όπως συνήθως συμβαίνει στις πολλές στροφές, ακριβώς τότε που θέλεις την αυξημένη ροή που σου δίνει ένα λεπτό λάδι (λεπτό όχι στο όνομα αλλά στην πράξη, λεπτό γιατί είναι ζεσταμένο τόσο ώστε να είναι λεπτό, είτε είναι ένα 30 στους 100 είτε ένα 50 στους 140).

If the oil pump is driven by the crank, pressure and strain at the pump are proportional to crank speed. At high speed, the relief valve prevents the pump from being overloaded, by dumping excess pressure and oil back into the sump. It will also do this when the oil is cold and more viscous, when pressure is higher at lower speed.
https://www.pistonheads.com/gassing/top ... &t=1773455

Και με την ευκαιρία να αναφέρουμε και την αντλία λαδιού. Που αποτελεί μέρος του συστήματος που συχνά αγνοούμε ακριβώς επειδή απαιτεί πολύ ειδικές γνώσεις και πληροφόρηση που δεν κυκλοφορεί τόσο ευρέως.
Γενικά ο κατασκευαστής ανάλογα με τον κινητήρα και τις ανάγκες του επιλέγουν εκτός από το λάδι και την κατάλληλη αντλία. Βασικά αυτά πάνε πακέτο. Η αντλία χαρακτηρίζεται από πίεση και ροή. Και έχει σχέση με τις μέγιστες στροφές του κινητήρα. Οπότε αν στροφάρεις θέλεις λεπτό λάδι, αν το πιέζεις σε χαμηλές μεσαίες στροφές θέλεις πιο παχύ λάδι γιατί αφού δεν θα έχεις επαρκή ροή θέλεις το πιο ισχυρό φίλμ για να αντέξει την αργή ροή.
Η πίεση λοιπόν σου εγγυάται διατήρηση διακένων σε κουζινέτα κλπ (και για αυτό έχεις ελάχιστο όριο που απαιτείται στο ρελαντί) και η ροή την πτώση θερμοκρασίας. Άλλη αντλία ή ρυθμίσεις θα έχει για έναν κινητήρα πχ 1600 κυβικών με 4 λίτρα λάδι που στροφάρει στις 6500 και άλλες για έναν V8 4000 με 8 λίτρα λάδι που στροφαρει στις 4500. Όπως ιδανικά άλλη θέλεις για τον ίδιο κινητήρα όταν τον οδηγάει ο μπάρμπας με 2500/3500 ή τραβώντας βάρκα και άλλη για κάποιον που θα το πηγαίνει 4000/6000. Και άλλο λάδι φυσικά, λεπτότερο για τον πύρκαυλο.
Οπότε δεν αποφασίζει απλά μια μέρα ο κατασκευαστής να πει αντί για 5-40 τώρα θα βάλουμε 5-30 ή 0-20. Θα αλλάξει και την αντλία ή κάποιες ρυθμίσεις αυτής. Αλλά στον ίδιο κινητήρα το 20 στους 90 είναι όσο παχύ είναι το 30 στους 100, στο 40 στους 120 κλπ (μπορεί να πέφτω έξω μερικούς βαθμούς αλλά το θέμα είναι να καταλάβετε την βασική ιδέα). Οπότε ένα αυτοκίνητο πόλης με μια καλή κατάλληλη αντλία θα προσφέρει επαρκή πίεση στις χαμηλές στροφές και υψηλής ροή ώστε με 20ράκι λάδι μπορεί να λειτουργεί θαύμα μια και η ροή διατηρεί θερμοκρασίες που το 20 κάνει τη δουλειά του σωστά.

Επίσης φαίνεται υπάρχει αρκετή κινητικότητα στο θέμα της αλλαγής ελατηρίων της βαλβίδας και μετατροπών.
Ένα παράδειγμα αναφέρεται εδώ. https://www.klassikats.com/index.php/20 ... ification/
Άβαταρ μέλους
By MONMAN
#690040 Ωραία πάσα μου δίνεις με την αντλία λαδιού , γιατί τα καινούργια toyota (camry ,rav-4 στην συγκεκριμένη περίπτωση) παίρνουν 0W-16 ... απο το 6:20 και μετα
https://www.youtube.com/watch?v=9GWKBbEMCC4&t=209s

variable capacity oil pump η απάντηση
O the car care nut εχει ενα μικρό κανάλι αλλα είναι τεχνικός της Toyota και τα λεει απλά και κατανοητά .

και εδώ περισσότερα γραφικά
https://toyota-club.net/files/faq/16-01 ... mp_eng.htm